


един въпрос за маслото
-
- Мнения: 3
- Регистриран на: Чет 01 мар 2012 19:17
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: plovdiv
един въпрос за маслото
здр колеги искам да питам един въпрос,начи гледам маслото ми е почти на минимум а до смяната му има още 1200км,и мисълтами е дали мога да измина още 500км без да доливам,защото незнам какво ми е точно маслото,знам че е само уассо ама точно какво уассо незнам,колата е пасат Б5 дизел 110 коня.Благодаря ви.
- joker
- Мнения: 5889
- Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
- Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
- Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
- Местоположение: Варна
Re: един въпрос за маслото
1.Можеш и да не доливаш.
2.Можеш и да долееш каквото ти падне...съвременните масла се смесват без проблем.Естествено за предпочитане е да е подходящият вискозитетен клас.
Аз лично бих предпочел да долея малко.
2.Можеш и да долееш каквото ти падне...съвременните масла се смесват без проблем.Естествено за предпочитане е да е подходящият вискозитетен клас.
Аз лично бих предпочел да долея малко.
- rokera671
- Мнения: 2543
- Регистриран на: Нед 08 мар 2009 12:20
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: varna
Re: един въпрос за маслото
Долей си без притеснения!
- Iezekil
- Мнения: 6185
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: ABS 94
- Местоположение: Шумен
Re: един въпрос за маслото
аз бих го сменил,вече си е загубило вискозитета
- rokera671
- Мнения: 2543
- Регистриран на: Нед 08 мар 2009 12:20
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: varna
Re: един въпрос за маслото
Iezekil написа:аз бих го сменил,вече си е загубило вискозитета
на 100 %.Имам аверче в Рено и той ми е казвал ,че точно тяхното масло си губи вискозитета след 7500.Проверка с уред и масло доставяно директно от Франция и Рено.
- samo_pechka
- Мнения: 8988
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: един въпрос за маслото
За Yacco масла ли става въпрос колега рокера, че се скапват след 7500 км? Аз съм чувал много добри отзиви като цяло, не ми се вярва в това твърдение , че си губи много от свойствата след 7500 км 

- rokera671
- Мнения: 2543
- Регистриран на: Нед 08 мар 2009 12:20
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: varna
Re: един въпрос за маслото
samo_pechka написа:За Yacco масла ли става въпрос колега рокера, че се скапват след 7500 км? Аз съм чувал много добри отзиви като цяло, не ми се вярва в това твърдение , че си губи много от свойствата след 7500 км
Не за Елф ,но това беше доста отдавна.Но все си мисля ,че нещата не са се променили много.10 000 си е за смяна,според мен .
- Iezekil
- Мнения: 6185
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: ABS 94
- Местоположение: Шумен
Re: един въпрос за маслото
Ами аз преди да си окотя мотора ги сменях на 8000,понеже тогава почваше да го гори.Явен признак,че си е заминало.Сега с новия блок и бутала о тяд го сменям на 16 000.Само че за тези км. ми гори 0,5литра.
упс,аз съм бензинова кола и сега видях де пиша,ако има значение
упс,аз съм бензинова кола и сега видях де пиша,ако има значение
- samo_pechka
- Мнения: 8988
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: един въпрос за маслото
Копирам един отговор от една тема в която бяха засегнати интервалите за смяна на дв.масла :Здравейте!Предлагам ви още един превод на текста - някои неща съм "гримирал",преместил,така че да се избегнат американските жаргони(технически и разговорни) и смятам,че ставаза четене и за
ползване в практиката,най-вече!
АВТЕНТИЧНИЯТ ИНТЕРВАЛ ЗА СМЯНА НА МАСЛОТО НА ДВИГАТЕЛЯ, ОДОБРЕН ОТ
ПРОИЗВОДИТЕЛЯ Е 48000 КМ – ДА ТОЛКОВА!!!
VW решава да намали от 48000 на 16000 км и знаете ли защо?
Защото хората като Вас:
1) Не четат упътванията
2) Не вярват на автопроизводителите
3) Не спазват интрукциите
4) Н успяват да следят редовно индикаторните светлини
VW не желае смяна на маслото на други интервали освен 16000 км.
Поради начина на действие на маслото върху дигателя трябва да знаете,че късите ин- тервали на смяна на това масло УВЕЛИЧАВАТ ИЗНОСВАНЕТО! Не спорете с мен, а отделете малко време и проследете темповете на износване!
