Съжелявам не бързайте да ми се карате, но не намерих нищо в търсачката...
Писна ми да свири тоя ремък и докато работи колата го натиснах тоя обтегач и колата стана значително по-тиха.
На другия край на обтегача има шестограм, от там ли се натяга, и ако е от там, на къде се завива към блока или към радиатора?
Golf Mk3 (GT TDi) 1Z 96'



Натягане Г-образния обтегач на пистовия ремък - Г3 1Z 96 г.
- Trimontcium
- Мнения: 229
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 0:20
- Автомобил: А6
- Двигател: AWT
- Местоположение: Sofia
- ДАНЧО
- Мнения: 794
- Регистриран на: Нед 25 мар 2007 12:25
- Автомобил: Audi A4 B6
- Двигател: AVB 2003
- Местоположение: Ст.Загора
Re: Може ли да се натяга Г-образния обтегач на пистовия ремък!
С натягане нищо няма да се получи.Проблема ти е в металните втулки , който са на двата отвора на алуминиевото тяло,и по точно тази от към страната на ролката, другата вероятно е по добре.При мен беше изяден целия Г-образен болт и се наложи да сменя цялото алуминиево тяло.От морга го спазарих за 45 лв цялото тяло + бастуна + ролката.Сложихме го и заспа нямаше го дразнещото цвърчене.Колко ще изкара нямам идея , щото продадох колата но има тема в която се описва смяната на ролката на генератора с фрайлаифна но според мен си е доста скъпичко!Ето ти ЛИНК и от моята тема 

-
- Мнения: 1106
- Регистриран на: Пет 16 мар 2007 12:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Велико Търново
Re: Може ли да се натяга Г-образния обтегач на пистовия ремък!
Пробвайпърво да махнеш ремъка и да видиш дали са ти разбити втулките на Г-омразния болт, за втоя сигурност можеш да видиш в другата страна дали болтчето държащо Г-омразния болт е там или е паднало(при мен беше последното и всичко беше криво, нямаше съосие на шайбите и свиреше). И последно си сложи по къс рекъм за да обере хода на обтегача.
п.п. ето при мен как беше: http://grishitu.snimka.bg/automobiles/g ... olt.671972
п.п. ето при мен как беше: http://grishitu.snimka.bg/automobiles/g ... olt.671972
- Trimontcium
- Мнения: 229
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 0:20
- Автомобил: А6
- Двигател: AWT
- Местоположение: Sofia
Re: Може ли да се натяга Г-образния обтегач на пистовия ремък!
По-къс ремък ще значи?
- ДАНЧО
- Мнения: 794
- Регистриран на: Нед 25 мар 2007 12:25
- Автомобил: Audi A4 B6
- Двигател: AVB 2003
- Местоположение: Ст.Загора
Re: Може ли да се натяга Г-образния обтегач на пистовия ремък!
Това с по късия ремък и аз не го разбрах.Колега смени цялото тяло ,гледай по моргите,ударени 3-ки колкото искаш.Само гледай отзад към шестограма да е като твоя ,че моя като го взех беше обратен.Иначе самите втулки и бастуна чисто нови струват около 100-тина лева , но не е гаранция ,че алуминиевото тяло и то не е износено и става един филм....
- HeadshooteR
- Мнения: 139
- Регистриран на: Съб 15 ное 2008 17:21
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Може ли да се натяга Г-образния обтегач на пистовия ремък!
Това с по-късия ремък е вярно . Аз го смених моя с малко по-къс (не помня с колко) и сега присвирва само първите 10 секунди и после спира. Вибрациите на обтегача са значително по-малко .
Последна промяна от HeadshooteR на Вто 24 апр 2012 9:18, променено общо 1 път.
-
- Мнения: 1106
- Регистриран на: Пет 16 мар 2007 12:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Велико Търново
Re: Натягане Г-образния обтегач на пистовия ремък - Г3 1Z 96 г.
По къс ремък ще значи?????????????????
Ако сегашния ти размер на ремъка е 1234, по къс означава 1224 което означава че има разлика от 10 мм в дължината на ремъка.
Ако пружината на т.н. бастун е отпусната с по късия ремък ще се компенсира малко това отпускане.
"Само гледай отзад към шестограма да е като твоя ,че моя като го взех беше обратен" - - Какво представлява този шестограм, болтчето за затягане ли имаш в предвид или мястото където "бастуна" влиза в пружината? И какво ще рече обратен?

