Сериозен проблем с 1Z маслото ми се увеличава
Сериозен проблем с 1Z маслото ми се увеличава
Здравеите колеги купих си голфче тди 90 коня обслужих го всичко както си трябва и днес забелязах че маслото от средата между минимум и максимум сега се е покачило на максимума.Антифриза не се губи и маслото не изглежда пресечено,каква може да е причината?Дали не вкарва нафта през някоя дюза?
- fox_vt
- Мнения: 2788
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: AHU 97
- Местоположение: Велико Търново
Re: Сериозен проблем с 1Z маслото ми се увеличава
При този двигател няма начин да вкарва нафта в маслото през дюза пък и откъдето и да е.Сигурен ли си че не е антифриз и че мериш правилно нивото в хоризонтално положение на колата.
Re: Сериозен проблем с 1Z маслото ми се увеличава
fox_vt написа:При този двигател няма начин да вкарва нафта в маслото през дюза пък и откъдето и да е.Сигурен ли си че не е антифриз и че мериш правилно нивото в хоризонтално положение на колата.
Ами ще продължа да го наблюдавам но когато го смених го оставих точно на средата след извесно време забелязах че е над средата реших че този път се е стекло по хубаво затова е така.Но вчера на нивелиран прав канал видях че вече е на максимума също така след запалване ми премигва 1 път лампата за маслото нз това дали е свързано.И още 1 въпрос поне да се образовам защо този двигател няма начин да вкара нафта през дюза?
- веселин
- Мнения: 8226
- Регистриран на: Пет 20 май 2005 18:36
- Автомобил: SkodaFabia 1 sedan
- Двигател: BNM 1.4 TDI-PD 2007
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Сериозен проблем с 1Z маслото ми се увеличава
Ако е карано с минерално масло досега - а ти си сложил полусинтетика с добро качество /което е препоръчително/ - нищо чудно да е "прочистило" доста налепи от старо масло и да ти вдига нивото сега!
- fox_vt
- Мнения: 2788
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: AHU 97
- Местоположение: Велико Търново
Re: Сериозен проблем с 1Z маслото ми се увеличава
mito_vr написа:fox_vt написа:При този двигател няма начин да вкарва нафта в маслото през дюза пък и откъдето и да е.Сигурен ли си че не е антифриз и че мериш правилно нивото в хоризонтално положение на колата.
Ами ще продължа да го наблюдавам но когато го смених го оставих точно на средата след извесно време забелязах че е над средата реших че този път се е стекло по хубаво затова е така.Но вчера на нивелиран прав канал видях че вече е на максимума също така след запалване ми премигва 1 път лампата за маслото нз това дали е свързано.И още 1 въпрос поне да се образовам защо този двигател няма начин да вкара нафта през дюза?
На този двигател дюзата има контакт със двигателя само откъм буталото ако ме разбираш какво искам да кажа,демек ако нещо влиза през нея то ще е към буталото.А там няма как да влезе нафта без да изгори или да се влоши работата на мотора доста за което ти не споменаваш.
Re: Сериозен проблем с 1Z маслото ми се увеличава
fox_vt написа:mito_vr написа:fox_vt написа:При този двигател няма начин да вкарва нафта в маслото през дюза пък и откъдето и да е.Сигурен ли си че не е антифриз и че мериш правилно нивото в хоризонтално положение на колата.
Ами ще продължа да го наблюдавам но когато го смених го оставих точно на средата след извесно време забелязах че е над средата реших че този път се е стекло по хубаво затова е така.Но вчера на нивелиран прав канал видях че вече е на максимума също така след запалване ми премигва 1 път лампата за маслото нз това дали е свързано.И още 1 въпрос поне да се образовам защо този двигател няма начин да вкара нафта през дюза?
На този двигател дюзата има контакт със двигателя само откъм буталото ако ме разбираш какво искам да кажа,демек ако нещо влиза през нея то ще е към буталото.А там няма как да влезе нафта без да изгори или да се влоши работата на мотора доста за което ти не споменаваш.
аз мислех ако не затваря добре дюзата от там да влиза нафта и след това през сегментите да отива в маслото,но това е само предположение.
веселин написа:Ако е карано с минерално масло досега - а ти си сложил полусинтетика с добро качество /което е препоръчително/ - нищо чудно да е "прочистило" доста налепи от старо масло и да ти вдига нивото сега!
звучи логично но аз сипах и добавка за прочистване във старото масло и работи с нея 10 мин преди да го източа
-
- Мнения: 11
- Регистриран на: Сря 13 апр 2011 21:14
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Madrid España
Re: Сериозен проблем с 1Z маслото ми се увеличава
Да не би да намалява маслото колега! Това светване на лампата е малко съмнително.Имах познат който се заблуждаваше със обръщането на щеката че маслото му се увеличава,а тя си му харчеше колицата.Поздрави!!!
Re: Сериозен проблем с 1Z маслото ми се увеличава
TASSAP написа:Да не би да намалява маслото колега! Това светване на лампата е малко съмнително.Имах познат който се заблуждаваше със обръщането на щеката че маслото му се увеличава,а тя си му харчеше колицата.Поздрави!!!
в какъв смисъл с обръщането на щеката?На моята кола дори покапва съвсем малко някъде отдолу но маслото не намалява,ще продължа да следя но ако се качи над максимума нещата са много зле
- Stivi
- Мнения: 8371
- Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Правец-Поморие
Re: Сериозен проблем с 1Z маслото ми се увеличава
fox_vt написа:На този двигател дюзата има контакт със двигателя само откъм буталото ако ме разбираш какво искам да кажа
Интересно кой ли е този двигател на който дюзата има контакт от някакво друго място а не само откъм буталото

