Здравейте колеги!
От година се чува боботещ, трополящ звук от задната част на колата. Най-силно се чува при скорост 60-100км/ч -направо не се търпи. Преди 2 месеца проверих лагерите - няма луфт, няма загряване.Ако имаше задно предаване щях да мисля че е полуоски или пиньон - а то няма такива неща. Възможно ли е да е от колелата или барабаните или самите спирачки? Колата е на 110000мили.
Шум от задните колела Б4 96 г.
- snupeca
- Мнения: 11200
- Регистриран на: Чет 03 юли 2008 8:26
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: ALH
- Местоположение: Смолян
- Контакти:
Re: Шум от задните колела
Здрасти колега!
Това на колата от гаража ти ли?
Това на колата от гаража ти ли?
- Теодор
- Мнения: 4928
- Регистриран на: Вто 21 ное 2006 16:27
- Автомобил: Ford Fiesta 6 BMW 325XI
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Шум от задните колела
Щом няма луфт лагери 

- nuri_3556
- Мнения: 790
- Регистриран на: Сря 14 юли 2010 15:43
- Автомобил: Golf 3+golf 4
- Двигател: AEK 1995+AGU 250+
- Местоположение: Устина
- Контакти:
Re: Шум от задните колела
като няма луфт не означава че не е от лагерите
Re: Шум от задните колела Б4 96 г.
Лагерите ги прегледах тогава - смених само един, който видимо имаше на едно топче малко олющено. друдите нямаха нарушена циментация, имаха си смазка.
- ulipet
- Мнения: 616
- Регистриран на: Чет 16 апр 2009 22:34
- Автомобил: VW PASSAT B7
- Двигател: CFF
- Местоположение: пловдив
Re: Шум от задните колела Б4 96 г.
гуми,скъсани тампони на задния мост
- Dpop
- Мнения: 3400
- Регистриран на: Сря 25 окт 2006 15:57
- Автомобил: VW
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Шум от задните колела Б4 96 г.
Така само по звук няма да е лесно да се определи точно. Ако са тръгнали лагери(дори без нарушена циментация) първо започва да се чува виене, което до един момонт се увеличава пропорционално на увеличаването на скоростта, а след това остава постоянен. Най-точното сравнение за мен го беше дал Люси, а именно имаш чуството че ти се е залепил тролей до задницата.
Закъсани/одървени тампони на задният мост тропат и дори се чуват като блъскане(в зависимост от състоянието и скоростта) при преминаване през неравност.
Закъсани/одървени тампони на задният мост тропат и дори се чуват като блъскане(в зависимост от състоянието и скоростта) при преминаване през неравност.
Re: Шум от задните колела Б4 96 г.
можете ли да ми дадете линк за сервизно обслужване на Б4? Напр. на колко време трябва да се сменят: лагери, амортисьори и т.н. Защото като имам съмнение в нещо и времето му за смяна е дошло - да сменям.
- Dpop
- Мнения: 3400
- Регистриран на: Сря 25 окт 2006 15:57
- Автомобил: VW
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Шум от задните колела Б4 96 г.

А относно периодичността на смяната, много зависи от пътищата, колко товариш автомобила и особенно от качеството на частите. Аз например от 2000 г. до сега съм сменил два пъти задни аморт. и един път предни, но пък три пъти тампони на макферсъните с лагерчетата, един път бензинова и водна помпа, един път биалетки и задните тампони на успокоителната щанга, два пъти задни тампони на предните носачи, като пробега ми е около 150 хил.
Re: Шум от задните колела Б4 96 г.
Смених гумите с чисто нови - шума намаля с 50%.
После смених задните амортисьори и старите гуми - шума намаля с 50%.
Смених заден ляв лагер (десния го смених преди) -- шума изчезна.
Майсора, при който ходих ме научи как да диагностицирам. Вдигате с крик. Завъртате гумата с едната ръка, а другата ръка я поставяте на купето. Ако усетите вибрация - лагера е за смяна - обикновено външния, но за сигурност сменяме и вътрешния.

