"логиката" не е нещо,което трябва да те води и да определя дали да се сменя дадена част или не.Има си сервизни ръководства,там си пише всичко,кое кога,защо и как се сменя и там си пише,че ангренажен ремък се сменя к-т с водна помпа (когато е на ангренажа), и всички ролки.Това не е логика,това е мнението на този,който е произвел колата и неговата препоръка,пък кой какво ще сменя,си е изцяло негова работа

. Водната помпа е най-опасна за ремъка,защото е с назъбена шайба и ако блокира,ремъка мигновено изронва зъбите си и прескача (дали ще се счупи двигателя вече,зависи),докато всички останали ролки са гладки и опират от външната страна на ремъка,при което има възможност да се разбере,ако някоя блокира,преди да прескочи,докато при водната,няма такъв шанс. Също така водните помпи,които се продават в момента,рядко изкарват целия интервал на ремъка (от 60 000) и дори хубавите марки,протичат още на 45-50 000 и това налага да се сменя преди да и е дошло времето като километри.
Срещнах в темата някаква цена на пистов ремък за Шаран за 5-8лв - колегата да вземе да каже от къде ги пазарува и дали изкарват повече от 1 ден

.Качествен пистов ремък (канален,не трапецовиден),струва поне 20лв. Трапецовидния,който върти водната помпа и хидравликата при Шаран,може и да е 5-8лв,ама пистовия гони 30-те

Лично аз сменям ангренажите на 60 000,предвид частите,нагоре просто е лотария дали ще изкара,пистов и ролките по пистовия сменям,когато не изглеждат добре
