Внезапна загуба на всички тоци по време на движение Б3 91 RP

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
Ivaile
Мнения: 561
Регистриран на: Съб 21 фев 2009 22:47
Автомобил: Touran
Двигател: BSE 2008
Местоположение: Пловдив

Внезапна загуба на всички тоци по време на движение Б3 91 RP

Мнениеот Ivaile » Сря 23 май 2012 20:27


Днес , по време на движение,/с Пасат В3,_91г., 1.8 РП мотор/ при престрояване за ляв завой, колата ми внезапно угасна. Изгубиха се всички тоци -угаснаха светлините, часовника, престанаха да работят ел.стъклата и люка...дори и стоп-светлини нямам! След това изключих запалването,изчаках малко, /да премине черната магия и да намалее дъждеца/.Направи ми впечатление, че остана да свети, макар и слабо, контролната лампа за акумулатора и при изключено положение. Тя продължи да свети и след като извадих ключа! Помислих, че нещо - водата например, е провокирала алармата.Изключих я, след това пак е включих, но ефект нямаше.Само сиренката се включи и не пожела да се изключи.При даване ключа на контакт светна пак само лампата за акумулатора, а и чух някакво тракане, като от реле, по средата на арматурното табло. Не се чува бенз.помпа, но щрака моното.Не работят и аварийните светлини.
Това се случи на улицата м/у МЕТРО и Технополис в Пловдив./При знак забранено спиране.../ Минаващ полицай ме насочи към сервиз за аларми в сградата на Технополис, където и отидох. Майсторът там се бори 2-3 часа с алармената инсталация,махна я, но без успех!
И след неговата намеса лампата за акумулатора си свети - по-слабо при изваден ключ, по-силно при даване на контакт.Стартерът върти при опит за палене. И още нещо - при включване на контакт цифрите на часовника избледняват, при изключване се появяват отново.Но и той не работи. Не свети нищо друго по таблото!

Сега се сещам, че 5-8 мин. преди това , тръгвайки към МЕТРО, включих светлините /ксенон/ и почувствах спъване на колата, все едно нещо я дръпна за кратко назад .
Изтеглих колата до вкъщи и сега... :banghead:

Всичко това описвам подробно, с молба за съдействие ,насоки, препоръки...и с тайната надежда да има пловдивчанин, който да удари едно рамо.....




Потребителски аватар
bobocamaro
R.I.P
Мнения: 7510
Регистриран на: Вто 01 юли 2008 16:21
Автомобил: Golf 3 GTI
Двигател: 2E
Местоположение: София

Re: Внезапна загуба на всички тоци по време на движение-защо ли?

Мнениеот bobocamaro » Сря 23 май 2012 20:44


Аз залагам на разтопена диодна плочка, махни всички кабели към алтернатора и виж какво се случва.


Потребителски аватар
Ivaile
Мнения: 561
Регистриран на: Съб 21 фев 2009 22:47
Автомобил: Touran
Двигател: BSE 2008
Местоположение: Пловдив

Re: Внезапна загуба на всички тоци по време на движение-защо ли?

Мнениеот Ivaile » Сря 23 май 2012 21:13


За това пък изобщо никой от маисторите , които обиколих ,не се И досети даже!


Потребителски аватар
brad4edat
Мнения: 341
Регистриран на: Пет 06 апр 2007 21:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Разлог
Контакти:

Re: Внезапна загуба на всички тоци по време на движение Б3 91 RP

Мнениеот brad4edat » Сря 23 май 2012 23:15


И аз преди 2 седмици имах абсолютно същото пълно загубване на всички тоци (passat b4 abs 1.8 ). Всичко стана много бързо, в рамките на 20-30 секунди, но колата не огасна. Успях да се прибера вечерта до гаража, като изключих абсолютно всичко, макар че то вече всичко се беще самоизключило. Не можех да светна нити лампите в колата нито нищо, само двигателя работеше.Когато спрях в гаража я изгасих, и веднага след изгасянето на двигатела се върнаха всички тоци, запалих колата и всичко си беше нормално, все еднo нищо е нямало.


На утрето понеже явно проблема е "главен" реших че е загубена някъде главна маса, понеже колата си зарежда.
Всички маси по двигателя и в двигателния отсег ги откачих, почистих ги и за сега втора седмица уж всичко е наред, така и не се разбра за сега какво е било точно. Натоварих ел. системата на колата за един час на пълен макс, но проблема не се появи пак. За сега не е ясно какво беше тва животно. :?

