Golf 4 - дизел или бензин?

Volkswagen или Audi, Golf или Passat, Bentley или Bugatti - това е мястото да питате, да споделите и да разберете
Потребителски аватар
bugssy
Мнения: 69
Регистриран на: Нед 04 май 2008 15:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Димитровград

Re: Golf 4 - дизел или бензин?

Мнениеот bugssy » Чет 05 апр 2012 22:26


hooligan_sk написа:
bugssy написа:
joker написа:Помпа-дюзата със 101кс ускорява за същото време - 11сек. Но какво значние има това, ти на прекъсвач ли ходиш до работа? :wink: При нормално шофиране и равна мощност, ТДИ-то е по-динамично от атмосферен бензин, факт :да:


Точно това се опитвам да разбера какво печеля и какво губя от Динамиката на ТДИ-то , като ще се кара градско ? Дали си заслужава да се купи ТДИ 90 коня , или не ...




Потребителски аватар
hooligan_sk
Модератор
Модератор
Мнения: 7855
Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
Автомобил: GLC X254 + Golf MKV GTI
Двигател: EA113
Местоположение: София

Re: Golf 4 - дизел или бензин?

Мнениеот hooligan_sk » Чет 05 апр 2012 22:33


bugssy написа:
hooligan_sk написа:
bugssy написа:
joker написа:Помпа-дюзата със 101кс ускорява за същото време - 11сек. Но какво значние има това, ти на прекъсвач ли ходиш до работа? :wink: При нормално шофиране и равна мощност, ТДИ-то е по-динамично от атмосферен бензин, факт :да:


Точно това се опитвам да разбера какво печеля и какво губя от Динамиката на ТДИ-то , като ще се кара градско ? Дали си заслужава да се купи ТДИ 90 коня , или не ...


При помпа дюзата е спорно, защото не е чак толкова икономична в града. Роторните помпи се движат поне с 1л по-малко и за мен си струват пред бензин на газ. Мен лично разхода за гориво не ме бърка, карам си тди-то щото повече ме кефи. Някой път може да си взема някъв V6 за разнообразие :Mr Green Fun


Потребителски аватар
bugssy
Мнения: 69
Регистриран на: Нед 04 май 2008 15:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Димитровград

Re: Golf 4 - дизел или бензин?

Мнениеот bugssy » Чет 05 апр 2012 22:40


Кажи кой мотор ТДИ 90 коня е добър ? Трите букви ми трябват !


Потребителски аватар
hooligan_sk
Модератор
Модератор
Мнения: 7855
Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
Автомобил: GLC X254 + Golf MKV GTI
Двигател: EA113
Местоположение: София

Re: Golf 4 - дизел или бензин?

Мнениеот hooligan_sk » Чет 05 апр 2012 22:45


bugssy написа:Кажи кой мотор ТДИ 90 коня е добър ? Трите букви ми трябват !


hooligan_sk написа:Един Г4 с AGR май се оказва най-удачния вариант. Върви доста сносно, масова роторна помпа, без променлива геометрия. Най-много една кодировка на автомат та да пали от раз топла и всичко е точно. Разхода в пари е символично по-висок от този на 1,6 + газ, а проблемите са по-малко реално погледнато :да:


Потребителски аватар
bugssy
Мнения: 69
Регистриран на: Нед 04 май 2008 15:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Димитровград

Re: Golf 4 - дизел или бензин?

Мнениеот bugssy » Чет 05 апр 2012 22:48


hooligan_sk написа:
bugssy написа:Кажи кой мотор ТДИ 90 коня е добър ? Трите букви ми трябват !


hooligan_sk написа:Един Г4 с AGR май се оказва най-удачния вариант. Върви доста сносно, масова роторна помпа, без променлива геометрия. Най-много една кодировка на автомат та да пали от раз топла и всичко е точно. Разхода в пари е символично по-висок от този на 1,6 + газ, а проблемите са по-малко реално погледнато :да:


Мерси :)


Потребителски аватар
joker
Мнения: 5889
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
Местоположение: Варна

Re: Golf 4 - дизел или бензин?

