Шум от задните колела Б4 96 г.

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
brad4edat
Мнения: 341
Регистриран на: Пет 06 апр 2007 21:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Разлог
Контакти:

Re: Шум от задните колела Б4 96 г.

Мнениеот brad4edat » Пон 23 апр 2012 19:42


Зависи от типа на лагера и дали се набива на ос или се вкарва в отвор.

Ако се набива на ос и лагера е с метален сепаратор, го нагрявам внимателно и бавно с газовата бутилка (пламък). Бавно!!! гогато почне да пари леко на пръстите, хващам лагера с ръкавици и хоп на оста, няма чукане, няма тряскане, няма праскане. Лагера влиза "културно" :mrgreen: ако оста е с допуск 0.01 до към 0.04 :wink:
Трябва опит и внимание за да не посинеете лагера!!!!!

Ако лагера е с пласмасов или самосмазващи се сепаратори ги нягрявам с една самоделна чудесия. 100-150w обикновенна крушка мушната в голяма ( зависи за какви максимално голями лагери се ползва) метална кутия (тръба, цилиндър) с няколко малки дупки по нея. Лагера се слага на 5-6 см във височина спрямо крушката и така за около 10-15 мин. се нагрява безопасно. Пак така да пари леко на пръстите, взимате го с ръкавици и пак културно влиза на оста :mrgreen:

Ако лагерите се вкарват в отвор, може да се нагрее самия отвор, детайл, НО малко се нагрява, не трябва да има парене по пръстите че ако детайла е компонентен с заварки, ще се освободят напрежения от заварките или от отливката и се получават едни хубави елипсовидни смачквания на детайла :evil: Смачкванията могат да бъдат от 0.04 до 0.1мм :mrgreen: направо ужас :mrgreen:
В такива случаи на вкарване на лагер в отвор ползвам стар лагер или малко по тънка тръба, ако допуските са в рамките на допустимите 0.01-0.03 стотни, лагера влиза с умерени почуквания. Ако външния размер на лагера е над ф-90 ф100 е желателно допуска да е 0.01, че дори 0.00 иначе почва едно зверско удряне, което не е хич желателно.

В общи линии усетите ли че даден лагер влиза "прекалено" плътно, с много "бой" да знаете че има проблеми с допуските. По добре спрете, извадете лагера, замерете размерите и ако трябва ударете по една лека шкурка :beer


Колегата zfa159 каза, че имало комплекти лагери за задните главини по 25-45лв. От моя опит с различни машинни лагери съм стигнал до извода, че само един такъв лагер, който е качествен е над 40лв. само единия :mrgreen: Менил съм преди години само един лагер от задните, беше 70лв. само единия, вече 60 000 км и не е мръднал.




Потребителски аватар
vpetrovbg
Мнения: 569
Регистриран на: Съб 18 авг 2007 15:53
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Шум от задните колела Б4 96 г.

Мнениеот vpetrovbg » Пон 23 апр 2012 21:34


brad4edat написа:... само единия :mrgreen: Менил съм преди години само един лагер от задните, беше 70лв. само единия, вече 60 000 км и не е мръднал.

Е това, категорично не е вярно! :shock И аз съм сменял лагери FAG и вече повече от 60 000 км си карат, а бяха на цена окло 25,00 лева за комплект. В България в поне 90% от случаите, цената не е определящ фактор за качеството! :lol:


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13411
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Шум от задните колела Б4 96 г.

Мнениеот Zdravko Zankov » Пон 23 апр 2012 21:44


Е това, категорично не е вярно! :shock И аз съм сменял лагери FAG и вече повече от 60 000 км си карат, а бяха на цена окло 25,00 лева за комплект. В България в поне 90% от случаите, цената не е определящ фактор за качеството! :lol:[/quote]



+1Я залагам на китайчетата.18лв. комплекта за задна главина!Познайте-50 000км!А да ви вида сега.Със СКФ и другите лайна?Не съм търсил,ама ако има,ще взема такива-ВМЗ-Сопот!


Потребителски аватар
vpetrovbg
Мнения: 569
Регистриран на: Съб 18 авг 2007 15:53
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Шум от задните колела Б4 96 г.

Мнениеот vpetrovbg » Пон 23 апр 2012 22:16


Zdravko Zankov написа:Е това, категорично не е вярно! :shock И аз съм сменял лагери FAG и вече повече от 60 000 км си карат, а бяха на цена окло 25,00 лева за комплект. В България в поне 90% от случаите, цената не е определящ фактор за качеството! :lol:




+1Я залагам на китайчетата.18лв. комплекта за задна главина!Познайте-50 000км!А да ви вида сега.Със СКФ и другите лайна?Не съм търсил,ама ако има,ще взема такива-ВМЗ-Сопот![/quote]
ВМЗ=SKF. Завода от доста време е собственост на SKF...


