


Поло 1.9-сама мени оборотите, двигателя .99 год.РЕШЕНО
-
- Мнения: 1889
- Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Велико Търново
Re: Поло 1.9-сама мени оборотите, двигателя се форсира.99 год.
Абе не е баш същото, не се смесва добре както двутактовото, при ниски температури се "отделя" на слоеве в резервоара, според мен не маже по-добре от обикновената нафта и най-важното е, че има глицерин. Над 80 градуса температура не влияе глицерина, затова тия дето карат на олио имат система за подгряване и палят на нафта, а преди да угасят пак минават на нафта за няколко минути.
- samo_pechka
- Мнения: 8988
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Поло 1.9-сама мени оборотите, двигателя се форсира.99 год.
Аз самият карам така с добавено олио , нямам система ,само,че олиото е в повече от предложеното от мен (3 към 7)
Засега по моето виждане се смесва мн.добре и не се отделя...Това за глицерина ,не е ли при производството на биодизела(независимо дали е от растителен или животински произход)- там се отделя глицерин
.....Ще има отново тестове направени от мен с олио и нафта в хладилника на около 3-4 градуса.Ще оставя две бутилки :едното шише с проба в което ще има еднса част олио и 10 части нафта и друго с 3 части нафта и 10 части олио.Очаквайте подробни снимки
П.п. това за подгряването на олиото е заради изискваната по-висока пламна температура (олиото е с по-висока от на дизела пламна температура)и визкозитет, и като е подгрято на около 75-80 градуса преди ГНП-ето изгаря със същата скорост както конв. гориво -нафтата. Има много написано за ползите и вредите от добавяне на рапично или слънчогледово олио в умерено съотношение в диз.гориво.Дори и в нашия любим форум е разисквана тази тема(само,че там става за много по-сериозно съотношение въпрос 100 л олио с нула литра нафта
) Някой беше привел диаграми със смазочността на горивото за дизел ,ставаше въпрос при добавяне на масло как е и при добавяне на олио (прясно от магазина) как е .Тогава ми се наби ,че олиото има перфектни смазочни качества ,отделно има и кислород в него ( за разлика от минералните горива )т.е. подобрява и горенето
. Ще ви разкажа при мен как стана ,че почнах да добавям олио в горивото и защо се влюбих в него ..само да си взема кафето..Един ден прочетох в Ауто Билд за експеримента на Волфганг Блаубе - тогава учех в Германия и останах много озадачен
.Тогава бях фен само на бензинови коли- за дизел и "печки" не исках и да чуя
Мина време ,осмелих се да си купя първата дизелова кола - беше 6 годишен Голф 3 с AAZ мотор и клима - един от първите в града
Бях случил на кола, беше поддържана и вървеше за свойте 75 к.с. много.Достраша ме да налея олио на него, но оттогава винаги слагах масло двутактово 1л. на 50 л нафта на всеки мой дизел по съвет на приятел с диз. кола ,продължавах да се интересувам за олиото в дизела.Мина време, наложи се да си взема комби- и нея я купих с нежелание (дизел естествено), ама ми трябваше голям багажник.Пез това време имах вече 3 коли и все дизелови и различни марки ( форд транзит 2.5 D, Рено Кенгуу 1.9 DTI и Голфа )абе вървеше бизнеса тогава и всички коли бяха "опрегнати" . Многократно съм споделял с приятели за олиото в нафтата и всеки ми казваше да не си правя "експерименти"
Един ден без да кажа на жената- сипах олио от магазина - пет литрова туба на 20л нафта на колата която караме без спиране и всеки ден по 60- 65 км на ден ( понякога и повече) вече бях решил да проверя твърдо за олиото , а не само да чета и да се чудя
.На другия ден се наложи да излезе жената с нея - аз не я бях пробвал как е с олиото още
Връща се и ми казва" Бе колата не мога да я позная- много по-добре върви, май вече се е напаснало вече всичко"
А тя на 590 к.км вече
. Аз се изненадах..чак пък толкова?!Седнах и направих кръгче- изкефих се !Първото което усетих е , че въртящият момент е нараснал!! Колата дърпа с по-голяма лекота и звука на мотора е по-мек.От него ден насам ,вече не слагам двутактово масло и слагам олио на прИмоция
като добавка в дизела и в двете си коли ,които имам в момента
И няма да спра да слагам олио ,кой каквото и да ми разправя 
















Последна промяна от samo_pechka на Вто 29 май 2012 9:58, променено общо 1 път.
