Здравейте! Питане за Голф 4 1.6 16V
- liderass
- Мнения: 296
- Регистриран на: Чет 22 май 2008 8:18
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Здравейте! Питане за Голф 4 1.6 16V
Здравейте колеги! Имам няколко въприса относно този мотор, тъй като смятам да си купувам кола!
- стабилен ли е/ надежден ли е този двигател?
- как стои въпроса с газифицирането и дали може да имам проблем ако сложа газов инжекцион?
- разхода на гориво в какви граници е( ще бъда много благодарен, ако колеги с този мотор споделят)?
- как е поддръжката на този двигател и като цяло на голф 4?
В момента карам Голф 3 1.6 МИ и съм адски доволен откъм здравина, поддръжка и разход на гориво.Питах масати майстори, но при тях едни плюят едното , други плюят другото и общо взето с нищо не ми помогнаха. Надявам се да ми помогнете Вие!!!
Благодаря Ви предварително!
Поздрави
Христо
- стабилен ли е/ надежден ли е този двигател?
- как стои въпроса с газифицирането и дали може да имам проблем ако сложа газов инжекцион?
- разхода на гориво в какви граници е( ще бъда много благодарен, ако колеги с този мотор споделят)?
- как е поддръжката на този двигател и като цяло на голф 4?
В момента карам Голф 3 1.6 МИ и съм адски доволен откъм здравина, поддръжка и разход на гориво.Питах масати майстори, но при тях едни плюят едното , други плюят другото и общо взето с нищо не ми помогнаха. Надявам се да ми помогнете Вие!!!
Благодаря Ви предварително!
Поздрави
Христо
- Haralampi
- Мнения: 3612
- Регистриран на: Пет 28 ное 2008 13:44
- Автомобил: VW Golf 4 - 2002
- Двигател: 1.6 16V - AZD
- Местоположение: София
Re: Здравейте! Питане за Голф 4 1.6 16V
TiL написа:Ако сложиш газов инжекцион едва ли ще има проблемЗа поддръжка и здравина не мога да гороря... Навярно знаеш колко коня е този мотор и си си направил сметката дали си заслужава за едни 4коня над 1.6 8в да плащаш от големия данък?
4-те коня е само една от многото причини, поради които си заслужава 1.6 16V пред 1.6 SR

Само ще назова няколко, тъй като всичко е описано достатъчно добре тук: viewtopic.php?f=5&t=162212
- Безпроблемна скоростна (за разлика от 1.6 SR)
- Чувствително по-нисък разход (понеже попита - около 6.0 извънградско (комбинирано магистрала + шосе))
- 4 отделни бобини без кабели, спрямо една и кабели на 1.6 SR
- По-прецизна ламбда
- По-добър вървеж
- Електронна дросел клапа (е-газ)
и т.н. и т.н.
Просто 1.6 16V е едно поколение напред в много отношения и определено си заслужава. Мога само да го препоръчам, а го карам далеч не от вчера.
Но както казах - мисля че темата е за катинар, тъй като в горепосочената има достатъчно информация...
- liderass
- Мнения: 296
- Регистриран на: Чет 22 май 2008 8:18
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Здравейте! Питане за Голф 4 1.6 16V
Благодаря и на 2-ма ви! Гледал съм я и горната тема, но ми трябват точни отговори на конкретните въпроси! Във въпросната горна тема мненията са адски халотични, затова посочих въпросите които ме вълнуват!
- liderass
- Мнения: 296
- Регистриран на: Чет 22 май 2008 8:18
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Здравейте! Питане за Голф 4 1.6 16V
TiL написа:Ако сложиш газов инжекцион едва ли ще има проблемЗа поддръжка и здравина не мога да гороря... Навярно знаеш колко коня е този мотор и си си направил сметката дали си заслужава за едни 4коня над 1.6 8в да плащаш от големия данък?
Колега прав си за данъка и мен ме вълнува да е възможно по-малък, но ме е страх от проблеми в скоростната кутия при 1.6 8 в!
- liderass
- Мнения: 296
- Регистриран на: Чет 22 май 2008 8:18
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Здравейте! Питане за Голф 4 1.6 16V
TiL написа:Прав си. Една кутия не е малко пара. От друга страна пък да плащам голям данък за някакви си 4 коня(я ги има я не) хич не ми се нрави... Щом те е страх от 1.6ср защо не погледнеш и към 1.8 20в или 2.0(пак си на голям данък, но пък и вървежа ще е доста повечко)? Не казвам, че 1.6 16в е лош, но аз лично не бих го взел заради данъка
Колега относно тези 2 мотора съм ОК харесват ми, разглеждал съм ги, но човече масово са с махагон( което е отвратително за мен и то точно за такъв клас автомобил) , а и като двигатели предлагани на Българския пазар са доста кът.
- Haralampi
- Мнения: 3612
- Регистриран на: Пет 28 ное 2008 13:44
- Автомобил: VW Golf 4 - 2002
- Двигател: 1.6 16V - AZD
- Местоположение: София
TiL написа:Прав си. Една кутия не е малко пара. От друга страна пък да плащам голям данък за някакви си 4 коня(я ги има я не) хич не ми се нрави... Щом те е страх от 1.6ср защо не погледнеш и към 1.8 20в или 2.0(пак си на голям данък, но пък и вървежа ще е доста повечко)? Не казвам, че 1.6 16в е лош, но аз лично не бих го взел заради данъка
Пак казвам - разликата ДАЛЕЧ не е само в 4-те коня. Това е един от най-икономичните двигатели на Г4

