BORA - проблем с климатроника.
-
- Мнения: 15
- Регистриран на: Пет 30 дек 2011 17:56
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: burgas
BORA - проблем с климатроника.
Привет колеги,моля за вашето мнение относно моята VW Bora 2.3 110кв. 1999г. първа регистрация,мотор - AGZ.Проблема е в това че сега в тези жеги не ми духа студено като наглася климатроника на 20 градуса примерно, а въздуха който излиза е съвсем леко хладен,системата съм я проверил,няма течове,заредена с фреон преди две седмици по норма-790гр. масло в системата също проверено и долято по норма,като пусна климатроника веднага и двете перки започват да работят-възможно ли е компресора да е стад багажа,иначе зимно време парното е повече от 6+,дали е възможно някой датчик също да е прецакан и затова да не духа студено, и последно да попитам при самодиагностига на климатроника ми изписва грешка 4FA-помагайте
Re: BORA - problem s klimatronik
Колега, пиши на кирилица, че ще заключат темата.
Грешката която ти се появява - 4FA - Recirculation Flap Servo Motor
Предполагам че клапата за свеж въздух се е прецакала и не се затваря/отваря нормално, но това не е причина да не охлажда нормално. Повечето Г4 и Бора карат с повредени клапи, или направо откачени в отворено положение.
Грешката която ти се появява - 4FA - Recirculation Flap Servo Motor
Предполагам че клапата за свеж въздух се е прецакала и не се затваря/отваря нормално, но това не е причина да не охлажда нормално. Повечето Г4 и Бора карат с повредени клапи, или направо откачени в отворено положение.
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Skoda Karoq + Passat B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: BORA - проблем с климатроника.
Отиваш на диагностика и гледате високо и ниско налягане на фреона в климатичната система,докато тя работи.Високото трябва да е към 12-15 атмосфери (при 25-6 градуса околна и работещи перки).Ниското трябва да е 2 - 2.2 атмосфери.От духалката при този режим след 2-3 минути работа трябва да имаш под 10 градуса (максимално бърз вентилатор и максимално студено).Това,че рециркулацията не работи (грешката 4FA) оказва влияние при примерно 35-40 градуса околна температура,сега не е проблем.
Ако налягането на компресора не е в ред,причините могат да бъдат - износен компресора,прецакан контролен клапан на компресора,прецакано ТРВ,запушен филтър-дехидратор.
Ако високото налягане е много високо,е възможно да не е достатъчно охлаждането на фреона - тогава разглобявате отпред и миете радиаторите (понякога се намират и найлонови торбички там
).
Също така зависи къде си гледал климатика,има китайски фреони,които не стават за нищо и дори количеството да е точно,системата не работи добре,защото в газа има пропан-бутан,въздух и доста малко количество фреон,а колегите ми го обичат,защото е 2 пъти по-евтин
Също така трябва да се види положението на клапата за топло-студено,защото е възможно топлото да и е ок,ама да не отива на макс. студено и да вкарва по малко топъл въздух към студения,при което каквото и да правиш,няма да духа хубаво студено.

Ако налягането на компресора не е в ред,причините могат да бъдат - износен компресора,прецакан контролен клапан на компресора,прецакано ТРВ,запушен филтър-дехидратор.
Ако високото налягане е много високо,е възможно да не е достатъчно охлаждането на фреона - тогава разглобявате отпред и миете радиаторите (понякога се намират и найлонови торбички там

Също така зависи къде си гледал климатика,има китайски фреони,които не стават за нищо и дори количеството да е точно,системата не работи добре,защото в газа има пропан-бутан,въздух и доста малко количество фреон,а колегите ми го обичат,защото е 2 пъти по-евтин

Също така трябва да се види положението на клапата за топло-студено,защото е възможно топлото да и е ок,ама да не отива на макс. студено и да вкарва по малко топъл въздух към студения,при което каквото и да правиш,няма да духа хубаво студено.