Потребителски аватар
brad4edat
Мнения: 341
Регистриран на: Пет 06 апр 2007 21:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Разлог
Контакти:

Re: Шум от задните колела Б4 96 г.

Мнениеот brad4edat » Пон 23 апр 2012 22:44


Лагера дето купих тогава не беше на FAG, нито SKF, мисля че беше някакъв Японски.

vpetrovbg написа:
brad4edat написа:... само единия :mrgreen: Менил съм преди години само един лагер от задните, беше 70лв. само единия, вече 60 000 км и не е мръднал.

Е това, категорично не е вярно! :shock И аз съм сменял лагери FAG и вече повече от 60 000 км си карат, а бяха на цена окло 25,00 лева за комплект. В България в поне 90% от случаите, цената не е определящ фактор за качеството! :lol:

Толкова са и били лагери на FAG :lol: По лиценз на FAG да, но не и истински FAG! само един такъв лагер на FAG ще е 50-60лв. ама истински. Друг е въпроса, че трудно ще го намериш такъв оригинален лагер.

Не знам колко и с какви лагери си имате работа вие, но в 80% от случайте цената има значение и то огромно!!!
Но при сигурни доставчици!
Машините с който се занимавам основно (металорежещи и дърводелски) са подложени на много голями натоварвания, някой достигат до 3-4тона товар на ос, неудобни за обработка форми, трудни както за разглобяване така и за зглобяване и центровка, и понякога по 10 човека оставащи без работа и пари за семейството си докато трае някой по-сложен ремонт за 3-5 дни. Над 15 години практика в тази сфера.
Нито за мене, нито за повечето ми клиенти е приятно и добре да се направи ремонт, и след седмица да се поправя същия този детайл заради ментеливи лагери ( еле пък китайски), писвало ми е до гуша често заради такива изпълнения.
Има лагери SKF i SKF, FAG i FAF, NSK i NSK и др. но трабва да си сигурен понякога че лагера е направен в точния завод, а не в някой завод работещ по лиценз с калпави машини и лоши сплави.

Да в България определено цената не е винаги фактор, но аз си имам сигурни и надеждни доставчици с които работя от години и знам какво поръчвам, когато се налага да се търси качество. Определено цената също е показателен фактор в такава ситуация, не е се тая китайски лагер за 15 лв. и качествен лагер за 80лв! Практиката го е показвала и затвърдила многократно, когато хвърлиш нов детайл на 1 седмица, струващ 100лв. заради такъв калпав лагер, и изгубиш нерви, работа и поръчки за 5 дни примерно :012:

:beer


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Шум от задните колела Б4 96 г.

Мнениеот muns61 » Пон 23 апр 2012 23:00


brad4edat написа:Зависи от типа на лагера и дали се набива на ос или се вкарва в отвор.

Ако се набива на ос и лагера е с метален сепаратор, го нагрявам внимателно и бавно с газовата бутилка (пламък). Бавно!!! гогато почне да пари леко на пръстите, хващам лагера с ръкавици и хоп на оста, няма чукане, няма тряскане, няма праскане. Лагера влиза "културно" :mrgreen: ако оста е с допуск 0.01 до към 0.04 :wink:
Трябва опит и внимание за да не посинеете лагера!!!!!
.

Лагер се нагрява в маслена вана, с горелката може, ама на каруцата!
:applause:


Потребителски аватар
brad4edat
Мнения: 341
Регистриран на: Пет 06 апр 2007 21:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Разлог
Контакти:

Re: Шум от задните колела Б4 96 г.

Мнениеот brad4edat » Вто 24 апр 2012 1:34


muns61 написа:
brad4edat написа:Зависи от типа на лагера и дали се набива на ос или се вкарва в отвор.

Ако се набива на ос и лагера е с метален сепаратор, го нагрявам внимателно и бавно с газовата бутилка (пламък). Бавно!!! гогато почне да пари леко на пръстите, хващам лагера с ръкавици и хоп на оста, няма чукане, няма тряскане, няма праскане. Лагера влиза "културно" :mrgreen: ако оста е с допуск 0.01 до към 0.04 :wink:
Трябва опит и внимание за да не посинеете лагера!!!!!
.

Лагер се нагрява в маслена вана, с горелката може, ама на каруцата!
:applause:

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Колега, когато нагрееш лагер в маслена баня и го вкараш едновременно на оста и в лагерното тяло ( наведнъж), земи та ми звънни :wink: Чети внимателно какво сам написал и помисли малко! Всичко зависи от дадената ситуация, Аз с горелката нагрявам само вътрешната гривна, за да остане външната максимално незагрята и да мога да вкарам лагера културно и на оста и оста барабар с лагера в лагерото тяло. Ако се притесняваш да не прегрееш сепараторите и съчмите си взимаш една предпазна тръба с която да грееш само желаната вътрешна гривна.

