може ли някой да ми каже точно какви са разликите между 1200 1300 1302 1303 1600 като характеристики и дизаин сусхто и какъв мотор може да им се сложи да върви повече.
емаила ми е: bad_and_brutal@abv.bg
Благодаря
1200:1300:1302:1303:1600
- asentm
- airman
- Мнения: 3081
- Регистриран на: Вто 16 ное 2004 17:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Никоооооооо .......
на тез коли моторите са си на правилното място ..там дето ги е измислил и сложил Порше, а не там дето ги е турнал някойси инж. Ханс завършил Хановерския университет
, а забравих и тапицирал колата с пластмаса
сега майтапа на страна
с 2 думи по темата
1200 - късоходов мотор
1300 - по-дългоходов, от 1300 със смяна на бутала можеш да стигнеш до 1800 сс, ако смениш и коляновия вал и до 2500 сс можеш да го докараш. това е за тип 1


сега майтапа на страна
с 2 думи по темата
1200 - късоходов мотор
1300 - по-дългоходов, от 1300 със смяна на бутала можеш да стигнеш до 1800 сс, ако смениш и коляновия вал и до 2500 сс можеш да го докараш. това е за тип 1
- Dpop
- Мнения: 3400
- Регистриран на: Сря 25 окт 2006 15:57
- Автомобил: VW
- Двигател:
- Местоположение: София
1200:1300:..........1600
Малко късно влизам в темата, но сега я прочетох а и съм запален по тези автомобили(имам 1200-бразилско купе с подобрено моторче във Варна). По принцип мога дам доста инфо на brutal, имам две книги за бръмбара, но не са в София. В случай че имаш сериозен интерес ще намеря начин да ги осигуря в София. Предполагам, че от скоро си се запалил по Beetle-манията и трябва да те предупредя, че ако влезе под кожата ти е завинаги. Asentm ти е посочил някои неща, но ще си позволя да го допълня: под късоходов мотор-1200 сс има предвид по-късия ход на буталото(биелите са по къси) в сравнение с всички останали мотори. Той се отличава от другите мотори и в размера на коляновия вал, маховика и диаметъра на клапаните. С едно изречение, ако не ти се кара икономичен мотор просто 1200 сс не е твоят. Аз бях първоначално с такъв мотор в прилично състояние и на равен път е повече от 120 км/ч не съм достигал. Действително на стандартният въздушен мотор може да се изкарат 1800 сс и около 75 hp, ако се сложи смукателен колектор с двата карбуратора(или се сложи карбуратор от Алфа Ромео-въздушен мотор) и се сложат бутала с най големия допустим ремонтен размер, олекотяват се колянов вал, биели, маховик, слагат се алуминиеви ремъчни шайби, но всичко това трябва да се извърши прецизно от подходящ майстор. Лично според мен, в случай че искаш нещо повече най-добре да се сложи мотор(2000 сс) от VW-транспортер със смесено охлаждане, прикойто турбитата за охлаждане е разположена хоризонтално на двигателя. Препоръчвам ти купе модел 1302 или още по-добре 1303, защото предното окачване е макферсън и вози много по-меко от окачването(торсионно) на останалите модели и освен това имат стандартно 3-ри степенно ветилиране на предното стъкло. Спирам до тук, защото имам работа, ако искаш друга инфо ми пиши ЛС. Надявам се, че съм допринесъл с нещо и ще ми е приятно да се запалиш по VW, независимо кой модел.
- BuGmaN
- Мнения: 3037
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:55
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Набързо бих добавил, че ако се събере мотор 1800 той без никакви преработки ще е около 75hp., коляновият вал не е препоръчително да се олекотява защото има опасност да изчезнат ниските - олекотява се само маховика с не-повече от 1,5кг., спортно разпределителче не се препоръчва повече от 280', освен ако колата се използва за състезания. Ако всичко е исчислено както трябва, детайлите са обработени правилно, всичко е балансирано с лек тунинг (+10-15%) разхода не се овеличава, а напротив... Накрая един интересен факт - едни пичове в чужбина се бяха зачали с един 1200мотор и бяха искарали 70hp. на колелата, при това без да надуват с нищо...



