Проблем с комфорт модул пасат В3 1989г.
-
- Мнения: 16
- Регистриран на: Сря 22 апр 2009 9:22
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Sofia
Проблем с комфорт модул пасат В3 1989г.
Проблема е следния при включване на комфорт модула към куплунзите на колата първоначално стъклата се свалят и вдигат нормално.След известно време предно дясно стъкло на десния прозорец пада до долу и не може да се вдигне до горе,тъй като е изгорял предпазителя на захранване на модула 20А и изгоряли писти на платката на комфорт модула.Откачих захранването на двигателя на дясното стъкло и пробах с нов комфорт модул и той роботи известно време и се прецака.Та за това уважаеми колега търся означенията на клемите на комфорт модула.Без комфорт модула предпазителя 20А не изгаря.Та съм се пищисал от проблема.Колата ми е VW pasatt В3 1999г,но комфорт модули стават от сеат и ауди.Та ако можете помогнете със схеми.
- plamen000000
- Мнения: 989
- Регистриран на: Сря 13 фев 2008 19:22
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Проблем с комфорт модул пасат В3 1999г.
Колега или имаш грешка в годината на производство или в модела на колата. От това което виждам на снимката колата трябва да е В3, но 1989 година.
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Проблем с комфорт модул пасат В3 1999г.
Мда,това е модул за Пасат В3 от 90-те години.Не е "комфорт модул" а прост модул за управление на ел.стъкла.Такъв типпроблем безгрижно може да е от някой бутон за сваляне и вдигане на стъклата,както и по инсталацията.Имах подобен проблем и се оказа,че в предно дясно копче има мизерия (от някъде влага и съответно окисляване) и дава паразитни сигнали към модула и той движи стъклото неадекватено,пада до долу,остава там,след малко изключва термозащитата за крайно долно положение и това спасява контролера и платката от изгаряне.Както казваш,че си сжил друг и сее прецакал и той,започни с проверка на бутончетата за управление на стъклата.


-
- Мнения: 16
- Регистриран на: Сря 22 апр 2009 9:22
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Sofia
Re: Проблем с комфорт модул пасат В3 1999г.
Съвсем не е прост модула има процесор и 6 бр. релета не мога да го покажа защото има ограничиние за прикрепен файл.Мага да изпратя снимка чрез емейл.
Проблема е следния при включване на комфорт модула към куплунзите на колата първоначално стъклата се свалят и вдигат нормално.След известно време предно дясно стъкло на десния прозорец пада до долу и не може да се вдигне до горе,тъй като е изгорял предпазителя на захранване на модула 20А и изгоряли писти на платката на комфорт модула.Откачих захранването на двигателя на дясното стъкло и пробах с нов комфорт модул и той роботи известно време и се прецака.Та за това уважаеми колега търся означенията на клемите на комфорт модула.Без комфорт модула предпазителя 20А не изгаря.Та съм се пищисал от проблема.Колата ми е VW pasatt ,но комфорт модули стават от сеат и ауди.Та ако можете помогнете със схеми
Проблема е следния при включване на комфорт модула към куплунзите на колата първоначално стъклата се свалят и вдигат нормално.След известно време предно дясно стъкло на десния прозорец пада до долу и не може да се вдигне до горе,тъй като е изгорял предпазителя на захранване на модула 20А и изгоряли писти на платката на комфорт модула.Откачих захранването на двигателя на дясното стъкло и пробах с нов комфорт модул и той роботи известно време и се прецака.Та за това уважаеми колега търся означенията на клемите на комфорт модула.Без комфорт модула предпазителя 20А не изгаря.Та съм се пищисал от проблема.Колата ми е VW pasatt ,но комфорт модули стават от сеат и ауди.Та ако можете помогнете със схеми
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Проблем с комфорт модул пасат В3 1999г.
На фона на съвременните комфорт модули,си е направо елементарен,понеже управлява 4 ел. стъкла и нищо повече.Че има процесор,има,по онова време е модерно да има процесори във всичко.Процесор не го прави сложен,нито е виновен за твоят проблем.
Както вече обясних,ако някое копче (лявото или дясното) кара прозореца да слиза до долу и продълажава да праща сигнал към контролера,да го спуска още надолу и не сработи защитата за крайно положение на прозореца (защита по ток,биметална пластина),контролера си отлепва пистите,защото тока е по-сериозен и изгаря предпазителя за ел. стъклата.
Схема няма и вероятно няма и да намериш,практически не ти и трябва.Намираш здрав модул,слагаш го на мястото му,откачаш десния мотор и на неговите кабели закачаш една крушка примерно 21W и започваш да си играеш с копчетата.Гледаш кога свети крушката и кога не.Крушката няма как да претовари предпазителя или да изгори пистите,защото консумира няма и 2А,а моторчето консумира доста повече.Така ще разбереш дали както си мисля,се задържа сигнала от някое копче и постоянно напъва прозореца в крайното му долно положение.Ако е така,докато има проблема,откачаш дясното и лявото копче и гледаш при откачането на кое,ще спре да подава сигнал към релето.
