Голф 2 EZ - Колко бързо трябва да загрява.

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6377
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Голф 2 EZ - Колко бързо трябва да загрява.

Мнениеот ktamen » Пет 06 апр 2012 22:38


При извънградско каране двигателят ти трябва да загрее достатъчно, че да се отвори термостата за около 5 - 6км. Колко точно много зависи колко студено е времето, дали колата е била в гараж, с каква скорост караш, нагорнища и прочее. В градските задръствания, ако е студено и парното е на мах може и 1000км да минеш без да се отвори термостата. При спускания също е нормално да пада стрелката, но пак зависи колко е спускането и колко пада стрелката. Наистина често се случва когато двигателят започне да се охлажда термостата да се забави със затварянето - тогава също трябва да се смени. Но за точна диагноза трябва да се мери температурата с нещо по-надеждно от стрелката на таблото. Нормално е термостатът да отваря при около 80-90градуса и при охлаждане да се затваря при 70-80градуса.
Ако ти се занимава може да го свалиш и да го сложиш в тенджера на котлона заедно с термометър. Включваш котлона и чакаш да се отвори и ще разбереш при колко градуса отваря. После оставяш водата да кипне и термостата трябва да се отвори още повече и термометърът трябва да покаже точно 100градуса, ако е точен. После изключваш котлона и продължаваш да го чакаш да се затвори и ще разбереш при колко градуса се затваря.
Щом перката се включва когато стрелката стигне средата значи или стрелката лъже или датчикът на радиатора включва вентилатора твърде рано.
Ако си купиш нов термостат задължително го слагаш първо в тенджерата и после го монтираш в двигателя.




Потребителски аватар
ALiGaToR
Мнения: 407
Регистриран на: Чет 28 юли 2005 10:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Голф 2 EZ - Колко бързо трябва да загрява.

Мнениеот ALiGaToR » Пет 06 апр 2012 22:52


Ами може да има някаква врътка с тези датчици при положение че колата е купена от Монако. А там по принцип си е по-топъл климата и това ме навежда на на мисълта че и термостата и малко "по-студен" и датчика на радиатора също малко по-рано се включва.


Потребителски аватар
Gazaro_wow
Мнения: 220
Регистриран на: Чет 25 юни 2009 19:44
Автомобил: VW Golf 2
Двигател: 1.6 EZ 1990
Местоположение: asdf

Re: Голф 2 EZ - Колко бързо трябва да загрява.

Мнениеот Gazaro_wow » Нед 08 апр 2012 10:39


Няма място за паника просто самия мотор бавно си загрява термостата си е затворен ,но мотора бавно загрява след като загрее 85-90 градуса термостата си отваря. По-добре бавно да загрява от колкото да прегрява. Имам един приятел на който колата през лятото за 10 мин. загрява до 100 градуса и цяло лято кара с включен вентилатор. П.П. относно до спускането да има забавяне в затварянето на термостата ,но не виждам никакъв проблем в следствие на това. Иначе аз през зимата си имам добро парно ,нищо че стрелката едва е излязла от бялото поле. Колега радвай се на колата и безаварийно шофиране :wink:


batVenci
Мнения: 919
Регистриран на: Пет 09 дек 2011 19:55
Автомобил:
Двигател:

Re: Голф 2 EZ - Колко бързо трябва да загрява.

Мнениеот batVenci » Съб 02 юни 2012 15:27


Според мен термостата ти отваря още при 50-60 градуса Целзий. Долния маркуч е студен, защото радиатора охлажда антифриза, който минава през него (трябва време да се стопли антифриза в радиатора). Затова двигателя загрява толкова бавно, а не защото термостата е блокирал затворен (тогава трябва двигателя да загрява най-бързо, даже да прегрява - това е най-лошото, което може да причини охладителнана система на двигателя). Просто термостата отваря твърде рано, и ако радиатора ти се обдухва, особено при по-висока скорост и със студен въздух, ще си стоиш в бялото поле - "во век и веков". Така бе и при мен със стария Бер, на който не му знам годините. Просто със времето температурата на отваряне на термостатите спада. След като го смених с попаднал ми Калорстат-френски (или нещо такова, абе ясно че става въпрос за менте, но поне нов), сега вече в града достигам до втората чертичка, извън града - между първата и втората чертичка (някъде 80-90 градуса Целзий, или отваря вече при 80 градуса Целзий). Така е за без пари толкова - така качих температурата на двигателя с около 20 градуса Целзий. Ако си взема от официалния доставчик за 60-70 лв., ще поддържам 90 градуса Целзий при всякакви условия...


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6377
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Голф 2 EZ - Колко бързо трябва да загрява.

Мнениеот ktamen » Съб 02 юни 2012 15:47


При огромния дебит на помпата са достатъчни секунди за да загрее и долния маркуч след като се отвори термостата. При преминаването си през радиатора водата се охлажда с не повече от десетина градуса.


batVenci
Мнения: 919
Регистриран на: Пет 09 дек 2011 19:55
Автомобил:
Двигател:

Re: Голф 2 EZ - Колко бързо трябва да загрява.

Мнениеот batVenci » Съб 02 юни 2012 18:45


ktamen написа:При огромния дебит на помпата са достатъчни секунди за да загрее и долния маркуч след като се отвори термостата. При преминаването си през радиатора водата се охлажда с не повече от десетина градуса.

Така е, но първоначално термостата отваря много малко и по-големия дебит е още в малкия кръг. Така малката порция антифриз преминал през радиатора се охлажда достатъчно много и долния маркуч си остава студен, освен това ранно отварящия термостат подава сравнително студен антифриз към радиатора, който лесно се охлажда. Проблема е че старите или менте термостатите отварят/затварят сравнително бавно, и най-често при сравнително по-ниски температури от оптималното. Качествените термостати трябва да отварят/затварят на зададена температура (най-често 90 градуса Целзий, при някои дизели и по-вече), и то в рамките на няколко градуса разлика (имат нисък хистерезис и константна характеристика). Проблема при тях е високата им цена и малко колеги се решават да си ги закупят, макар че във форума не съм срещал друго лошо за тях...