Ако сегашния ти размер на ремъка е 1234, по къс означава 1224 което означава че има разлика от 10 мм в дължината на ремъка.
Ако пружината на т.н. бастун е отпусната с по късия ремък ще се компенсира малко това отпускане.
"Само гледай отзад към шестограма да е като твоя ,че моя като го взех беше обратен" - - Какво представлява този шестограм, болтчето за затягане ли имаш в предвид или мястото където "бастуна" влиза в пружината? И какво ще рече обратен?
- ДАНЧО
- Мнения: 794
- Регистриран на: Нед 25 мар 2007 12:25
- Автомобил: Audi A4 B6
- Двигател: AVB 2003
- Местоположение: Ст.Загора
Re: Натягане Г-образния обтегач на пистовия ремък - Г3 1Z 96 г.
grishitu написа:"Само гледай отзад към шестограма да е като твоя ,че моя като го взех беше обратен" - - Какво представлява този шестограм, болтчето за затягане ли имаш в предвид или мястото където "бастуна" влиза в пружината? И какво ще рече обратен?
Мястото където бастуна влиза в пружината.Незнайно защо при мен когато купих целия комплект заедно с алуминиевото тяло бастуна беше рязан и заваряван.Отзад където влиза в пружината всичко си беше наред, но ролката идваше много нагоре и нямаше как ремъка да мине от там.Понеже бях купил и друг бастун той си беше оригинален като моя но пък идваше много дебел и се наложи да се изпили на струг.Втулките не бяха метални а ми изглеждаха сякаш от полиуретан.По този начин при мен заспа.Затова мисля ,че не е нужно колегата да слага по къс ремък.
-
- Мнения: 395
- Регистриран на: Пет 11 авг 2006 21:18
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: Натягане Г-образния обтегач на пистовия ремък - Г3 1Z 96 г.
И при мен свиреше.Оказа се разпънат пистов ремък - смених с нов със същия размер.
- GuLiVeR
- Мнения: 287
- Регистриран на: Вто 27 мар 2012 20:26
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Плевен
Re: Натягане Г-образния обтегач на пистовия ремък - Г3 1Z 96 г.
колеги колеги ,не си купуваите тия алуминиеви боклуци ,тва е ташак истинският обтегач и качествен е черна желязна кутийка с яка желязна пружина вътре и това се сменя САМО, и всичко се оправя, на нея има оригинален каталожен номер,вярно малко по скъпо е но е истинско и забравяте за този проблем със години,после само ролката ще сменяте като се разхлопа
- ventotdi
- Мнения: 1474
- Регистриран на: Пон 29 ное 2010 18:03
- Автомобил: VW Golf 4
- Двигател: ALH 1998
- Местоположение: Русе
Re: Натягане Г-образния обтегач на пистовия ремък - Г3 1Z 96 г.
Каквото й да правите ... без Фрайлауфна ролка на динамото няма да спрът ядовете. Има тема за това и то много страници .
- samo_pechka
- Мнения: 8988
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Натягане Г-образния обтегач на пистовия ремък - Г3 1Z 96 г.
ventotdi написа:Каквото й да правите ... без Фрайлауфна ролка на динамото няма да спрът ядовете. Има тема за това и то много страници .
+1


- ventotdi
- Мнения: 1474
- Регистриран на: Пон 29 ное 2010 18:03
- Автомобил: VW Golf 4
- Двигател: ALH 1998
- Местоположение: Русе
Re: Натягане Г-образния обтегач на пистовия ремък - Г3 1Z 96 г.
не бих казал ,че е скъпа . По каталог за моето динамо BOSH 70 намерих чисто нова трисчотна ролка за 75 лева 

-
- Мнения: 1106
- Регистриран на: Пет 16 мар 2007 12:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Велико Търново
Re: Натягане Г-образния обтегач на пистовия ремък - Г3 1Z 96 г.
При мен втулките в алуминиевото тяло не са железни, а от някаква пласмаса(в противен случай ще износят "бастуна"). Всичко е наред с тях, но при мен го нямаше онова болтче стопер отзад което държи "бастуна" в пружината и съответно той излиза и се измества ремъка, както е видно то снимките по горе. А не съм сигутен, че няма материал на пазара от който да се направят втулки вместо да се сменя цяло алуминиево тяло кеото не се знае колко ще изкара. Фраилауфната ролка за генератора за Поло 1.9 AEF с 90А генератор е 160лв. (или поне толкова ми взеха за нея без работата).
- ДАНЧО
- Мнения: 794
- Регистриран на: Нед 25 мар 2007 12:25
- Автомобил: Audi A4 B6
- Двигател: AVB 2003
- Местоположение: Ст.Загора
Re: Натягане Г-образния обтегач на пистовия ремък - Г3 1Z 96 г.
grishitu написа:При мен втулките в алуминиевото тяло не са железни, а от някаква пласмаса(в противен случай ще износят "бастуна"). Всичко е наред с тях, но при мен го нямаше онова болтче стопер отзад което държи "бастуна" в пружината и съответно той излиза и се измества ремъка, както е видно то снимките по горе. А не съм сигутен, че няма материал на пазара от който да се направят втулки вместо да се сменя цяло алуминиево тяло кеото не се знае колко ще изкара. Фраилауфната ролка за генератора за Поло 1.9 AEF с 90А генератор е 160лв. (или поне толкова ми взеха за нея без работата).
Мда това е другия вариант , да се свали алуминиевото и по него да се направи втулка за болта.Да ама не всеки стругар се навива да прави такива неща.Много по лесно е да се вземе от морга все пак струва 50-тина лева със всичко.А вече можеш старото да си го правиш каквото си искаш.Поне ще си караш колата много време преди да ти се наложи пак да се бориш с досадното пищене,и ще си го имаш готово.И все пак ми е чудно как фраилауфната ролка оправя всичко,вибрации и пищене.Може ли някой да качи клип, как работи колата с такава ролка?
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 28 госта