Подпираме предните колела. Вдигаме на крик. Махаме колелото. Избиваме капачката с отверка и гумен чук.

Освобождаваме челюстите

може да ползваме удължение

Закрепяме челюста в страни. Може с нещо да застопорим буталото .

Изваждаме диска

Изваждаме един по един лагерите с плъзгащ чук.

Гресираме лагерите и главината.
Набиваме лагерите с дървен чук и с помощта на старите черупки , но не докрай защото и старите черупки ще се заклинят. Не знам дали е правилно, но аз натегнах после гайката на главината , за да приберат лагерите докрай, развих отново и тогава завих по норма.
Поставяме скобите, натягаме буталото на спирачките, ако е излязло да се прибере.

Затягаме с шестограм 8, норма 48 ft-lb., a 15mm - 26 ft-lb
Настройка на големата гайка на главината:
поставяте шайбата и гайката, леко натягате с ключа - опитайте се да мръднете с върха на плоска отверка шайбата - без да ползвате отверката като лост - само като я държите с ръка. Ако не можете да я преместите - разхлабете и опитайте пак. Трябва да се движи но с усилие.
Надявям се да помогна с това обяснение на колегите , на които им предстои същата работа!
После смених задните амортисьори и старите гуми - шума намаля с 50%.
Смених заден ляв лагер (десния го смених преди) -- шума изчезна.
Майсора, при който ходих ме научи как да диагностицирам. Вдигате с крик. Завъртате гумата с едната ръка, а другата ръка я поставяте на купето. Ако усетите вибрация - лагера е за смяна - обикновено външния, но за сигурност сменяме и вътрешния.

Подпираме предните колела. Вдигаме на крик. Махаме колелото. Избиваме капачката с отверка и гумен чук.

Освобождаваме челюстите

може да ползваме удължение

Закрепяме челюста в страни. Може с нещо да застопорим буталото .

Изваждаме диска

Изваждаме един по един лагерите с плъзгащ чук.

Гресираме лагерите и главината.
Набиваме лагерите с дървен чук и с помощта на старите черупки , но не докрай защото и старите черупки ще се заклинят. Не знам дали е правилно, но аз натегнах после гайката на главината , за да приберат лагерите докрай, развих отново и тогава завих по норма.
Поставяме скобите, натягаме буталото на спирачките, ако е излязло да се прибере.

Затягаме с шестограм 8, норма 48 ft-lb., a 15mm - 26 ft-lb
Настройка на големата гайка на главината:
поставяте шайбата и гайката, леко натягате с ключа - опитайте се да мръднете с върха на плоска отверка шайбата - без да ползвате отверката като лост - само като я държите с ръка. Ако не можете да я преместите - разхлабете и опитайте пак. Трябва да се движи но с усилие.
Надявям се да помогна с това обяснение на колегите , на които им предстои същата работа!
- brad4edat
- Мнения: 341
- Регистриран на: Пет 06 апр 2007 21:39
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Разлог
- Контакти:
Re: Шум от задните колела Б4 96 г.
И аз също си имам работа със много видове лагери.
Правилно ти е казал човека как се проверяват лагерите.
Може и да няма нарушена циментация, но да има разни леку вдлъбнатини или износвания, които не се виждат и лагера да шуми при работа.
Измиваш лагера от греста с бензин и после бавно го въртиш със ръце, ако усетиш затягане (хрупане) тук таме по време на въртенето значи лагера е заминал. Може да се провери и в работното положение на машината, така както си е монтиран. Въртиш отново работната част а на неподвижната си допираш леко пръстите, ако има хрупане или леки затягания в въртеливото движение, лагера е тръгнал да заминава пак.
Тези ролково конусните лагери на гумите на колите трябва да имат задължително лек луфт! Не се стягат до такова положение че да нямат луфт. Често се случва там където е шплентчето на гайката да не пасва с дупката в оста, така че луфта да е желания лек луфт, или лагера остава плътно без луфт или пък луфта е голям
Можеш и да "чуеш" износен лагер, като със някаква дълга пръчка (пръчка от плътен материал) допреш до неподвйжната ос ( или друга близка неподжна повърхнина) и завъртиш отново колелото, шума от хрупанията на лагера минават по пръчката и ги чуваш
Правилно ти е казал човека как се проверяват лагерите.
Може и да няма нарушена циментация, но да има разни леку вдлъбнатини или износвания, които не се виждат и лагера да шуми при работа.
Измиваш лагера от греста с бензин и после бавно го въртиш със ръце, ако усетиш затягане (хрупане) тук таме по време на въртенето значи лагера е заминал. Може да се провери и в работното положение на машината, така както си е монтиран. Въртиш отново работната част а на неподвижната си допираш леко пръстите, ако има хрупане или леки затягания в въртеливото движение, лагера е тръгнал да заминава пак.
Тези ролково конусните лагери на гумите на колите трябва да имат задължително лек луфт! Не се стягат до такова положение че да нямат луфт. Често се случва там където е шплентчето на гайката да не пасва с дупката в оста, така че луфта да е желания лек луфт, или лагера остава плътно без луфт или пък луфта е голям

