


климатроника ми не духа толко и няма грешки ??
климатроника ми не духа толко и няма грешки ??
здравеите колеги бихте ли споделили как да си оправя клуматроника да духа топли защтото един ми казва че няма фреон друг че са клапи казаха ми да задържа двата краини бутона и ще ми излезе кот така и направих и ми излязоха 3 4-ки което било добре значи спорет мен са клапи само4е нямам идея как се сваля и разглабя ако някои има идея пишете моля пс.колата е бора 2000.08.08 ако има някакво значение
- mazalo8506
- Мнения: 61
- Регистриран на: Пет 21 яну 2011 21:10
- Автомобил: Golf IV
- Двигател: AGR 1998
- Местоположение: Sofia
Re: климатроника ми не духа толко и няма грешки ??
Колега, ако не се бъркам..няма как климатика/климатроника да духа топло! Топлото идва от двигателя, ако и при загрял двигател не духа топло най-вероятно са клапите които разделят студен и топъл поток, но може също да е радиатор на парното. Аз за това се сещам като не толкова просветен 

- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: климатроника ми не духа толко и няма грешки ??
Климатроника на колата не е инверторен и съответно не може да топли,ако двигателя не е загрял.Топлото се реализира не с фреона,а с радиаторче на парното,вързано към антифриза.Ако не е загрял и няма топло - нормално е
Ако и загрял няма топло - кофти. Клапите при Бора са от стария тип - метална клапа с дупки,облечена с дунапрен,в стил Голф 2 или 3
.Вариантите да не духа топло при загрял двигател и да няма грешки са следните :
1. механично се е разкачила връзката между моторчето за топло/студено и клапата (слабо вероятно,при рязък завой ще се мята насам-натам
).
2. задръстено радиаторче за парното - силно вероятно
3. изчезнал е дунапрена на клапата за топло-студено - също доста вероятно.
Съответно проблем 2 се проверява като се откачат двата маркуча от радиаторчето и се пробваш да го промиеш,има един тон теми по въпроса как се прави.Ако няма никакъв ефект,пипни двата маркуча (вход и изход) при загрял двигател и виж дали и 2-та са горещи еднакво.Ако не са,а пък си минава вода през радиатора,като го промиваш - няма добра циркулация през охл. система и трябва да се ориентираш основно към водна помпа (с пластмасова турбинка е,често заминават).
Общо взето промиваш,проверяваш маркучите и ако всичко е ок,трябва да се свали таблото,за да се види какво е положението с клапата за топло-студено и според състоянието и да се прецени дали само тя да се ремонтира (облепя се,има писано по въпроса) или да се смени и радиаторчето (хубаво е превантивно да се смени и то,ама новите,които продават са
).



1. механично се е разкачила връзката между моторчето за топло/студено и клапата (слабо вероятно,при рязък завой ще се мята насам-натам

2. задръстено радиаторче за парното - силно вероятно
3. изчезнал е дунапрена на клапата за топло-студено - също доста вероятно.
Съответно проблем 2 се проверява като се откачат двата маркуча от радиаторчето и се пробваш да го промиеш,има един тон теми по въпроса как се прави.Ако няма никакъв ефект,пипни двата маркуча (вход и изход) при загрял двигател и виж дали и 2-та са горещи еднакво.Ако не са,а пък си минава вода през радиатора,като го промиваш - няма добра циркулация през охл. система и трябва да се ориентираш основно към водна помпа (с пластмасова турбинка е,често заминават).
Общо взето промиваш,проверяваш маркучите и ако всичко е ок,трябва да се свали таблото,за да се види какво е положението с клапата за топло-студено и според състоянието и да се прецени дали само тя да се ремонтира (облепя се,има писано по въпроса) или да се смени и радиаторчето (хубаво е превантивно да се смени и то,ама новите,които продават са


Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 61 госта