liderass написа:Благодаря и на 2-ма ви! Гледал съм я и горната тема, но ми трябват точни отговори на конкретните въпроси! Във въпросната горна тема мненията са адски халотични, затова посочих въпросите които ме вълнуват!
Те са хаотични, защото всеки има леко или коренно различно мнение

liderass написа:- стабилен ли е/ надежден ли е този двигател?
Няма хронични проблеми! Ако се грижиш за него подобаващо, ще ти се отблагодари по съответния начин (и обратното).
- как стои въпроса с газифицирането и дали може да имам проблем ако сложа газов инжекцион?
Не знам, не съм фен на алтернативните горива. Карам го с 95/98H.
- разхода на гориво в какви граници е( ще бъда много благодарен, ако колеги с този мотор споделят)?
При спокойно каране можеш да изхождаш от 6.0 извънградско (комбинация магистрала/шосе). Градско - според града. София не е Ст. Загора и Ст. Загора не е Мелник.
- как е поддръжката на този двигател и като цяло на голф 4?
Като цяло на Г4 - има безкрай теми по въпроса, ненужно е да пишем и тук. Конкретно 1.6 16V - "оптимална" е единствената дума, която ми хрумва. Значително по-ниска от дизел. Като по-скъпо спрямо 1.6 SR се сещам само ламбдата (първата, защото при 1.6 16V са 2) - ако/като се наложи. Не съм я сменял, не се е налагало, но тъй като е широколентова (което има своите предимства) е по-скъпа от обикновената на 1.6 SR. Иначе останалите консумативи са сходни като тип и цена. Както писах по-горе - 4 отделни бобини без кабели. Т.е. кабелите отпадат като консуматив. Бобините - дори когато някоя изгори - не те оставя на пътя, а една е около 3 пъти по-евтина от едната на 1.6 SR.
Проблемът (известен хроничен) със скоростната е решен при всички Г4 произведени след средата на 2001 и тъй като 99% от 1.6 16V са след тази дата, на практика това важи изцяло за този двигател.
- liderass
- Мнения: 296
- Регистриран на: Чет 22 май 2008 8:18
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Здравейте! Питане за Голф 4 1.6 16V
Искрено ти благодаря колега за точните и изчерпателни отговори!
Поздрави!
Поздрави!
- Haralampi
- Мнения: 3612
- Регистриран на: Пет 28 ное 2008 13:44
- Автомобил: VW Golf 4 - 2002
- Двигател: 1.6 16V - AZD
- Местоположение: София
Re: Здравейте! Питане за Голф 4 1.6 16V
liderass написа:Искрено ти благодаря колега за точните и изчерпателни отговори!
Поздрави!
Надявам се да съм помогнал

