Проблем с турбото голф 3 TDI 1Z - Решен

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
napu6en_marmot
Мнения: 257
Регистриран на: Съб 03 окт 2009 12:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България

Проблем с турбото голф 3 TDI 1Z - Решен

Мнениеот napu6en_marmot » Чет 05 апр 2012 17:14


Колеги имам от октомври миналата година голфа 1.9тди 1z , в началото турбото ми включваше около 1800/1900 оборота ,а напоследък започна да се включва на 2200 оборота :insane Какъв е проблема ? :037: Даже като се включи свири по-силно от обикновено... Иначе колата си набира ...

Голфа си го гледам както трябва - със закупуването се смени маслото , филтрите и всичко както си му е реда ( маслото беше Тотал 10W40 VW 505.00 ), карах с него 8000км. , след което го смених с Кастрол Магнетик дизел 10W40 VW 505.00 и сега съм изминал към 1400км. с него и започна с проблема ...

Последна промяна от napu6en_marmot на Сря 18 апр 2012 12:06, променено общо 3 пъти.




tero_vw_1988
Мнения: 359
Регистриран на: Нед 05 апр 2009 15:45
Автомобил: Golf3
Двигател: TDI AFN
Местоположение: Троян

Re: Турбото включва по-късно голф 3 1Z

Мнениеот tero_vw_1988 » Чет 05 апр 2012 23:07


Абе да не те плаша,ама това увеличение на "свиренето" ми мирише на отиваща си турбина :012: Моята така свиреше на умирачка и преди няма и 15 дена сдаде багажа :Mr Green Fun Другия вариант е да имаш някъде спукан турбо път,но тогава ще ти забива и ще влиза в авариен режим ... С катализатор ли си ? Ако си без е нормално да се чува малко повече турбината и ако си го махал скоро това ти е "ключа от мазето" :)


Потребителски аватар
napu6en_marmot
Мнения: 257
Регистриран на: Съб 03 окт 2009 12:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България

Re: Турбото включва по-късно голф 3 1Z

Мнениеот napu6en_marmot » Чет 05 апр 2012 23:48


Ами купих си колата БЕЗ катализатор , а с права тръба ( има снимка в гаража ) ... Силно се надявам да не е отиваща си турбина :horror: , но при най-лошия сценарий как стоят нещата ? Как да процедирам сега ... ? :037:


tero_vw_1988
Мнения: 359
Регистриран на: Нед 05 апр 2009 15:45
Автомобил: Golf3
Двигател: TDI AFN
Местоположение: Троян

Re: Турбото включва по-късно голф 3 1Z

Мнениеот tero_vw_1988 » Пет 06 апр 2012 0:12


Преглеждаш всички турбо пътища и вакууми за спукано,отиваш на канал и преглеждаш за теч на масло около турбото,преглеждаш за масло по ауспуха...Ако можеш сам да прегледаш турбото за луфт,направи го,ако не в някой сервиз.

В НАЙ ЛОШИЯ СЛУЧАЙ:
-Ако случайно на път някъде изгуби мощност колата и започне да пуши много СПИРАШ И ГАСИШ!Турбото е заминало.
-Ако започне да се форсира сама и да не иска да гасне спираш, вкарваш 5-та предавка и пускаш съединителя (на контакт трябва да си)!Това се случва при запалване на маслото в следствие навлизането му в кулера и изпускателната система.


Потребителски аватар
napu6en_marmot
Мнения: 257
Регистриран на: Съб 03 окт 2009 12:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България

Re: Турбото включва по-късно голф 3 1Z

Мнениеот napu6en_marmot » Пет 06 апр 2012 14:51


Днес отидох на диагностика за да видя какво се случва с колата и излезе, че целия проблем идва от дебитомера. Не отчита правилно и от там идват измененията. Свалихме го, изчистихме го ( доста чернилка излезе ) и всичко се оправи, колата започна да си набира както трябва :maaad: и направо камък ми падна от сърцето. При свалянето му мрежичката на дебитомера от към мотора ( не от към филтъра ) я нямаше и свалихме тръбата до турбото за да не я е засмукало, но я нямаше. Та добре , че я свалихме и погледнахме лопатките на турбото, който имат голям луфт и си лопчат силно :No

1.Та въпроса ми е да го свалям ли турбото сега , или да си го покарам така докато не посдаде багажа?
2.И колко ли ще искара ако го оставя така?
3.Заслужава ли си ремонт на турбо, или най-добре е да се търси друго втора ръка ( защото за ново ... :screwy няма пари ) ?
4.Също така съм се объркал - катализатор имам (раздутината има, а вътре ли е катализатора не знам) и след него започва права тръба до края, да го махна ли или да си го оставя ?


Потребителски аватар
Golf_Diesel_
Мнения: 2929
Регистриран на: Вто 02 дек 2008 22:08
Автомобил: Vw Golf 5 TDI
Двигател: BMM
Местоположение: Силистра

Re: Турбото включва по-късно голф 3 1Z

Мнениеот Golf_Diesel_ » Пет 06 апр 2012 15:27


Махни го, ама ще останеш без гърнета, а не е много приятно да караш така.Ако колата ти е сток без гърнета ще се спъне в ниските.


tero_vw_1988
Мнения: 359
Регистриран на: Нед 05 апр 2009 15:45
Автомобил: Golf3
Двигател: TDI AFN
Местоположение: Троян

