1. колата има ли ABS или е с обикновена спирачна система? (не видях да пише Има ABS,както и Няма ABS) ?
2. колата губи ли спирачна течност (намалява ли с течение на времето) ?
Ако колата има ABS,то тя няма серво и проблемът определено не е в него (при В3 са елетрически,няма серво).Тогава може да е самата помпа (там се води разпределител,не спирачна помпа,може да е и проблем с поддържането на налягането на течността в системата и да изпуска.Помпата там не се продава отделно като резервна част,върви к-т с целия АBS,цената е колкото Пасат-а и още малко (проверявах,като умря моята).
Ако колата няма ABS,тогава значи е с проста спирачна система и нещата са далеч по-прости.
Принципно така или иначе се започва от това дали нивото на течността намалява.Ако намалява,значи има теч.При В3 без АБС основните течове са от кантара на задния мост,спирачните цилиндри на задните спирачки (1.8 моно е с барабани).Кантара се вижда,ако е омазан,ако тече в барабана,по-трудно се вижда,докато не стане много,защото течността образува една каша с праха от феродото от накладките и не излиза навън.Тези течове важат и ако има АBS система с пълна сила.
Ако там е ок,може спирачната помпа да налива течност в сервото (случва се също не рядко).
Ако няма течове,тогава остава проблем с налягането на течността - тогава почти редовния проблем е помпата,защото серовото се скапва,но по-рядко.Не е изключено и да има въздух в системата,но той се усеща и при първото натискане на педала,лекичко потъва в 1-вия момент,преди колата да започне да спира т.е. има едно забавяне в реакцията на спирачките,когато го натиснеш не много силно.Тъй като сервото е по-евтино,но пък се сменя доста по-гадно,по-удачно е да се започне с помпата,понеже една нова помпа е 70-80лв ('талянска,марка LPR,аз ги ползвам от 4 години в сервиза и нямам оплаквания) и се сменя за 1 час + обезвъздушаването.
