ламбда сонда - откъде и каква

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
passi1
Мнения: 269
Регистриран на: Пет 28 апр 2006 13:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот passi1 » Вто 17 окт 2006 18:04


vasstop написа:Ако си на газ - да.
Още по-добре е да имаш Ламбда контрол система.
Sunny беше писал по-подробно в една тема по случая...

Ти ме успокои, карам само на бензин, и значи не лошо че я смених :-)




Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19711
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Вто 17 окт 2006 21:26


passi1 написа:Ти ме успокои, карам само на бензин, и значи не лошо че я смених :-)

И добре си направил!
Писах за емулатора, че е добре, но там все пак инжекциона не участва в играта. Е, ако си с газов инжекцион... друга работа, но за обикновен е безсмислено.
При работа на бензинец си требе пущината!


Потребителски аватар
doktora
Мнения: 813
Регистриран на: Нед 27 фев 2005 18:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: гр.Лясковец,обл.В.Търново, PASSAT B4, COMBI,1.8Mi, ADZ , 94г, LPG BRC
Контакти:

Мнениеот doktora » Вто 17 окт 2006 21:50


Колега Styx, имам инсталирана газова уредба.Преди 1,5 год разбрах че ламбда сондата не работи както трябва и след консултации в форума реших да я откача. От тогава до сега карам без сондата и не виждам смисъл да купувам нова, при положение че 99 % от времето колата е на газ.


Потребителски аватар
Styx
Мнения: 35
Регистриран на: Пон 10 апр 2006 12:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Styx » Вто 17 окт 2006 23:06


Искаш да кажеш, че ще бъде по добре ако я разкача от жичката отколкото да седи вързана :?: Така или иначе започнах темата без да съм взел решение че ще купувам ламбда сонда, което беше потвърдено от Вас колеги съ-форумци за което ви благодаря. Наистина, като карам на газ основно, няма смисъл да се вкарвам в допълнителни разходи. Единствено ме притесняваше дали л.сондата да не дава отражение при разхода на газ, понеже това съвпадна с безумния ми разход на газ, но и за това получих информация.

Малиии, толкова не бях писал от добрите стари студентски времена. Sorry ако съм ви отегчил. :D


Потребителски аватар
doktora
Мнения: 813
Регистриран на: Нед 27 фев 2005 18:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: гр.Лясковец,обл.В.Търново, PASSAT B4, COMBI,1.8Mi, ADZ , 94г, LPG BRC
Контакти:

Мнениеот doktora » Сря 18 окт 2006 9:39


Не мога да ти кажа със сигурност дали ще е по-добре да я разкачиш, нека и колегите да помагат. Но ако тръгнем по пътя на логиката, след като е повредена и подава грешна информация към компа от което го обърква и трупа в него повече грешки, то би следвало разкачването на сондата да е по - добрия вариант. Казвали са ми , че след като се разкачи сондата, компа минава на заложените в него заводкси настройки. Аз например до преди да я откача , имах проблеми с оборотите и след разкачването и ресетване на компа проблема изчезна.
За пореден път ти казвам/ме, че безумният ти разход на газ няма нищо общо с ламбда сондата, по тази причина няма да имаш никакъв проблем на газ ако я разкачиш. Ще имаш по голям разход на бензин, но ако предположим че 99% от времето колата върви на газ, то тогава няма защо да се притесняваш от малко по високия разход на бензин.

Няма лошо човек да се върне назад в студенстките си години ИзображениеИзображениеИзображение, когато колите лично мен още не ме интересуваха толкова много :)


Потребителски аватар
Styx
Мнения: 35
Регистриран на: Пон 10 апр 2006 12:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Styx » Чет 19 окт 2006 16:27


Благодаря ти докторе за мнението. Ще разкача жичката и ще пиша след това какво се е получило.

P.S. Може ли един страничен въпрос, за да не отварям нова тема специално за това; Как се придава прозвището под Ник нейма, напр. "разбирач, щраусолог, фен и т.н". Нещо не можах да разбера от къде се прави. :idea: :D


Потребителски аватар
vasstop
Гадфадъ'
Гадфадъ'
Мнения: 17179
Регистриран на: Сря 11 авг 2004 6:15
Автомобил: Golf 2 syncro
Двигател: 1P 1990
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот vasstop » Чет 19 окт 2006 16:30


Styx написа:P.S. Може ли един страничен въпрос, за да не отварям нова тема специално за това; Как се придава прозвището под Ник нейма, напр. "разбирач, щраусолог, фен и т.н". Нещо не можах да разбера от къде се прави. :idea: :D

След натрупване на определен брой мнения автоматично се сменя.
Трябва да го промениме, но все още не сме стигнали да го обсъдим и това.