-
- Мнения: 1106
- Регистриран на: Пет 16 мар 2007 12:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Велико Търново
Re: Поло 1.9-сама мени оборотите, двигателя се форсира.99 год.
Само_печка би ли качил снимките тук от експериментите, ако колегата стивен джей няма нищо против. Поне една тема за тея двигатели (AEF) да се развие малко, а не да потъва като останалите. А за колегата с въпроса за твърдия маховик мисля че бях му отговорил в друга тема. Но пак ще го напиша(по спомен), моя комплект маховик и съединител е от магазин(не особенно известен) за авточасти, в кутия на ЛУК беше ЗАКС или обратното(може да бъркам с писането на имената) маховик и съединител за 600лв. и сменен за 100лв. от комшия. Вече повече от 30 000км. няма проблеми.
-
- Мнения: 1889
- Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Велико Търново
Re: Поло 1.9-сама мени оборотите, двигателя се форсира.99 год.
Това за глицерина ,не е ли при производството на биодизела- там се отделя глицерин
Нали от олиото /независимо какво е - рапицово, слънчогледово.../ се взема тоя глицерин при производството на биодизел. Всъщност това представлява биодизела - олиото без глицерина, но както всички би трябвало вече да сме убедени биодизела съкращава поне двойно живота на горивната система, освен това има различно качество, в повечето случаи има остатъци от натриева основа - сода каустик. Отварял съм ГНП на двигател AHU започнало да пали трудно и студена и топла след няколко резервоара био дизел. Вътре ел.блока беше позеленял, след моята намеса човека още си я кара макар и да не работи както преди, но повече не помисля за други горива освен нафта.
Нали от олиото /независимо какво е - рапицово, слънчогледово.../ се взема тоя глицерин при производството на биодизел. Всъщност това представлява биодизела - олиото без глицерина, но както всички би трябвало вече да сме убедени биодизела съкращава поне двойно живота на горивната система, освен това има различно качество, в повечето случаи има остатъци от натриева основа - сода каустик. Отварял съм ГНП на двигател AHU започнало да пали трудно и студена и топла след няколко резервоара био дизел. Вътре ел.блока беше позеленял, след моята намеса човека още си я кара макар и да не работи както преди, но повече не помисля за други горива освен нафта.
-
- Мнения: 568
- Регистриран на: Пон 20 апр 2009 15:54
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: veliko turnovo, VW Polo-1.9-D
Re: Поло 1.9-сама мени оборотите, двигателя се форсира.99 год.
Аз за себе си съм го решил,освен нафта и нейните производни с малко по лошо качество ,друго не сипвам,въпреки ,че не е с турбо и електроника ГНП,не ми се прави зверски ремонт после,достатъчно се е обезценила колата за да ме вкарва в допълнителни филмови истории.Имам колега ,който кара с фритюрни мазнини и други бъркочи,но вечно все нещо прави по нея.Нямам нерви да я мисля.
-
- Мнения: 568
- Регистриран на: Пон 20 апр 2009 15:54
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: veliko turnovo, VW Polo-1.9-D
Re: Поло 1.9-сама мени оборотите, двигателя се форсира.99 год.
grishitu написа:Само_печка би ли качил снимките тук от експериментите, ако колегата стивен джей няма нищо против. Поне една тема за тея двигатели (AEF) да се развие малко, а не да потъва като останалите. А за колегата с въпроса за твърдия маховик мисля че бях му отговорил в друга тема. Но пак ще го напиша(по спомен), моя комплект маховик и съединител е от магазин(не особенно известен) за авточасти, в кутия на ЛУК беше ЗАКС или обратното(може да бъркам с писането на имената) маховик и съединител за 600лв. и сменен за 100лв. от комшия. Вече повече от 30 000км. няма проблеми.
Гриша можеш ли да ми кажеш този маховик на ЛУК дето сложи ти ,на кои двигатели се монтира по принцип и на коя марка кола,защото би трябвало ако се знае на кои коли се монтира да се вземе само маховик втора ръка а съединител и притискател нови например.И няма да е 600 лв цялото упражнение.
- samo_pechka
- Мнения: 8988
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Поло 1.9-сама мени оборотите, двигателя се форсира.99 год.
Zinoto написа:Това за глицерина ,не е ли при производството на биодизела- там се отделя глицерин
Нали от олиото /независимо какво е - рапицово, слънчогледово.../ се взема тоя глицерин при производството на биодизел. Всъщност това представлява биодизела - олиото без глицерина, но както всички би трябвало вече да сме убедени биодизела съкращава поне двойно живота на горивната система, освен това има различно качество, в повечето случаи има остатъци от натриева основа - сода каустик. Отварял съм ГНП на двигател AHU започнало да пали трудно и студена и топла след няколко резервоара био дизел. Вътре ел.блока беше позеленял, след моята намеса човека още си я кара макар и да не работи както преди, но повече не помисля за други горива освен нафта.
