Прегрят Двигател 1.8 ААМ

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Прегрят Двигател 1.8 ААМ

Мнениеот muns61 » Пет 04 май 2012 23:57


ktamen написа:

Надявам се колегата да напише с какво по-точно не е съгласен и засега няма да коментирам поста му.[/quote]
Ако ми беше колега, щеше да знаеш.
Не ми пиши лични.




Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6381
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Прегрят Двигател 1.8 ААМ

Мнениеот ktamen » Съб 05 май 2012 0:05


Ти си един от хората, на които винаги съм ценял мнението, изненадан съм, че реши да се заяждаш с мен без дори да си направиш труда да се обосновеш. Аз стоя твърдо зад това, което съм написал (това за "предпочитанията" явно е в преносен смисъл, както отбеляза колегата joker) и ако и ти стоиш зад своите думи да се хванем на бас.
ПП Радвам се, че не съм ти колега.


Потребителски аватар
predat0r
Мнения: 2810
Регистриран на: Чет 02 фев 2012 13:44
Автомобил: Mercedes-Benz W203
Двигател: C270CDI
Местоположение: АСЕНОВГРАД

Re: Прегрят Двигател 1.8 ААМ

Мнениеот predat0r » Съб 05 май 2012 6:58


Тука вече спора ще е голям усещам го :bananarock


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19334
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Прегрят Двигател 1.8 ААМ

Мнениеот stefan4o » Съб 05 май 2012 7:22


И на моята кола съм забелязал същото нещо - спада до едно положение и после не го пипа може да се каже. Ще се радвам, ако някой даде логично обяснение, понеже аз лично не мога да го измисля :?


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6381
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Прегрят Двигател 1.8 ААМ

Мнениеот ktamen » Съб 05 май 2012 10:01


ktamen написа: Доста коли са програмирани да показват на задкормилното устройство че температурата е 90гр, ако температурата е в нормалните граници (примерно 70 - 110гр

Това се прави точно да не се шашкат напълно излишно такива като теб.
Аз имам отлично парно и при 70гр, ако твоето е слабо вероятно не си с оригинално радиаторче или има някаква друга причина.
Правиш ли разлика между оптимална температура и температура в нормалните граници защото от това, което пишеш излиза, че за теб двата термина са едно и също?
Напълно съм съгласен, че 90гр е оптималната температура (поне за повечето двигатели).


Потребителски аватар
vinixxx
Мнения: 1822
Регистриран на: Пет 31 юли 2009 11:52
Автомобил: Seat Altea
Двигател: BJB
Местоположение: Смолян

Re: Прегрят Двигател 1.8 ААМ

Мнениеот vinixxx » Съб 05 май 2012 10:08


ktamen написа:1. Сто и десет градуса е нормална температура за почти всички съвременни двигатели, ненормално висока става когато светне червената лампа на таблото, а тя се включва при по-висока температура

това ти е първата неточност.лампата не се включва в зависимост от темературатя.тя свети когато нивото на охл течност е ниско,датчика седи на разширителния съд :wink: :wink: :wink:


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6381
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Прегрят Двигател 1.8 ААМ

Мнениеот ktamen » Съб 05 май 2012 10:19


Половината коли нямат датчик за нивото (включително и моята) и въпреки това имат червена лампа, която свети при прегряване (включително и моята).


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6185
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: ABS 94
Местоположение: Шумен

