проблем с работата на двигател 1.8 моно
-
- Мнения: 8
- Регистриран на: Нед 05 окт 2008 20:15
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Плевен
проблем с работата на двигател 1.8 моно
привет на всички имам проблем с моя пасат 1.8 моноинжекция. като поработи известно време на ниски обороти след това при потегляне или при повишаване на оборотите на място двигателя заглъхва и гасне и след това трудно пали и работи неустойчиво. когато се форсира един път и в движение не прави проблеми. колата е само на бензин без газова уредба и без бордкомпютър. този проблем не го прави по сфетофари и стопове само когато работи дълго време на ниски обороти както е сега зимата докато загрее. ако някой може да ми помогне спешно ще съм много благодарен.
- drago_tr
- Мнения: 2529
- Регистриран на: Сря 09 мар 2005 13:28
- Автомобил: Passat B5 Audi A4B6
- Двигател: AFN AVB
- Местоположение: Пловдив, Враца
Re: проблем с работата на двигател 1.8 моно
Колега....аз с този проблем се боря от 3 месеца и досега нищо. Сменям всичко наред и досега резултат няма.
Ето...следи тая тема...проблема ти е аналогичен
viewtopic.php?f=6&t=184153
Ето...следи тая тема...проблема ти е аналогичен
viewtopic.php?f=6&t=184153
-
- Мнения: 8
- Регистриран на: Нед 05 окт 2008 20:15
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Плевен
Re: проблем с работата на двигател 1.8 моно
явно е някакъв сакатлък на ABС моторите. най-лошото е че като идеш на майстор и той не може да ти помогне за да не се изложи почва "...я да видим дали гърнетата са ти добре....дали нямаш някоя изгоряла крушка и т.н..." бълват куп глупости вместо да ти каже "..за твоята болка при мен няма цяр , търси някой който разбира..". имаше един колега който писа във форума , че отишъл защото му се явявала вода в купето , а после стигнал до основен ремонт на двигателя. пак казвам колата нямя газова уредба и когато е в движение двигателя работи перфектно, дори и през зимата, но нали е по- добре все пак в студа да поработи малко на място докато обърне антифриза и точно тогава прави проблеми. мисля си дали не е нещо свързано с катализатора и сондата да ми бърка режимите, но от това не разбирам много. пак благодаря на всички за настояща и бъдеща помощ.
- dj_tuhla
- Мнения: 1397
- Регистриран на: Съб 18 фев 2006 0:38
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Голо Бърдо
Re: проблем с работата на двигател 1.8 моно
Като за начало си премери с един мултицет датчика за входящия въздух. Куплунга му се намира отпред на моното, като си застанал пред фаровете точно пред теб, кафяв цвят мисля е по спомен. Куплунга е с 4 пина, мери се на крайните 2. Мери когато колата е напълно студена. При температура около нулата както е сега, трябва да има сериозно съпротивление - от порядъка на 3-5 Ком ако си спомням правилно, но най-вече трябва да е крайно съпротивлението, не да показва 1 (безкрайност) и на най-големия обхват на уреда. Там жичките се прекъсват често и еку-то се лъже че е -30-40 градуса и си сипва бензин мъжката. Това именно проверяваш като казвам че трябва да е крайно съпротивлението, т.е. ако показва 1 на всички обхвати, значи жичките са прекъснати и трябва да се оправят. Това най-общо аз го бях направил по следния начин: Махаш капака на моното, сваляш дюзата с тялото и - на два шестограма се държи отгоре - това дето е като половин цилиндър с полукълбо отгоре. Датчика е едно като пъпка в долната част - точно там дето е самата дюза, около него има пластмасов обръч. Преди да тръгнеш да сваляш, мериш от двете страни на пъпката съпротивлението и ако има (може да се наложи да позачистиш за да измериш), значи ще стане да се оправи. След като свалиш запояваш внимателно 2 маслоустойчиви жички от двете страни на пъпката (там си е калайдисано и става лесно и здраво) и ги пускаш до двете жички при куплунга - прекъсваш старите и поиш новите от страната на куплунга, като като режеш си оставяш достатъчно да можеш да снадиш с новите. Това като най-лесен и траен ремонт, при мен остана работещо 2 години и половина и сигурно още си е наред.
Друго което се сещам, клапата на въздушния филтър да е зацепила в положение топъл въздух и да не обръща на студен като позагрее. Това май се проверява като свалиш кутията и гледаш дали е превключила клапата, не съм го правил лично, но четох тема някъде по въпроса. КАто цяло без да съм някакъв спец, лично на мен ми прилича на грешно отчетена температура това както го описваш. Провери си също и датчика за температура на антифриза, отпред на щуцера дето излиза от блока са, 2 датчика. Има вариант и с един двоен, до определена година мисля са 2 отделни, по един за таблото и за еку-то, съпротивлението на показанието им е точно 1 към 2, ако е сдвоен, пак така.
Малко сигурно объркано обяснявам ама пиша набързо.
Поздрави, и прав си за майсторите, но се срещат и читави, трябва да се търси
Друго което се сещам, клапата на въздушния филтър да е зацепила в положение топъл въздух и да не обръща на студен като позагрее. Това май се проверява като свалиш кутията и гледаш дали е превключила клапата, не съм го правил лично, но четох тема някъде по въпроса. КАто цяло без да съм някакъв спец, лично на мен ми прилича на грешно отчетена температура това както го описваш. Провери си също и датчика за температура на антифриза, отпред на щуцера дето излиза от блока са, 2 датчика. Има вариант и с един двоен, до определена година мисля са 2 отделни, по един за таблото и за еку-то, съпротивлението на показанието им е точно 1 към 2, ако е сдвоен, пак така.
Малко сигурно объркано обяснявам ама пиша набързо.
Поздрави, и прав си за майсторите, но се срещат и читави, трябва да се търси