Аз затова и не съм слагал никога биодизел в колите си - точно заради острите негативни отзиви дори и в Германия !Но не съм чул отрицателни отзиви за добавянето на олио ,забележете става въпрос за ДОБАВЯНЕ на олио ,не за каране на 100% олио ( там се налага система за подгряване на горивото ) и ако е старо ( ползвано) има опасност от наличието на влага в него да съсипе помпата, но новото от магазина добавяно до 30 % на предкамерни и до 20% на DI мотор,няма негативи ( е зимата по-помалко ще се добавя заради студа),отделно аз казвам -10% да се добавя олио в нафтата-т.е. още по-малко! За PD и CR мотори нямам инфо- там умната!!! Единствения недостатък ,който може да се отчете е ,че се позадръства отначало гор. филтър по-рано, олиото е отличен разтворител на мръсотията и подкарва наслагваните от годините мръсотии по горивната система, който не вярва , да си намаже мръсните от ремонт ръце с олио и да ги поразтърка и след това да се обърше в пам. парцал , същият ефект има и ново двиг. масло заради наличието на детергенти в него.
- ventotdi
- Мнения: 1474
- Регистриран на: Пон 29 ное 2010 18:03
- Автомобил: VW Golf 4
- Двигател: ALH 1998
- Местоположение: Русе
Re: Поло 1.9-сама мени оборотите, двигателя се форсира.99 год.
е то това олио ,което добавяш в нафтата успява да покачи нейната плъност и по този начин качваш налягането на помптата.Затова колата върви по добре 

- samo_pechka
- Мнения: 8988
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Поло 1.9-сама мени оборотите, двигателя се форсира.99 год.
Със сигурност влияе
, но аз бях носил ГНП-ето на профилактика и смяна уплътнения - там беше тествано с доста топла нафта ( пареше като я взех
), ама без олио де
,та ми казаха,че е в отлична кондиция - независимо от доста големия километраж
е как нямаше да е ,когато от момента на вноса ( беше на 160 к.км)добавях и на нея 1 л масло на 50 литра нафта ( както и на всеки друг мой дизел
) до момента в който смених маслото с олио ( е малко повече слагам
). Има и друго като ефект от добавянето на олиото - не само дето в него има и наличие на кислород, олиото май има по-високо цетаново число от стандартната нафта - прочетено в специализиран сайт,не се сещам точно къде
ще издиря инфото
П.п. Грешка колеги
оказва се,че цетановото число на олиото не е високо- бъркат го с биодизела
в Бг сайтове пишат,че олиото има високо цетаново число , ама май не е съвсем така
в немски сайт за биогорива има инфо,че е 36 , а на дизела - 50, биодизел-56 Инфо : http://www.google.bg/url?sa=t&rct=j&q=b ... _Q&cad=rja то затова ли се препоръчва и малко по-голямо предварение при каране с чисто олио 












-
- Мнения: 1889
- Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Велико Търново
Re: Поло 1.9-сама мени оборотите, двигателя се форсира.99 год.
Олиото със сигурност има по-ниско цетаново число, ако е вярно, че е 36 никак не е подходящо за гориво особено за ТДИ. Над 80 градуса температура на олиото може би е малко по-високо и тогава не влияе негативно глицерина, който е в олиото. За ТДИ производителя не препоръчва дизел с по-ниско цетаново число от 49! По-голямо предварение не може напълно да компенсира такава разлика, а за ТДИ изобщо, даже ще влоши нещата.
Последна промяна от Zinoto на Вто 29 май 2012 23:48, променено общо 1 път.
- samo_pechka
- Мнения: 8988
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Поло 1.9-сама мени оборотите, двигателя се форсира.99 год.
И аз така предполагам , че когато е подгрято се подобрява скоростта на горене и е по-лесно запалимо( цетана).Амбицирах се ,въпреки всичко да издиря доп. инфо по тоя въпрос ...
-
- Мнения: 318
- Регистриран на: Вто 27 сеп 2011 9:55
- Автомобил: VW Golf 4
- Двигател: AKL 98
- Местоположение: Sofia / Dobrich
Re: Поло 1.9-сама мени оборотите, двигателя се форсира.99 год.
stivenj написа:grishitu написа:Само_печка би ли качил снимките тук от експериментите, ако колегата стивен джей няма нищо против. Поне една тема за тея двигатели (AEF) да се развие малко, а не да потъва като останалите. А за колегата с въпроса за твърдия маховик мисля че бях му отговорил в друга тема. Но пак ще го напиша(по спомен), моя комплект маховик и съединител е от магазин(не особенно известен) за авточасти, в кутия на ЛУК беше ЗАКС или обратното(може да бъркам с писането на имената) маховик и съединител за 600лв. и сменен за 100лв. от комшия. Вече повече от 30 000км. няма проблеми.
