Каша и протекло място от и около двигателя B4 1,8mi 90hp АBS

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
spoocky
Мнения: 103
Регистриран на: Съб 12 сеп 2009 15:37
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България

Каша и протекло място от и около двигателя B4 1,8mi 90hp АBS

Мнениеот spoocky » Пет 13 апр 2012 0:20


Извинявам се! Променено името на темата поради несъответствие с правилата за писане на теми във форума!
а именно:
http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=36&t=121463&start=0
2. Когато се убедиш, че вече няма такава тема, можеш свободно да пуснеш нова тема. Но за да може всеки да се ориентира лесно след това (включително и тези след теб, които имат намерение да пускат същата тема), трябва да й дадеш такова заглавие, което ясно и недвусмислено описва съдържанието й. Ето няколко теми с неподходящи заглавия:
"Помощ ..."
"Въпрос"
"Проблем"
"Какво масло?"
"Голф 2?"


Каша боза от капака на двигателя , спукан фланец , отдушник , масло , конденз
Здравейте колеги!
Първо искам да се извиня за простоватите обяснения на видовете части и как изглеждат през моя поглед но не си падам много познавач! Надявам се да ме разберете :)

Та преди около месец реших да проверя маслото на двигателя,че не го бях правил от около 1 месец преди това! Станах сутринта отидох до Пасатора усмихнах му се извадих му щеката и беше леко побеляла с някаква странна течност по нея. Избърсах боднах и извадих и горе долу ОК. Нямаше загуба на масло само тази гадна слуз ме притесни! Отвих капачката на двигателя - ОК. Извадих маркуча от горе на капака ( мисля че е за отдушника ) и какво да видя...вътре гъста бяло-кафяво-бежава гняс... тогава се притесних. Отвих капака, извадих отдушника, свалих дросела и въздушният филтър с всички прилежащи около тях маркучи и т.н. и се почна! Парцал, WD40, обезмаслител, нова гарнитура за капака на двигателя, промивка на капака, източване на цялата тази гъста течност от отдушника, изчистване на дросела и т.н. и т.н. Абе с 2 думи всичко което можеше да се е задръстило го почистих! Сглобих всичко и т.н. и сега гледам под капачката на двигателя отново се беше зацапало с подобна бяла гадост!
Друго което виждам е че сутрин от около седмица под колата се образува петънце от капала течност( не е масло със сигурност понеже нито губя масло, нито остава мазно петно, а се изпарява) което ме навява на мисълта че е антифриз или нещо друго ( не мазно )...Огледах на канал отдолу и ми се стори, че капе от маркучите излизащи от купето за радиатора, защото имаха струйки по тях...подсуших ги и ми се стори че всичко е ок, когато на следващият ден пак петънце... scare айде оглеждам пак на канал пак и тогава видях, че на двигателя гледайки го централно от дясната му страна има маркуч който излиза от него прилича на тройника (примерна е снимката) :
Pas6.jpg
тук се намира !!!

та зад него се сглобява двигателя горната и долната част и там в ъгъла има бая мокро място!!! Не ми се вижда да е масло на пипане, предполагам е антифриз, но защо ще избива от там или пък може да стане?!?!?
Почетох по теми, форуми и т.н. че се смесва антифриза и влиза в двигателя или нещо подобно, но нямам представа и от това пък смесване се получавала тази гняс която чистих, а пък това изтичане на тази течност от между двигателя ме навява на тази мисъл и оттам по пътя на логиката: Антифриз изтича от двигателя, където е маслото, с което може пък наистина да се смесва, и се притесних малко защото доколкото смея да си мисля там е гарнитурата на главата/блока/клапаните и т.н., но дано да съм супер невеж и да ми се посмеете малко ама да не съм прав!!!

Колата е Passat B4 1800кубика, 90коня газ/бензин 1995 год.

Последна промяна от spoocky на Съб 21 апр 2012 14:59, променено общо 3 пъти.




Потребителски аватар
mitko 82
Мнения: 64
Регистриран на: Пон 20 юни 2011 21:04
Автомобил: vento VR6
Двигател: AAA 1996
Местоположение: Palma de Mallorca ; sofia

Re: Проблем или не с масло и антифриз?

