Как трябва да работят внтилаторите на голф 4?

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
ivdims
Мнения: 59
Регистриран на: Чет 29 яну 2009 19:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: shumen

Как трябва да работят внтилаторите на голф 4?

Мнениеот ivdims » Сря 06 окт 2010 8:18


Колеги искам да попитам как трябва да работят вентилаторите на радиатора на голф 4 тди.
Питам защото когато запаля и пусна климатроника се въртят и двата и малкия и големия, не трябва ли да се върти само малкия когато е пуснат или има някъкво значение за духането вътре ( :lol: ) дали ще ми духа топло или студено щото сякаш не съм забелязвал когато работи на студено да работят и двата вентилатора апък сега като работи на топло си се въртят и двата.
Ако може някой да ми кажи нещо по въпроса ще съм благодарен.




Потребителски аватар
chefito
Мнения: 9527
Регистриран на: Сря 02 фев 2005 12:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Как трябва да работят внтилаторите на голф 4?

Мнениеот chefito » Сря 06 окт 2010 8:20


Пуснеш ли климатик/троник, работят и двата.


Потребителски аватар
joromnt
Мнения: 2903
Регистриран на: Пет 08 май 2009 16:07
Автомобил:
Двигател:

Re: Как трябва да работят внтилаторите на голф 4?

Мнениеот joromnt » Сря 06 окт 2010 8:37


chefito написа:Пуснеш ли климатик/троник, работят и двата.

Точно така е.
Интересното е че на един приятел с Бора AJM мотор, като му изгоря малката перка, турбото му спря да работи и колата стана като чист дизел. И така докато не оправи перките да бачкат нормално. Но на мен лятото като ми спря малката перка, /Г4 AKL/ нищо не разбрах, осетих се чак като започна да духа хладно а не студено. Така че внимавайте колеги, лошо за компресора е да не работят тия перки като хората...


Потребителски аватар
tih
Мнения: 843
Регистриран на: Съб 01 юли 2006 0:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Добрич Golf IV 1.9TDI ALH 90++

Re: Как трябва да работят внтилаторите на голф 4?

Мнениеот tih » Вто 08 май 2012 23:03


Ползвам темата на колегата за да не пускам нова, та да кажа какво ми направи впечатление днес и дали има за какво да се притеснявам, днес реших да пробвам климатика дали е ок, че не бях го пускал от миналото лято, по принцип знам, че като го пусна трябва и двете перки да зацепят и преди си беше така, но днес се случи следното, запалих колата студена, карах я малко и тъкмо достигна 90градуса по табло и спрях на място без да гася, пуснах климатика и копресора се включи, мотора се натовари и започна да духа хладно, слязох от колата и отворих капака и в първия момент перките не работеха, но в следващия момент когато се наведох да огледам тогава се включиха и двете, работиха около минута(не повече) и спряха, качих се обратно в колата и вътре си духаше нормално студено, та това в рамките на нормалното ли е, има ли значение че не беше загряла трайно на работната си температура, иначе от както имам колата, от тогава не съм правил профилактика на климатичната система, т.е 6г., знам че не е правилно, но просто винаги си е работил както трябва и не ми е създавал ядове и затова така, предполагам че нивото на фреона е паднало, защото преди си духаше доста студено, а сега е по-скоро приятно хладно или леко студено, но не както преди, скоро ще правя профилактика, но искам да съм наясно с положението, според вас имам ли проблем?

ПС: за колата от гаража става дума.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Как трябва да работят внтилаторите на голф 4?

Мнениеот zfa159 » Сря 09 май 2012 0:10


Не,не е нормално.Когато тръгне компресора,тръгват и 2-те перки,без значение колко фреон има :) Ако пресостата даде разрешение за тръгване на компресора,пуска и перките на 1-ва степен.При теб е умряла 1-ва степен и виждаш само 2-ра,която тръгва чак когато компресора вдигне 18 атмосфери налягане.1-ва степен е най-редовния проблем на тези перки и така се получава.
По повод профилактиката - почакай още малко и ще ти създаде грижа,една хубава грижа за поне 500лв ремонт ;) .Причината да се прави профилактика въобще не е в това,че намалява фреона,а в това,че старее и се замърсява маслото,което смазва компресора (той е както двигателя ти ама има 7 бутала ;) ).Когато маслото остарее и стане мръсно,разнася мизерия из цялата система,води до запушвания,води до износване на компресора и т.н. Пробвай да не си сменяш маслото на двигателя 6 години и ще разбереш какво става в климатика ти в момента ;)
:beer


Потребителски аватар
tih
Мнения: 843
Регистриран на: Съб 01 юли 2006 0:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Добрич Golf IV 1.9TDI ALH 90++

Re: Как трябва да работят внтилаторите на голф 4?

