Центровка запалване 2Е

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19713
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Центровка запалване 2Е

Мнениеот radotom » Вто 17 окт 2006 12:32


А сега да ви задам една задачка-закачка!
Първо да се похваля, че от вчера си имам стробоскоп! :yeaha:
И днес рано сабахлен! реших да го пробвам! С доста се наложи да завъртя дистрибуторната капачка по часовниковата стрелка (закъснение, ако не се лъжа), за да си падне на белег... Даже молих един колега да поддържа 2 000 оборота, както си пише по книжките, че да стане по-точно, щото аз от жилото ги нагласям горе-долу оборотите, ама е на слух.
Стана точно! Белега заспа!
Само защо, по дяволите, колата умря!?! Аз натискам педала, а тя само си поръмжава по малко и ниииищо!
Че ще си го върна в предното положение... това ясно, ама защо така се получава? :gruebel :gruebel :dontknow:




Потребителски аватар
kbot
Мнения: 389
Регистриран на: Съб 20 ное 2004 10:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София Дачия Дъстър 4x4 dci
Контакти:

Мнениеот kbot » Вто 17 окт 2006 13:17


Moje compa da si pomni nesto.
Dai mu malko pove4e predvarenie (vaskoto1 rule)
sorry nyamam kirilica :oops:


ivo123
Мнения: 1008
Регистриран на: Вто 21 мар 2006 7:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Мнениеот ivo123 » Вто 17 окт 2006 14:31


ами имаш две отметки на кожуха на маховика - едната е 0 а другата е 6 градуса.
Да не гледаш 0 :?:
В Аутодата пише 6+1 / 2250 оборота, но да се изключи синия конектор, когато двигателя е включен на температурния датчик, когато се мери ЦО


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19713
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Вто 17 окт 2006 14:41


ivo123 написа:...

Не, не гледах "0". Иначе знам, че може да ги обърка човек.
А как да исключа синия датчик? Тогава ми гасне колата! Това е термодатчика, по който компа следи температурата на двигателя...


ivo123
Мнения: 1008
Регистриран на: Вто 21 мар 2006 7:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Мнениеот ivo123 » Вто 17 окт 2006 14:52


а много напред ли отива белега?
колкото до синия датчик - така пи6е в аутодата при тест за ЦО, но незнам защо ти гасне - мисля че не би трябвало да гасне, по скоро той е с отрицателен коефицент /т.е. при заграването му съпротивлението намалява/ би трябвало при изключен компа да приема стойност безкрай на студен автомобил /примерно -20 градуса - 10килоома/
в Аутодата има снимка и на белега и на датчикa.

Отвори този сайт - снимал съм Аутодата
http://www.snimka.bg/profile.php?view_a ... m_id=70733


Dimiter
Мнения: 44
Регистриран на: Пет 29 сеп 2006 17:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Dimiter » Вто 17 окт 2006 15:33


В рамките на шегата, да нямаш предварително прескочил зъб на ангренажния ремък


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19713
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Вто 17 окт 2006 15:39


Dimiter написа:В рамките на шегата, да нямаш предварително прескочил зъб на ангренажния ремък
Бе в рамките на шегата, и аз само това обяснение откривам за момента, но преди да сваля пластмасите и да погледна... знам ли...
Пък що болтчета се развиват за да се свали долния капааааак... :(

Мерси, Иво123, веднага поглеждам!
А относно защо ми загасна: То преди 3-4 месеца го пробвах това с откачането на датчика и май се задави! Понена такава ми изкюфка и спря...


ivo123
Мнения: 1008
Регистриран на: Вто 21 мар 2006 7:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Мнениеот ivo123 » Вто 17 окт 2006 16:58


Мерси, Иво123, веднага поглеждам!
А относно защо ми загасна: То преди 3-4 месеца го пробвах това с откачането на датчика и май се задави! Понена такава ми изкюфка и спря...[/quote]

aaа може за това да е изгаснала.


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19713
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Вто 17 окт 2006 19:22


Колеги, по този повод, с евентуално прескочения зъб, някой може ли да ми каже колко зъба има на зъбното колело на междинния вал на 2е мотор? Защото ако се окаже, че при прескочен зъб центровката се променя с около 5-6* (на око), значи най-вероятно това ще се окаже...


ivo123
Мнения: 1008
Регистриран на: Вто 21 мар 2006 7:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Мнениеот ivo123 » Вто 17 окт 2006 19:35


ако ти е прескочил междинния вал, това се компенсира с преместване на делкото по белези със стробоскопа /не е там причината ако имаш неправилно зацепен ремък/. Огледай да са правилно зацепени разпределителен и колянов вал.

Нагласи ГМТ на коляновия вал - /и шайбата и маховика имат белези/ и виж дали съвпада белега на разпределителния вал /трябва да е между 0 и Т/

Последна промяна от ivo123 на Вто 17 окт 2006 19:38, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
driver
Мнения: 2033
Регистриран на: Пет 02 юли 2004 8:34
Автомобил: diesel
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот driver » Вто 17 окт 2006 19:36


И моята кола е така. Ходих на диагностика и оня ми направи центровката точно и по същия начин колата се спъна ама доста. Аз си завъртях малко делкото /на предварение/ и си върви отлично.


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19713
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Вто 17 окт 2006 20:41


ivo123 написа:Нагласи ГМТ на коляновия вал - /и шайбата и маховика имат белези/ и виж дали съвпада белега на разпределителния вал /трябва да е между 0 и Т/

Това вече е точно. Майстора, дето преди ми бара по колата беше прескочил един зъб на разпределителния, но аз си го оправих скоро, като сменях ремъка. Лошото е, че може аз да съм си прескочил зъб на междинния :oops: Ама пък тогава не се скапа вървежа... напротив!
Както и да е! Върнах делкото и сега е пушка, ама като го знам и... Ще се отваря в събота или неделя за проверка, явно!


ivo123
Мнения: 1008
Регистриран на: Вто 21 мар 2006 7:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Мнениеот ivo123 » Вто 17 окт 2006 21:53


ама брато ако са правилни колянов спрямо разпределителен вал, няма значение вала на делкото - напраи следното - изравни колянов и разпределителен и отвори капачката на делкото - има една реска там и трябва да съвпада с първи цилиндър /средата на палеца да е на белега/ - там е 0 градуса и после при загрял мотор на 220 прави6 6 градуса и трябва да е ОК.


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19713
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Сря 18 окт 2006 7:44


Да, де, то колата сега си върви чудесно, като върнах делкото (на око и по старата белязка, дето си я поставих преди да барам), ама като го знам и само това ми е в акъла... Дразни ме, просто!
А и така или иначе ще човъркам, защото тампоните на мотора май са здрави, но много уморени. И напукани. Та смятам събота/неделя да ги сменям...


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19713
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Пет 20 окт 2006 21:12


Та такааа... Да си отговоря сам на въпроса!
Както колегата ivo123 ( евалла, Иво, ако не беше казал, още щях да се чудя) ме светна, трябва да се изключи синия датчик за температура, преди да се почне центровката. Вярно, че гасне, но на ниски обороти. На 2 250 оборота вече не гасне!
Светнах го със стробоскопа и се оказа, че отметката се е лепнала до необходимия маркер (аз преди това, още същата вечер си го бях върнал до най-доброто си положение, т.е., както си беше преди) Разликата м/у моята на слух и фабричната центровка беше не повече от 0.5*
Та така, колеги! Разкача се температурния датчик и се центрова по първи цилиндър!
Много майстори ги мързи или не знаят и центроват с датчика и на централния кабел...



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 42 госта