Мнениеот joker » Пет 06 апр 2012 4:51


За тези,които ме мислят за некомтентен....малък цитат от статия в ТОЗИ форум(
"..........конете са въртящ момент х обороти.
какво значи всичко това? ми много просто- въртящия момент определя колко добре колата се ускорява. а конете- колко дълго във оборотите може да се подържа това ускорение (въртящ момент). а състезанието се печели не от този които има само по-страшно ускорение, а от този които може по-дълго да се ускорява... с други думи- въртящия момент е мярка за това колко работа може да свърши двигателя. а конете- колко дълго (във оборотите) може да я върши тази работа.... ааааа? ша обясня:

ако мерите въртящия момент във паунд/фут (американската мярка), конете и въртящия момент винаги се пресичат на 5252 оборота (една формула ша напиша - айде...

конете = (оборотите х въртящия момент) / 5252 (usa мерки)

демек- всеки двигател (дето може да се завърти до 5252 оборота) прави едни коне и въртящ момент на 5252- там кривите се пресичат- от там нагоре конете винаги са повече от въртящия момент.
как вляе това на ускорението? ми.. казахме че колкото повече въртящ момент на задните гуми- толкова по-добро ускорение. да, ама типичния въртящ момент започва от примерно 2000 оборота има пик на 4500 оборота и след това тръгва надолу... значи, ускорението на всяка предавка и то ще има такава форма- като на 4500 ще е най-силно и след това ще "избледнява"... значи колкото по-плоска кривата на въртящия момент, толкова по-дълго може да се ускорява....


Потребителски аватар
Haralampi
Мнения: 3612
Регистриран на: Пет 28 ное 2008 13:44
Автомобил: VW Golf 4 - 2002
Двигател: 1.6 16V - AZD
Местоположение: София

Re: Golf 4 - дизел или бензин?

Мнениеот Haralampi » Пет 06 апр 2012 9:06


maikomila maikomila maikomila

:неграмотно

Това е толкова неграмотно и смешно :applause: :applause: :applause:
Не знам от къде да почна:


joker написа:"..........конете са въртящ момент х обороти.


Ъъъ грешно! МОЩНОСТТА е въртящ момент по обороти! А мощността се измерва (например) в коне!

какво значи всичко това? ми много просто- въртящия момент определя колко добре колата се ускорява. а конете- колко дълго във оборотите може да се подържа това ускорение (въртящ момент).

...А един мармот... :D maikomila демек конете, т.е. мощността се измерва в секунди да разбираме?? :applause:
А въртящия момент тогава в какво се мери? в "добринки"? Демек мощност 10 секунди и 200 добринки въртящ момент, който освен това изведнъж става равен на ускорение? mhihi :applause: :applause: :applause:

След като уточнихме, че продукта от въртящ момент и обороти е МОЩНОСТ, да видим какво е МОЩНОСТ, а?
Мощност - извършена РАБОТА за единица време!
А какво е РАБОТА в конкретния случай: Ускорението на едно тяло с дадена маса и съпротивление от скорост Х до скорост Y.
Т.е. Ако искаме да знаем кой двигател ще свърши работата да ускори дадена маса от 0 до 100 по-бързо (време за ускорение) ни трябва да знаем един единствен параметър и той е - МОЩНОСТ! (припомням - мощността е работа за единица време!)

а състезанието се печели не от този които има само по-страшно ускорение, а от този които може по-дълго да се ускорява... с други думи- въртящия момент е мярка за това колко работа може да свърши двигателя. а конете- колко дълго (във оборотите) може да я върши тази работа.... ааааа? ша обясня:


mhihi
Демек пак да обобщим гениалното писание горе:
Въртящия момент иизведнъж стана равен на Работа? :Mr Green Fun А конете, демек мощността - равни на време? :applause:
Браво бе момчета, пълните ми душата с тая каша в главите ви!!! :banana



ако мерите въртящия момент във паунд/фут (американската мярка), конете и въртящия момент винаги се пресичат на 5252 оборота (една формула ша напиша - айде...