- Sportakus
- Мнения: 235
- Регистриран на: Вто 02 фев 2010 21:50
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: Здравейте! Питане за Голф 4 1.6 16V
liderass написа:TiL написа:Прав си. Една кутия не е малко пара. От друга страна пък да плащам голям данък за някакви си 4 коня(я ги има я не) хич не ми се нрави... Щом те е страх от 1.6ср защо не погледнеш и към 1.8 20в или 2.0(пак си на голям данък, но пък и вървежа ще е доста повечко)? Не казвам, че 1.6 16в е лош, но аз лично не бих го взел заради данъка
Колега относно тези 2 мотора съм ОК харесват ми, разглеждал съм ги, но човече масово са с махагон( което е отвратително за мен и то точно за такъв клас автомобил) , а и като двигатели предлагани на Българския пазар са доста кът.
Еееееее, чак пък масово с махагон ето, че моят не е

-
- Мнения: 676
- Регистриран на: Чет 05 мар 2009 10:58
- Автомобил: Seat Leon ST
- Двигател: CAXC 2015 - TDI CRBC
- Местоположение: София
Re: Здравейте! Питане за Голф 4 1.6 16V
Ако ще слагаш газ по-добре 8 клапанният, с една сонда е по-малко вероятно да ти прави проблем, данъка за 16 винтила в София е 169.00 лв., на другият е може би около 40.00 лв.
Има и още нещо, 16 винтиловият е препоръчително да се кара с А98 това го пише и на капачката за зареждане, но почти никой от собствениците вкл. и аз почти не го спазваме.
Предимство не виждам че е с 4-ри бобини цените са от 55 лв. беру до 92 оригинални, има теми че горят и на мен са ми горели 2, а за изгоряла бобина на 8 клапанният не съм чел.
Има и още нещо, 16 винтиловият е препоръчително да се кара с А98 това го пише и на капачката за зареждане, но почти никой от собствениците вкл. и аз почти не го спазваме.
Предимство не виждам че е с 4-ри бобини цените са от 55 лв. беру до 92 оригинални, има теми че горят и на мен са ми горели 2, а за изгоряла бобина на 8 клапанният не съм чел.
- Haralampi
- Мнения: 3612
- Регистриран на: Пет 28 ное 2008 13:44
- Автомобил: VW Golf 4 - 2002
- Двигател: 1.6 16V - AZD
- Местоположение: София
Re: Здравейте! Питане за Голф 4 1.6 16V
владислав написа:Предимство не виждам че е с 4-ри бобини цените са от 55 лв. беру до 92 оригинални, има теми че горят и на мен са ми горели 2, а за изгоряла бобина на 8 клапанният не съм чел.
Все още не ми е горяла никога, предимството е, че дори ако ти изгори, не оставаш на място, а можеш да се придвижиш до сервиз. Ако е 1, нямаш таква опция.
Другото предимство е, че нямаш кабели, които са консуматив като цяло
Третото предимство е, че една струва 55лв, а една за 1.6 SR струва по спомен около 200-250 лв.

Това е много по-адекватно техническо решение (4-те отделни) във всяко едно отношение

- Haralampi
- Мнения: 3612
- Регистриран на: Пет 28 ное 2008 13:44
- Автомобил: VW Golf 4 - 2002
- Двигател: 1.6 16V - AZD
- Местоположение: София
Re: Здравейте! Питане за Голф 4 1.6 16V
TiL написа:Haralampi написа:...
Третото предимство е, че една струва 55лв, а една за 1.6 SR струва по спомен около 200-250 лв.![]()
Това е много по-адекватно техническо решение (4-те отделни) във всяко едно отношение
Парите сспестени от данъка за две години са ти чисто нова + няколко каси бира
Едит:
Стремиш се да изтъкнеш само плюсовете на колата...
Mинусите спрямо 1.6 SR са данъка и втората ламбда за тези, които искат да газифицират (не съм от тях, за това и това не го считам лично за минус).
Само дето тия няколко каси бира от данъка ще ги дадеш за гориво, защото 1.6 SR похарчва с близо половин литър отгоре


За мен тези грубо 100лв. разлика в данъка на година са нищо пред предимствата на 1.6 16V спрямо 1.6 SR, които единствено почват с 4-те коня, това далеч не е основното както пообясних по-горе... това са два доста различни двигателя!
Но всеки сам си решава...