Мнениеот tih » Сря 09 май 2012 10:38


Профилактика ще направя така или иначе, но проблема с перките къде да го търся, как се реагира в подобна ситуация, какво се гледа, какво се сменя, как се решава проблема?


red.devilll
Мнения: 1385
Регистриран на: Чет 23 сеп 2010 21:48
Автомобил:
Двигател:

Re: Как трябва да работят внтилаторите на голф 4?

Мнениеот red.devilll » Сря 09 май 2012 14:13


Сменяват се перките и проблема се решава,но ме съмнява и на двете перки да са изгореки първите степени на един път.Явно са изгорели една след друга в продължение да даден приод от време ,но не е имало кой да си погледне какво става в предния кош


Потребителски аватар
tih
Мнения: 843
Регистриран на: Съб 01 юли 2006 0:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Добрич Golf IV 1.9TDI ALH 90++

Re: Как трябва да работят внтилаторите на голф 4?

Мнениеот tih » Сря 09 май 2012 15:46


Знам че аз съм си виновен особено за профилактиката на климата, миналото лято когато последно я пусках всичко си беше ок, колата се кара 99% градско и на сравнително къси разстояния, т.е. километрите които и се въртят са малко, а иначе относно проблема с перките си мисля че и да бях ги гледал през през ден, няма как да знам кога ще дефектират, те и преди рядко се включваха, поради начина ми на каране. Четох и в няколко други не особено изчерпателни теми, до колкото разбрах има някакви резистори в перките които изгарят, в случая най-вероятно са изгорели тия неща за съответната степен, ако е така, какво трябва да проверя и направя за да съм сигурен че проблема е в самите перки, а не някъде другаде?


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Как трябва да работят внтилаторите на голф 4?

Мнениеот zfa159 » Чет 10 май 2012 8:04


Правилно си прочел,да.Вътре има резистор,който е за 1-ва степен,обикновено той изгаря и затова няма 1-ва степен.Повечето коли,които идват в сервиза,са с изгорели 1-ва степен и на двете перки,защото е слабо място на Голф 4.Дало изгарят заедно или една след друга,е въпрос на шанс и дори всеки ден да ги гледаш,пак не е гаранция,че ще ги видиш.Проблем е да се кара така не за друго,а защото постоянно пуска и спира 2-ра степен заради фреона и товариш доста повече и компресор и реле за 2-ра степен и перки и всичко (при работеща 1-ва компресора си поддържа 10-15 атмосфери и си му е добре,когато няма 1-ва обаче,постоянно вдига до 18,перката тръгва,сваля на 14,после пак до 18 и така).Проверката е доста лесна - палиш колата и пускаш климатика,долу на перките има по 3 кабела - червен с черно,червен с бяло и кафяв.Червен с бяло е 1-ва степен и там трябва да има напрежение (мериш с пробник от тези,дето се боде кабелчето,без да го откачаш от перката) при тръгване на компресора.Мериш и на 2-те перки.Ако го има - 100% проблем в перките.Ако го няма - управляващия блок,който седи под акумулатора.
Недей да изключваш перките,докато мериш,защото компресора ще си работи и може да развие свръхналягане и да си изхвърли фреона (ако не си ги изключил,ще си тръгне 2-ра степен и ще си охлади,затова ти казах да мериш на вкл. куплунзи).
:beer


Потребителски аватар
tih
Мнения: 843
Регистриран на: Съб 01 юли 2006 0:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Добрич Golf IV 1.9TDI ALH 90++

Re: Как трябва да работят внтилаторите на голф 4?

Мнениеот tih » Чет 10 май 2012 10:21


Мерси много за компетентното обяснение, днес ще гледам да го направя, поне да знам от къде е проблема и какво да правя.