Re: Прегрят Двигател 1.8 ААМ

Мнениеот Iezekil » Съб 05 май 2012 12:08


Нека първо уточня,че уважавам двамата колеги ктамен и мунс61 и тук не става въпрос за заяждане.Изумен съм наистина от постовете на Ктамен,поне лично аз не мога да се съглася,че примерно капачката на казанчето всмуква въздух и ред други такива.Даже и да допусна,че аз греша и той е прав,ще трябва да се обяснява защо първа степен се включва на 92-95 градуса,а втората н а100-103,след като 110 била нормална работна температура.Да,червената лампа освен при ниско ниво светва и при прегряване/това е за vinixxx/,има го на моят пасат от 94 година,има го и на шурековия пасат от 89 година.При него като светна преди време беше от задържал термостат,последствията са че сега няма парно и трябва да сменя гарнитура.Тук всеки може да се досети защо.Аз ако отворя капака и изпуша няколко цигари,колега,като развия капачката ще всмукне въздух в следствие на получения вакуум от изстиването на антифриза.Няма каране и сърдене тук,това е положението.Всичко друго говори за проблем в системата.
1.Може да си прав за съвременните двигатели но тук не говорим за такива
2.Топлината идва от загрятия двигател,когато изключиш мотора тя вече завира понеже продължава да отнема топлината от метала.Това е в първия момент.След това идва охлаждането.
3.Моята и твоята кола не може да харесват различни неща,тук говорим за система под налягане,което означава че няма как да се губи течност ако всичко е наред.
4.Смени си капачката и пак пробвай кога и как съска и защо.


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19334
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Прегрят Двигател 1.8 ААМ

Мнениеот stefan4o » Съб 05 май 2012 12:46


vinixxx написа:това ти е първата неточност.лампата не се включва в зависимост от темературатя.тя свети когато нивото на охл течност е ниско,датчика седи на разширителния съд :wink: :wink: :wink:

Изобщо не си прав. Моята също няма датчик за нивото. Но лампа си имам и тя си свети понякога (при лоша връзка или изключена от датчика) mhihi


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6381
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Прегрят Двигател 1.8 ААМ

Мнениеот ktamen » Съб 05 май 2012 13:29


Първо прочети червеното в предния ми пост, и за теб се отнася.
Няма нужда да развиваш капачката за да всмукне въздух, ако я развиеш няма да се чуе свистенето, а ще го всмукне изведнъж. Тя си има клапан, който да позволи на атмосферния въздух да влезе в системата.
1Под съвременни разбирам такива произведени последните 30г, като на моя таралясник.
2Прав си, че антифриза вероятно ще се загрее още мъничко, но от това нищо няма да му стане, но чарковете на двигателя ще започнат да изстиват. Основната причина, заради която двигателя трябва да се пази от прегряване, не е че ще се "повреди" антифриза, а че газовете в цилиндрите ще си намерят път през гарнитурата. Ако няма експлозии в цилиндъра това е доста трудно да се случи. Затова е по-безопасно да се угаси двигателя, на самия антифриз няма какво да му се счупи.
3Ами явно може, по-горе съм писал няколко възможни причини за това (най-вече неизправна капачка, по-разреден антифриз и разбира се, защото имам два пъти повече антифриз отколкото е мислел Ханс когато е драскал белезите)
4 Колата ми си поддържа 90гр и не губи антифриз така, че и през ум не ми минава да сменям капачката докато не се появи проблем.


Потребителски аватар
joker
Мнения: 5889
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
Местоположение: Варна

Re: Прегрят Двигател 1.8 ААМ

Мнениеот joker » Съб 05 май 2012 15:05


1.Градусите на таблото може да се разминават с до +/-25% с реалните!!!!
2.Истински 110 гр въобще не са проблем за който и да е ДВГ....категорично!А прегряването освен да издуха гарнитура може да изкриви и главата-особено ако блокът е стоманен,а главата алуминиева.
3.При VW(и при всички др. модели) червените лампи...които и да са те!....значат само едно...спри!!!!!!
4.Клапата на казнчето е двупосочна....при силен вакуум пуска въздух навътре,при определно налгане -навън! Няма ка да е иначе при една затворена система в която температурните колебания могат да са от -20 гр до +110!!!

