Датчик на таблото Г3?
- aradovanov
- Мнения: 1117
- Регистриран на: Нед 20 яну 2008 1:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Датчик на таблото Г3?
Колеги на таблото е средата м/у двете духалки за предното стъкло имам някакъв датчик, за какво е?
- predat0r
- Мнения: 2810
- Регистриран на: Чет 02 фев 2012 13:44
- Автомобил: Mercedes-Benz W203
- Двигател: C270CDI
- Местоположение: АСЕНОВГРАД
Re: Датчик на таблото Г3?
я дай някаква примерна снимка 

- aradovanov
- Мнения: 1117
- Регистриран на: Нед 20 яну 2008 1:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: Датчик на таблото Г3?
Тъмно е утре.
Прилича на какпка с прозорче като за светлинен датчик.
Според АутоДата - Б102 - AC sunlight sensor.
За какво служи, че при мен кабела му е откачен?
Прилича на какпка с прозорче като за светлинен датчик.
Според АутоДата - Б102 - AC sunlight sensor.
За какво служи, че при мен кабела му е откачен?
- jorostamenov
- Мнения: 398
- Регистриран на: Вто 27 апр 2010 22:15
- Автомобил: golf 3
- Двигател: abs 92 1.8mi 90k.c
- Местоположение: софия
Re: Датчик на таблото Г3?
можеби сензор за фарове климатик климатроник 

- parno
- Мнения: 7309
- Регистриран на: Сря 19 сеп 2007 13:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Re: Датчик на таблото Г3?
jorostamenov написа:можеби сензор за фарове климатик климатроник

- jorostamenov
- Мнения: 398
- Регистриран на: Вто 27 апр 2010 22:15
- Автомобил: golf 3
- Двигател: abs 92 1.8mi 90k.c
- Местоположение: софия
Re: Датчик на таблото Г3?
добра карикатура си ми сложил колега приличаме си
според теб за какво е това нещо 


-
- Мнения: 3443
- Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.
Re: Датчик на таблото Г3?
Не е "кух" въпросът!Същото нещо наблюдавам и на Г3-комби с оригинален климатроник-кола на колега,ако е моя ще го разчепкам,ама не разбирам за какво служи...изобщо датчик ли е или някаква ръкохватка.Колегата твърди,че зимно време е има проблем с обдухване на предно стъкло и като го е "врътнал"!!!???(не можа точно да обясни)-и стъклото се изчистило.Не вярвам на това и сега видях темата,та затова се включвам.Автора явно по-рано би качил снимки от мен.Има нещо общо с вентилирането на стъклото...поне така мисля за момента.
- aradovanov
- Мнения: 1117
- Регистриран на: Нед 20 яну 2008 1:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: Датчик на таблото Г3?
Че е за климатроника е ясно.
Ама за какво по дяволите му е на климатроника да знае дали пече слънцето навън - е това е въпросът?
Още повече че при мен няма закачен кабел за него.
Надявам се колегата zfa159 да се включи и да ми обясни
Ама за какво по дяволите му е на климатроника да знае дали пече слънцето навън - е това е въпросът?
Още повече че при мен няма закачен кабел за него.
Надявам се колегата zfa159 да се включи и да ми обясни

- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Skoda Karoq + Passat B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Датчик на таблото Г3?
Има ли климатроник,го има и датчика.При някои седи в центъра на таблото отгоре,при други седи от ляво или от дясно пак на горната част на таблото.
Климатроика живо се интересува дали грее слънце или не,защото ако грее слънце,той пуска по-студен въздух,от колкото по принцип,за да може да компенсира затоплянето на купето от слънцето (при поддържането на зададената температура).
Зимата датчика също се ползва,защото и при отоплението е същото,като при охлаждането - при наличие на слънчева светлина се съобразява какво духа с това,че таблото се напича.
За обдухването на предния прозорец,датчика няма нищо общо

Климатроика живо се интересува дали грее слънце или не,защото ако грее слънце,той пуска по-студен въздух,от колкото по принцип,за да може да компенсира затоплянето на купето от слънцето (при поддържането на зададената температура).
Зимата датчика също се ползва,защото и при отоплението е същото,като при охлаждането - при наличие на слънчева светлина се съобразява какво духа с това,че таблото се напича.
За обдухването на предния прозорец,датчика няма нищо общо


-
- Мнения: 3443
- Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.
Re: Датчик на таблото Г3?
А на колегата aradovanov явно е с blue toot
.Шестото ми чувство подсказва,че нещо не е така проста тая работа,слънце имало..в тунел какво става..и как по-точно влияе на студопроизводството на компресор on-off?.Е,ще промени евентуално скоростта на духалките,ама за това си има друг сензор с вентилаторче...считам въпроса за "отворен" все още...

- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Skoda Karoq + Passat B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Датчик на таблото Г3?
emo-gar написа:А на колегата aradovanov явно е с blue toot.Шестото ми чувство подсказва,че нещо не е така проста тая работа,слънце имало..в тунел какво става..и как по-точно влияе на студопроизводството на компресор on-off?.Е,ще промени евентуално скоростта на духалките,ама за това си има друг сензор с вентилаторче...считам въпроса за "отворен" все още...
М,явно пропускаш една огромна част от работата на климатроника щом заговорихме за компресора

Климатроника при режим Ауто винаги пуска компресора и той сваля температурата на входящия въздух до 2-3-5 или до 10 градуса,като целия въздушен поток влиза през изпарителя.След изпарителя седи клапата за топло/студено,която миксира въздуха,който идва студен от изпарителя и частично го смесва с топъл през радиаторчето на парното.Предвид,че знае темп. на изпарителя (има датчик),знае темп. на радиаторчето на парното (мери си темп. на антифриза със собствен датчик при по-старите или си взима инфо от таблото при по-новите),тогава му остава само прецизно да нагласи каква температура да излиза от духалките,за да поддържа максимално точно зададената от контролера.Това го прави посредством датчика за слънцето,датчика с вентилаторчето (мери вътрешната температура в купето) и датчика на централната конзола,който мери темп. на миксирания въздух след клапата за топло-студено.В крайна сметка, когато си задал 20 градуса,климатроника вее макс. студено,докато докара 21-2-3 градуса в купето,после започва постепенно да затопля излизащия въздух с мъничко,за да може да докара и поддържа зададените 20 градуса.Ако грее слънце на датчика,слънцето затопя допълнително таблото,затопля и купето и най-вече грее и хората,като това им създава усещане за по-горещо,от колкото е.Реално точно тези неща се компенсират с преместване на клапата топло-студено в дадена степен (и дадена посока,според това дали топли или не).Тунела,за който казваш,също е така - ако наблюдаваш положението на температурната клапа,когато колата е на слънце и когато не е (в тунел),при едни и същи зададени стойности,ще седи на различно място

Вентилатора в купето е твърде бавен за да разчитат само на него,защото като те огрее слънцето,ти става жега веднага,а вентилатора ще отчете покачването на температурата,след като се загрее цялото купе и въздуха в него и чак тогава климатроника ще предприеме мерки и така ще люлее температурата доста време,докато я догоди отново да ти е комфортно (това му е основната цел).

- aradovanov
- Мнения: 1117
- Регистриран на: Нед 20 яну 2008 1:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: Датчик на таблото Г3?
Ясно. мерси много за обяснението, подробно както винаги
Сега остава да разбера защо при мен е откачен и къде му е кабела.
Ще запише ли грешка при откачен датчик?

Сега остава да разбера защо при мен е откачен и къде му е кабела.
Ще запише ли грешка при откачен датчик?
-
- Мнения: 3443
- Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.
Re: Датчик на таблото Г3?
Мммм...никога няма да си взема кола с такава климатична логика,па тя ще си сбърка клапите ако времето е с променлива облачност или недай-боже караме по "шарена" сянка...в тая работа Германецът е "слаб"(ако е така устроено).Само си представям!..какво е намислил за "дву-тризонов климатроник!Все пак аз съм го видял на кола от '96г и нещо ми убягва като логика,като има и такива със същият климатроник и без това чудо на таблото.Явно е някаква допълнителна магария(екстра),важно е че колегата(за който писах) го е "врътнал"(ба'ли го как и накъде!)-и джама му е без грешка...па дали му е забърсал окото или го е "наместил"-за сега не се знае...ама ще го разчепкам аз тоя сензор ли,ще го цапна с едно фолио-па тогава да видя кво прави.... 

- aradovanov
- Мнения: 1117
- Регистриран на: Нед 20 яну 2008 1:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: Датчик на таблото Г3?
Няма нужда от фолио, при мен е без кабел а климатроника си бачка перфектно.
Ама тя мойта е '96 края и може да е уайърлес
Ама тя мойта е '96 края и може да е уайърлес

- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Skoda Karoq + Passat B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Датчик на таблото Г3?
Къде видяхте пък кола без такъв?
Имат го всичките производства на VAG от Пасат В3 през 89-та,та до В6 (по-нов не ми е попадал още),както и всичкото гоУф след края на Голф 2 до ден днешен 
Иначе гледате нещата доста повърхностно - датчика мести клапата след няколко секунди,не веднага,също така я мести и съвсем малко (не повече от 5-10 градуса) и така внася лека корекция (1-2-3 градуса),което обаче е достатъчно за усещането на човека,който се вози. Шарената сянка не му пречи,проблем му е примерно има тунелче,няма тунелче,тогава ту има слънце,ту няма и клапата нон стоп се мести насам-натам (гледал съм го по ВАГ-ком). Принципно той само това прави,не разбирам как на колегата му е помогнал с нещо за предния прозорец,ама щом казва
Иначе и с него и без него,все едно,просто ще си духа константна температура и да има и да няма слънце и така,което е разлика от 1-2-3 градуса при слънчево време и то само около граничната (зададената температура),да кажем при зададена 20,ще прави 20 или 21,без значение дали е слънчево или не.През зимата - същата работа.



Иначе гледате нещата доста повърхностно - датчика мести клапата след няколко секунди,не веднага,също така я мести и съвсем малко (не повече от 5-10 градуса) и така внася лека корекция (1-2-3 градуса),което обаче е достатъчно за усещането на човека,който се вози. Шарената сянка не му пречи,проблем му е примерно има тунелче,няма тунелче,тогава ту има слънце,ту няма и клапата нон стоп се мести насам-натам (гледал съм го по ВАГ-ком). Принципно той само това прави,не разбирам как на колегата му е помогнал с нещо за предния прозорец,ама щом казва


Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: madmen и 71 госта