Потребителски аватар
niviat
Мнения: 332
Регистриран на: Чет 10 авг 2006 13:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот niviat » Пет 20 окт 2006 15:12


passi1 написа:
kaloyan22 написа:Кой ти каза че трябва да я сменяш? Аз преди години смених ламбдата на Кадета че ми светеше една оранжева лампичка без никакъв ефект.
Когато си на газ все едно си с карбуратор...

kaloyan22, нали знаеш че като сменяваш ламбда сонда трябва да се погрижиш да рестартираш и компютъра. При нашите коли това се прави чрез откачане на захранването на акумулатора, като преди това си откачил жичката на л.с. Това направи ли го на ОПЕЛЧЕТО?

Обясни ми моля те как се прави ресет на кампютъра. Аз ще сменям датчик за температура и трябва ли да рестартирам?


Dimiter
Мнения: 44
Регистриран на: Пет 29 сеп 2006 17:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Dimiter » Пет 20 окт 2006 21:09


Copy/Paste от http://autodiags.net-bg.net/lambda.html

"... В повечето коли сигнала от ламбдата е в гранците 0 - 1 V. При бедна смес е около 0.1 - 0.2 V, при богата - 0.8 - 0.9 V. Изправната сонда може да има на изхода си само такива нива, т.е. тя може да се оприличи с тригер. Не мери колко точно е нивото на сместа а само дали е повече или помалко от оптималното. Превключването от високо в ниско ниво и обратно, при изправна сонда трябва да е бързо, със стръмни фронтове. Наподобява цифрова система, а не аналогова.

При нормална работа ламбдата дава да кажем ниско ниво, и ECU-то почва да удължава времето на отваряне на инжекторите. В даден момент ламбдата се превключва и дава високо, тогава ECU-то почва да обеднява сместа и така до безкрай.

Важно е че сондата не е точно датчик, тя е един вид химичен източник на напрежение, т.е. тя сама генерира сигнала си.

Докато сондата е студена, тя не работи и на изхода и няма нищо. Повечето ECU-та подават постоянно "опорно" напрежение 0.45 V, така че ако се мери при свързанa сонда, докато е студена нивото е 0.45. Докато ECU-то вижда 0.45 V (своето си опорно напрежение) то работи с предварително зададени настройки и чака сондата да загрее. Също и ако диагностиката му покаже проблем. Това при по-старите коли означава например в рамките на няколко минути ламбдата да не си смени състоянието нито веднъж.

Ако се купува сонда - по добре е да е с нагряване, и най-добре е да е 4-проводна, те са най-нечувствителни към монтажа. Сондите без подгряване имат доста по-къс живот. Принципно сондата се поврежда когато сместа е обогатена. А докато сондата е студена ECU-то по правило пуска богата смес. Сонда спокойно може да се сложи и на кола без катализатор, но ако става дума за карбураторна кола - доста е проблематично. Трябва да се осигури прецизно и постоянно регулиране на сместа, иначе сондата бързо ще сдаде. Т.е. ако ще се ползва само за индикация - не си заслужава парите.

За мономотроника, ламбдата пряко влияе на времето за отваряне на инжекторите. Моторчето има основна задача да поддръжа оборотите на празен ход. Момента на запалване също се мени от ECU-то, но то е плод на по-сложни зависимости, не е само от ламбдата ... ".


Потребителски аватар
doktora
Мнения: 813
Регистриран на: Нед 27 фев 2005 18:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: гр.Лясковец,обл.В.Търново, PASSAT B4, COMBI,1.8Mi, ADZ , 94г, LPG BRC
Контакти:

Мнениеот doktora » Пет 03 ное 2006 10:23


Много подробно и точно казано.
И аз само ще допълня съвсем мъничко, т.е. ще свържа всичко това когато караме на газ.
Т. като когато караме на газ, времето през което двигателя работи на бензин за да позагрее малко, е недостатъчно за да заработи сондата нормално. Което означава че когато е издала багажа, с нея или без нея е все едно и също - компютъра задава на инжекторите заложените в него стандартни настройки.


emilvlg
Мнения: 5
Регистриран на: Нед 12 ное 2006 23:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот emilvlg » Вто 26 юни 2007 20:58


izkam da popitam imam kola passat 1.8i benzin i gaz prosto nemoje da zapli bez dopalnitelna gaz tova moje li da bade ot lamda sondata



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: bahyr, milench0 и 29 госта