Сериозен проблем с 1Z маслото ми се увеличава

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
mito_vr
Мнения: 89
Регистриран на: Нед 25 мар 2012 8:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Vraca

Сериозен проблем с 1Z маслото ми се увеличава

Мнениеот mito_vr » Пет 06 апр 2012 17:18


Здравеите колеги купих си голфче тди 90 коня обслужих го всичко както си трябва и днес забелязах че маслото от средата между минимум и максимум сега се е покачило на максимума.Антифриза не се губи и маслото не изглежда пресечено,каква може да е причината?Дали не вкарва нафта през някоя дюза?




Потребителски аватар
fox_vt
Мнения: 2788
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: AHU 97
Местоположение: Велико Търново

Re: Сериозен проблем с 1Z маслото ми се увеличава

Мнениеот fox_vt » Пет 06 апр 2012 22:16


При този двигател няма начин да вкарва нафта в маслото през дюза пък и откъдето и да е.Сигурен ли си че не е антифриз и че мериш правилно нивото в хоризонтално положение на колата.


Потребителски аватар
mito_vr
Мнения: 89
Регистриран на: Нед 25 мар 2012 8:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Vraca

Re: Сериозен проблем с 1Z маслото ми се увеличава

Мнениеот mito_vr » Съб 07 апр 2012 11:35


fox_vt написа:При този двигател няма начин да вкарва нафта в маслото през дюза пък и откъдето и да е.Сигурен ли си че не е антифриз и че мериш правилно нивото в хоризонтално положение на колата.

Ами ще продължа да го наблюдавам но когато го смених го оставих точно на средата след извесно време забелязах че е над средата реших че този път се е стекло по хубаво затова е така.Но вчера на нивелиран прав канал видях че вече е на максимума също така след запалване ми премигва 1 път лампата за маслото нз това дали е свързано.И още 1 въпрос поне да се образовам защо този двигател няма начин да вкара нафта през дюза?


Потребителски аватар
веселин
Мнения: 8226
Регистриран на: Пет 20 май 2005 18:36
Автомобил: SkodaFabia 1 sedan
Двигател: BNM 1.4 TDI-PD 2007
Местоположение: София
Контакти:

Re: Сериозен проблем с 1Z маслото ми се увеличава

Мнениеот веселин » Съб 07 апр 2012 20:19


Ако е карано с минерално масло досега - а ти си сложил полусинтетика с добро качество /което е препоръчително/ - нищо чудно да е "прочистило" доста налепи от старо масло и да ти вдига нивото сега!


Потребителски аватар
fox_vt
Мнения: 2788
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: AHU 97
Местоположение: Велико Търново

Re: Сериозен проблем с 1Z маслото ми се увеличава

Мнениеот fox_vt » Съб 07 апр 2012 21:34


mito_vr написа:
fox_vt написа:При този двигател няма начин да вкарва нафта в маслото през дюза пък и откъдето и да е.Сигурен ли си че не е антифриз и че мериш правилно нивото в хоризонтално положение на колата.

Ами ще продължа да го наблюдавам но когато го смених го оставих точно на средата след извесно време забелязах че е над средата реших че този път се е стекло по хубаво затова е така.Но вчера на нивелиран прав канал видях че вече е на максимума също така след запалване ми премигва 1 път лампата за маслото нз това дали е свързано.И още 1 въпрос поне да се образовам защо този двигател няма начин да вкара нафта през дюза?

На този двигател дюзата има контакт със двигателя само откъм буталото ако ме разбираш какво искам да кажа,демек ако нещо влиза през нея то ще е към буталото.А там няма как да влезе нафта без да изгори или да се влоши работата на мотора доста за което ти не споменаваш.


Потребителски аватар
mito_vr
Мнения: 89
Регистриран на: Нед 25 мар 2012 8:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Vraca

Re: Сериозен проблем с 1Z маслото ми се увеличава

Мнениеот mito_vr » Съб 07 апр 2012 22:33


fox_vt написа:
mito_vr написа:
fox_vt написа:При този двигател няма начин да вкарва нафта в маслото през дюза пък и откъдето и да е.Сигурен ли си че не е антифриз и че мериш правилно нивото в хоризонтално положение на колата.

