Маслен филтър Шампион - ХЕ540
Въздушен филтър MANN - C14130 34 лв. http://shop.hristokolev-auto.com/item/f ... 211_545267
Въздушен филтър Шампион - V466
Бензинов филтър MANN - WK69
Поленов филтър MANN - CUK2939
свещи БОШ СУПЕР - FR6HI332 / 0 242 240 665
Това са номерата на филтрите и свещите (код на мотора САХА) - могат да бъдат полезни на някой

Масло Кастрол EDGE 5W-30 http://bparts-bg.com/product/136/5w-30- ... litar.html
Необходими са 3,5 литра (23 лв. за литър)
80 лв. масло + 22 лв. маслен филтър + 34 лв. въздушен филтър = 136 лв. Ви е обслужването на мотора ако си го направите сами. (25000 km.)
Необходими инструменти за смяна на масло и филтри:
- ключ 19 за пробката
- кръстата отверка за кутията на въздушния филтър
- ключ 32 за капачката на масления филтър (капачката може да се развие и завие на ръце както аз направих)
- парцал за почистване
Преди смяната на филтрите е хубаво да започнем с източване на маслото, за да има време да окапе добре. Пробката е с ключ 19.
Смяна на маслен филтър:
С ключ 32 (или на ръка) отвиваме капачката на масления филтър - внимавайте, че олива и да не изцапате както аз
Масления филтър се слага по точно определен начин в кутията! Има щипки, които трябва да щракнат.
На кутията има гумен пръстен - уплътнение, който си влиза в легло на самата кутия, малко след резбата. Поставяте кутията с филтъра
и завиваме (лично аз на ръка и си уплътнява достатъчно добре) Смяна на въздушен филтър:
Капакът на кутията за въздушния филтър
се маха, като се развият 4-те видии в 4-тя края на кутията с кръстатата отверка. Те не се махат, само се развиват и остават на мястото си. Сваля се капака и се вижда въздушния филтър 
В левия край на филтъра има видия. Развиваме и нея. Тя се намира на пластмасов клин
който притиска филтъра. След като свалим пластмасовия клин, сменяме филтъра, който се слага по точно определен начин. Има си легла и не може да се обърка 
После по обратния път ... заклинва се, слага се капакът на кутията...
През това време маслото е добре окапало. Завиваме пробката и е време да наливаме новото масло
Събира 3,5 литра масло. Почистваме с парцала
и така до следващата смяна (при мен 25 000 км пробег, на маслото му дават мах 30 000 км.)Не съм много добър в обяснението, но се надявам да съм помогнал на колеги

Благодаря на radotom за качването на снимките






и измушваме бензиновият филтър на дясно с въртеливи движения. Поставяме новия по обратен път и поставяме маркучите. Натискаме докато щракнат. Стягаме скобата .... и преди да стартираме двигателя, 2-3 пъти на контакт за да включим помпата да напълни филтъра. Цялата процедура трае 15 минути.
.При четене с диагностична техника,се вижда,как показанието на таблото седи едно и също,а показанаието на датчика към компютъра се мени с 10-15 градуса.Таблото реагира чак при по-голяма разлика,точно за да не играе стрелката нон-стоп между 80 и 100 :) .Причината да загрява по-бавно е точно това - високо КПД. По повод дизелите - те имат по-високо КПД и затова още дъртите дизели имат алтернативни системи за по-бързо загряване - подгряване на антифриза с подгревни свещи,електрическо парно и т.н. В наши дни, понеже КПД-то им е още по-високо, измислиха решението да прекарват антифриза в голяма близост до изпускателните газове, за да го загряват и колата да може да загрее по-бързо (определено има ефект и дизел с 8 литра охладителна система, загрява до 90 градуса за под 10 минути). Примерно при най-новите HDI двигатели,нормалната работна температура на мотора заводски, е фиксирана на 70 градуса.