В модула няма кой знае какво интересно - процесора се управлява от входове,както следва : -копчета за управление на стъклата
-ключалки (има функцията като заключиш колата и задържиш ключа в положение на заключване,да си вдига стъклата,ако са отворени).Този сигнал се използва и при алармите,като заключиш колата,да вдига стъклата до горе.
-сигнал от контактен ключ - гледа дали колата е на контакт или не,защото е важно за работата на стъклата,както и гледа дали ключа си е на място или не е.
-сигнал от датчиците за отворена врата - при отворена врата,стъклата винаги работят,ако затвориш вратата,спират,докато не дадеш на контакт.После върнеш ли контакта,работят докато не отвориш врата и не я затвориш (тогава приема,че си изгасил колата и си слезнал от нея)
другите сигнали не ги помня,ама май са това.
Силовите вериги са по два кабела до всеки мотор и две захранвания - як + и яка маса.
Копчетата за управление не са просто бутони,те променят съпротивлението във веригата и примерно ако има 100 ома,значи трябва да ходи нагоре,ако има 500 ома,отива надолу,ако има 1000 ома,не мърда.Стойностите са примерни,за да се ориентираш как работи сметалката.Съответно ако копчето няма добър контакт или се е окислило,постоянно има промени в съпротивлението и поведението на прозореца е различно - работи си нормално или забива в крайно долно положение.В моят случай заради окиса,си работеше добре 1-2 минути след рестартиране на системата,после не можеше да се сваля,защото електрониката го буташе постоянно нагоре и за щастие ми беше здрава защитата и това не позволи да се случи като при теб - да изгори предпазителя или да стопи пистите на контролера.
Ти имаш проблем по управлението,който претоварва даден изход (за дясно моторче) и за това ти гърмят предпазителите и контролерите,което се опитах да обясня и в първия си пост по проблема.

Както вече обясних,ако някое копче (лявото или дясното) кара прозореца да слиза до долу и продълажава да праща сигнал към контролера,да го спуска още надолу и не сработи защитата за крайно положение на прозореца (защита по ток,биметална пластина),контролера си отлепва пистите,защото тока е по-сериозен и изгаря предпазителя за ел. стъклата.
Схема няма и вероятно няма и да намериш,практически не ти и трябва.Намираш здрав модул,слагаш го на мястото му,откачаш десния мотор и на неговите кабели закачаш една крушка примерно 21W и започваш да си играеш с копчетата.Гледаш кога свети крушката и кога не.Крушката няма как да претовари предпазителя или да изгори пистите,защото консумира няма и 2А,а моторчето консумира доста повече.Така ще разбереш дали както си мисля,се задържа сигнала от някое копче и постоянно напъва прозореца в крайното му долно положение.Ако е така,докато има проблема,откачаш дясното и лявото копче и гледаш при откачането на кое,ще спре да подава сигнал към релето.
В модула няма кой знае какво интересно - процесора се управлява от входове,както следва : -копчета за управление на стъклата
-ключалки (има функцията като заключиш колата и задържиш ключа в положение на заключване,да си вдига стъклата,ако са отворени).Този сигнал се използва и при алармите,като заключиш колата,да вдига стъклата до горе.
-сигнал от контактен ключ - гледа дали колата е на контакт или не,защото е важно за работата на стъклата,както и гледа дали ключа си е на място или не е.
-сигнал от датчиците за отворена врата - при отворена врата,стъклата винаги работят,ако затвориш вратата,спират,докато не дадеш на контакт.После върнеш ли контакта,работят докато не отвориш врата и не я затвориш (тогава приема,че си изгасил колата и си слезнал от нея)
другите сигнали не ги помня,ама май са това.
Силовите вериги са по два кабела до всеки мотор и две захранвания - як + и яка маса.
Копчетата за управление не са просто бутони,те променят съпротивлението във веригата и примерно ако има 100 ома,значи трябва да ходи нагоре,ако има 500 ома,отива надолу,ако има 1000 ома,не мърда.Стойностите са примерни,за да се ориентираш как работи сметалката.Съответно ако копчето няма добър контакт или се е окислило,постоянно има промени в съпротивлението и поведението на прозореца е различно - работи си нормално или забива в крайно долно положение.В моят случай заради окиса,си работеше добре 1-2 минути след рестартиране на системата,после не можеше да се сваля,защото електрониката го буташе постоянно нагоре и за щастие ми беше здрава защитата и това не позволи да се случи като при теб - да изгори предпазителя или да стопи пистите на контролера.