Маслото има 2 основни съставки слещу изновсването на двигателя – първата осигурява защита чрез отмиване, или играе ролята на детергент - тя измива вътрешните повърхности, неутрализира киселините, разтваря саждите и т.н. Tази добавка е особено специфична за дизеловите двигатели.
Втората съставка е противоизносващата – тя предпазва двигателя особено там, където разстоянието между частите му е много малко и има опасност от триене на метал с метал. Тя играе роля и в лагерите, повдигачите, зъбните колела, буталните болтове и някои други подвижни части. Сега вни-мавайте - тази, втората съставка е по-малко от 3% от общия обем на маслото.
Двете съставки осигуряват 90% oт общата функция на маслото! Tе изискват необходими температура и налягане, за да се свържат с критичните повърхности, но поради ниската си концентрация Например при двигател в работен режим в мястото, където зъбите на колелото движат повдигачи-
те и налягането е 90 000 паскала дебелината на слоя масло е 1 микрон. След като само 3% oт мас-лото е с противоизносващи свойства, ще са необходими стотици и хиляди цикъла на преминава-не на това място, за да се оформи достатъчен защитен слой на това място.
Всеки би стигнал бързо до извода, че при „старо” масло тези доабвки са вече на мястото си, на-ли? Не съвсем! Помните ли първата съставка – детергента, която измива отвъртре двигателя? Тя много бързо се „износва” след смяна на маслото, защото първата й среща е с останалото от смяна-та старо масло. Tя ако щете, намалява и ефективността на противоизносващата съставка ..Виждате ли как стоят нещата?
Преди да продължим, нека да отбележим, че още в началото маслото здапочва да предотвратява вся-
какво слепване или залепване на частици по въртешните повърхности на двигателя .Те са уникални за дизеловия двигател и затова веднага след 9смяната маслото е черно – то просто си е свършило работата и е попречило на саждите да залепнат някъде или да се слепят помежду си…
Връщаме се при детергентите и високото наляггане, където микрозащитният слой не е бил завър шен напълно - наново е бил започнат при вливането на новото масло, то е започнало да проми-ва наново двигателя, да неутрализира киселините и т.н. И докато детергентните свойства на мас-
лото се запзват през прървите 1500 км, противоизносващите имат регенеращи свойства,т.е. те за-пазват свойствата си, ако вече са създали защита от износване на определено в двигателя място.
Вие прекъсвате защитния цикъл на маслото на няколко етапа:
I етап – Детергентите премахват от вътрешните повърхности различните замърсители, неутрализират киселините и вкарват всичко това в циркулиращото масло, като това става през първите 800 – 1600 км след смяна на маслото
II етап – Запазеният вискозитет на новото масло осигурява качествена защита от износване чрез създаване на защитен филм по повърхностите. Макар, че и тази фаза е през първите 1600 км и не успява да създаде достатъчно стабилен защитен слой, тя е приемлива, защото през нея се отмиват и доста механични замърсители, които биха увредили по-дълготрайно двигателя. През тоя етап ин-дексът на износване на двигателя (ИИД) е 5 – 10% за всеки 1000 мили или 1600 км.
III етап – Детергените се използват напълно и защитният слой/филм по критичните повърхности се оформя. Всички съставки на маслото работят в синхрон и ИИД спада до 1-2 % на 1600 км
IV етап – на „дълготраен мир” – маслото функционира равномерно: защитният филм е формиран на-всякъде, вискозитетът на маслото е в перфектно отношение с двига-теля, детергентите постоянно пречат на слепването на саждите и другите замърси-тели и ИИД е като в III етап
V етап – на износване на маслото – то увеличава вискозитета си(изтънява); местата с високо налягане се покриват с микроскопични метални частици, резултат от износването и от изтъняване на защитния слой масло; през този етап се увеличава ИИД и достига от 3 до 8%(нали забелязахте, че ИИД тук все пак е по-нисък от I и II етап!?)
А според опитите във VW сериозните промени в маслото се забелязват едва след 30000 мили/48000 км...
