Чакайте малко къде остана - гайката се е набила и нещата са ток и жици.
Ще помоля колегата muns61 да сподели на какъв двг е виждал „набита" гайка или част от гайка в глава (на двг).



Гайка в цилиндрите :(
- ktamen
- Мнения: 6368
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Гайка в цилиндрите :(
Камаза тръгва от София за Ямбол, в Стара Загора се троши, правят му ремонт на пътя и продължават, тук пак го правихме (тогава чегърках буталата) и тръгнахме обратно. В Сливен половината вода беше отишла в картера и пак спряхме, този път за няколко дни. Докато си трошеше кокалчетата на пръстите шофьора се кълнеше, че веднъж да стигне София и повече на Камаз няма да се качи, но като стигнахме благополучно слезе с усмивка и каза, че върви като жигула.
Иначе ми хареса, че смяната на бутала и цилиндри на камион е много по-лесно от на лека кола.
Иначе ми хареса, че смяната на бутала и цилиндри на камион е много по-лесно от на лека кола.
-
- Мнения: 225
- Регистриран на: Чет 09 сеп 2010 14:29
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Pernik
Re: Гайка в цилиндрите :(
Алуминия е мек,Стоманата е твърда.Какво ли става като буталото прикара гайката до алуминия ?
- ktamen
- Мнения: 6368
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Гайка в цилиндрите :(
Така и не каза колко голяма е гайката, иначе като свалиш главата ще разбереш какво става като се сложи стоманена гайка между алуминиеви чук и наковалня.
-
- Мнения: 225
- Регистриран на: Чет 09 сеп 2010 14:29
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Pernik
Re: Гайка в цилиндрите :(
Гайката е 6-ца супер тънка
- fox_vt
- Мнения: 2788
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: AHU 97
- Местоположение: Велико Търново
Re: Гайка в цилиндрите :(
ivakopk написа:Алуминия е мек,Стоманата е твърда.Какво ли става като буталото прикара гайката до алуминия ?