Ти имаш проблем по управлението,който претоварва даден изход (за дясно моторче) и за това ти гърмят предпазителите и контролерите,което се опитах да обясня и в първия си пост по проблема.

-
- Мнения: 16
- Регистриран на: Сря 22 апр 2009 9:22
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Sofia
Re: Проблем с комфорт модул пасат В3 1999г.
Благодаря, Ви за изчерпателния отговор и насоките които ми дадохте.Дано разреша проблема.
-
- Мнения: 16
- Регистриран на: Сря 22 апр 2009 9:22
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Sofia
Re: Проблем с комфорт модул пасат В3 1999г.
Пропуснах да отбележа,че и при откачено захранвене на десният двигател на дясната врата след минути каране на Пасата се получи нагряване и прекъсване на предпазителя на захранването на модула , които след като го отворих бяха прекъснати писти на платката.Някои колеги казват ,че има 2 бр.релета в модула които обръщат поляритета на двигателите за смяна на посоката т.е дали нагоре или надолу нагоре при натиснат бутон на дръжката на вратата.Релетата са общо 6 бр.Прикачам файл със схема .При желание може да расъждавате по нея.Трябваха ми точно означения на клемите за да мога да изпитам и имитирам работата на модула извън автомобила.Примерна клема 31 е +12в и т.н.
-
- Мнения: 101
- Регистриран на: Пон 20 дек 2010 23:17
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: Проблем с комфорт модул пасат В3 1999г.
Здравей,
питай по схемата и ще се опитам да ти отговоря. Колкото до клема 31: ако става въпрос за означения в автомобила а не в модула конкретно това е твърда маса а не 12V. 30 е 12V и то директно от акумулатор без да минава през ключове.
питай по схемата и ще се опитам да ти отговоря. Колкото до клема 31: ако става въпрос за означения в автомобила а не в модула конкретно това е твърда маса а не 12V. 30 е 12V и то директно от акумулатор без да минава през ключове.
-
- Мнения: 16
- Регистриран на: Сря 22 апр 2009 9:22
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Sofia
Re: Проблем с комфорт модул пасат В3 1999г.
peter70 написа:Здравей,
питай по схемата и ще се опитам да ти отговоря. Колкото до клема 31: ако става въпрос за означения в автомобила а не в модула конкретно това е твърда маса а не 12V. 30 е 12V и то директно от акумулатор без да минава през ключове.
Трябват ми означенията на клемите на модула за да мога да имитирам работата му отделно от автомобила.Да си направя нещо като опитен образец за да го проверя.Тогава ще разбера той дали читав или проблема ми е в инсталацията на колата.
- pas1.8mi
- Мнения: 5208
- Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: 1.8T AEB 1999
- Местоположение: София,Плевен
Re: Проблем с комфорт модул пасат В3 1989г.
Колега,направи ли опита ,който ЗФА ти подхвърли?
-
- Мнения: 101
- Регистриран на: Пон 20 дек 2010 23:17
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: Проблем с комфорт модул пасат В3 1989г.
Здравей, от сега ти казвам много е трудно да симулираш работата на модула извън колата. Има много копчета и входове които трябва да се вземат в предвид. Колкото до означенията в/у модула - не ги знам, но знам че цветовете на кабелите от схемата отговарят на тези от колата. По това можеш да се ориентираш кой за какво е. Причината не е в модула този или предходния (спорд мен) а във съответния сноп кабели до вратата или в самия двигател. Виж дали бутона на вратата не ти е мокър.
Re: Проблем с комфорт модул пасат В3 1989г.
е трудно да симулираш работата на модула извън колата

Не трудно ,а невъзможно без наличието на цялата ел. инсталация.
-
- Мнения: 16
- Регистриран на: Сря 22 апр 2009 9:22
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Sofia
Re: Проблем с комфорт модул пасат В3 1989г.
i.e.i написа:е трудно да симулираш работата на модула извън колата![]()
Не трудно ,а невъзможно без наличието на цялата ел. инсталация.
Колега дайте емейл.Мога да Ви изпратя цялята схема на ел.инсталацията за расъждения от ваша страна при желание.
-
- Мнения: 101
- Регистриран на: Пон 20 дек 2010 23:17
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: Проблем с комфорт модул пасат В3 1989г.
Здравей,
имам подробна схема на пасата, а и образованието и работата ми са свързани с електрониката. Така че схема не ми трябва. Обясни какво си направил досега и ще помагаме
имам подробна схема на пасата, а и образованието и работата ми са свързани с електрониката. Така че схема не ми трябва. Обясни какво си направил досега и ще помагаме
Re: Проблем с комфорт модул пасат В3 1989г.
здравеите колеги аз също си сложих 4ел стакла стакъж модул на б3 но останаха за вързване два кабела сини които не змая каде да ги вържа.И един до комфорт модула на които се подава контакта за затваряне.Ако някои знае как даги вържа моля да каже
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 41 госта