Потребителски аватар
tih
Мнения: 843
Регистриран на: Съб 01 юли 2006 0:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Добрич Golf IV 1.9TDI ALH 90++

Re: Как трябва да работят внтилаторите на голф 4?

Мнениеот tih » Чет 10 май 2012 18:41


Така, да кажа какво стана, по съвет на колега zfa159 , оголих малко кабелчето (червено-бялото) след буксата и вързах друг кабел с лампа на края, просто друго не се сетих, но и това трябва да е достатъчно, запалих, включих климата, но лампата НЕ светна, после направих следното - допрях кабелчето до + на акумулатора и перките тръгнаха, незнам дали е правилно това което съм направил, но ако е това което си мисля, значи всичко в перките е добре, проблема в тая черната кутия под акумулатора ли е и ако да, по принцип какво дефектира там и подлежи ли на ремонт или се сменя цялото управление, ако е цялото - някакви ориентировъчни цени? А всъщност има ли голяма вероятност проблема да е другаде, бушони, релета или незнам и аз, проверил съм зелените бушони върху акумулатора и едно 20А бушонче което стои в една малка кутийка малко под акумулатора там всичко е добре, тия в купето не съм ги гледал.

ПС: само да кажа, че вързах кабелчето малко след буксата, а те всъщност са 2, предполагам по една за 2те перки, по спомен мисля че в случайя беше на буксата на голямата перка, но като и пуснах + от акумулатора зацепиха и двете перки, това така ли трябва да е?


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Как трябва да работят внтилаторите на голф 4?

Мнениеот zfa159 » Пет 11 май 2012 0:25


да,така е,двете лерки се управляват от едно реле,вътре в кутията,само изводите са два,вътре са си на късо заедно :)
Кутийката я свали и я разглоби и виж да не е загинало релето.Лепната е със силикон,изстъргваш го и я отваряш :)
Прегледай и малката букса,да не е окислена.
Кутийките са няколко вида,според номера на самата кутийка,ама често дефектират и трудно ще си намериш здрава (гори управлението на компресора). Масовия им проблем е,че изгнива малката букса и вече кутийката няма управление и не работи (какво точно не и работи,зависи от това какво е изгнило).
:beer


Потребителски аватар
tih
Мнения: 843
Регистриран на: Съб 01 юли 2006 0:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Добрич Golf IV 1.9TDI ALH 90++

Re: Как трябва да работят внтилаторите на голф 4?

Мнениеот tih » Пет 11 май 2012 18:23


Да кажа какво стана днес, изкарах тая черна кутия, тя е капсолована и видимо няма как да се каже в какво състояние е, голямата букса е добре, обаче малката букса половината се разпадна, направо се изрони, половината пинове са в ръжда, пробвах да ги зачистя малко и да видя дали има промяна, при първия опит компресора не зацепи, при втория тръгна, но без резултат, перките не помръдват, но за сметка на това нещо в черната кутия, предполагам реле започна да щрака доста учестене и затова изключих всичко, така че видимо буксата е аут, но незнам дали да търся и такова управление, незнам какво му е състоянието на моето, за ново ми обявиха цена от 105лв като за мене, а за буксата 15лв, проблема е че ми трябва с пиновете, а то е част от окабеляването.

Изображение
Изображение
Изображение
утре ще снимам и буксата, да видите за какво става дума :)


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Как трябва да работят внтилаторите на голф 4?

Мнениеот zfa159 » Пет 11 май 2012 22:16


Аз си знам за какво става дума, нали затова ти писах да търсиш там ;) Намираш си кола донор,с еднаква букса,като твоята,режеш и снаждаш,няма друг вариант.Важно е да гледаш внимателно буксите,защото според кутийката някои пинчета ги има,други не.
:beer


Потребителски аватар
tih
Мнения: 843
Регистриран на: Съб 01 юли 2006 0:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Добрич Golf IV 1.9TDI ALH 90++

Re: Как трябва да работят внтилаторите на голф 4?

Мнениеот tih » Пет 11 май 2012 22:23


Да да, много внимателно слушам какво ми казваш, даже чакам да видя какво ще ми напишеш за да знам как да действам, за което евала. В краен случай ще си взема чисто нова букса, но проблема е че незнам дали да сменям кутийката, ако съдя по това че релето вътре щрака, мога да предположа че работи, но няма как да съм сигурен.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 155 госта