icefire написа:Ами то спорът е точно м/у медицинско лице (joker) и инженер (Haralampi)
Въпросът сега е, кой на кого ще помогне
Ще си позволя да изкажа и моето съвсем неангажиращо мнение по въпроса. Връзката м/у обороти, въртящ момент и мощност е ясна, пише я в букварите. Какво означават тези понятия също го пише там. Въпросът сега е как да интерпретираме конкретните стойности за конкретните мотори, които разглеждаме

1. Призовавам колегите да спрат отчаяно да защитават моторите, които те притежават и да гледат обективно.
2. Вечният спор дизел или бензин затова е вечен, защото няма еднозначен отговор. За по-добро онагледяване, ще дам примери с други, също толкова смислени спорове: Левски или ЦСКА; Верея, Бор-Чвор или Данон и т.н.
3. Всеки мотор има конкретни предимства и недостатъци, както и характерни особености при поддръжката. Всеки сам си преценява какво иска в зависимост от стила на каране, джоба и субективните си предпочитания.
4. Който твърди, че 1.9 TDI (в различните разновидности) не върви или пък има баснословно скъпа поддръжка не е прав. Дизеловите мотори имат характерни предимства.
5. Който твърди, че бензиновите мотори само харчат, но поради по-ниския си въртящ момент спрямо дизелите са по-мудни също е в дълбока заблуда.
Едно време дизелите бяха атмосферни, с голям обем, голям въртящ момент и ниска мощност. Съвременните дизелови мотори, снабдени с турбина и хранени по съвсем друг начин, предлагат динамика, напълно сравнима с бензиновите мотори, но с по-нисък разход на гориво. За белите страни, където дизелът е значително по-евтин от бензина, а газовите уредби да рядкост, това е сериозно предимство. Но при нас реалността е друга, затова всеки си преценява за себе си.
Надявам се да няма обидени и затова моля всички колеги дискусията да не се изражда в лични конфликти