- Dpop
- Мнения: 3400
- Регистриран на: Сря 25 окт 2006 15:57
- Автомобил: VW
- Двигател:
- Местоположение: София
1200:1300:..........1600
Дааа BuGmaN е написал интересни неща по темата, но ще си позволя да го предизвикам
по въпроса за губене на оборотите след олекотяване на кол. вал и маховик. Познавам един фен на Бръмбара от Варна, казва се Ицо, който направи това упражнение преди ок 10 години и няма никакви проблеми с оборотите. За разпределителният вал бях пропуснал да спомена, но BuGmaN го е писал точно, само ще допълня че с такъв вал и добри глави могат да се докарат 90 hp. Действително от лични впечатления, знам че разп. валче с по-голям градус от 280 ще иска подаване на газ с крак иче колата няма да поддържа празен ход. Не ми се вярва
, повече от 50 hp не могат да излязат, а с 34 PICT повече от 60 hp. Същото си мисля и за
.

, ако карбуратора е стандартният SOLEX 31 PICT 2 или 3че ако се събере мотор 1800 той без никакви преработки ще е около 75hp.

Но е възможно и да има някаква инфо която да ми е убягнала. Приятен ден колеги и надявам се да сте отворили клапите за жегата1200мотор и бяха искарали 70hp. на колелата, при това без да надуват с нищо...

- BuGmaN
- Мнения: 3037
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:55
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Re: 1200:1300:..........1600
dpp написа:Дааа BuGmaN е написал интересни неща по темата, но ще си позволя да го предизвикампо въпроса за губене на оборотите след олекотяване на кол. вал и маховик. Познавам един фен на Бръмбара от Варна, казва се Ицо, който направи това упражнение преди ок 10 години и няма никакви проблеми с оборотите. За разпределителният вал бях пропуснал да спомена, но BuGmaN го е писал точно, само ще допълня че с такъв вал и добри глави могат да се докарат 90 hp. Действително от лични впечатления, знам че разп. валче с по-голям градус от 280 ще иска подаване на газ с крак иче колата няма да поддържа празен ход. Не ми се вярва
, ако карбуратора е стандартният SOLEX 31 PICT 2 или 3че ако се събере мотор 1800 той без никакви преработки ще е около 75hp., повече от 50 hp не могат да излязат, а с 34 PICT повече от 60 hp. Същото си мисля и за
Но е възможно и да има някаква инфо която да ми е убягнала. Приятен ден колеги и надявам се да сте отворили клапите за жегата1200мотор и бяха искарали 70hp. на колелата, при това без да надуват с нищо....
Виж, не става въпрос просто да имаш обороти на низките, боксера едва ли ще се предаде толкова, а самия двигател да има мощност и на тях, при прекомерно олекотяване на детайлите въртящият момент се измества прекалено и заминава в средните и повече във високите обороти и при един нискооборотен мотор като нашите почти няма смисъл от това. Сега - има и друго, предполага се, че Варналията след, като е стъргал маховика е свалил 50те възможни % за сваляне от маховика и се е хванал и е искарал още 2-3 кг. от вала, което значи, че трябва да е свалил общо 6-7кг. от вала и маховика, което пъкозначава, че е олекотил и биели и бутала и разпределител и повдигачи и т.н., но силно се съмнявам да го е направил, защото щеше да сме чули за тая кола...

Мотора 1600 сток е 50коня, а 1800 от VW412, който има такъв мотор е 75коне(карб.), това при мотор Type 4, който има доста по дълаг и тежък колянов вал, биели, бутални болтове, бутала и т.н. и не би трябвало да те очудва, че на костенурката ще даде повече от това.

За мотора 1200, ако се обработят професионално и пресметнато всички детайли в двигателя е напълно възможно, дори си мисля, че може още толкова, но въпроса е по-скоро в живота после на тоя мотор.