конете = (оборотите х въртящия момент) / 5252 (usa мерки)


Чакай бре, значи сега конете (дето според колегата са равни на време) = обороти по добринки?

:036:
Да коментирам ли още?


демек- всеки двигател (дето може да се завърти до 5252 оборота) прави едни коне и въртящ момент на 5252- там кривите се пресичат- от там нагоре конете винаги са повече от въртящия момент.
как вляе това на ускорението? ми.. казахме че колкото повече въртящ момент на задните гуми- толкова по-добро ускорение. да, ама типичния въртящ момент започва от примерно 2000 оборота има пик на 4500 оборота и след това тръгва надолу... значи, ускорението на всяка предавка и то ще има такава форма- като на 4500 ще е най-силно и след това ще "избледнява"... значи колкото по-плоска кривата на въртящия момент, толкова по-дълго може да се ускорява....

[/quote]

... не не мога повече... просто не мога да понеса повече гавра с всяка наука на тоя свят! Исак Нютон се обръща в гроба!!

:неграмотно


Потребителски аватар
bugssy
Мнения: 69
Регистриран на: Нед 04 май 2008 15:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Димитровград

Re: Golf 4 - дизел или бензин?

Мнениеот bugssy » Пет 06 апр 2012 10:27


За това казах че повечето хал хабер си нямат от това което пишат и мислят !
Един пример :
Скоростната кутия на един автомобил се явява редуктор ... този редуктор какво прави?
а) Предава или увеличава мощноста като стойност към колелата.
б) Предава или увеличава момента като стойност към колелата.
в) Увеличава и мощноста и момента като стоиности към колелата.
И губи ли се нещо и какво от това предаване към колелата на автомобила ?
На колко е равна една конска сила - не в киловати . А определението за конска сила ?


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Re: Golf 4 - дизел или бензин?

Мнениеот Rabbit_TDI » Пет 06 апр 2012 10:59


Haralampi написа:Това е толкова неграмотно и смешно :applause: :applause: :applause:


А ти си толкова неграмотен и смешен на тая тема ,че е добре да спреш да се излагаш.Автомобилът е система от доста части работещи по определн начин и в опредлени режими ,при определени външни фактори и условия.Престани да вадиш теоретични закони от учебника (ти реално вадиш нещо в нета което някои е извадил от учебник - знам го защото навремето съм учил по въпросните учебници) с цел да ни караш да кажем на черното - бяло.Не знам как не ти писна :screwy То вярно ,че болката и комплексите че си купил най-безличния мотор на ФВ е голяма ма чак пък толкова.Не е нужно да ти четем самоуспокоенията във всяка тема - има си медицински лица които могат да ти помогнат повече mhihi


Потребителски аватар
icefire
Мнения: 1777
Регистриран на: Сря 04 юли 2007 9:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Мünchen/София

Re: Golf 4 - дизел или бензин?

Мнениеот icefire » Пет 06 апр 2012 11:18


Rabbit_TDI написа:А ти си толкова неграмотен и смешен на тая тема ,че е добре да спреш да се излагаш.Автомобилът е система от доста части работещи по определн начин и в опредлени режими ,при определени външни фактори и условия.Престани да вадиш теоретични закони от учебника (ти реално вадиш нещо в нета което някои е извадил от учебник - знам го защото навремето съм учил по въпросните учебници) с цел да ни караш да кажем на черното - бяло.Не знам как не ти писна :screwy То вярно ,че болката и комплексите че си купил най-безличния мотор на ФВ е голяма ма чак пък толкова.Не е нужно да ти четем самоуспокоенията във всяка тема - има си медицински лица които могат да ти помогнат повече mhihi