Ето как се променя ИИД(„Fe” в оригиналния текст означава, че индексът е отнесен конкретно към желязото като освен материал в двигателя) в зависимост от интервала на смяната на маслото(ре-зултатите са на базата на реални проби от маслото на ТД двигатели):
ИНТЕРВАЛ ОБЩ/СУМАРЕН И И Д СРЕДНО НА 1600 КМ
1600 км 10 % 10 %
4800 км 10 + 2 + 2 - 14 % 4.6 %
8000 км 10+2+2+2+2 – 18% 3.6 %
16000 км10+2+2+2+2+2+2+2+2+3 – 29% 2.9%
24000 км 10+2+2+2+2+2+2+2+2+3+3+3+3+3+
+3 - 44% 2.9%
32000 км 10+2+2+2+2+2+2+2+2+3+3+3+3+3+
+3+3+3+3+4+4 - 61% 3.3 %
Смята се, че когато ИИД е 5-7% на 1600км, маслото е за смяна. Аз лично го сменям на 40000 км и досега не съм достигнал ИИД 5%
Така че, когато някой сменя маслото на 5 или на 10000 км, той прави 2 неща:
- удвоява броя на детергентните цикли като цяло
- удвоява броя на етапите, през които двигателят е с най-висок ИИД
А ако някой започне да ви убеждава, че късите интервали на смяна на маслото са добри за двигателя - той просто не знае какво говори!
ползване в практиката,най-вече!
АВТЕНТИЧНИЯТ ИНТЕРВАЛ ЗА СМЯНА НА МАСЛОТО НА ДВИГАТЕЛЯ, ОДОБРЕН ОТ
ПРОИЗВОДИТЕЛЯ Е 48000 КМ – ДА ТОЛКОВА!!!
VW решава да намали от 48000 на 16000 км и знаете ли защо?
Защото хората като Вас:
1) Не четат упътванията
2) Не вярват на автопроизводителите
3) Не спазват интрукциите
4) Н успяват да следят редовно индикаторните светлини
VW не желае смяна на маслото на други интервали освен 16000 км.
Поради начина на действие на маслото върху дигателя трябва да знаете,че късите ин- тервали на смяна на това масло УВЕЛИЧАВАТ ИЗНОСВАНЕТО! Не спорете с мен, а отделете малко време и проследете темповете на износване!
Маслото има 2 основни съставки слещу изновсването на двигателя – първата осигурява защита чрез отмиване, или играе ролята на детергент - тя измива вътрешните повърхности, неутрализира киселините, разтваря саждите и т.н. Tази добавка е особено специфична за дизеловите двигатели.
Втората съставка е противоизносващата – тя предпазва двигателя особено там, където разстоянието между частите му е много малко и има опасност от триене на метал с метал. Тя играе роля и в лагерите, повдигачите, зъбните колела, буталните болтове и някои други подвижни части. Сега вни-мавайте - тази, втората съставка е по-малко от 3% от общия обем на маслото.
Двете съставки осигуряват 90% oт общата функция на маслото! Tе изискват необходими температура и налягане, за да се свържат с критичните повърхности, но поради ниската си концентрация Например при двигател в работен режим в мястото, където зъбите на колелото движат повдигачи-
те и налягането е 90 000 паскала дебелината на слоя масло е 1 микрон. След като само 3% oт мас-лото е с противоизносващи свойства, ще са необходими стотици и хиляди цикъла на преминава-не на това място, за да се оформи достатъчен защитен слой на това място.
Всеки би стигнал бързо до извода, че при „старо” масло тези доабвки са вече на мястото си, на-ли? Не съвсем! Помните ли първата съставка – детергента, която измива отвъртре двигателя? Тя много бързо се „износва” след смяна на маслото, защото първата й среща е с останалото от смяна-та старо масло. Tя ако щете, намалява и ефективността на противоизносващата съставка ..Виждате ли как стоят нещата?
Преди да продължим, нека да отбележим, че още в началото маслото здапочва да предотвратява вся-
какво слепване или залепване на частици по въртешните повърхности на двигателя .Те са уникални за дизеловия двигател и затова веднага след 9смяната маслото е черно – то просто си е свършило работата и е попречило на саждите да залепнат някъде или да се слепят помежду си…
Връщаме се при детергентите и високото наляггане, където микрозащитният слой не е бил завър шен напълно - наново е бил започнат при вливането на новото масло, то е започнало да проми-ва наново двигателя, да неутрализира киселините и т.н. И докато детергентните свойства на мас-
лото се запзват през прървите 1500 км, противоизносващите имат регенеращи свойства,т.е. те за-пазват свойствата си, ако вече са създали защита от износване на определено в двигателя място.