- Dpop
- Мнения: 3400
- Регистриран на: Сря 25 окт 2006 15:57
- Автомобил: VW
- Двигател:
- Местоположение: София
1200:1300:...1600
Здравейте колеги,
струва ми се че по темата която разглеждаме тук могат да се кажат и напишат още много неща. Надявам се, че с BuGmaN (на когото благодаря че прие предизвикателството
)успяхме да засегнем част от въпросите които предполагам са представлявали интерес за инициатора Brutal. В случай че го интересуват още въпроси той би могъл да предприеме действие да разберем за това
.
струва ми се че по темата която разглеждаме тук могат да се кажат и напишат още много неща. Надявам се, че с BuGmaN (на когото благодаря че прие предизвикателството


- asentm
- airman
- Мнения: 3081
- Регистриран на: Вто 16 ное 2004 17:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
да продължим тогава .....
коляновия вал не може да се олекотява!!! да има такива но те са отляти така с противотежести на петите или гърбиците ...виж за маховика той да...препоръбително е да са комлект или ако не са да се балансират заедно .... разпределителен вал до 292-296 градуса все още държи празен ход около 1200-1400 оборота ...за валовете от 309 гр. нагоре е препоръчително и хроммолибденови повдигащи пръти ...както и друг размер кобилици...двойни пружини за клапаните, при които и тарелките са от друг материял има много разновидности на мотори ...аз бях изкарвал най-добрите окомплектовки и ще се постарая да ги изровя и пусна ...все пак ето и моето предложение за добър всекидневен двигател
обем : 1776 сс
диаметър бутало : 90.5 мм
колянов вал : стандартен
глави и клапани : стандартни 37 на 35.5 ако не се лъжа ... може и 40 смукателни
разпределителен вал : 276 или 282 гр.
олекотен маховик
маслено охлаждане : нормално , но с изнесен маслен радиатор
Карбуратор : централен прогресивен 40/32 или 36/32
приблизителна мощност около
коляновия вал не може да се олекотява!!! да има такива но те са отляти така с противотежести на петите или гърбиците ...виж за маховика той да...препоръбително е да са комлект или ако не са да се балансират заедно .... разпределителен вал до 292-296 градуса все още държи празен ход около 1200-1400 оборота ...за валовете от 309 гр. нагоре е препоръчително и хроммолибденови повдигащи пръти ...както и друг размер кобилици...двойни пружини за клапаните, при които и тарелките са от друг материял има много разновидности на мотори ...аз бях изкарвал най-добрите окомплектовки и ще се постарая да ги изровя и пусна ...все пак ето и моето предложение за добър всекидневен двигател
обем : 1776 сс
диаметър бутало : 90.5 мм
колянов вал : стандартен
глави и клапани : стандартни 37 на 35.5 ако не се лъжа ... може и 40 смукателни
разпределителен вал : 276 или 282 гр.
олекотен маховик
маслено охлаждане : нормално , но с изнесен маслен радиатор
Карбуратор : централен прогресивен 40/32 или 36/32
приблизителна мощност около

- batbobo
- Мнения: 193
- Регистриран на: Чет 01 юни 2006 11:53
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
asentm написа:да продължим тогава .....
коляновия вал не може да се олекотява!!! да има такива но те са отляти така с противотежести на петите или гърбиците ...виж за маховика той да...препоръбително е да са комлект или ако не са да се балансират заедно .... разпределителен вал до 292-296 градуса все още държи празен ход около 1200-1400 оборота ...за валовете от 309 гр. нагоре е препоръчително и хроммолибденови повдигащи пръти ...както и друг размер кобилици...двойни пружини за клапаните, при които и тарелките са от друг материял има много разновидности на мотори ...аз бях изкарвал най-добрите окомплектовки и ще се постарая да ги изровя и пусна ...все пак ето и моето предложение за добър всекидневен двигател
обем : 1776 сс
диаметър бутало : 90.5 мм
колянов вал : стандартен
глави и клапани : стандартни 37 на 35.5 ако не се лъжа ... може и 40 смукателни
разпределителен вал : 276 или 282 гр.
олекотен маховик
маслено охлаждане : нормално , но с изнесен маслен радиатор
Карбуратор : централен прогресивен 40/32 или 36/32
приблизителна мощност около
Асене приблизителна цена може ли да дадеш, че май си е@а м@йката
И трябва осн. ремонт

Върни се в “Air Cooled & Boxer”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 27 госта