Ако се набива на ос и лагера е с метален сепаратор, го нагрявам внимателно и бавно с газовата бутилка (пламък). Бавно!!! гогато почне да пари леко на пръстите, хващам лагера с ръкавици и хоп на оста, няма чукане, няма тряскане, няма праскане. Лагера влиза "културно"


Трябва опит и внимание за да не посинеете лагера!!!!!
Ако лагера е с пласмасов или самосмазващи се сепаратори ги нягрявам с една самоделна чудесия. 100-150w обикновенна крушка мушната в голяма ( зависи за какви максимално голями лагери се ползва) метална кутия (тръба, цилиндър) с няколко малки дупки по нея. Лагера се слага на 5-6 см във височина спрямо крушката и така за около 10-15 мин. се нагрява безопасно. Пак така да пари леко на пръстите, взимате го с ръкавици и пак културно влиза на оста

Ако лагерите се вкарват в отвор, може да се нагрее самия отвор, детайл, НО малко се нагрява, не трябва да има парене по пръстите че ако детайла е компонентен с заварки, ще се освободят напрежения от заварките или от отливката и се получават едни хубави елипсовидни смачквания на детайла



В такива случаи на вкарване на лагер в отвор ползвам стар лагер или малко по тънка тръба, ако допуските са в рамките на допустимите 0.01-0.03 стотни, лагера влиза с умерени почуквания. Ако външния размер на лагера е над ф-90 ф100 е желателно допуска да е 0.01, че дори 0.00 иначе почва едно зверско удряне, което не е хич желателно.
В общи линии усетите ли че даден лагер влиза "прекалено" плътно, с много "бой" да знаете че има проблеми с допуските. По добре спрете, извадете лагера, замерете размерите и ако трябва ударете по една лека шкурка

Колегата zfa159 каза, че имало комплекти лагери за задните главини по 25-45лв. От моя опит с различни машинни лагери съм стигнал до извода, че само един такъв лагер, който е качествен е над 40лв. само единия