-
- Мнения: 218
- Регистриран на: Пон 07 дек 2009 10:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София/Плевен
Re: Гайка в цилиндрите :(
ktamen написа:samo_pechka написа:ktamen написа:На един КАМАЗ беше паднало легло на клапан, парчетата се бяха разпространили и в съседните цилиндри, наложи се да сменим няколко ризи и бутала. Буталата наистина изглеждаха сякаш са участвали в няколко войни.
Еее.. колегачак пък в и в съседните цилиндри да са се прехвърлили парчета..
И на мен ми се струваше невъзможно, но няма как да не вярвам на очите и пръстите си. Аз лично чегърках железни парчета от няколко бутала.
muns61 по принцип е прав, но само, ако клапаните работят. Ако не затваря смукателния клапан парчетата лесно могат да се издухат обратно в смукателните тръби и оттам да бъдат засмукани в другите цилиндри.
Да това е единия вариант изпаднало "нещо" да отиде в другите цилиндри. Другия начин е чрез едно нещо наречено моторна спирачка и доколкото знам дори Камаза има такава.
При леките коли по-трудно става този номер.
Преди година на един пасат Б3 свалихме глава, че нещо чукало - изпаднало легло на клапан на 4-ти цилиндър, главата и буталото бяха унищожени, поражения по другите цилиндри нямаше никакви.
- ktamen
- Мнения: 6368
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Гайка в цилиндрите :(
ivakopk написа:Гайката е 6-ца супер тънка
Щом си я палил буталото и горивната камера ще изглеждат доста зле, но има шанс просто да махнеш остатъците от гайката и да затвориш отново двигателя, но се иска и доста късмет.
Какво представлява тази моторна спирачка - мислех, че просто включваш на ниска предавка и това е, има ли още нещо?
-
- Мнения: 218
- Регистриран на: Пон 07 дек 2009 10:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София/Плевен
Re: Гайка в цилиндрите :(
Моторни спирачки има няколко разновидности - най-разпространената предствлява една клапа, намираща се на изпускателните колектори и която ги притваря в случай на нужда. Целта е създаване на по-голямо съпротивление при отделянето на отработилите газове и от там забавяне на "развъртането" на мотора в режим на принудителен празен ход.
След като е притворен изпускателния колектор има по-голяма вероятност металното парченце от 1-ви цилиндър да отиде в 5-ти например...
След като е притворен изпускателния колектор има по-голяма вероятност металното парченце от 1-ви цилиндър да отиде в 5-ти например...
- mitko85
- Мнения: 753
- Регистриран на: Сря 16 яну 2008 23:58
- Автомобил: E91
- Двигател: M47
- Местоположение: София
Re: Гайка в цилиндрите :(
Имах подобна случка. В Добрич на един светофар Г2 1,8RP, загасна. След няколко опита за запалване и странно чукане откъм моторния отсег се отказах. След дърпане на въже до Силистра и отваряне на мотора се оказа счупено парче от запалителна свещ. Резултата - основен ремонт, защото мотора си беше отворен(сегменти, биелни лагери, гарнитура глава, 2 клапана, консумативи). По челото на буталото имаше леки следи от ударите на парчето от свещта, цилиндъра беше ОК. Не мисля че ще имаш много поражения, предвид че мотора не е работил дълго време .
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Гайка в цилиндрите :(
2.4I написа:Чакайте малко къде остана - гайката се е набила и нещата са ток и жици.
Ще помоля колегата muns61 да сподели на какъв двг е виждал „набита" гайка или част от гайка в глава (на двг).
Първата натрошена и набита гайка вадих преди около 25 г от мотора на едно Жигули. Гайка М8, от шпилките на карба. Изгубена при сваляне на карба и престояла няколко месеца в колектора, докато вибрациите я разместили. Интересното е, че не беше оригиналната, а по-тъка - оригиналната не минава през отвора между клапана и леглото! Беше натрошена на парчета и набита по главата - в буталото имаше язви, но нямаще набити парчета, главата е по-мека.
Виждал съм и шайби, надрани цилиндри и какво ли не. На жигулските карбуратори има една съчма - обратен клапан в човката на ускорителната помпа, та и тази съчма се е отбелязвала на бутала и глава.
За строшени бренери при дизелите също мога да разкажа, там нещата са трагични...
Re: Гайка в цилиндрите :(
muns61 написа:2.4I написа:Чакайте малко къде остана - гайката се е набила и нещата са ток и жици.
Ще помоля колегата muns61 да сподели на какъв двг е виждал „набита" гайка или част от гайка в глава (на двг).
Първата натрошена и набита гайка вадих преди около 25 г от мотора на едно Жигули. Гайка М8, от шпилките на карба. Изгубена при сваляне на карба и престояла няколко месеца в колектора, докато вибрациите я разместили. Интересното е, че не беше оригиналната, а по-тъка - оригиналната не минава през отвора между клапана и леглото! Беше натрошена на парчета и набита по главата - в буталото имаше язви, но нямаще набити парчета, главата е по-мека.
Виждал съм и шайби, надрани цилиндри и какво ли не. На жигулските карбуратори има една съчма - обратен клапан в човката на ускорителната помпа, та и тази съчма се е отбелязвала на бутала и глава.
За строшени бренери при дизелите също мога да разкажа, там нещата са трагични...
Сега като ти чета поста съм по-съгласен ,щото бях останал с убеждението ,че - ми набива се гайката и така си кара...
Аз също съм свидетел на подобни интервенции (за жалост) ,в случая в резултат на мърлява работа от моя страна ,престъргвах нова резба на свещ на 1,6D двг VW ,не почистих алуминиевите стружки (с идеята ,че двг ще си ги издуха) ,резултата бе лош , а с гайка не ми се мисли.
Re: Гайка в цилиндрите :(
Колега и на мен ми се е случвало
Какво да се прави .... може да се случи на всеки - никой да не си мисли, че не може да се случи и на него. При мен беше паднал един болт М6 в първи цилиндър като мотора почна да тропа адски много. Свалих главата и болта си беше оставил отпечатък върху буталото (малък) и се беше набил надлъжно в главата.
Резултата - един само крив клапан при ангренажен ремък прескочил с 2 зъба
- малкия дявол.
Не му мисли много много, а го отваряйте

Резултата - един само крив клапан при ангренажен ремък прескочил с 2 зъба

Не му мисли много много, а го отваряйте

- joker
- Мнения: 5889
- Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
- Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
- Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
- Местоположение: Варна
Re: Гайка в цилиндрите :(
ivakopk написа:Колеги падна ми една гайка в смукателните колектори(няма да казвам как)След което отиде в цилиндрите. И се чудех дали мога да я извадя без да свалям главата.Мотора е 1,4 75кс АМФ
Това,че паднала се случва всекиму
Не как не знаеш,че е азбучно правило,че когато има нещо(каквото и да ето!) в цилиндъра колата да не се пали до отстраняването му....
Язък...много ядове те чакат и от сърце ти пожелавам най-мъничкото дяволче...и най-малко средства за ремонт



- Ludiq
- Мнения: 733
- Регистриран на: Съб 20 май 2006 19:02
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
Re: Гайка в цилиндрите :(
3 страници глупости само.
Сваляй главата и виж какво е станало.Най-вероятно нищо...
Сваляй главата и виж какво е станало.Най-вероятно нищо...
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: pspetkow и 36 госта