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6377
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Голф 2 EZ - Колко бързо трябва да загрява.

Мнениеот ktamen » Съб 02 юни 2012 20:21


batVenci, някога проверявал ли си термостат в тенджера?
Термостата на снимката е произведен в West Germani, познай коя година mhihi снимах го защото исках да го продам, но за мой късмет никой не прояви интерес към античното парче метал. Преди два месеца се скапа термостата на моя голф (най-вероятно произведен 84г) и сложих този от снимката. Отваря при 88гр и при 95 вече е напълно отворен. Като го монтирах на колата пак го пробвах при работа на празен ход. Маркуча си остава ледено студен до 88гр и като започне да загрява само за 30 секунди маркуча вече е горещ и започва да пари - значи дори в началото на отварянето дебита никак не е малък.
Възможно е термостата да не затваря плътно и да се процежда мъничка струйка, която наистина да се охлади в радиатора и долния маркуч да не загрее толкова колкото горния, но ако струйката наистина е толкова малка едва ли ще окаже влияние на времето за загряване на двигателя.
За качеството на термостатите по магазините съм съгласен донякъде с теб защото сигурно съм пробвал 10 термостата за ладата и нито един не ми хареса в тенджерата, но за голф съм купувал само веднъж и си беше перфектен, а не беше скъп 15 - 20лв.
При всички случаи първото което се прави при подобни проблеми е да се измери температурата на двигателя с достатъчно точен и надежден термометър по достатъчно точен начин. Да се разчита на показанията на таблото ми се струва доста наивно.
Прикачени файлове
DSC00073.JPG


batVenci
Мнения: 919
Регистриран на: Пет 09 дек 2011 19:55
Автомобил:
Двигател:

Re: Голф 2 EZ - Колко бързо трябва да загрява.

Мнениеот batVenci » Съб 02 юни 2012 21:08


ktamen написа:batVenci, някога проверявал ли си термостат в тенджера?

Да, на времето преди по-вече от 10 години. Тогава на познат Голфа загряваше, и "варих" термостата за да се убедя, че е блокирал. После "варих" и новия преди монтажа за да се убедя, че отваря. Температурата не съм мерил с термометър, важното бе, че отваря преди водата да закипи, след което колата се оправи.
Иначе съм съгласен, че термометрите на колите обикновенно показват приблизително. В моя случай, след смяната на термостата, температурата при обдухване на радиатора при "извънградско", се повиши с една чертичка, което приблизително е около 20 градиса Целзий, достигайки вече по-оптималните 80-90 градуса Целзий. Разбира се тези градуси не съм ги мерил с еталонен термометър, но първата степен на перката се включва веднага след подминаване на втората чертичка на термометъра на Голфа. Макар и не перфектно, това поведение на охладителната ми система засега го приемам...


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6377
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Голф 2 EZ - Колко бързо трябва да загрява.

Мнениеот ktamen » Съб 02 юни 2012 21:21


Май единственото, което трябва да си оправиш е стрелката да ти показва по-точно. Показанията на моята удивително добре съвпада с показанията на термометъра (90гр е точно по средата).


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6185
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: ABS 94
Местоположение: Шумен

Re: Голф 2 EZ - Колко бързо трябва да загрява.

Мнениеот Iezekil » Съб 02 юни 2012 22:27


Да,подкрепям.На всички модели във форума нормалната работна темп. е по средата на скалата.А термостата е за смяна по простата причина,че допуска изстиване на вече достигната температура.Да наблегна за пореден път на някои нещица,а именно,че всякакви манипулации по охл- система се извършват с контролен уред-термометър.Защо ли?Защото може да е натрупване на няколко проблема...
Ако те лъже таблото можеш да не реагираш навреме при проблем с водната помпа примерно или при задържал термостат.Трябваше да си засякъл и когато се включи перката какво показва стрелката,тя също е ориентир.
Отделно при студен мотор износването и разхода на гориво са по-големи,трябва си всичко да е ток.При 40 градуса трябва да имаш и прилично парно вече,всичко останало говори за проблем.Дали ти е запушен радиатора,дали нямаш дебит- това вече е вторичен въпрос.Първото е да имаш бързо достигната оптимална температура и коректни показания на таблото.


batVenci
Мнения: 919
Регистриран на: Пет 09 дек 2011 19:55
Автомобил:
Двигател:

Re: Голф 2 EZ - Колко бързо трябва да загрява.

Мнениеот batVenci » Нед 03 юни 2012 10:58


Сега лятото ранно отварящия термостат не е голяма "болка" (колата е напечена от Слънцето, а въздушната струя е жарка). Но наесен колегата-Алигатор, ще трябва да си смени термостата с по-качествен (също като мен), ако иска по-бързо да загрява и достига 80-90 градуса Целзий (особено дори при леко движение с лека есенно-зимна мразовита насрещна въздушна струя).


Потребителски аватар
gabongo
Мнения: 42
Регистриран на: Сря 16 юни 2010 20:04
Автомобил:
Двигател:

Re: Голф 2 EZ - Колко бързо трябва да загрява.

Мнениеот gabongo » Пет 28 сеп 2012 19:48


kris11 написа:Правилното място на стрелката е около средата и малко наляво.

При нормално работещ загрят двигател (1.6 EZ) горе на уреда правилно място на стрелката е много малко надясно (буквално с връхчето на стрелката) от средната бяла черта.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 37 госта