transform написа:Ще събудя отново темата, защото имам нужда от малко помощ. Реших, че ремонта е неизбежен, тъй като пътувах наскоро 500км. и долях около 600гр масло, и нивото на маслото след тези километри е малко под това, което беше преди тръгването – т.е. гори масло яко. Наистина пуши, когато я пусна по наклон надолу на скорост и след това я изфорсирам.
Днес ходих в четири сервиза да видя какво ще ми кажат. Няма да крия, че останах разочарован най-вече от отношението на монтьорите – пълна незаинтересованост и безхаберие. Идва ми сам да си направя ремонта….
В първия сервиз човека беше нещо нервен и направо ми обърна гръб .
Във втория бяха учтиви и ми казаха, че ремонта с части и труд може би ще е около 500лв.
В третия сервиз човекът имаше най-добро отношение и ми каза, че само труда без частите, щял да струва 400лв. Той ме посъветва да сменим първо само гумичките на клапаните(100лв.) и ако продължи да гори масло, тогава вече да се прибегне до сегменти. Но моето лично мнение от това, което чета за моя двигател,е че едва ли ще се оправи със смяната само на гумичките.
В четвъртия сервиз ми казаха, че за труд по смяна на сегментите без частите, ще ми струва 300лв. Човека обаче си нямаше хич хабер колко е цената на сегментите като го попитах. Отиде да попита своите колеги, единия каза -„ми не са евтини“. Попитах какви части ще трябват за такъв ремонт. Те ми отговориха пак с голяма досада – сегменти, лагери…в крайна сметка не ми стана много ясно, пък и като видях как бяха вдигнали един голф 4 на рогите на един мотокар

и му източваха маслото….реших, че при тях няма да си дам колата.
Ужассс….как да имаш доверие на някого, те нямат най-елементарно отношение първо към човека, а да не говорим за друго…да ме извинят хората във форума, които си разбират от работата и не са такива. Именно тях искам да попитам. За кои лагери става дума? Четох в книгата за ремонт на голф 4 1.4, че коляновия вал е напаснат към цилиндровия блок и основните лагери, и ако коляновия вал или лагерите са износени, то коляновия вал трябва да се подмени в комплект с блока на цилиндрите. Моля, ако някой знае и някой, който е минал по този път да ми изброи точно какви части са необходими за такъв ремонт. И какви точно процедури са необходими по принцип, знам, че това зависи до голяма степен от състоянието на двигателя и се вижда след като се отвори, но поне да мога да се ориентирам долу-горе.