



Голф 3 '92 пълнене на климатик
Голф 3 '92 пълнене на климатик
Здрасти на всички. Миналата седмица реших да си подкарам климатика, тъй като от години не е работил, дори и при предишния собственик. Тъй като системата е със стария фреон R12, който вече не се ползва, намерих едни майстори, които заредиха, тестваха и климатика проработи но се оказа, че подържа много високо налягане: 21-22 атмосфери. Казаха, че този климатик е слаган допълнително в Италия от Diavia и трябвало и вентилатора на радиатора да е от тази фирма а моя е оригиналния на Голф - AEG. Въпроса ми е: да търся ли такъв вентилатор или да ходя да заредя климатика и да си бръмча? 

Последна промяна от Kraseto на Пет 22 юли 2011 8:12, променено общо 1 път.
- Alex_ace
- Мнения: 154
- Регистриран на: Пет 16 яну 2009 21:23
- Автомобил: Golf 4 1.6
- Двигател: AKL
- Местоположение: Бургас
Re: Голф 3 '92 пълнене на климатик
Здравей колега , аз съм със същия климатик на моя Golf - Diavia Слаган в Италия - малкия радятор с 1 перка двускоростна. Първата скорост се включва когато двигателя е загрял а втората - в момента когато се включи климатика . Качвам ти снимки как изглежда цялата работа - ако е същото двускоростно чудо - зареждай климатика и карай че жегите не се понасят !
-
- Мнения: 1385
- Регистриран на: Чет 23 сеп 2010 21:48
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Голф 3 '92 пълнене на климатик
Колега би трябвало и двете да тръгват на първа скорост като достигне определените температура или налягане на фреона. А към колегата ако ти искат много пари за зареждане може да се направи и ретро фит на климатичната инсталация,но това се заслужава ако си решил да караш тази кола още 3-4 години че цената е около 400-500 лв,а доколкото знам едно зареждане със старата газ е около 150 лв
-
- Мнения: 3443
- Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.
Re: Голф 3 '92 пълнене на климатик
При такова налягане (HP),обикновеният заподозрян е дехидратора.А подмяната му и съответната подмяна с новия фреон R134 е не толкова тежка задача.Сваля се компресора ,източване и промивка на маслто,продухване на системата с азот и едно химикалче(има си апаратче за това).Оттук натам-масло и фреон,не съм запознат с ценоразпис на сервизи,ама 400-500 ми се вижда доста раздуто!При наличие на апаратура,работата е за час-два,фреона е към 200-250 за 11кг,в колата влизат до 1кг.,маслото е към 30-40лв.литър(P.O.E.),SUNISO или нещо от сорта...
Е,сега е лято и затова ..може би..Блазни ме мисълта да се "преквалифицирам"
Е,сега е лято и затова ..може би..Блазни ме мисълта да се "преквалифицирам"

Re: Голф 3 '92 пълнене на климатик
Благодаря за инфото колеги
За ретрофит ми искаха 170 лв.+ консумативи и евентуално гарнитури за компресора, така че цената може да отиде към ~ 250 лв. Явно ще трябва да търся вентилатор от Diavia.

- vr0558at
- Мнения: 48
- Регистриран на: Нед 18 юли 2010 18:21
- Автомобил: Audi A4 B5
- Двигател: AJM
- Местоположение: Враца
Re: Голф 3 '92 пълнене на климатик
Колега моят климатик също е диавиа и перката ми е оригиналната на АЕГ и нямам никакъв проблем. Зависи от това как е вързана дали на бавните скорости или на бързите защото тук вече те се определя не само от датчика на радиатора
- Alex_ace
- Мнения: 154
- Регистриран на: Пет 16 яну 2009 21:23
- Автомобил: Golf 4 1.6
- Двигател: AKL
- Местоположение: Бургас
Re: Голф 3 '92 пълнене на климатик
И аз това казвам като колегата - перката е 1 ( на снимката горе) бавната скорост си е при загрял двигател , бързата - за климатрика . Пуснеш ли климата - тръгва веднага на бърза скорост .
- boro7777777
- Мнения: 215
- Регистриран на: Съб 19 май 2012 17:41
- Автомобил: Golf 3
- Двигател: AEA
- Местоположение: Пазарджик,София
Re: Голф 3 '92 пълнене на климатик
За да неотварям нова тема,ще пиша тук.
Значи,на четерите места на парното имам някакви черни парчета дунапрен.Доколкото разбрах те оплатняват втъзките на климатика,а щом се ронят така,това значи,че климътикът смесва въздуха с топъл,защото духа съудено,но според мене трябва да е доста по-студено от сегашното.
Вие какво мислите,трябва ли да свалям таблото,за да ги сменям.А и от къде да ги купя тези дунапрени?
Значи,на четерите места на парното имам някакви черни парчета дунапрен.Доколкото разбрах те оплатняват втъзките на климатика,а щом се ронят така,това значи,че климътикът смесва въздуха с топъл,защото духа съудено,но според мене трябва да е доста по-студено от сегашното.
Вие какво мислите,трябва ли да свалям таблото,за да ги сменям.А и от къде да ги купя тези дунапрени?
- push
- Мнения: 780
- Регистриран на: Чет 03 мар 2011 21:42
- Автомобил: mk2
- Двигател: 1.9 TD
- Местоположение: София
Re: Голф 3 '92 пълнене на климатик
на мястото на дунапрена като свалиш парното .. занитваш по 1 парче ламарина и си свиркаш 