Ами ще продължа да го наблюдавам но когато го смених го оставих точно на средата след извесно време забелязах че е над средата реших че този път се е стекло по хубаво затова е така.Но вчера на нивелиран прав канал видях че вече е на максимума също така след запалване ми премигва 1 път лампата за маслото нз това дали е свързано.И още 1 въпрос поне да се образовам защо този двигател няма начин да вкара нафта през дюза?

На този двигател дюзата има контакт със двигателя само откъм буталото ако ме разбираш какво искам да кажа,демек ако нещо влиза през нея то ще е към буталото.А там няма как да влезе нафта без да изгори или да се влоши работата на мотора доста за което ти не споменаваш.

аз мислех ако не затваря добре дюзата от там да влиза нафта и след това през сегментите да отива в маслото,но това е само предположение.

веселин написа:Ако е карано с минерално масло досега - а ти си сложил полусинтетика с добро качество /което е препоръчително/ - нищо чудно да е "прочистило" доста налепи от старо масло и да ти вдига нивото сега!

звучи логично но аз сипах и добавка за прочистване във старото масло и работи с нея 10 мин преди да го източа


TASSAP
Мнения: 11
Регистриран на: Сря 13 апр 2011 21:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Madrid España

Re: Сериозен проблем с 1Z маслото ми се увеличава

Мнениеот TASSAP » Нед 08 апр 2012 1:13


Да не би да намалява маслото колега! Това светване на лампата е малко съмнително.Имах познат който се заблуждаваше със обръщането на щеката че маслото му се увеличава,а тя си му харчеше колицата.Поздрави!!!


Потребителски аватар
mito_vr
Мнения: 89
Регистриран на: Нед 25 мар 2012 8:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Vraca

Re: Сериозен проблем с 1Z маслото ми се увеличава

Мнениеот mito_vr » Нед 08 апр 2012 7:44


TASSAP написа:Да не би да намалява маслото колега! Това светване на лампата е малко съмнително.Имах познат който се заблуждаваше със обръщането на щеката че маслото му се увеличава,а тя си му харчеше колицата.Поздрави!!!

в какъв смисъл с обръщането на щеката?На моята кола дори покапва съвсем малко някъде отдолу но маслото не намалява,ще продължа да следя но ако се качи над максимума нещата са много зле


Потребителски аватар
Stivi
Мнения: 8371
Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Правец-Поморие

Re: Сериозен проблем с 1Z маслото ми се увеличава

Мнениеот Stivi » Нед 08 апр 2012 9:25


fox_vt написа:На този двигател дюзата има контакт със двигателя само откъм буталото ако ме разбираш какво искам да кажа


Интересно кой ли е този двигател на който дюзата има контакт от някакво друго място а не само откъм буталото mhihi Ако антифриза не намалява няма какво друго да вдига нивото на маслото и да го разрежда /затова мига лампата/ освен нафтата,а вече откъде влиза е друг въпрос !


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8980
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Сериозен проблем с 1Z маслото ми се увеличава

Мнениеот samo_pechka » Нед 08 апр 2012 12:48


Мене ме учуди,че маслото не се е пресякло (ако е антифриз да влиза в мотора...) Значи някакъв петролен продукт го "разрежда" (щом е примигнала лампата за маслото ..) :roll: примерно нафта от "пикаеща" или повредена дюза :roll: и нафтата се стича в картера (това при студен мотор) :roll: нафтата има много трудна изпаряемост и за разлика от бензинови коли- не се "отделя" лесно от маслото :roll: Да не би колата да се кара с "атернативно" гориво и при студен мотор да няма добро изгаряне на "горивото".. :!:


Потребителски аватар
mito_vr
Мнения: 89
Регистриран на: Нед 25 мар 2012 8:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Vraca

