Пренавиване на трансформатор

Компютри и интернет, аудио и видео, GSM, електроуреди и всяка друга техника, различна от автомобилната, обзавеждане
Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Пренавиване на трансформатор

Мнениеот milmar » Пет 13 апр 2012 23:05


ktamen написа:.... Не знам как се казват с една макара и два разрязани навити от дълга лента магнитопроводи.....


"вит ламел" се наричат .
Иначе някои колеги изкараха пренавиването на трансформатор непосилна задача , голямата трудност . Не е така , спазват се елементарни правила и техника на навиване . Особенно при мрежовите (тези за честота 50Hz , не импулсните) , ако си сметнал правилно колко навивки са нужни за волт - просто навиваш и броиш , ако събереш жицата - винаги става :) !

То ако човек не си размърда пръстите и мозъка , цял живот ще цъка как китайците това , как китайците онова :? . Към автора - ако ще правиш усилвател , пъвото което трябва да успееш да направиш е траф :D . Ако ще купуваш - да намериш парички и да си почиваш :beer !




Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6360
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Пренавиване на трансформатор

Мнениеот ktamen » Пет 13 апр 2012 23:40


А на импулсните какво им е по-различното?
Преди няколко месеца се опитвах да преработя зарядно от телефон да зареждам 12 волтови акумулатори с него и прецаках няколко зарядни докато се получи. Има ли някаква особеност при импулсните, освен, че са с ферит, а не с ламарина?
Навивах без да разлепям магнитопровода, има ли начин да се разлепи без да стане на парченца?
Опитвах се да изправя тока и на захранване за лунички, ама честотата май беше твърде висока и не успях. Има ли начин такова захранване да се преработи?


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13541
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Пренавиване на трансформатор

Мнениеот kris11 » Съб 14 апр 2012 12:41


milmar написа:
ktamen написа:.... Не знам как се казват с една макара и два разрязани навити от дълга лента магнитопроводи.....


"вит ламел" се наричат .
Иначе някои колеги изкараха пренавиването на трансформатор непосилна задача , голямата трудност . Не е така , спазват се елементарни правила и техника на навиване . Особенно при мрежовите (тези за честота 50Hz , не импулсните) , ако си сметнал правилно колко навивки са нужни за волт - просто навиваш и броиш , ако събереш жицата - винаги става :) !

То ако човек не си размърда пръстите и мозъка , цял живот ще цъка как китайците това , как китайците онова :? . Към автора - ако ще правиш усилвател , пъвото което трябва да успееш да направиш е траф :D . Ако ще купуваш - да намериш парички и да си почиваш :beer !


:да:
Трансформатор с ламели никога не бих се хванал вече да пренавивам.Голямо нещо е мързела с реденето на ламелите.То и опт 1980г не съм го и правил Друга бира си е вития магнитопровод. Там пък с наличните имаше малък проблем заради импрегнацията на намотките и лепенето на сряза на магниторповода с лепило, но се намери цаката и на това.

Последна промяна от kris11 на Съб 29 юни 2013 11:48, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
quattro^^
Мнения: 1662
Регистриран на: Пет 05 окт 2007 20:52
Автомобил: audi a6 c5
Двигател: AJL
Местоположение: Пловдив

Re: Пренавиване на трансформатор

Мнениеот quattro^^ » Съб 14 апр 2012 12:58


колеги навиването на траф не е само до мързел , аз си намерих подобен такъв, който да си преработя защото тогава не можах да намеря точно такъв, интеграла и другите компоненти бяха точно определени и не подлежеше на промяна заради един траф :lol: моя и той е Ш-образен


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13541
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Пренавиване на трансформатор

Мнениеот kris11 » Съб 14 апр 2012 17:51


quattro^^ написа:колеги навиването на траф не е само до мързел , аз си намерих подобен такъв, който да си преработя защото тогава не можах да намеря точно такъв, интеграла и другите компоненти бяха точно определени и не подлежеше на промяна заради един траф :lol: моя и той е Ш-образен

ещо много са ти изкривени понятията .Няма, такова нещо като обвързване на трансформатор по тип - ламелен или с вит магнитопровод. Няма такъв филм - определящи са: мощност ,стойност на вторично напрежение и ток.В дълбока заблуда си.
Както би ти свършил подходящо оразмерен трансформатор с ламелен магнитопровод, така и с вит магнитопровод но с по-малък габарит.

Последна промяна от kris11 на Съб 29 юни 2013 11:49, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
quattro^^
Мнения: 1662
Регистриран на: Пет 05 окт 2007 20:52
Автомобил: audi a6 c5
Двигател: AJL
Местоположение: Пловдив

Re: Пренавиване на трансформатор

Мнениеот quattro^^ » Нед 15 апр 2012 12:06


ми спомням си че в програмата която ми смяташе избирах точно Ш-образен че е трафа за това го казвам така, незнам как правилно.


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13541
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Пренавиване на трансформатор

Мнениеот kris11 » Нед 15 апр 2012 15:14


quattro^^ написа:ми спомням си че в програмата която ми смяташе избирах точно Ш-образен че е трафа за това го казвам така, незнам как правилно.

Избери ШЛ


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Пренавиване на трансформатор

Мнениеот kossis » Чет 27 юни 2013 13:37


Колеги как се определя начало и край на намотката на траф ???

За първична и вторична питам ???

Идеята е една схема дето се реализира със свързване на първичната и вторичната -като автотрансформатор- за да се получи малко по високо от мрежовото напрежение.

Та за това се иска да се знае началото и края.

Ето и темата -
http://www.napravisam.bg/forum/viewtopic.php?f=23&t=23936

Схемата -
http://www.napravisam.bg/forum/download/file.php?id=31932

обясниха ми това- но дали е така ???

Като не знаеш кой край да свържеш, пробвай с налучкване. Ако приемем че изводите на първичната намотка са 1 и 2 , а на вторичната 3 и 4, първоначално свържи 2 с 3 накъсо и подай 220V на 1 и 2. Премери напрежението първи между 1 и 2 , а след това между 1 и 4 . Последното трябва да по-високо от мрежовото. Ако не е , развързваш 2 и 3 и свързваш 2 и 4. Повтаряш меренето Първо пак мрежовото между 1 и 2 , а след това между 1 и 3 . В идеалния случай , напрежението трябва да е мрежовото + напрежението от вторичната намотка.

А необходимостта от всичко това сигурно е заради това ???

Тоест в зависимост от това как вържеме двете намотки- се получават или противофазни или синфазни синусоиди, и когато са във фаза имаме повишаване на напрежението-това е целата дивотия-Сфазиране на фазите на двете намотки чрез точното връзване !
Това са мой изводи !


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13541
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Пренавиване на трансформатор

Мнениеот kris11 » Пет 28 юни 2013 10:16


ktamen написа:Навивките трябва да са подредени и между отделните слоеве да има изолация. Между отделните намотки също трябва да има изолация. Вероятно първичната трябва да има около 1000навивки, и ако трябва ти да я навиваш на ръка е много работа.

Офф Не , че съм навивал трафове. Още през 1971/2 в техникума съм навивал трафове на ръка с манивелка :scare3 Не е сложно подреждането на първична , ама се искат здрави нерви .



Върни се в “ОФФ-Топик - електроника, техника, обзавеждане”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 48 госта