- kikogsxr
- Мнения: 286
- Регистриран на: Чет 13 яну 2011 11:33
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Pernik
Re: BORA - проблем с климатроника.
zfa159 написа:Отиваш на диагностика и гледате високо и ниско налягане на фреона в климатичната система,докато тя работи.Високото трябва да е към 12-15 атмосфери (при 25-6 градуса околна и работещи перки).Ниското трябва да е 2 - 2.2 атмосфери.От духалката при този режим след 2-3 минути работа трябва да имаш под 10 градуса (максимално бърз вентилатор и максимално студено).Това,че рециркулацията не работи (грешката 4FA) оказва влияние при примерно 35-40 градуса околна температура,сега не е проблем.
Ако налягането на компресора не е в ред,причините могат да бъдат - износен компресора,прецакан контролен клапан на компресора,прецакано ТРВ,запушен филтър-дехидратор.
Ако високото налягане е много високо,е възможно да не е достатъчно охлаждането на фреона - тогава разглобявате отпред и миете радиаторите (понякога се намират и найлонови торбички там).
Също така зависи къде си гледал климатика,има китайски фреони,които не стават за нищо и дори количеството да е точно,системата не работи добре,защото в газа има пропан-бутан,въздух и доста малко количество фреон,а колегите ми го обичат,защото е 2 пъти по-евтин
Също така трябва да се види положението на клапата за топло-студено,защото е възможно топлото да и е ок,ама да не отива на макс. студено и да вкарва по малко топъл въздух към студения,при което каквото и да правиш,няма да духа хубаво студено.
Колега май при теб ще идвам ако имам проблем с климатроника

- Steels
- Мнения: 421
- Регистриран на: Пон 28 юли 2008 17:59
- Автомобил: Arteon SB 280hp
- Двигател: DNFE
- Местоположение: Бургас/София
Re: BORA - проблем с климатроника.
Баща ми на моята Бора в Бургас 4 години подред всяко лято я зареждаше с фреон и все му казваха, че няма течове. Накрая аз дойдох в София и на мен ми се наложи да оправям климатика, от раз zfa159 откри къде има теч и отстрани всички проблеми
. В Бургас нямам и едно добро мнение за добър майстор, всички гледат да те прекарат на MAX.

-
- Мнения: 15
- Регистриран на: Пет 30 дек 2011 17:56
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: burgas
Re: BORA - проблем с климатроника.
Другата седмица отивам на диагностика,само че лошото е че в Бургас читави майстори няма,дано проблема да е по-малък,а този филтър дехидрататор лесно ли се подменя? А при самодиагностика на климатроника излизат 44 показателя с различни стойности,някой може ли да ми каже всяка една с каква стойност трябва да е?Благодаря на всички
-
- Мнения: 15
- Регистриран на: Пет 30 дек 2011 17:56
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: burgas
Re: BORA - проблем с климатроника.
точно за това
-
- Мнения: 17
- Регистриран на: Вто 20 дек 2011 20:46
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Burgas
Re: BORA - проблем с климатроника.
В Лазур има много добър майстор на климатици,само с това се занимава. Зад хотел Космос на улица Батак се намира срещу хотел Бяла роза
-
- Мнения: 15
- Регистриран на: Пет 30 дек 2011 17:56
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: burgas
Re: BORA - проблем с климатроника.
Благодаря,в най-скоро време ще го посетя
-
- Мнения: 17
- Регистриран на: Вто 20 дек 2011 20:46
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Burgas
Re: BORA - проблем с климатроника.
Сподели мнение ако си доволен от този майстор :)
-
- Мнения: 5389
- Регистриран на: Сря 22 мар 2006 19:23
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: BORA - проблем с климатроника.
Внимавайте с фреона, защото аз страдах миналата година.
Сигурно ми бяха пробутали китайски фреон (за цялата система, която при мен е 800-850 грама) и високото налягане, при 25 градуса околна температура отиваше към 21-23 бара и често ми включваше втората степен на перките.
Направо се чуваше, че и на компресора не му е рахат.
Сигурно ми бяха пробутали китайски фреон (за цялата система, която при мен е 800-850 грама) и високото налягане, при 25 градуса околна температура отиваше към 21-23 бара и често ми включваше втората степен на перките.
Направо се чуваше, че и на компресора не му е рахат.
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 64 госта