колата изгасна в движение и повече не пожела да запали, нито топла, нито студена. Мига подгрева на свещите и излиза ENGINE WORKSHOP на борда. ВАГ-КОМ показа следната грешка (която се появява 20-30 сек след като се изчисти отново):
01268 - Quantity Adjuster (N146)
37-00 - Faulty
при която възможните проблеми са:
1. кофти центровка (въможно ли е да не пали изобщо при това положение ?, има ли подробна тема с инфо как се прави центровката ? или препоръка към човек от София)
2. окабеляване - какво следва да се гледа най-напред ? Замърсени клеми и тн ?!
3. ново ГНП - имаше една тема в ауди форума на колега, който беше описал много подробно как се ремонтираше такава помпа, някой има ли линк към нея ?
4. друг възможен проблем-решение ?
Двигателя е 2.5 ТДИ AYM, 155 коня, помпата най-вероятно е онази хубавата BOSCH vp44 май се водеше.



ГНП 2.5 ТДИ
-
- Мнения: 1
- Регистриран на: Нед 25 юли 2010 19:35
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Хасково
Re: ГНП 2.5 ТДИ
Здравей, колега,
пиша, понеже съм имал проблем с въпросната помпа VP44 (ако изобщо това е проблемът на колата ти). Ако не иска изобщо да запали поради проблем с помпата, то проблемът ще е в електронния блок, а той се появява обикновено поради някаъв проблем в механиката на помпата. Та ако ще се ремонтира ел. блока не е зле да се прегледа хубаво и цялата механика с буталца, корпуси и тем подобни да няма задирания и износени елементи, защото ако има нещо нередно, проблемът ще се появи пак и вторият път може да не подлежи изобщо на ремонт (зависи кой ремонтира помпата и колко изобщо разбира). Надявам се проблемът да НЕ излезе гнп.
Поздрави
Георги
пиша, понеже съм имал проблем с въпросната помпа VP44 (ако изобщо това е проблемът на колата ти). Ако не иска изобщо да запали поради проблем с помпата, то проблемът ще е в електронния блок, а той се появява обикновено поради някаъв проблем в механиката на помпата. Та ако ще се ремонтира ел. блока не е зле да се прегледа хубаво и цялата механика с буталца, корпуси и тем подобни да няма задирания и износени елементи, защото ако има нещо нередно, проблемът ще се появи пак и вторият път може да не подлежи изобщо на ремонт (зависи кой ремонтира помпата и колко изобщо разбира). Надявам се проблемът да НЕ излезе гнп.
Поздрави
Георги
Re: ГНП 2.5 ТДИ
Привет и благодаря за информацията! Все още очаквам финалната диагноза, но засега по всичко отива към ГНП
http://www.offroad-bulgaria.com/showthr ... 535&page=1

http://www.offroad-bulgaria.com/showthr ... 535&page=1
- rabotnika
- Предупреждение за вечен БАН
- Мнения: 1427
- Регистриран на: Вто 03 окт 2006 21:15
- Автомобил: VW Golf MK3
- Двигател: AJM++
- Местоположение: Разград
Re: ГНП 2.5 ТДИ
проблем 100% е в електронния блок на помпата и с точност в транзистора който управлява клапана на горивото най добрия и лесен вариант е да отидеш в специализиран сервиз като например Супер дизел софия или Ребо Пловдив и срещу 1500лв да ти оправят проблема с гаранция и да продължиш да се наслаждаваш на автомобила си
ако вземеш помпа втора употреба за 600 700лв се впускаш в голям филм с имобилайзери запознанства на помпата с компютъра на колата и хиляди глупости и в крайна сметка нямаш гаранция колко ще изкара седмица месец или година
аз силно препоръчвам ремонт на помпата
ако вземеш помпа втора употреба за 600 700лв се впускаш в голям филм с имобилайзери запознанства на помпата с компютъра на колата и хиляди глупости и в крайна сметка нямаш гаранция колко ще изкара седмица месец или година
аз силно препоръчвам ремонт на помпата
-
- Мнения: 1385
- Регистриран на: Чет 23 сеп 2010 21:48
- Автомобил:
- Двигател:
Re: ГНП 2.5 ТДИ
Ремонт на електрониката се предлага от 250 до 300лв и си свирка без да сменя помпи и без да обучава
- rabotnika
- Предупреждение за вечен БАН
- Мнения: 1427
- Регистриран на: Вто 03 окт 2006 21:15
- Автомобил: VW Golf MK3
- Двигател: AJM++
- Местоположение: Разград
Re: ГНП 2.5 ТДИ
red.devilll написа:Ремонт на електрониката се предлага от 250 до 300лв и си свирка без да сменя помпи и без да обучава
Остави ти тоя амайнет ремонт с лепене на допълнителен транзистор и после я върви я не я ще придръпва на такива безумици съм се нагледал достатъчно
Ама все пак колата и парите са си негови

-
- Мнения: 1385
- Регистриран на: Чет 23 сеп 2010 21:48
- Автомобил:
- Двигател:
Re: ГНП 2.5 ТДИ
rabotnika написа:red.devilll написа:Ремонт на електрониката се предлага от 250 до 300лв и си свирка без да сменя помпи и без да обучава
Остави ти тоя амайнет ремонт с лепене на допълнителен транзистор и после я върви я не я ще придръпва на такива безумици съм се нагледал достатъчно
Ама все пак колата и парите са си негови
Имам преки наблчдения върху две А-6ци 2,5ТДИ ,една А4-ка 2,5ТДИ и още около 5-6 вектри Б 2000ДТХ и ДТЛ моторите и си карат без никакви проблеми.
Кофтито е ,че за един елемент от порядъка на 0,80-1лв ти взимат толкова пари при положение ,че и електрониката е свалена и им се праща по еконт без да се занимават с монтажи и демонтажи
- rabotnika
- Предупреждение за вечен БАН
- Мнения: 1427
- Регистриран на: Вто 03 окт 2006 21:15
- Автомобил: VW Golf MK3
- Двигател: AJM++
- Местоположение: Разград
Re: ГНП 2.5 ТДИ
аз на моя кола токова чудо не слагам камоли на клиент