Мнениеот mitko 82 » Пет 13 апр 2012 11:20


здравей колега.такава течност за която говориш се появява на коли предимно на който има монтирана газова уредба и това е конденз.него не можеш да премахнеш или аз поне не знам как.а въпросния тройник:от там излиза топлия антифриз(вода)от главата.той се оправя сравнително лесно.
1.източва се антифриза(водата)
2.развива се тройника и се маха старата гарнитура
3.зачиства се внимателно
4.купува се нова гарнитура и се слага
5.затяга се и наливаш антифриз(препоръчително е)
палиш и си ти.Пак повтарям това е мое мнение нека и другите колеги да споделят своите.
Успех :beer


Потребителски аватар
spoocky
Мнения: 103
Регистриран на: Съб 12 сеп 2009 15:37
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България

Re: Проблем или не с масло и антифриз?

Мнениеот spoocky » Пет 13 апр 2012 11:43


Благодаря колега, но не изтича от тройника, а от самият двигател мисля!
Самата сглобка на горната му част и долната му част между тях има това омазняване и оттам мисля че покапва, защото под тройника и около него е сухо...


Потребителски аватар
spoocky
Мнения: 103
Регистриран на: Съб 12 сеп 2009 15:37
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България

Re: Проблем или не с масло и антифриз?

Мнениеот spoocky » Пет 13 апр 2012 13:50


Колеги моля дайте акъл?!?!?! scare

Ето и малко снимки...
1-вата и 2-рата е със споменатата по-горе от мен така наречена Гняс:
2012-04-13 15.37.46.jpg

2012-04-13 15.37.35.jpg

А 3-тата е за течът, който ме притеснява:
2012-04-13 15.38.29.jpg


Потребителски аватар
ivchoto
Мнения: 341
Регистриран на: Сря 11 ное 2009 14:24
Автомобил: SUBARU OUTBACK
Двигател: 2000
Местоположение: bg okolo plovdiv

Re: Не - нормално >>> Как да се оправя с това?

Мнениеот ivchoto » Пет 13 апр 2012 16:37


Колега бръкни с пръсчето точно под самия пластмасов щуцер и ще видиш,че тече от там.Нищо не ти коства да го смениш,струва м/у 5 и 7лв.И аз преди месец мислех че е от гарнитурата на главата,но срещу 7лв.и 15-20 мин.за работа проблема се реши.А за кашата:така става когато колата се кара на къси разстояния и по рядко.


Потребителски аватар
spoocky
Мнения: 103
Регистриран на: Съб 12 сеп 2009 15:37
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България

Re: Не - нормално >>> Как да се оправя с това?

Мнениеот spoocky » Пет 13 апр 2012 17:14


Става въпрос за това което колегата mitko 82 ми обясни по-рано или за друго?
Щуцер не ми говори много, но да не е пластмасата която е захваната за двигателя и в нея влиза маркуч за охладителната течност ( прилича на тройник само че с дупка входна и една изходна )?
Изображение
и се намира гледайки централно двигателя от дясната му страна?

А относно карането: На ден правя по 25-30км. градско в София. А и тази каша я чистих преди около 2-3 месеца и се беше позапушил и отдушника! Чудя се дали да не го затапя този отдушник и да пусна един маркуч от капака на двигателя към някакъв съд, който да приспособя в коша, за да не се връщат тези гадости обратно в двигателя???
Дайте съвет. Понеже в нас имаме и добре познатата B3-ка Комби 1800m3 RP мотор 90к.с. и при нея е така маркуча е пуснат около колекторите надолу, а е затапен двигателя с капачка и 2 болта!


Потребителски аватар
ivchoto
Мнения: 341
Регистриран на: Сря 11 ное 2009 14:24
Автомобил: SUBARU OUTBACK
Двигател: 2000
Местоположение: bg okolo plovdiv

Re: Не - нормално >>> Как да се оправя с това?

Мнениеот ivchoto » Пет 13 апр 2012 17:21


Точно това от снимката е колега,да някой го наричат "тройник",а аз щуцер.Моят като го свалих изглеждаше перфектно,но като го загледах имаше пукнатина от около 1.5 см.


Потребителски аватар
spoocky
Мнения: 103
Регистриран на: Съб 12 сеп 2009 15:37
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България

Re: Не - нормално >>> Как да се оправя с това?

Мнениеот spoocky » Пет 13 апр 2012 17:24


Еми ще го сменя макар че като оглеждах ми се струва че около него е сухо, но както каза по-рано за 15-ина лева си струва да се опита :)
А какво мислиш за тази каша..Не е нормално на 3 месеца да я чистя ми се струва... Някъде четох че такава се образува ако се смеси антифриза с маслото ?


Потребителски аватар
ivchoto
Мнения: 341
Регистриран на: Сря 11 ное 2009 14:24
Автомобил: SUBARU OUTBACK
Двигател: 2000
Местоположение: bg okolo plovdiv

Re: Не - нормално >>> Как да се оправя с това?

