въпрос относно байпаса на парното на мк2

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
иванчо
Мнения: 72
Регистриран на: Съб 07 авг 2010 16:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

въпрос относно байпаса на парното на мк2

Мнениеот иванчо » Сря 11 апр 2012 16:29


Голфа е 1.8 бензин, 88г. Когато загрее над средата, точно преди да се включи перката спира да духа топло. Естествено така загрява само лятото и то в задръствания. През зимата си има постоянно парно, но не загрява над средата.
Имам едно като термостатче или клапа или байпас... на маркуча на парното преди да влезе в радиаторчето. Четох, че го махате, но незнам защо е сложено. Какви са последствията ако го махна.
http://www.youtube.com/watch?v=z5D0t-71298




Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6185
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: ABS 94
Местоположение: Шумен

Re: въпрос относно байпаса на парното на мк2

Мнениеот Iezekil » Сря 11 апр 2012 17:56


колега,чувал съм за този термостат ли що ли и аз,но не съм виждал.Като го махнеш ще станеш като всички нас предполагам,дето я нямаме тази джаджа.Сложена е явно,за да циркулира водата в една посока/ако е клапан/или ако е наистина термостат,да може да загрее по-бързо двигатела преди да ползваш парното.По този въпрос ти трябва да дадеш отговорколко бързо почва да духа хладно или топло.


иванчо
Мнения: 72
Регистриран на: Съб 07 авг 2010 16:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: въпрос относно байпаса на парното на мк2

Мнениеот иванчо » Сря 11 апр 2012 18:23


Iezekil написа:колега,чувал съм за този термостат ли що ли и аз,но не съм виждал.Като го махнеш ще станеш като всички нас предполагам,дето я нямаме тази джаджа.Сложена е явно,за да циркулира водата в една посока/ако е клапан/или ако е наистина термостат,да може да загрее по-бързо двигатела преди да ползваш парното.По този въпрос ти трябва да дадеш отговорколко бързо почва да духа хладно или топло.

На мен доколкото ми е ясно си го представям, че този клапан или термостат затваря притока на гореща(вряла) вода който влиза в радяторчето на парното. Когато не е толкова вряла си стой отворен и циркулира през радиаторчето, като почне да загрява(прегрява) колата затваря и служи като байпас(не минава врялата вода през радиаторчето. Но защо е направено така. За да не стопи радиаторчето ли, някакви пластмаси около него ли...


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6185
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: ABS 94
Местоположение: Шумен

Re: въпрос относно байпаса на парното на мк2

Мнениеот Iezekil » Сря 11 апр 2012 20:06


би трябвало да е точно обратното,трябва да преминава за да се охлажда системата....Думата байпас не е точна,байпас е когато се отклони водата по друг маршрут,а в случая имаме просто затваряне на притока както е кранчето при ладите.Та четох в друга тема за подобно нещо,мисляя там се оплакваше колегата че неговото не отваряло и нямал парно.Махни го и толкоз,ние всички останали дето го нямаме сме добре,а и щом производитела го е спрял сам,значи не е много удачно...



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 66 госта