Провери си и ти главните маси по колата.


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19707
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Re: Внезапна загуба на всички тоци по време на движение Б3 91 RP

Мнениеот radotom » Сря 23 май 2012 23:22


Хмммм... в никакъв случай не отхвърлям диагнозата, която е поставил Боян, но не ми се връзват част от нещата.
Ако толкова стабилно късо се получава през избила диодна плочка (а то наистина се получава!)- то вероятно не би завъртял и стартера, а и най-много половин час по-късно акумулатора би бил празен!
По-скоро ми се върти из главата загуба на маса към купето.
И в момента единствената алтивна маса да е тази към стартера/двигателя.
Тя, обаче, не е пряко свързана с купето - нали мотора е на гумени тампони...
И в момента има някаква мижава маса през утечката на някой прибор (вероятно светодиода за генератора) и някое тъничко кабелче :roll:

Оригинално доколкото си спомням масата се подава по дебел оплетен кабел (като плитка) към шпилка на стартера, а до акумулатора, на подкалника в двигателния отсек, има заварена шпилка, на която е хваната кабелна обувка, кербована по средата на този кабел.
Може шпилката да се е счупила (корозирала, ако е кипял акумулатор), може и обувката да се е счупила/разкербовала.
Добре трябва да се огледа там.
Не помня оригинално дали от клемата на акумулатора не вървеше и още един кабел за маса навътре към купето - моята инсталация е толкова пъти преправяна и толкова кабелчета има допълнително хванати към двете клеми на акумулатора, че на човек лошо може да му стане! :screwy


Братчеда ме е изпреварил :lol:


Потребителски аватар
bobocamaro
R.I.P
Мнения: 7510
Регистриран на: Вто 01 юли 2008 16:21
Автомобил: Golf 3 GTI
Двигател: 2E
Местоположение: София

Re: Внезапна загуба на всички тоци по време на движение Б3 91 RP

Мнениеот bobocamaro » Сря 23 май 2012 23:44


Да, това което обсъждате за масите е страшно.
На 2Е например, а и не само, при "забравена" маса към мотора си отива еку блока.
От там стартера "взима" маса и чао на купчина писти, по платката.
Може би от масите да тръгне колегата.. :?


Потребителски аватар
vasilb
Мнения: 742
Регистриран на: Нед 21 сеп 2008 20:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Внезапна загуба на всички тоци по време на движение Б3 91 RP

Мнениеот vasilb » Сря 23 май 2012 23:45


radotom написа:
Не помня оригинално дали от клемата на акумулатора не вървеше и още един кабел за маса навътре към купето - моята инсталация е толкова пъти преправяна и толкова кабелчета има допълнително хванати към двете клеми на акумулатора, че на човек лошо може да му стане! :screwy


Братчеда ме е изпреварил :lol:


Кабелът е от клемата на акумулатора до калника под акумулатора (за маса към купето) и после до двигателя (директна маса за двигателя щото е на тампони). :)


lion_heart002
Мнения: 2312
Регистриран на: Чет 18 фев 2010 13:45
Автомобил: Rio UB Corolla E110 GS450H
Двигател: D4FC 4ZZFE 2GR-FSE

Re: Внезапна загуба на всички тоци по време на движение Б3 91 RP

Мнениеот lion_heart002 » Сря 23 май 2012 23:56


Принципно така става като перкаш през локвите с висока скорост! Това си забравил да споменеш в разказа май,или се лъжа? :wink: Ако е слънчево утре остави за няколко часа отворен предния капак и опитай пак... За момента не пипай нищо по колата...


Потребителски аватар
Ivaile
Мнения: 561
Регистриран на: Съб 21 фев 2009 22:47
Автомобил: Touran
Двигател: BSE 2008
Местоположение: Пловдив

Re: Внезапна загуба на всички тоци по време на движение Б3 91 RP

Мнениеот Ivaile » Сря 23 май 2012 23:59


Въпреки неприятностите, които имам - ЧЕСТИТ ПРАЗНИК 24. МАЙ!

Утре първата ми работа ще бъде да проверя масата на кабела под акумулатора (ще проверя таз шпилка!) - вчера го монтираха и замерваха, заради гаранцията! Но как е карал досега? Минал съм 140 км. все пак...