Ами то спорът е точно м/у медицинско лице (joker) и инженер (Haralampi) mhihi
Въпросът сега е, кой на кого ще помогне mhihi

Ще си позволя да изкажа и моето съвсем неангажиращо мнение по въпроса. Връзката м/у обороти, въртящ момент и мощност е ясна, пише я в букварите. Какво означават тези понятия също го пише там. Въпросът сега е как да интерпретираме конкретните стойности за конкретните мотори, които разглеждаме :)

1. Призовавам колегите да спрат отчаяно да защитават моторите, които те притежават и да гледат обективно.
2. Вечният спор дизел или бензин затова е вечен, защото няма еднозначен отговор. За по-добро онагледяване, ще дам примери с други, също толкова смислени спорове: Левски или ЦСКА; Верея, Бор-Чвор или Данон и т.н.
3. Всеки мотор има конкретни предимства и недостатъци, както и характерни особености при поддръжката. Всеки сам си преценява какво иска в зависимост от стила на каране, джоба и субективните си предпочитания.
4. Който твърди, че 1.9 TDI (в различните разновидности) не върви или пък има баснословно скъпа поддръжка не е прав. Дизеловите мотори имат характерни предимства.
5. Който твърди, че бензиновите мотори само харчат, но поради по-ниския си въртящ момент спрямо дизелите са по-мудни също е в дълбока заблуда.

Едно време дизелите бяха атмосферни, с голям обем, голям въртящ момент и ниска мощност. Съвременните дизелови мотори, снабдени с турбина и хранени по съвсем друг начин, предлагат динамика, напълно сравнима с бензиновите мотори, но с по-нисък разход на гориво. За белите страни, където дизелът е значително по-евтин от бензина, а газовите уредби да рядкост, това е сериозно предимство. Но при нас реалността е друга, затова всеки си преценява за себе си.

Надявам се да няма обидени и затова моля всички колеги дискусията да не се изражда в лични конфликти :beer


Потребителски аватар
hooligan_sk
Модератор
Модератор
Мнения: 7855
Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
Автомобил: GLC X254 + Golf MKV GTI
Двигател: EA113
Местоположение: София

Re: Golf 4 - дизел или бензин?

Мнениеот hooligan_sk » Пет 06 апр 2012 11:33


bugssy написа:За това казах че повечето хал хабер си нямат от това което пишат и мислят !
Един пример :
Скоростната кутия на един автомобил се явява редуктор ... този редуктор какво прави?
а) Предава или увеличава мощноста като стойност към колелата.
б) Предава или увеличава момента като стойност към колелата.
в) Увеличава и мощноста и момента като стоиности към колелата.
И губи ли се нещо и какво от това предаване към колелата на автомобила ?
На колко е равна една конска сила - не в киловати . А определението за конска сила ?


Това е много ключово ако ще се храните за техниката... Карал съм 1,6TDI 105кс в 2 различни(чисто нови) коли с различни 5 степенни механични скоростни кутии. Мотора неможе да се познае. В единия случай е много пъргав и перфектен за градско каране, в другия случай е муден, но седи спокойно със 180км/ч на магистралата. А вие се опитвате да докажете с формула с тяга и мощност колко върви турбо дизел и атмосферен бензин... е няма да стане тоя номер :lol:

Който е карал Г4 ТДИ и Г4 1,6 си е направил извода. И с много малки изключения, той е еднозначен :да:


Потребителски аватар
dushanov
Мнения: 855
Регистриран на: Съб 19 сеп 2009 12:33
Автомобил: Seat Toledo 2
Двигател: AGN
Местоположение: Стара Загора

Re: Golf 4 - дизел или бензин?

Мнениеот dushanov » Пет 06 апр 2012 11:58


icefire написа:1. Призовавам колегите да спрат отчаяно да защитават моторите, които те притежават и да гледат обективно.