Всичко опира до опит, умения и малко мислене преди да се направи. Пък ако си толкова бъзлив, може да опиташ метода с крушката, работи перфектно и няма да умреш от изпаренията на мсалото :да:
:beer


Потребителски аватар
vpetrovbg
Мнения: 569
Регистриран на: Съб 18 авг 2007 15:53
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Шум от задните колела Б4 96 г.

Мнениеот vpetrovbg » Вто 24 апр 2012 10:05


brad4edat написа:Лагера дето купих тогава не беше на FAG, нито SKF, мисля че беше някакъв Японски.

vpetrovbg написа:
brad4edat написа:... само единия :mrgreen: Менил съм преди години само един лагер от задните, беше 70лв. само единия, вече 60 000 км и не е мръднал.

Е това, категорично не е вярно! :shock И аз съм сменял лагери FAG и вече повече от 60 000 км си карат, а бяха на цена окло 25,00 лева за комплект. В България в поне 90% от случаите, цената не е определящ фактор за качеството! :lol:

Толкова са и били лагери на FAG :lol: По лиценз на FAG да, но не и истински FAG! само един такъв лагер на FAG ще е 50-60лв. ама истински. Друг е въпроса, че трудно ще го намериш такъв оригинален лагер.

Не знам колко и с какви лагери си имате работа вие, но в 80% от случайте цената има значение и то огромно!!!
Но при сигурни доставчици!
Машините с който се занимавам основно (металорежещи и дърводелски) са подложени на много голями натоварвания, някой достигат до 3-4тона товар на ос, неудобни за обработка форми, трудни както за разглобяване така и за зглобяване и центровка, и понякога по 10 човека оставащи без работа и пари за семейството си докато трае някой по-сложен ремонт за 3-5 дни. Над 15 години практика в тази сфера.
Нито за мене, нито за повечето ми клиенти е приятно и добре да се направи ремонт, и след седмица да се поправя същия този детайл заради ментеливи лагери ( еле пък китайски), писвало ми е до гуша често заради такива изпълнения.
Има лагери SKF i SKF, FAG i FAF, NSK i NSK и др. но трабва да си сигурен понякога че лагера е направен в точния завод, а не в някой завод работещ по лиценз с калпави машини и лоши сплави.

Да в България определено цената не е винаги фактор, но аз си имам сигурни и надеждни доставчици с които работя от години и знам какво поръчвам, когато се налага да се търси качество. Определено цената също е показателен фактор в такава ситуация, не е се тая китайски лагер за 15 лв. и качествен лагер за 80лв! Практиката го е показвала и затвърдила многократно, когато хвърлиш нов детайл на 1 седмица, струващ 100лв. заради такъв калпав лагер, и изгубиш нерви, работа и поръчки за 5 дни примерно :012:

:beer

Лагера е закупен от фирма Джордеми в Пловдив, които са оторизиран представител на FAG! :deal Така, че не е менте. А пък на вас в Разлог, ако ги вземаш от там, на какви цени ви продават лагерите е отделен въпрос. :banghead: А SKF са около 35.00 лева за комплект - закупени от Технотрейд с 120% гаранция, че са истински... Пък като има хора да дават по 50-60 лева за същите лагери, естествено, че ще им ги продават, но със сигурност не са по-добри, защото просто няма как! И ако все още продължаваш да се "запъваш" - цъкни в немския EBAY за справка и виж как вървят цените на FAG и SKF. Даже FAG сa по-евтини от тукашните 25 лв. :012: Ето ти пример: http://www.ebay.de/itm/FAG-Radlager-kpl ... 256a7d7325 , а ето ти и за двте страни : http://www.ebay.de/itm/FAG-Radlager-kpl ... 256a7d7325 . Е*ти ментетата а? mhihi


Потребителски аватар
brad4edat
Мнения: 341
Регистриран на: Пет 06 апр 2007 21:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Разлог
Контакти:

Re: Шум от задните колела Б4 96 г.

Мнениеот brad4edat » Вто 24 апр 2012 19:47


Както и да е не ми се спори, щом си мислиш че купуваш качествен лагер за тези пари и то комплект със 10 пъти надценки от търговците до България, ми вярваи си :beer
Лагери не купувам от Разлог. Имам си директен официален вносител на лагери както а SKF, FAG, NSK i dr. и съм се обедил в цените на лагерите :beer



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Zinoto и 32 госта