samo ra4na na zavoite написа:Ronin написа:При мен обаче напрежението по време на заряд достига 15,3-15,4 Волта.
Пробвай да мериш с друг мултицет,твоя може да "лъже" .Ако не смени ценера с нов,или каквото ти каза бат венци
Не е от мултицета,имам няколко и ползвам такива от по 100 лв. и нагоре,един от тях е с точност 0.2% или
нещо такова....купувал съм го специално за няколко измервания ,True RMS.
Ценерите съм сменял няколко по различни поводи......5-10 бр. Купувал съм ги от различни места и с различна мощност,само не съм сигурен дали са 15 Волта или 15.1 Волта....Така или инъче 15,2-15,4 Волта мен ме устройват идеално....В един друг форум спорим за допустимото напрежение при максимален заряд на нов акумулатор и хора твърдящи че са поддържали акумулаторите на цал автопарк говорят за 18 Волта напрежение на 12 Волтов акумулатор,за да е напълно зареден.....разбира се темата е неизчерпаема но моето мнение е че до 15-16 волта и ток 0.2-0.4 Ампера и нещата са в границите на разумното
А и тиристорите са новички,ползвах КТ 704 щото нямах други....последните бяха 30Амперови...сега съм КТ 708 При всички напрежението подминава леко 15 волта !Зареждам 100 Амперчасов Банер акумулатор чисто нов ,причината е че стои на джипа който се кара много рядко и стои в гаража .....периодично го дозареждам през 1-2 месеца за да е в кондиция ,както и 44 Амперчасов искра с пробила клетка (пациента)....Разликата е само в тока след заряда ...при 100 Ан е около 0.5-0.6 А а при 44 е 0.1-0.150 Ампера !