Re: Турбото включва по-късно голф 3 1Z

Мнениеот tero_vw_1988 » Пет 06 апр 2012 15:28


Луфта е два вида радиален и аксиален.Всяко турбо има радиален луфт,страшното идва когато има и аксиален(по оста).Ако е само радиален,нямаш проблем и си свиркаш,ако има и аксиален значи е тръгнала да си заминава и всичко зависи от това как караш :Mr Green Fun

Ремонта(зависи колко е заминала)може да ти излезе колкото нова да си намериш,така че варианта е да търсиш втора ръка като се наложи(дано да не се налага) :) Втора ръка вървят м/у 200 и 350 зависи от състоянието и продавача :)

За катализатора (ако все още го имаш и не е само кожуха) ти си решаваш,всичко зависи от състоянието му.Ако е запушен трябва да се махне,ако не е нищо не ти пречи да си караш с него :да:


Потребителски аватар
napu6en_marmot
Мнения: 257
Регистриран на: Съб 03 окт 2009 12:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България

Re: Турбото включва по-късно голф 3 1Z

Мнениеот napu6en_marmot » Пет 06 апр 2012 19:11


Аксиален луфт мисля,че няма.Но е голям радиалния,да не кажа голяма дума,но около 1мм и от него мисля,че идва малко по-силното свирене.


KIRO123
Мнения: 76
Регистриран на: Чет 20 ное 2008 19:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Карлово

Re: Турбото включва по-късно голф 3 1Z

Мнениеот KIRO123 » Съб 07 апр 2012 16:59


колега да те питам като я закачи на ВАГ - КОМ-а ли ти излезе че е от дебитомера защото аз имам същиая проблем със свиренето на турбото само че при мен има и доста изпушване а масло не ми харчи и нямам вътък тръгва да върви след 2000 оборота и полудявам вече с туй ТДИ :banghead: :banghead: :banghead:


Потребителски аватар
napu6en_marmot
Мнения: 257
Регистриран на: Съб 03 окт 2009 12:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България

Re: Турбото включва по-късно голф 3 1Z

Мнениеот napu6en_marmot » Съб 07 апр 2012 17:26


ДА , на ваг-ком показа ниски показатели на дебитомера. Даже като дам газ той намаля данните и след това увеличава. Всичко си му показа. АКО ти е мръсен - не го почиствай сам,че си е малко по-специфично. А относно пушенето дали ти пуши когато го форсираш студен? Че тогава пълни много повдигачите с масло и започва да работи много зле и да пуши и след време се оправя.

А относно виенето - то си ми остана и си мисля,че е от големия радиален луфт на перката на турбото


Потребителски аватар
hooligan_sk
Модератор
Модератор
Мнения: 7855
Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
Автомобил: GLC X254 + Golf MKV GTI
Двигател: EA113
Местоположение: София

Re: Турбото включва по-късно голф 3 1Z

Мнениеот hooligan_sk » Съб 07 апр 2012 17:50


Оглеждай турбини втора ръка. Най-изгодно е така. Идват около 250-300лв. Проблема е че 90% не са по-добри от твоята. Затова гледай обяви, гледай на живо и ако видиш читава, взимай. Рано или късно ще потрябва :да:


Потребителски аватар
napu6en_marmot
Мнения: 257
Регистриран на: Съб 03 окт 2009 12:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България

Re: Турбото включва по-късно голф 3 1Z

Мнениеот napu6en_marmot » Съб 07 апр 2012 20:46


hooligan_sk написа:Оглеждай турбини втора ръка. Най-изгодно е така. Идват около 250-300лв. Проблема е че 90% не са по-добри от твоята. Затова гледай обяви, гледай на живо и ако видиш читава, взимай. Рано или късно ще потрябва :да:


Затова си направих "фонд" турбо и си посъбирам от тук от там някой лев и при първа възможност най-добре да си я сменя за да съм спокоен да не ме остави някъде... НО и ме е страх какво ще взема , всичко си е до късмет


Потребителски аватар
napu6en_marmot
Мнения: 257
Регистриран на: Съб 03 окт 2009 12:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България

Re: Какво се гледа при покупка на турбо 2-ра ръка

Мнениеот napu6en_marmot » Съб 14 апр 2012 13:55


За да не пускам нова тема пиша в тази:
Какво се гледа на турбината при покупка 2-ра ръка , освен луфтове ( радиален и аксиален )? И по-добре ли е да си бъде с клапана или да си оставя моя ?


Потребителски аватар
hooligan_sk
Модератор
Модератор
Мнения: 7855
Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
Автомобил: GLC X254 + Golf MKV GTI
Двигател: EA113
Местоположение: София

Re: Какво се гледа при покупка на турбо 2-ра ръка

Мнениеот hooligan_sk » Съб 14 апр 2012 16:00


napu6en_marmot написа:За да не пускам нова тема пиша в тази:
Какво се гледа на турбината при покупка 2-ра ръка , освен луфтове ( радиален и аксиален )? И по-добре ли е да си бъде с клапана или да си оставя моя ?


Наранявания по перките и корпуса. Дори малко да са надрани самите лопатки, баланса се губи. От там е въпрос на време да се разпадне. За кой клапан говориш? Турбината ти няма променлива геометрия?


Потребителски аватар
napu6en_marmot
Мнения: 257
Регистриран на: Съб 03 окт 2009 12:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България

Re: Какво се гледа при покупка на турбо 2-ра ръка

Мнениеот napu6en_marmot » Вто 17 апр 2012 15:21


Ясно. А моята турбина какъв модел е ? И като търся предполагам, че трябва да е съвсем същата, или за този мотор са си базов модел? :roll:



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: licho58 и 53 госта