Дано само аз не съм рабрал , но ти за коя точно ролка , по-скоро за кой ремък говориш ? Повечето мнения по-горе се отнасят за пистовия ремък , а и аз за него си мислех .... . Абе както и да е , ти си знаеш за какво говориш , но ако искаш и другите да знаят е необходимо ясно да го напишеш , мое мнение , не го вземай на дълбоко .
Колега когато отидох да сменям ремъка и ролките на моя Пасатор 1Z мотор, сервизния специалист погледна и ми каза че цените на ролките варират в зависимост от оптяжната ролка. Замислих се нали все 1Z мотор как така едните ще са по скъпи от другите комплекти и каква ще е разликата. До тук както и да е, оказа се че моя бил с по евтиния комплект като ремъка и 2те ролки излязоха 150лв. Веднага след като се прибрах и умирах от любопитство да видя за какво става на въпрос. Отворих AUTODATA на лаптопа и установих наистина разлика има я и при пасат и при голф с мотор 1Z - при поглед на зацепването на ангренажния ремък има избор на 2 вида зацепване - with automatic belt tensioner; with manual tensioner. Предполагам това е имал предвид колегата като е казал че има разлика в ролките. В същност и двата мотора имат и 2те ролки като при единия има едно приспособление подобно на вилица.Не съм много напред с двигателите, понеже съм учил икономика, но аз поне така си обяснявам нещата.