Правилно си прочел,да.Вътре има резистор,който е за 1-ва степен,обикновено той изгаря и затова няма 1-ва степен.Повечето коли,които идват в сервиза,са с изгорели 1-ва степен и на двете перки,защото е слабо място на Голф 4.Дало изгарят заедно или една след друга,е въпрос на шанс и дори всеки ден да ги гледаш,пак не е гаранция,че ще ги видиш.Проблем е да се кара така не за друго,а защото постоянно пуска и спира 2-ра степен заради фреона и товариш доста повече и компресор и реле за 2-ра степен и перки и всичко (при работеща 1-ва компресора си поддържа 10-15 атмосфери и си му е добре,когато няма 1-ва обаче,постоянно вдига до 18,перката тръгва,сваля на 14,после пак до 18 и така).Проверката е доста лесна - палиш колата и пускаш климатика,долу на перките има по 3 кабела - червен с черно,червен с бяло и кафяв.Червен с бяло е 1-ва степен и там трябва да има напрежение (мериш с пробник от тези,дето се боде кабелчето,без да го откачаш от перката) при тръгване на компресора.Мериш и на 2-те перки.Ако го има - 100% проблем в перките.Ако го няма - управляващия блок,който седи под акумулатора.
Недей да изключваш перките,докато мериш,защото компресора ще си работи и може да развие свръхналягане и да си изхвърли фреона (ако не си ги изключил,ще си тръгне 2-ра степен и ще си охлади,затова ти казах да мериш на вкл. куплунзи).