Можеш и да "чуеш" износен лагер, като със някаква дълга пръчка (пръчка от плътен материал) допреш до неподвйжната ос ( или друга близка неподжна повърхнина) и завъртиш отново колелото, шума от хрупанията на лагера минават по пръчката и ги чуваш

- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Шум от задните колела Б4 96 г.
Винаги се сменят двата лагера комплект.Става дума за едната страна,защото там са два лагера.Те така се и продават - комплект заден лагер за главината за този Пасат,включва двата лагера (самите лагери + двете метални конусни основи),нов шплент,нова контра за гайката,нова капачка за отвън и нов семеринг за отзад,както и пликче със смазка.Този комплект е от 25 до 45лв за едната страна според марката.
Ако някой от двата лагера не се смени на време и блокира,превърта към основата (шенкела),тогава трябва да се сменя и шенкела.Хубавото е,че чисто нов шенкел е 30-тина лв (марка Mapco,в Евро07),ама ако колата има АБС,си е проблем,защото датчика на АБС-а седи на шенкела,а с времето запича жестоко (шенкела е метален,датчика също е с метален корпус и ръждата не им прощава никак) и на 90% ще се счупи,при опит да се извади.

Ако някой от двата лагера не се смени на време и блокира,превърта към основата (шенкела),тогава трябва да се сменя и шенкела.Хубавото е,че чисто нов шенкел е 30-тина лв (марка Mapco,в Евро07),ама ако колата има АБС,си е проблем,защото датчика на АБС-а седи на шенкела,а с времето запича жестоко (шенкела е метален,датчика също е с метален корпус и ръждата не им прощава никак) и на 90% ще се счупи,при опит да се извади.

Re: Шум от задните колела Б4 96 г.
brad4edat написа:Можеш и да "чуеш" износен лагер, като със някаква дълга пръчка
Блогодаря за разяснението - тъкмо вчера се чудех какво мога да слушам с този стетоскоп за механици ?
http://www.harborfreight.com/mechanics- ... 41966.html
И още един въпрос: Как набивате лагерите ако нямате специален дорник?
- 110afn
- Мнения: 1905
- Регистриран на: Нед 25 окт 2009 13:55
- Автомобил: Audi A6
- Двигател: AFN
- Местоположение: Враца
Re: Шум от задните колела Б4 96 г.
С камък от гедоре, и се набиват докрай. Така както не си ги набил докрай и си ги стягал, ще те излъже. Провери ги пак и както каза някой преди мен -остави си луфт. Най-добре се усеща с затегната джанта и да усещаш съвсем леко цъкане
Re: Шум от задните колела Б4 96 г.
Аз пък ползвам стария лагер,за да набия новия
Върху лагера може да сложите нещо,което да дава удара равномерно,за да сте напълно сигурни в правилния монтаж на новия ви лагер 


Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: bread1978 и 48 госта