лесно загряване на Джета 2 1,6д JP

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
GOLF_SB_1991
Мнения: 387
Регистриран на: Пет 18 юни 2010 16:41
Автомобил: VW JETTA MK2
Двигател: JP
Местоположение: troyan

лесно загряване на Джета 2 1,6д JP

Мнениеот GOLF_SB_1991 » Пон 04 юни 2012 2:36


Здр колеги имам проблем с бързото загряване на автомобила ми тои е vw jetta mk 2 с мотор 1.6д код jp интересувам се ако сменя радиатора с наи големия в момента е с средниа размер които до колкото знам е и оригиналниа ще има ли осезаема разлика днес си взех и нова перка с две степени че старата се порази и като цяло ако е с по големия радиотор дали трябва да се сменя и водната помпа благодаря.




Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6185
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: ABS 94
Местоположение: Шумен

Re: лесно загряване на колата

Мнениеот Iezekil » Пон 04 юни 2012 5:53


бързото загряване сефте чувам да е пролем.Ако не прегрява а просто си загрява,значи имаш хубав термостат.


Потребителски аватар
ventotdi
Мнения: 1474
Регистриран на: Пон 29 ное 2010 18:03
Автомобил: VW Golf 4
Двигател: ALH 1998
Местоположение: Русе

Re: лесно загряване на колата

Мнениеот ventotdi » Пон 04 юни 2012 6:07


ами то бързото загряване се случва в малкия кръг ,а не в големия. Голям радиатор ще ти трябва ,ако прегрява често :да:


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19326
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: лесно загряване на колата

Мнениеот stefan4o » Пон 04 юни 2012 6:12


Аз защо си мислех, че всички ТД-та на МК2 излизат с най-големия размер радиатор :wink: Действително, както ти каза колегата - загряването докато отвори втория кръг ще е същото, оттам насетне вече с малко по-голямата пита на радиатора ще хлади една идея по-добре, но ако я зориш много и голям радиатор мисля, че няма да помогне.


Потребителски аватар
GOLF_SB_1991
Мнения: 387
Регистриран на: Пет 18 юни 2010 16:41
Автомобил: VW JETTA MK2
Двигател: JP
Местоположение: troyan

Re: лесно загряване на колата

Мнениеот GOLF_SB_1991 » Пон 04 юни 2012 10:18


:beer колеги вчера качвах беклемето и колата загра прекалено а перката ми не се вкл и пробвах да я пусна директно но пак не стана за това се чудя дали да търся по голям радиатор а от днес съм с перка с две степенни с принудително пускане. И да ви попитам стрелката на водата точно в средата ли е 90 градуса


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19326
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: лесно загряване на колата

Мнениеот stefan4o » Пон 04 юни 2012 11:33


Щом не се е пуснала причините са 2:
- блокирал термостат - не отваря към 2ри кръг
- дефектирал датчик за перката, който седи на радиатора.
Лесно можеш да установиш дали е термостат, като подмине средата пипни двата дебели маркуча дали са топли. Ако единият е студен - значи просто си върти водата само в малкия кръг. Ако са топли и двата - т.е. върти водата през радиатора е възможно датчикът, който пуска перката да е дефектирал. Проблемът в твоя случай изобщо не мисля, че е в размера радиатор :beer
Гледам, че си правил опити да пускаш перката без датчика - ако не сработва - значи може и тя да е причината, чисто и просто охлаждането да става само от възд.струя, която обдухва радиатора. Между другото на бушонното табло има предпазител (не ми се рови да ти кажа кой точно е), който е именно за перката, беше 20 или 30А, прегледай и това.


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8988
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: лесно загряване на колата

Мнениеот samo_pechka » Пон 04 юни 2012 12:45


Колегата stefan4o се е изказал по въпроса :да: , аз само искам да добавя , че ако на някого му се случи колата да загрее доста ( поради някаква причина ) и това не е липсата на охл.течност , е добре да не се гаси колата, според пътя намаляш натоварването на двигателя колкото може и да се пусне парното на макс и вентилатора на последната степен , е ..верно става да си е.. родата жега вътре ( отваряш прозорците :Mr Green Fun ), понякога това може да "спаси" мотора от прегряване и след като се поохлади, да се спре и търси причината..


Потребителски аватар
GOLF_SB_1991
Мнения: 387
Регистриран на: Пет 18 юни 2010 16:41
Автомобил: VW JETTA MK2
Двигател: JP
Местоположение: troyan

Re: лесно загряване на колата

Мнениеот GOLF_SB_1991 » Пон 04 юни 2012 21:37


благодаря колеги проблема беше в перката вече съм с такава с две степенни но моят датчик е за такава с една мога ли да сменя само него или да оставя само по бързата степен как е по добре мисля да добавя копче за принудително пускане а за маркучите и двата са топли проверявал съм го :bowdown



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: pspetkow и 36 госта