Re: Сериозен проблем с 1Z маслото ми се увеличава

Мнениеот mito_vr » Нед 08 апр 2012 17:53


откакто си купих колата си я карам само с нафта нищо алтернативно работи си много добре и паленето и сутрин си е без грешка а си мисля че ако влиза нафта през някоя дюза която не затваря ще има разлика и в работата и паленето.маслото не е пресечено беше доста рядко когато купих колата преди да го сменя но понеже е италианска помислих че одавна не е сменяно.а мигащата лампа за масло след запалване е индикация че маслото е оредяло така ли


Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3010
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: Сериозен проблем с 1Z маслото ми се увеличава

Мнениеот pe6kata » Нед 08 апр 2012 18:24


mito_vr написа:...ще продължа да следя но ако се качи над максимума нещата са много зле

ми точи го и го продавай, а ако и с горивото има подобни проблеми, направо ми кажи цена и да идвам да го вземам :lol:

иначе сериозно, покарай го още малко, преди да се филмираш толкова... ще си покаже ясно дали има проблем и откъде :да:


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8980
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Сериозен проблем с 1Z маслото ми се увеличава

Мнениеот samo_pechka » Нед 08 апр 2012 21:47


mito_vr написа:откакто си купих колата си я карам само с нафта нищо алтернативно работи си много добре и паленето и сутрин си е без грешка а си мисля че ако влиза нафта през някоя дюза която не затваря ще има разлика и в работата и паленето.маслото не е пресечено беше доста рядко когато купих колата преди да го сменя но понеже е италианска помислих че одавна не е сменяно.а мигащата лампа за масло след запалване е индикация че маслото е оредяло така ли

Щом колата пали и работи мн добре-това е чудесно!Факта обаче ,че се покачва нивото на маслото в картера -не е добре и щом не се "пресича" -не е антифриз това, което влиза допълнително там..Мигащата лампа на налягането на маслото (ако датчици и масл.помпа и система за ранно пред. е наред) може да е показател за нарушен вискозитет на маслото,може да е симптом на започнало износване на лагери основни и биелни или просто запушена мрежичка на сондата в картера за маслото или проблем в масления филтър (клапанчето ) и други..(алтернатор примерно)


Потребителски аватар
mito_vr
Мнения: 89
Регистриран на: Нед 25 мар 2012 8:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Vraca

Re: Сериозен проблем с 1Z маслото ми се увеличава

Мнениеот mito_vr » Нед 08 апр 2012 23:15


samo_pechka написа:
mito_vr написа:откакто си купих колата си я карам само с нафта нищо алтернативно работи си много добре и паленето и сутрин си е без грешка а си мисля че ако влиза нафта през някоя дюза която не затваря ще има разлика и в работата и паленето.маслото не е пресечено беше доста рядко когато купих колата преди да го сменя но понеже е италианска помислих че одавна не е сменяно.а мигащата лампа за масло след запалване е индикация че маслото е оредяло така ли

Щом колата пали и работи мн добре-това е чудесно!Факта обаче ,че се покачва нивото на маслото в картера -не е добре и щом не се "пресича" -не е антифриз това, което влиза допълнително там..Мигащата лампа на налягането на маслото (ако датчици и масл.помпа и система за ранно пред. е наред) може да е показател за нарушен вискозитет на маслото,може да е симптом на започнало износване на лагери основни и биелни или просто запушена мрежичка на сондата в картера за маслото или проблем в масления филтър (клапанчето ) и други..(алтернатор примерно)

точно тази лампичка ме притеснява не би трябвало просто еи така да си мига ако маслото беше на 8000км да но на 500 да му е нарушен вискозитета не е добре.отнякъде ми покапва масло а и доскоро имах пукната тръба на интерколера и от там изхвърляше масло по малко така че би трябвало нивото му да спада а не да се покачва :)


Потребителски аватар
al_van
Мнения: 79
Регистриран на: Пон 14 мар 2011 6:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: nova zagora

Re: Сериозен проблем с 1Z маслото ми се увеличава

Мнениеот al_van » Пон 09 апр 2012 0:13


колега мигашата лампичка да не те притеснява, на моят си мига така вече 150 000 км.
да не би случаино да си се заблудил при първоначалното мерене след смяната...?!?



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 32 госта