:beer
icefire написа:3. Всеки мотор има конкретни предимства и недостатъци, както и характерни особености при поддръжката. Всеки сам си преценява какво иска в зависимост от стила на каране, джоба и субективните си предпочитания.

:applause: :да: :applause:
И ето защо има дизели 1,6 1,9 2,5... Бензинки 1,0...2,9
Всеки сам си преценя каква му е нужно!
Всичко зависи само от 3 основни неща:
1.Колко км ще караш на година
2.Какви са ти доходите (колко пари можеш да отделиш за колата си)
3.Колата ли ти е роб, или ти на нея?


Потребителски аватар
tdi fen
Мнения: 4708
Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
Двигател: TDI AGR
Местоположение: София

Re: Golf 4 - дизел или бензин?

Мнениеот tdi fen » Пет 06 апр 2012 15:29


bugssy написа:възможни проблеми ТДИ вс. 1.6
- ТДИ - Д.Маховик , Турбо , кулер , Нафтова помпа , гориво Дизел ( дали е качествено или не ) в БГ сме :) Общата сума на качествени части надхвърля 3 000 лева ! Кво от тва нали се возиш ефтино ! :)
- 1.6 ---- бенз , немога да се сетя за подобни скъпи ремонти както при ТДИ-то ! :wink: освен компа на газовата евентуално които е макс 200-300 лева !
[/b]
не мога да се съглася че при бензина няма скъпи ремонти ако искаш провери цените
бензинова помпа,бобини,комутатор,ламбда сонда,дроселва клапа а има и повече датчици от дизел изброените правят около 2000лв
в твоят пример и газова уредба която има допълнителни компоненти-разходи а дали е качествена газта ?
не отричам че на газ попан-бутан/метан е значително по-евтино отколкото на дизел,но допълнителната инсталация и алтернативното горивно носят и своите минуси,дизела също си има минуси като цената на горивото и шумния тракащ двигател всичко е въпрос на вкус


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Re: Golf 4 - дизел или бензин?

Мнениеот Rabbit_TDI » Пет 06 апр 2012 15:43


tdi fen написа: не мога да се съглася че при бензина няма скъпи ремонти ако искаш провери цените

При бензиновата има мнооооого повече.Който смята ,че си защитавам моето да погледне в гаража и да види какво карам - не е дизел :lol: .При бензиновите коли си има един изначален "кахър" - нарича се горивовъздушно отношение.От там нататък висчко му е по-сложно и проблемно от на дизела.Повечето хора обаче не мислят и си вадят някви заключения от сравнения "ако ти гръмне дизелова помпа на дизел мдоел 2008-ма" със "кви грижи нямам с колата ми осемнаиста употреба мдоел 1994-та".Пусни една анкета в дизел раздела и виж колко хора са купили нова помпа - на бас ,че клони към нула.Пусни и една тема колко хора са имали смени на дроселова клапа,комутатори,бубини,свещи,кабели,температурни датчици,празен ход...........Относно демпферния маховик много бензинови коли вече също го имат ,а старите дизели могат и без него.За ремъци и ролки филме с ъщия след 2000 година(образно) с по-малко от 300-400 лева не се разминаваш.Ся на 1.6 му били 420 ,пък на ТДИ-то 480 - напрао мега разлика :screwy


Потребителски аватар
bugssy
Мнения: 69
Регистриран на: Нед 04 май 2008 15:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Димитровград

Re: Golf 4 - дизел или бензин?

Мнениеот bugssy » Пет 06 апр 2012 16:40


Много я задалбахме ми се струва :) излишно е Тотално съм объркан бенз или дизел ... а тази вечер заминавам да купя нещо от Европата ...и ми тря спешен отговор поне за себе си да знам По какво да разбера че 1.6i e 8V .... 1.6i e 16V ? И 1.6i SR 16V ли е или е 8V Много ще съм благодарен ако някои ми отговори ! :bowdown



Върни се в “Избор и покупка на автомобил”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: dinko_bonev и 53 госта