Re: ГНП 2.5 ТДИ
Имах същия проблем на пасат 2.0 ТДИ и се оказа заяла клапата която връща изходните газове обратно в двигателя. Само че при мен не угасна веднага. покарах 200 м без никва мощност
- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
Re: ГНП 2.5 ТДИ
При ремонт на електронната част няма грижи - виждал съм доста ремонтирани.За съжаление обаче понякога механичната част е толкова зле ,че помпата за нищо не става-ама това е рядък вариант и в моргите помпи бол.Проблемите са когато паднеш на "пишман ремонтьори" да ти оправят електрониката и да не прегедат механиката и после същия проблем.
Самата помпа VP44 е доста сложна и си сика преглед.Със сигурност обаче не се усланяй на приказките "тия помпи са най-голямия боклук и оправяне нямат".Хората дето се занимават с помпи ги разбират и ги орпавят в рамките на 200-300 лева.На финала може да се окаже ,че просто е глътнала въздух
- кеото при тая помпа за разлика от VP37 е ебати приключението(колко нафта съм изпил заради нея
) в което може да я строшиш цялата.
Самата помпа VP44 е доста сложна и си сика преглед.Със сигурност обаче не се усланяй на приказките "тия помпи са най-голямия боклук и оправяне нямат".Хората дето се занимават с помпи ги разбират и ги орпавят в рамките на 200-300 лева.На финала може да се окаже ,че просто е глътнала въздух


- Not_another
- Мнения: 45
- Регистриран на: Сря 21 мар 2012 15:22
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Kofia
Re: ГНП 2.5 ТДИ
rabotnika написа: специализиран сервиз като например Супер дизел софия
От опит със супер дизел, умряла помпа на едно мондео.
Сваляне на помпата - 150 лева
Диагностика - 100 лева
Дотук добре, казват нова електроника на помпата срещу сумата от 850 лева, без труда.
Същата тази електроника, по каталог на Бош, цената и беше 300 лева.
Сами си направете сметката за сервиза.
Re: ГНП 2.5 ТДИ
благодаря за информацията на всички. Проблемът засега е локализиран в елекртониката, помпата е занесена на стенд, за да се тества механиката и ако всичко е наред, ще сменям транзистора, зарад такава глупост нова помпа ->
Зимата имах проблеми със замръзнал дизел, после филтъра се запуши с парафин, колата едвам вървеше и при смяната му за капак помпата глътна въздух, падна голямо въртене и пиене на нафта, не знам дали това е причината за изгарянето, но сигурно е "помогнало".

Зимата имах проблеми със замръзнал дизел, после филтъра се запуши с парафин, колата едвам вървеше и при смяната му за капак помпата глътна въздух, падна голямо въртене и пиене на нафта, не знам дали това е причината за изгарянето, но сигурно е "помогнало".
- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
Re: ГНП 2.5 ТДИ
Най-вероятно това е "преляло чашата".По каталог тая помпа я дават да се обезвъздушава с един уред-помпичка с клапан.Въртенето трябва да става на почивки и по малко.Не както правят в повечето сервизи да дадат външно захранване и якото въртене.Тогава помпата върти на сухо и прегрява.Американците(понеже в много коли я има тази помпа)са му хванали цаката като слагат външна подкачваща помпа и грижите спират.По-лесния вариант е да се сложи поне едно клапанче след филтъра да не връща назад.Един колега в ауди форума му псина от обезвъздушаване и закчи най-евтината бензинова помпа която е намерил в мрогата - аз на моита така и не го направих.
P.S.Не знам какво ще и гледат на стенд на тая помпа
.Тя трябва да се отвори и да се види дали механично буталото и авансатора не са задрали.
P.S.Не знам какво ще и гледат на стенд на тая помпа

Re: ГНП 2.5 ТДИ
Ако решиш да сменяш помпата с друга гледай последните две цифри от номера да съвпадат че после няма палене.
-
- Мнения: 22
- Регистриран на: Вто 07 юли 2009 15:20
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
Re: ГНП 2.5 ТДИ
Явно и на мен са ми говорили за същия електронен блок, че е повреден.
Ще се радвам да споделиш как си решил проблема, сам ли се занимава да сменяш транзистора, или си дал някъде. Според мен тия цени са безумни... Има цели двигатели (готов да запали) да се продават за тия пари (или поне 1,9TDI).При мен поне си пали и колата работи, с приблема че няма много мощност, но пък май и е тръгнала да ми харчи супер малко...
http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=24&t=328146
Ще се радвам да споделиш как си решил проблема, сам ли се занимава да сменяш транзистора, или си дал някъде. Според мен тия цени са безумни... Има цели двигатели (готов да запали) да се продават за тия пари (или поне 1,9TDI).При мен поне си пали и колата работи, с приблема че няма много мощност, но пък май и е тръгнала да ми харчи супер малко...
http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=24&t=328146
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Valkata 74 и 16 госта