Колата изсъхна вече...


lion_heart002
Мнения: 2312
Регистриран на: Чет 18 фев 2010 13:45
Автомобил: Rio UB Corolla E110 GS450H
Двигател: D4FC 4ZZFE 2GR-FSE

Re: Внезапна загуба на всички тоци по време на движение Б3 91 RP

Мнениеот lion_heart002 » Чет 24 май 2012 0:03


Колата-да! Кабелните снопове и буксите-не. Повярвай ми... Не с един и два фолксвагена а и не само съм го ял и аз тоя... Повярвай ми,водата е,не ръчкай излишно по колата!


Потребителски аватар
Ivaile
Мнения: 561
Регистриран на: Съб 21 фев 2009 22:47
Автомобил: Touran
Двигател: BSE 2008
Местоположение: Пловдив

Re: Внезапна загуба на всички тоци по време на движение Б3 91 RP

Мнениеот Ivaile » Чет 24 май 2012 0:19


Сигурно си прав- тез стари изолации наистина се просмукват, а и като няма топло...
А има ли реле по средата на таблото,някъде зад радиото? Че оттам се чува цъкане като от мигач!

Последна промяна от Ivaile на Чет 24 май 2012 0:33, променено общо 1 път.


lion_heart002
Мнения: 2312
Регистриран на: Чет 18 фев 2010 13:45
Автомобил: Rio UB Corolla E110 GS450H
Двигател: D4FC 4ZZFE 2GR-FSE

Re: Внезапна загуба на всички тоци по време на движение Б3 91 RP

Мнениеот lion_heart002 » Чет 24 май 2012 0:25


Дори и да трябва да изчакаш ден-два,просто няма смисъл да се ръчка,тъй като инсталацията ти е здрава. Със почти всички модели на фолксваген от началото на 80-те та до средата на 90-е съм го имал този проблем... С точно описаните от теб симптоми,между другото алтернатора ти моторола ли е? Просто има няколко вида инсталации,интересно ми е нещо...


Потребителски аватар
Ivaile
Мнения: 561
Регистриран на: Съб 21 фев 2009 22:47
Автомобил: Touran
Двигател: BSE 2008
Местоположение: Пловдив

Re: Внезапна загуба на всички тоци по време на движение Б3 91 RP

Мнениеот Ivaile » Чет 24 май 2012 0:35


Май е Валео, но не съм сигурен... с червеникава лепенка, 90 ампера.


Потребителски аватар
Ivaile
Мнения: 561
Регистриран на: Съб 21 фев 2009 22:47
Автомобил: Touran
Двигател: BSE 2008
Местоположение: Пловдив

Проблемът с тока - решен ОТ brad4eda +Radotom!

Мнениеот Ivaile » Чет 24 май 2012 10:45


Бях решил днес да празнувам и да не мисля за колата, НО.....сърце шофьорско не трае!
Та, както писах, всички тоци изчезнаха, писна алармата. Майстор я изкорми, резултат обаче нямаше. И в търсене на проблема петима майстори само вдигаха рамене!
Тук обаче, във ФОРУМА, се намериха хора, които - без да се титулуват МАЙСТОРИ, посреднощ намериха решение -ЛОША МАСА С КУПЕТО! х Ирано днес отново вдигнах капака.
Оказа се, че няма добра маса между дебелият плетен минусов кабел и шпилката на купето. Нещо повече - изоб
що не беше сварзан! Акумулаторът ми е нов, монтираха ми го преди два дни и направиха замерване на зарядния ток - /за да тече гаранцията от 3 години/ в сервиз! Кабелът е бил допрян само до шпилката, затова два дни съм карал, НО.....не му е харесвало да не е стабилно свързан и се е отделил от шпилката!

Отново изказвам сърдечна благодарност на RADOTOM и brad4eda!

Да сте живи и здрави! :beer


Дребните камъчета обръщат колата...


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19707
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Re: Внезапна загуба на всички тоци по време на движение Б3 91 RP

Мнениеот radotom » Чет 24 май 2012 12:52


То 'убуу, радвам се, че си решил проблема, ама що нова тема? :lol:
Нищо, де! Обединих ги ;)

Сега ще имаш троен празник за празнуване - 24 май, абитюрентска на племеницата и работеща кола... малиии... к'во черпене ще падаааа.... :lol: :beer



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: mironski и 75 госта