- pedalchobaba
- Мнения: 1430
- Регистриран на: Вто 01 юли 2008 14:30
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Здравейте! Питане за Голф 4 1.6 16V
Хора, човека има конкретни въпроси, а вие му напълнихте главата с характеристики и "предимства" на модела със съмнителни аргументи.
Предполагам си е харесал вече някой 16V и пита какво може да направи с него. Предимствата и недостатъците ги има в други теми, които предполагам вече ги е изчел и си е направил сметката.
Предполагам си е харесал вече някой 16V и пита какво може да направи с него. Предимствата и недостатъците ги има в други теми, които предполагам вече ги е изчел и си е направил сметката.
-
- Мнения: 676
- Регистриран на: Чет 05 мар 2009 10:58
- Автомобил: Seat Leon ST
- Двигател: CAXC 2015 - TDI CRBC
- Местоположение: София
Re: Здравейте! Питане за Голф 4 1.6 16V
Понеже писах само за мен кой са минусите, разликата която за мен е в плюс на 16в е:
маслото е 3,2 л. и не го харчи;
няма въздуховоди, оттам и подмяната й ако са спукани, това важи за azd и bcb;
дроселовата клапа се чисти изключително лесно;
както е писал колегата няма кабели за свещи и бобините се сменят лесно;
по-лесната смяна на свещи.
Със сигурност има и други, но не съм майстор, това е от ръчкане по моята кола и оплакваният на мой приятел с 8 клапана.
маслото е 3,2 л. и не го харчи;
няма въздуховоди, оттам и подмяната й ако са спукани, това важи за azd и bcb;
дроселовата клапа се чисти изключително лесно;
както е писал колегата няма кабели за свещи и бобините се сменят лесно;
по-лесната смяна на свещи.
Със сигурност има и други, но не съм майстор, това е от ръчкане по моята кола и оплакваният на мой приятел с 8 клапана.
- d0n_t0ni
- Мнения: 148
- Регистриран на: Чет 23 фев 2012 8:47
- Автомобил: Golf IV
- Двигател: AZD
- Местоположение: Pleven, Bulgaria
Re: Здравейте! Питане за Голф 4 1.6 16V
Карам от 2 месеца Golf 4 1.6 16V 105 hp AZD 21.09.2001. Преди това много се чудех кой мотор да взема и се спрях на 105те коня. Начина ми на живот е свързан 80% с градско каране, а разходът в град Плевен при нормално каране е около 9.5л/100.При извънградски условия при диапазона м/у 90-100 км е 5.5л/100 (но даже си мисля, че и на по-малко пада по мои изчисления). Най-важното като земеш този мотор (както и който и да е) да направиш пълно обслужване при НЕ КВАРТАЛЕН МАЙСТОР. На мен преди 2 месеца ми струваше 600 лева с работата ( като съм искал най-качествените възможни части и масла) ( 4 ролки,2 ангренажни ремъка, пистов, водна помпа, филтри на климатика, маслен, горивен и въздушен и синтетично ( за препоръчване ) масло). Данъка в Плевен е 127 лева. Но както се казва едното за сметка на другото. Ако се разровиш из форума ПРОБЛЕМИ с този мотор няма ( и да чукна на дърво да не се появят ). Всичко което са написали: Haralampi и владислав е много точно и вярно. А за 1.6 SR можеш да намериш много теми в които да видиш какви ли не проблеми, но основният по който е писано в много теми е скоростната кутия. Надявам се да съм помогнал и скоро да почерпиш с новата кола

Ето и 2 снимки :




Ето и 2 снимки :

Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 46 госта