Re: проблем с работата на двигател 1.8 моно
добре де , колкото и да ги плюете майсторите защо не и пуснеш една диагностика?прави се добра диагностика на моторите АБС.
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: проблем с работата на двигател 1.8 моно
Аз съм със същия двигател ама с една разлика - имам газ.При мен на бензин случая е идентичен обаче само ако забие грешка "Mixture adaptation" което става заради газта.
Както колегата каза пуснете една диагностика и вижте какво ще изплюе.Може да е кофти сигнал от заминаваща ламбда сонда.
При този мотор ламбдата заводски няма подгравяне и и трябва време за да започне да работи.Съответно ако колата тропа на празен ход това време е едно,ако работи на по-високи обороти или я изфорсираш е друго (загрява се от изходящите газовем,които са повече и по-вряли при по-висока температура и съответно това обославя проблема с заглъхването).Обаче...от ламбдата не е редно чак да изгасне освен ако няма въпросната грешка (тя се появява,когато комп-а се мъчи да корегира горивната смес,но не успява т.е. някой датчик го лъже зверски - ламда сонда,температурен датчик и т.н.).
Качи го на диагностика и ако има вижи данни - разгледайте ги.Ако пък няма - едно мултицетче и мерете датчиците един по един.
Както колегата каза пуснете една диагностика и вижте какво ще изплюе.Може да е кофти сигнал от заминаваща ламбда сонда.
При този мотор ламбдата заводски няма подгравяне и и трябва време за да започне да работи.Съответно ако колата тропа на празен ход това време е едно,ако работи на по-високи обороти или я изфорсираш е друго (загрява се от изходящите газовем,които са повече и по-вряли при по-висока температура и съответно това обославя проблема с заглъхването).Обаче...от ламбдата не е редно чак да изгасне освен ако няма въпросната грешка (тя се появява,когато комп-а се мъчи да корегира горивната смес,но не успява т.е. някой датчик го лъже зверски - ламда сонда,температурен датчик и т.н.).
Качи го на диагностика и ако има вижи данни - разгледайте ги.Ако пък няма - едно мултицетче и мерете датчиците един по един.
Re: проблем с работата на двигател 1.8 моно
щом върви без проблеми колата недей да се притесняваш за такива работи. напълно нормално е зимно време в тия студове компютъра да изпада в паника докато загрее нормално, особено когато работи на бензин. настъпвай смело и това е.
- dj_tuhla
- Мнения: 1397
- Регистриран на: Съб 18 фев 2006 0:38
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Голо Бърдо
Re: проблем с работата на двигател 1.8 моно
Нормално друг път. Моя Пасат що не се оплакваше и на -15. Айде стига с тези успокояванки изсмукани от пръстите. Това да не е Фиат (да ме извиняват собствениците) че да се оплаква от студа. А иначе ламдата на това глупаво ЕКУ не му влияе чак до такава степен според мен. Темпрературен датчик или клапата топъл/студен на филтъра според мен.
Поздрави.
Поздрави.
-
- Мнения: 8
- Регистриран на: Нед 05 окт 2008 20:15
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Плевен
Re: проблем с работата на двигател 1.8 моно
страшни сте
, много благодаря за пълните и подробни отговори тия дни ще прибера колата /в този сняг и преспи не ми се рискува да угасна точно пред някой който не може да спре/и ще и направя първо диагностика и ако не помогне ще почна с вашите съвети едно по едно. пак благодаря, знаех си , че тук мога да намеря помощ.

Re: проблем с работата на двигател 1.8 моно
Аз също съм с АБС-двигател, нямам го (да чукна на дърво) още този проблем, но защо не видиш ламбда-сондата как е. Струва ми се, че чоже или да е умряла или мудна.
Re: проблем с работата на двигател 1.8 моно
колега ,правилно си се насочил към диагностиката!АБС мотора позволява добра диагностика /а не само мигащи кодове като РП / . но намери човека с подходящата апаратура да я направи.ако не се установи запаметена неизправност/грешка/ проблемът е механичен- вакууми ,въздух ,налягане на гориво и т.н. и не бързай да "гледаш" ламбда сондата без подходящи уреди
на диагностиката ще я видят!ако имаш възможност запиши някакви данни от диагностиката за да ги обсъдим.не искам да давам ялови съвети и надежди!

- Iezekil
- Мнения: 6185
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: ABS 94
- Местоположение: Шумен
Re: проблем с работата на двигател 1.8 моно
и какво излезе да попитам аз,че зор паля топъл
-
- Мнения: 567
- Регистриран на: Съб 08 мар 2008 18:04
- Автомобил:
- Двигател:
Re: проблем с работата на двигател 1.8 моно
Iezekil написа:и какво излезе да попитам аз,че зор паля топъл
Проблема с топлото палене НА ГАЗ!, при мен се оказа клапана на самия изпарител- гумичката не затваря добре и изпуска част от налягането от 1-ва камера във тръбата към смесителя...от там и трудно палене топла! гумичката я сменяха преди месец и половина, но не със оригинална,
а с каквато намериха

- Iezekil
- Мнения: 6185
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: ABS 94
- Местоположение: Шумен
Re: проблем с работата на двигател 1.8 моно
Ристо...Това с клапана съм го преживял отдавна,питах автора за неговия проблем...
-
- Мнения: 567
- Регистриран на: Съб 08 мар 2008 18:04
- Автомобил:
- Двигател:
Re: проблем с работата на двигател 1.8 моно
Това, че си я сменял или преживял отдавна ...не значи, че не може пак! да е от нея!
При теб кога пали трудно и на какво от двете горива се случва това?
При теб кога пали трудно и на какво от двете горива се случва това?
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 39 госта