Привет, фенове на Фолксваген!
Горд собственик съм на VW Golf 3 1.8mi ABS.
От известно време имам следния проблем:
на дълъг път, и по-конкретно при скорости над 70-80 км/час ( вероятно заради по-голямо натоварване на двигателя) и при лек обратен наклон, ми светва индикатора на маслото на арматурното табло. Докато карам в града няма такъв проблем. Естествено в града не се товари толкова мотора а и рядко загрява над 80 градуса (според температурния индикатор ). Споделих с познати "разбирачи" и чух мнения от "...запушени сонди за маслото в картера" до "...лагери, отваряй двигателя".
До сега ми е направило проблема 2 или 3 пъти, като изписква няколко пъти и спира. Може и да се повтори след малко.
Та въпроса ми е какво точно следи датчика и съответно кога пищи индикацията? Евентуално и ако е възможно да ме насочите към човек/сервиз в Стара Загора, където да закарам "хайванчето".
Благодаря предварително.
Свети индикатора за маслото
- zografski
- Мнения: 2590
- Регистриран на: Сря 25 мар 2009 18:10
- Автомобил: Golf IV V6 4Motion
- Двигател: AUE 2001
- Местоположение: Sofia
Re: Свети индикатора за маслото
На моето поло така светеше по магистралата индикацията, аз лично смених масло и маслен филтър съответно и от тогава този проблем го няма
Може филтъра да ти е за смяна знам ли??? а може и маслото да не е качествено, нека и др да каже ако е имал такъв проблем.

- tisho_psg
- Мнения: 1334
- Регистриран на: Нед 29 мар 2009 19:01
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: BG
Re: Свети индикатора за маслото
Сигурно има още 1000 теми със същия въпрос.Потърси ги и си премери налягането на маслото 

-
- Мнения: 21
- Регистриран на: Пет 16 фев 2007 1:01
- Автомобил: VW Golf III
- Двигател: ABS 1993
- Местоположение: Стара Загора
Re: Свети индикатора за маслото
Естествено че ползвах търсачката. Но търсачката не ми даде отговор къде в Стара Загора да закарам колата за този проблем. Нямам възможност сам да се справя с проблема.
Днес следобед реших да се отбия до 2 сервиза, чиито услуги съм ползвал по друг повод. В първия още като споменах "индикация за маслото", веднага отсякоха че проблема е от самото масло и трябва да се смени...и всичко ще заспи. Категорично отхвърлиха необходимостта от каквото и да е мерене на налягане или нещо друго. Благодарих учтиво и си излязох. На второто място човека заключи, че е проблем с електрическата система ( естествено отново измерването на каквото и да е се оказа табу) и ме посъветва да продължавам да си карам без да обръщам внимание на индикацията ( кофтито е, че работи и зумера
).
Преглеждайки темите из форума, останах с впечатлението, че първото нещо , което трябва да се направи при подобен проблем е да се измери налягането на маслото и да се съпостави с еталонното. Но сами разбирате, че "майсторите" отричат този подход и предпочитат да се придържат към окомерно-фантастичния метод. Нямам нервите и най-вече времето да обиколя целия град и околностите докато намеря сервиз, в който знаят как да подходят към проблема. За това писах тук директно, тъй като знам че форума се посещава от доста майстори и хора, които са опирали до услугите им. Т.е. писах за съвет къде конкретно да отида. Естествено има и вариант в официалния сервиз на VW, но се ми се мисли там за каква цифромания става дума.
А другия ми въпрос " Какво мери датчика " си беше от чисто любопитство - налягане, вискозитет или др.
Днес следобед реших да се отбия до 2 сервиза, чиито услуги съм ползвал по друг повод. В първия още като споменах "индикация за маслото", веднага отсякоха че проблема е от самото масло и трябва да се смени...и всичко ще заспи. Категорично отхвърлиха необходимостта от каквото и да е мерене на налягане или нещо друго. Благодарих учтиво и си излязох. На второто място човека заключи, че е проблем с електрическата система ( естествено отново измерването на каквото и да е се оказа табу) и ме посъветва да продължавам да си карам без да обръщам внимание на индикацията ( кофтито е, че работи и зумера