- boro7777777
- Мнения: 215
- Регистриран на: Съб 19 май 2012 17:41
- Автомобил: Golf 3
- Двигател: AEA
- Местоположение: Пазарджик,София
Re: Голф 3 '92 пълнене на климатик
А таблото трябва ли да се сваля цялото,защото досега не съм виждал как се сваля?
- push
- Мнения: 780
- Регистриран на: Чет 03 мар 2011 21:42
- Автомобил: mk2
- Двигател: 1.9 TD
- Местоположение: София
Re: Голф 3 '92 пълнене на климатик
сваля се таблото да 

- boro7777777
- Мнения: 215
- Регистриран на: Съб 19 май 2012 17:41
- Автомобил: Golf 3
- Двигател: AEA
- Местоположение: Пазарджик,София
Re: Голф 3 '92 пълнене на климатик
Това е кофти:)
А някакъв съвет,как да замеря колко студено духа климатика.
В смисъл ще ми трябва термометър,но в парното ли да го поставя?
Звучи малко глупава,но го бях чел някъде.
А някакъв съвет,как да замеря колко студено духа климатика.

Звучи малко глупава,но го бях чел някъде.

- illy1977
- Мнения: 129
- Регистриран на: Сря 04 мар 2009 17:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София- Своге
Re: Голф 3 '92 пълнене на климатик
Какъв е тоя ретрофит за 170 и т.н. лв.
Тия са идиоти............Сваляш си компресора. Източваш старото масло, което е минерално и не се препоръчва за фреон 134А. Взимаш си от железарията спирт за горене за 2.20лв. Наливаш малко от него в компресора и така го промиваш. Същата процедура правиш и с системата на климатика. Отвиваш тръбата за високо налягане откъм дехидратора, наливаш от спирта, с въздух под налягане продухваш системата т.е. ти така я и промиваш. Впоследствие зареждаш компресора с необходимото количество синтетично масло за фреон 134А, затваряш всичко по обратния ред. Необходимо е също да смениш и опръстените до които имаш достъп разбира се. Личен пример с три Пасата В3 с фреон 12. Дори на тях не съм сменял дехидраторите. Вече година нито аз,нито хората на които правих тая процедурка нямат НИКАКВИ оплаквания.......................
Тия са идиоти............Сваляш си компресора. Източваш старото масло, което е минерално и не се препоръчва за фреон 134А. Взимаш си от железарията спирт за горене за 2.20лв. Наливаш малко от него в компресора и така го промиваш. Същата процедура правиш и с системата на климатика. Отвиваш тръбата за високо налягане откъм дехидратора, наливаш от спирта, с въздух под налягане продухваш системата т.е. ти така я и промиваш. Впоследствие зареждаш компресора с необходимото количество синтетично масло за фреон 134А, затваряш всичко по обратния ред. Необходимо е също да смениш и опръстените до които имаш достъп разбира се. Личен пример с три Пасата В3 с фреон 12. Дори на тях не съм сменял дехидраторите. Вече година нито аз,нито хората на които правих тая процедурка нямат НИКАКВИ оплаквания.......................
- pCheLaTa
- Мнения: 23
- Регистриран на: Пон 09 май 2011 17:34
- Автомобил: Vw Golf 3 1.8
- Двигател: ABS 1992
- Местоположение: Велинград
Re: Голф 3 '92 пълнене на климатик
Alex_ace написа:И аз това казвам като колегата - перката е 1 ( на снимката горе) бавната скорост си е при загрял двигател , бързата - за климатрика . Пуснеш ли климата - тръгва веднага на бърза скорост .
И мен ме чака същото

- pe6kata
- VW експерт
- Мнения: 3010
- Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
- Автомобил: passat corrado
- Двигател: AAA и АBV turbo
- Местоположение: Елхово
Re: Голф 3 '92 пълнене на климатик
има си датчик, следящ налягането в системата. При определена стойност, в частта под високо налягане, трябва да сработва втора степен.
Високо налягане може да държи по много причини, вкл. и ако има проблем с охлажането на кондензатора.
Високо налягане може да държи по много причини, вкл. и ако има проблем с охлажането на кондензатора.
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: chifut и 70 госта