- samo_pechka
- Мнения: 8980
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Сериозен проблем с 1Z маслото ми се увеличава
Мене ме учуди,че маслото не се е пресякло (ако е антифриз да влиза в мотора...) Значи някакъв петролен продукт го "разрежда" (щом е примигнала лампата за маслото ..)
примерно нафта от "пикаеща" или повредена дюза
и нафтата се стича в картера (това при студен мотор)
нафтата има много трудна изпаряемост и за разлика от бензинови коли- не се "отделя" лесно от маслото
Да не би колата да се кара с "атернативно" гориво и при студен мотор да няма добро изгаряне на "горивото".. 





Re: Сериозен проблем с 1Z маслото ми се увеличава
откакто си купих колата си я карам само с нафта нищо алтернативно работи си много добре и паленето и сутрин си е без грешка а си мисля че ако влиза нафта през някоя дюза която не затваря ще има разлика и в работата и паленето.маслото не е пресечено беше доста рядко когато купих колата преди да го сменя но понеже е италианска помислих че одавна не е сменяно.а мигащата лампа за масло след запалване е индикация че маслото е оредяло така ли
- pe6kata
- VW експерт
- Мнения: 3010
- Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
- Автомобил: passat corrado
- Двигател: AAA и АBV turbo
- Местоположение: Елхово
Re: Сериозен проблем с 1Z маслото ми се увеличава
mito_vr написа:...ще продължа да следя но ако се качи над максимума нещата са много зле
ми точи го и го продавай, а ако и с горивото има подобни проблеми, направо ми кажи цена и да идвам да го вземам

иначе сериозно, покарай го още малко, преди да се филмираш толкова... ще си покаже ясно дали има проблем и откъде

- samo_pechka
- Мнения: 8980
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Сериозен проблем с 1Z маслото ми се увеличава
mito_vr написа:откакто си купих колата си я карам само с нафта нищо алтернативно работи си много добре и паленето и сутрин си е без грешка а си мисля че ако влиза нафта през някоя дюза която не затваря ще има разлика и в работата и паленето.маслото не е пресечено беше доста рядко когато купих колата преди да го сменя но понеже е италианска помислих че одавна не е сменяно.а мигащата лампа за масло след запалване е индикация че маслото е оредяло така ли
Щом колата пали и работи мн добре-това е чудесно!Факта обаче ,че се покачва нивото на маслото в картера -не е добре и щом не се "пресича" -не е антифриз това, което влиза допълнително там..Мигащата лампа на налягането на маслото (ако датчици и масл.помпа и система за ранно пред. е наред) може да е показател за нарушен вискозитет на маслото,може да е симптом на започнало износване на лагери основни и биелни или просто запушена мрежичка на сондата в картера за маслото или проблем в масления филтър (клапанчето ) и други..(алтернатор примерно)
Re: Сериозен проблем с 1Z маслото ми се увеличава
samo_pechka написа:mito_vr написа:откакто си купих колата си я карам само с нафта нищо алтернативно работи си много добре и паленето и сутрин си е без грешка а си мисля че ако влиза нафта през някоя дюза която не затваря ще има разлика и в работата и паленето.маслото не е пресечено беше доста рядко когато купих колата преди да го сменя но понеже е италианска помислих че одавна не е сменяно.а мигащата лампа за масло след запалване е индикация че маслото е оредяло така ли
Щом колата пали и работи мн добре-това е чудесно!Факта обаче ,че се покачва нивото на маслото в картера -не е добре и щом не се "пресича" -не е антифриз това, което влиза допълнително там..Мигащата лампа на налягането на маслото (ако датчици и масл.помпа и система за ранно пред. е наред) може да е показател за нарушен вискозитет на маслото,може да е симптом на започнало износване на лагери основни и биелни или просто запушена мрежичка на сондата в картера за маслото или проблем в масления филтър (клапанчето ) и други..(алтернатор примерно)
точно тази лампичка ме притеснява не би трябвало просто еи така да си мига ако маслото беше на 8000км да но на 500 да му е нарушен вискозитета не е добре.отнякъде ми покапва масло а и доскоро имах пукната тръба на интерколера и от там изхвърляше масло по малко така че би трябвало нивото му да спада а не да се покачва

- al_van
- Мнения: 79
- Регистриран на: Пон 14 мар 2011 6:23
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: nova zagora
Re: Сериозен проблем с 1Z маслото ми се увеличава
колега мигашата лампичка да не те притеснява, на моят си мига така вече 150 000 км.
да не би случаино да си се заблудил при първоначалното мерене след смяната...?!?
да не би случаино да си се заблудил при първоначалното мерене след смяната...?!?
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 32 госта