Преглеждайки темите из форума, останах с впечатлението, че първото нещо , което трябва да се направи при подобен проблем е да се измери налягането на маслото и да се съпостави с еталонното. Но сами разбирате, че "майсторите" отричат този подход и предпочитат да се придържат към окомерно-фантастичния метод. Нямам нервите и най-вече времето да обиколя целия град и околностите докато намеря сервиз, в който знаят как да подходят към проблема. За това писах тук директно, тъй като знам че форума се посещава от доста майстори и хора, които са опирали до услугите им. Т.е. писах за съвет къде конкретно да отида. Естествено има и вариант в официалния сервиз на VW, но се ми се мисли там за каква цифромания става дума.
А другия ми въпрос " Какво мери датчика " си беше от чисто любопитство - налягане, вискозитет или др.
- tisho_psg
- Мнения: 1334
- Регистриран на: Нед 29 мар 2009 19:01
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: BG
Re: Свети индикатора за маслото
Датчика мери налягането и другите теми за това не са заключени-за да може да питаш в тях.
Всеки ден ако се пускат по 100 теми за тоя индикатор и зумер човек ще се откаже и от търсачката.
Всеки ден ако се пускат по 100 теми за тоя индикатор и зумер човек ще се откаже и от търсачката.
- push
- Мнения: 780
- Регистриран на: Чет 03 мар 2011 21:42
- Автомобил: mk2
- Двигател: 1.9 TD
- Местоположение: София
Re: Свети индикатора за маслото
вържи кабела на датчика за налягането някъде на маса и си карай 

-
- Мнения: 21
- Регистриран на: Пет 16 фев 2007 1:01
- Автомобил: VW Golf III
- Двигател: ABS 1993
- Местоположение: Стара Загора
Re: Свети индикатора за маслото
След дълго издирване на сервиз, където да ми измерят налягането, накрая отидох при един познат майстор за съвет. Той пък се оказа че имал манометър с подходящия щуцер
. Мернахме - на празен ход 1,4-1,5 и при подаване на газ веднага си вдига подобаващо налягането. Обсъдихме проблема и се стигна до заключението, че най-вероятно става дума за кофти масло. Смених масло и филтър ...сега остава да я пробвам пак на дълъг път. Сложих FUCHS 10w40, с което съм карал няколко пъти и не съм имал проблеми. Последното масло, с което правеше проблем, беше MAXXUS - "много хубаво и евтино".
Та ако на някой в Стара Загора му се наложи да си премери налягане на маслото - в квартал "АПК", северния вход на квартала, сервиза се води основно за италиански автомобили.

Та ако на някой в Стара Загора му се наложи да си премери налягане на маслото - в квартал "АПК", северния вход на квартала, сервиза се води основно за италиански автомобили.
- joker
- Мнения: 5889
- Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
- Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
- Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
- Местоположение: Варна
Re: Свети индикатора за маслото
Juviander написа:След дълго издирване на сервиз, където да ми измерят налягането, накрая отидох при един познат майстор за съвет. Той пък се оказа че имал манометър с подходящия щуцер. Мернахме - на празен ход 1,4-1,5 и при подаване на газ веднага си вдига подобаващо налягането. Обсъдихме проблема и се стигна до заключението, че най-вероятно става дума за кофти масло. Смених масло и филтър ...сега остава да я пробвам пак на дълъг път. Сложих FUCHS 10w40, с което съм карал няколко пъти и не съм имал проблеми. Последното масло, с което правеше проблем, беше MAXXUS - "много хубаво и евтино".
Та ако на някой в Стара Загора му се наложи да си премери налягане на маслото - в квартал "АПК", северния вход на квартала, сервиза се води основно за италиански автомобили.
Нищо не си чел...дори и от viewtopic.php?t=45804&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=%ED%E0%EB%FF%E3%E0%ED%E5+%EC%E0%F1%EB%EE
Иначе щеше да знаеш коя стойност на налягането и при какви обороти е стандартизирана....
- stefan4o
- Мнения: 19334
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Свети индикатора за маслото
Juviander написа:След дълго издирване на сервиз, където да ми измерят налягането, накрая отидох при един познат майстор за съвет. Той пък се оказа че имал манометър с подходящия щуцер. Мернахме - на празен ход 1,4-1,5 и при подаване на газ веднага си вдига подобаващо налягането. Обсъдихме проблема и се стигна до заключението, че най-вероятно става дума за кофти масло. Смених масло и филтър ...сега остава да я пробвам пак на дълъг път. Сложих FUCHS 10w40, с което съм карал няколко пъти и не съм имал проблеми. Последното масло, с което правеше проблем, беше MAXXUS - "много хубаво и евтино".
Та ако на някой в Стара Загора му се наложи да си премери налягане на маслото - в квартал "АПК", северния вход на квартала, сервиза се води основно за италиански автомобили.
А маслото на каква температура беше загрято? Щото това има огромно значение. На мен примерно ми пресветна леко лампата на магистралата преди вчера, понеже си позволих да карам през доста голяма част от времето от Чирпан до Стара Загора (около 50км) на обороти между 3500 и 4000 при пета предавка, с педал почти на 90% натиснат до долу през цялото това време

Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: MartinGP и 82 госта