Последна промяна от joker на Нед 06 май 2012 20:17, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6185
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: ABS 94
Местоположение: Шумен

Re: Прегрят Двигател 1.8 ААМ

Мнениеот Iezekil » Съб 05 май 2012 16:12


абе явно всички сме прави,само никой не обясни защо аджаба тогава втора степен не се включва на 110 градуса а на 100?А защо термостата е отворен на пъно на 93-95?Ами защото 110 градуса са си проблем,особено за бензинов двигател.Няма такава оптимална температура,на 100 градуса водата завира.Това няма да го дискутирам повече,вярно е че има доста истини в постовете на всички колеги,за това е и тази система направена така-оптимална температура 90,допустима 100,изключване на мотора 110/макс/.Стискаме палци колегата да се размине с ремонтите,лично аз не бих допуснал темп. ми да мине 100 градуса.
Аколега ктамен,не разбрах точно мисълта ти " защото имам два пъти повече антифриз отколкото е мислел Ханс когато е драскал белезите" какво значи?


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6381
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Прегрят Двигател 1.8 ААМ

Мнениеот ktamen » Съб 05 май 2012 17:10


Оптималната температура е 90 гр и термостата и датчика на вентилатора са така направени, че винаги температурата да е максимално близо до 90гр, но това не винаги е възможно (жега, голямо изкачване, голям товар и др подобни за да се отдаде излишната топлина просто няма друг начин освен да се увеличи температурната разлика с околния въздух, като все пак тази разлика не може да се увеличава до безкрай разбира се). Ханс е преценил, че колата може да се кара и при 110 гр и затова червената лампа светва толкова късно (при мен мисля, че светва при около 120гр, но не съм сигурен, не съм я мерил колко е точно, стрелката отива почти докрай вдясно и тогава светва). Това кога ври водата при атмосферно налягане няма особена връзка с темата, защото не караме с вода, а и налягането е по-високо.
Имам "бойлер" свързан с охладителната система, в него има още 6л антифриз.


Потребителски аватар
kratunata
Мнения: 20
Регистриран на: Вто 10 ное 2009 11:53
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Софийско равно поле

Re: Прегрят Двигател 1.8 ААМ

Мнениеот kratunata » Съб 05 май 2012 18:46


значи днеска смених перката с друга малко по малък диаметер налях за сега само вода за да я покарам и да видя дали ще се губи от някъде и тогава мисля да решавам дали да отвора мотора единствено и най точно и ясно отговори само колегата joker другите само се карате и все пак не можах да разбера мога ли да опека сегментите така ? Но иначе колата сега върви добре и няма да пипам нищо до другата събота кога ще сменя ангренажа и другите простотии иначе мерси на всички за отговорите но знайте че когато спорите прекалено дълго не мога да разбера какво да правя затова се старайте на кратки и точни отговори :beer ЕВАЛА НА ФОРУМА


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6185
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: ABS 94
Местоположение: Шумен

Re: Прегрят Двигател 1.8 ААМ

Мнениеот Iezekil » Съб 05 май 2012 21:29


аз каране не видях,идях спорене само :D А за въпроса ти- отговора беше даден още във втория пост.Няма да питам защо си налял вода,цяла тема не писа а отначало си писал,че няма загуба на антифриз...Отделно тъкмо си купил колата и то със счупена перка,така че едва ли знаеш колко пъти още преди теб е светвала въпросната лампа.Естествено сега карай,пък то ако има нещо ще се чуе,щом не ти се ходи на диагностика.Ако не ти е светнала лампата за маслото или пък не запоне да свети,има вероятност да се разминеш,в най лошия случай само с гарнитура..Светне ли обаче-дръж се.
1.Точка първа от отговора на жокера въоще не е вярна,не е допустимо да има разлики в таблото,още повече да се вкарват и строги рамки до 20 градуса.Щото ако примерно се загуби нещо маса или се прецака датчка,то разминаването може да е и 100%.
2 също-има тема тук в която са показани сегменти като от локум от такова прегряване.
Точка 3 е спорна-дали ще ти светне спирачната течност че ти изпуска цилиндър,или че си на ръчна-не е задължитеелно да спреш,както и ако ти светне че ти е намалял антифриза-пак ще си караш....известно време поне.
4.Не знам за коя система се отнася този + 1101 но явно нищо вярна няма в този отговор :D :beer



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 66 госта