Мнениеот ivchoto » Пет 13 апр 2012 17:37


Колега ако смеси антифриза с маслото,то маслото ще е с цвят и консинстенция на боза.Това е от конденза.На жената саксото постоянно е така,но тя кара по 8 км сутрин и 8 вечер.Постоянно го чистя,но ефект няма.А като го взема аз за 2-3 дена всичко изчезва.


Потребителски аватар
spoocky
Мнения: 103
Регистриран на: Съб 12 сеп 2009 15:37
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България

Re: Не - нормално >>> Как да се оправя с това?

Мнениеот spoocky » Пет 13 апр 2012 20:30


Благодаря колега! Успокоих се малко :) Като сменя тройника ще пиша какво е станало
:drunk


Потребителски аватар
kristianatanasov
Мнения: 1280
Регистриран на: Сря 14 мар 2007 20:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София][Passat B3,ABS

Re: Не - нормално >>> Как да се оправя с това?

Мнениеот kristianatanasov » Пет 13 апр 2012 23:17


ivchoto написа:Точно това от снимката е колега,да някой го наричат "тройник",а аз щуцер.

Тройника е отпред -това с датчиците


Потребителски аватар
spoocky
Мнения: 103
Регистриран на: Съб 12 сеп 2009 15:37
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България

Re: Не - нормално >>> Как да се оправя с това?

Мнениеот spoocky » Нед 15 апр 2012 17:24


kristianatanasov написа:
ivchoto написа:Точно това от снимката е колега,да някой го наричат "тройник",а аз щуцер.

Тройника е отпред -това с датчиците


А това, за което ми обясняваше колегата какво е ?!?


Потребителски аватар
Layman
Мнения: 148
Регистриран на: Пет 26 дек 2008 14:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Търново

Re: Не - нормално >>> Как да се оправя с това?

Мнениеот Layman » Нед 15 апр 2012 18:12


spoocky написа:
kristianatanasov написа:
ivchoto написа:Точно това от снимката е колега,да някой го наричат "тройник",а аз щуцер.

Тройника е отпред -това с датчиците


А това, за което ми обясняваше колегата какво е ?!?


Щуцер/фланец


Потребителски аватар
spoocky
Мнения: 103
Регистриран на: Съб 12 сеп 2009 15:37
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България

Re: Не - нормално >>> Как да се оправя с това? Б4 1,8 90 к.с.

Мнениеот spoocky » Пон 16 апр 2012 9:13


Mish87 написа:Колега пиша ти във връзка с темичката за "бозата" по щеката. Имах да не кажа същия проблем, аз съм с Б4 1994 но без газ. Ако искаш разгледай снмките в гаража ми, и си мисля че имаш същия проблем. При мен се появи същото и го хванах случайно. Ни масло губи, ни антифриз а вътре каша. При мен се оказа че от скапан термостат, та видях тая гадост, отидох при майстора, разглобихме всичко. Маркучета, капака на двигателя, моното всичко беше разглобено и промито. Майстоа ми обясни че тая гадост (поне според него не е от гарнитурата на главата) а от това че не отваряла 2 рия кръг на системата, за да върти топлото навсякъде и да не се получава тоя конденз от които беше станало това. Първия му въпрос които ми зададе като му се обадих и му обясних какво става е - как ми е температурата т.е. термостата дали е читав. Надявам се дано и при тебе да е тая дреболия и да се оправи само с промивка и почистване а не... гарнитурата на главата. Успех да но съм бил полезен.

Благодатя на колегата Mish87 за за отговора.
Аз направих тази промивка преди 1 или 2 месеца!
Термостата поне според мен е читав, защото нямам проблем с температурата! Включва се перката при 95 градуса и пада до към 80. Пробвал съм и на наклон пускам колата по инерция не спада температурата под 80, като тези градуси са постоянни и не им влияе климатичните условия!
Колеги според Вас може ли и от това да е?!?!?


nepreklonniq
Мнения: 567
Регистриран на: Съб 08 мар 2008 18:04
Автомобил:
Двигател:

Re: Не - нормално >>> Как да се оправя с това? Б4 1,8 90 к.с.

Мнениеот nepreklonniq » Пон 16 апр 2012 20:59


При мен температурата не помръдва от 90 гр.! няма разлика в това дали е на свободна - спускане или двигателя е натоварен...Не знам защо при теб е това с падането на температурата до 80гр. Аз дори не знам кога включва перката на охлаждането, защото показанията на таблото ми не се променят.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 40 госта