Гриша можеш ли да ми кажеш този маховик на ЛУК дето сложи ти ,на кои двигатели се монтира по принцип и на коя марка кола,защото би трябвало ако се знае на кои коли се монтира да се вземе само маховик втора ръка а съединител и притискател нови например.И няма да е 600 лв цялото упражнение.
Много евтино колега, дори и за твърд маховик ... Не знаех , че друга фирма, освен Ва*ео прави алтернативни твърди маховици. На сайта на За*с нищо не намирам ... Може ли малко подробности.
-
- Мнения: 1106
- Регистриран на: Пет 16 мар 2007 12:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Велико Търново
Re: Поло 1.9-сама мени оборотите, двигателя се форсира.99 год.
Както казах непомня точно как беше, но кутията беше синя(може и Валео да е бил надписа), а за монтирането .... трудна работа. Като отидох в магазина намиращ се във Велико Търново над Спортната Зала отворихме каталога и там си го пишеше, алтернатива, а и доста голяма отстъпка ми направи човека. Мисля също и в сайта на Евро'то като му зададеш критерии за маховик+съединител отдолу излизаше алтенратива. Евтино, колко да е евтино преди 3 години небеше толкова евтино. Някъде бях гледал на някаква неизвестна мене марка демпферен маховик за този модел двигател нов за около 7-800лв. , а преди като търсих бяха по 1000-1200лв. Небях много полезен, но за минали неща преди толкова време няма как да помня.
-
- Мнения: 568
- Регистриран на: Пон 20 апр 2009 15:54
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: veliko turnovo, VW Polo-1.9-D
Re: Поло 1.9-сама мени оборотите, двигателя се форсира.99 год.
grishitu написа:Както казах непомня точно как беше, но кутията беше синя(може и Валео да е бил надписа), а за монтирането .... трудна работа. Като отидох в магазина намиращ се във Велико Търново над Спортната Зала отворихме каталога и там си го пишеше, алтернатива, а и доста голяма отстъпка ми направи човека. Мисля също и в сайта на Евро'то като му зададеш критерии за маховик+съединител отдолу излизаше алтенратива. Евтино, колко да е евтино преди 3 години небеше толкова евтино. Някъде бях гледал на някаква неизвестна мене марка демпферен маховик за този модел двигател нов за около 7-800лв. , а преди като търсих бяха по 1000-1200лв. Небях много полезен, но за минали неща преди толкова време няма как да помня.
Аз ще си позволя да те допълня Гриша,алтернативата е на Валео-тя е на тази цена ,около 600 лв.Другите са скъпи и на Лук и на Зак са солени.А за демпферен маховик около 1200 лв.По добре колата давай.Та твоята ,която си сложил е на Валео.
-
- Мнения: 318
- Регистриран на: Вто 27 сеп 2011 9:55
- Автомобил: VW Golf 4
- Двигател: AKL 98
- Местоположение: Sofia / Dobrich
Re: Поло 1.9-сама мени оборотите, двигателя се форсира.99 год.
Дори в момента в А*то+ ми искат 1480лв !!!! само демпферен маховик + 260 комплект съединител + 100 работа да си го сменя, ненормална работа. Явно ще се насоча и аз към този алтернативен комплект.
Само да ви попитам, понеже имате преки впечатления. Чух, че този твърдия маховик не обирал толкова добре вибрациите и има вероятност да се разбие по-бързо скоростната кутия с него поради това, която и без това си е крехка и скъпа. Основателни ли са притесненията ми и изобщо какво в поведението на колата ви прави впечатление като разлика м/у демпферен и твърд маховик ? Знам, че са досадни въпроси, но искам да се информирам, за да не съжалявам за нещо.
Само да ви попитам, понеже имате преки впечатления. Чух, че този твърдия маховик не обирал толкова добре вибрациите и има вероятност да се разбие по-бързо скоростната кутия с него поради това, която и без това си е крехка и скъпа. Основателни ли са притесненията ми и изобщо какво в поведението на колата ви прави впечатление като разлика м/у демпферен и твърд маховик ? Знам, че са досадни въпроси, но искам да се информирам, за да не съжалявам за нещо.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 34 госта