Вие прекъсвате защитния цикъл на маслото на няколко етапа:
I етап – Детергентите премахват от вътрешните повърхности различните замърсители, неутрализират киселините и вкарват всичко това в циркулиращото масло, като това става през първите 800 – 1600 км след смяна на маслото
II етап – Запазеният вискозитет на новото масло осигурява качествена защита от износване чрез създаване на защитен филм по повърхностите. Макар, че и тази фаза е през първите 1600 км и не успява да създаде достатъчно стабилен защитен слой, тя е приемлива, защото през нея се отмиват и доста механични замърсители, които биха увредили по-дълготрайно двигателя. През тоя етап ин-дексът на износване на двигателя (ИИД) е 5 – 10% за всеки 1000 мили или 1600 км.
III етап – Детергените се използват напълно и защитният слой/филм по критичните повърхности се оформя. Всички съставки на маслото работят в синхрон и ИИД спада до 1-2 % на 1600 км
IV етап – на „дълготраен мир” – маслото функционира равномерно: защитният филм е формиран на-всякъде, вискозитетът на маслото е в перфектно отношение с двига-теля, детергентите постоянно пречат на слепването на саждите и другите замърси-тели и ИИД е като в III етап
V етап – на износване на маслото – то увеличава вискозитета си(изтънява); местата с високо налягане се покриват с микроскопични метални частици, резултат от износването и от изтъняване на защитния слой масло; през този етап се увеличава ИИД и достига от 3 до 8%(нали забелязахте, че ИИД тук все пак е по-нисък от I и II етап!?)
А според опитите във VW сериозните промени в маслото се забелязват едва след 30000 мили/48000 км...
Ето как се променя ИИД(„Fe” в оригиналния текст означава, че индексът е отнесен конкретно към желязото като освен материал в двигателя) в зависимост от интервала на смяната на маслото(ре-зултатите са на базата на реални проби от маслото на ТД двигатели):
ИНТЕРВАЛ ОБЩ/СУМАРЕН И И Д СРЕДНО НА 1600 КМ
1600 км 10 % 10 %
4800 км 10 + 2 + 2 - 14 % 4.6 %
8000 км 10+2+2+2+2 – 18% 3.6 %
16000 км10+2+2+2+2+2+2+2+2+3 – 29% 2.9%
24000 км 10+2+2+2+2+2+2+2+2+3+3+3+3+3+
+3 - 44% 2.9%
32000 км 10+2+2+2+2+2+2+2+2+3+3+3+3+3+
+3+3+3+3+4+4 - 61% 3.3 %
Смята се, че когато ИИД е 5-7% на 1600км, маслото е за смяна. Аз лично го сменям на 40000 км и досега не съм достигнал ИИД 5%
Така че, когато някой сменя маслото на 5 или на 10000 км, той прави 2 неща:
- удвоява броя на детергентните цикли като цяло
- удвоява броя на етапите, през които двигателят е с най-висок ИИД
А ако някой започне да ви убеждава, че късите интервали на смяна на маслото са добри за двигателя - той просто не знае какво говори!
- rokera671
- Мнения: 2543
- Регистриран на: Нед 08 мар 2009 12:20
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: varna
Re: един въпрос за маслото
Съгласих се ,но има ли се в предвид задръстванията и колко часа мотора е работил без да отчита километри??
- samo_pechka
- Мнения: 8988
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: един въпрос за маслото
Ако приемем 25% от 40 000 км за "тропане" на място т.е. -10 000 км ,пак остават 30 000 км 

- rokera671
- Мнения: 2543
- Регистриран на: Нед 08 мар 2009 12:20
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: varna
Re: един въпрос за маслото
Не бих рискувал!!На времето баща ми караше жигулито само с М10 д и го сменяше на 3 000 .Докара го до 300 000.Къде бяха тогава тези фактори -1,2,3,4,5 и т. н..
- samo_pechka
- Мнения: 8988
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: един въпрос за маслото
Явно м10д е без детергент поначало ( т.е. няма отмиваща добавка)
и почва направо с мазането 


- stefan4o
- Мнения: 19326
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: един въпрос за маслото
Печка, това което си цитирал не важи ли за лонглайф маслата? Понеже не всеки кара с такова, е редно да се знае. Някой да не пробва с минералното да изкара 30 000км 

- Iezekil
- Мнения: 6185
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: ABS 94
- Местоположение: Шумен
Re: един въпрос за маслото
Ако тези 30 000 са в рамките на година-да.Но даже и производитела ще даде,че за тези километри ще долееш още толкова.Не съм много вещ с маслата,но не беше ли срока им на годност 1година?Което автоматично ни връща в точка А,ако въртим по 10 000км. в годината???
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Даскала™ и 53 госта