



принудително охлаждане как ?
- GOLF_SB_1991
- Мнения: 387
- Регистриран на: Пет 18 юни 2010 16:41
- Автомобил: VW JETTA MK2
- Двигател: JP
- Местоположение: troyan
принудително охлаждане как ?
здр колеги върти ми се една идея да подобря охлаждането на мотора двигателя е 1.6д с код на мотора JP чист дизел със среден размер радиатор идеата ми е да взема наи големия радиатор и дифозиор с две перки дали има смисал от тази покупка понеже сега загрява доста бързо и за градско в тези жеги трябва да карам с пуснато парно на макс а вчера си взех перка с двете степенни но датчика ми е от старите с една и нз как да я вържа ако някои е минал по този път нека да помогне много благодаря 

- stefan4o
- Мнения: 19326
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: принудително охлаждане как ?
Градско не е от особено голямо значение дали ще си със среден или голям размер радиатор, според мен. При ниска скорост и жеги единствено ще спечелиш от по-голямата площ на питата на радиатора, но ако не я обдухва силен вятър, като примерно при движение със 100 км/ч файдата няма да е толкова голяма. Освен това колата ти си има перка на радиатора и ако всичко е ОК не би трябвало да прегрее, ще си загрее, включи перката, охлади до някаква температура, после пак ще загрее и т.н.
Re: принудително охлаждане как ?
Има смисъл от големия радиатор и от двете перки. Включи ги да се включват заедно. Ще получиш подобрение, но ако си имаш проблем някъде другаде, той може пак да ти прави проблем.
- milmar
- Мнения: 4935
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: принудително охлаждане как ?
Открий си проблема колега, 1.6D е много добро моторче , аз съм карал по-нервното
му братче - 1.6TD , не ми е загрявало никога (освен един път като го карах без капачка на разширителния съд, изхвърли антифриза и спука глава
).
Почисти добре външно радиатора, прегледай водна помпа, термостат, а и дай повече информация кое те притеснява, самата температура (отчетена по какво), или "надува" маркучите .


Почисти добре външно радиатора, прегледай водна помпа, термостат, а и дай повече информация кое те притеснява, самата температура (отчетена по какво), или "надува" маркучите .
- samo_pechka
- Мнения: 8990
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: принудително охлаждане как ?
И на мен ми се струва , че нещо "куца" тука ,има проблем някъде с колата.Така как бъде не е нормално да грее 

- Special mk3
- Мнения: 702
- Регистриран на: Пон 08 авг 2011 22:36
- Автомобил: Vw Golf Mk3
- Двигател: TDI
- Местоположение: Видин.
- Контакти:
Re: принудително охлаждане как ?
по лесно ще ти е оправи си датчиците и едно ЦК-а ключе за принудително пускане ако и тогава грее търси проблема другаде..


- GOLF_SB_1991
- Мнения: 387
- Регистриран на: Пет 18 юни 2010 16:41
- Автомобил: VW JETTA MK2
- Двигател: JP
- Местоположение: troyan
Re: принудително охлаждане как ?
milmar написа:Открий си проблема колега, 1.6D е много добро моторче , аз съм карал по-нервнотому братче - 1.6TD , не ми е загрявало никога (освен един път като го карах без капачка на разширителния съд, изхвърли антифриза и спука глава
).
Почисти добре външно радиатора, прегледай водна помпа, термостат, а и дай повече информация кое те притеснява, самата температура (отчетена по какво), или "надува" маркучите .
ами колега притеснява ме това че колата за няма и 15 мин градско минава средата на водата и че примерно карам на дълго и като пусна някоя урва на свбодна мотора изтива стрелакта се забива почти в наи ляво това е главно но мисля да пробвам първо с термостат и нов антифриз този е на над 2 години все пак после ще му мисля
- stefan4o
- Мнения: 19326
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: принудително охлаждане как ?
Колега, ти имаш проблем с охладителната система, не с радиатора на колата си
За 15 минути е съвсем нормално да загрее, моята и за по-малко е готова в тия жеги. Нали за тая работа има перка сложена на радиатора?

За 15 минути е съвсем нормално да загрее, моята и за по-малко е готова в тия жеги. Нали за тая работа има перка сложена на радиатора?

- ktamen
- Мнения: 6370
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: принудително охлаждане как ?
Аз не разбрах какъв ти е проблема.
Това, че стрелката е подминала средата не трябва ни най-малко да те притеснява. Нищо не пипай щото ще я развалиш
Това, че стрелката е подминала средата не трябва ни най-малко да те притеснява. Нищо не пипай щото ще я развалиш

- my heart iS iCe
- Мнения: 5418
- Регистриран на: Сря 11 мар 2009 20:29
- Автомобил:
- Двигател:
Re: принудително охлаждане как ?
Колега, заради една стрелка на таблото, която не показва правилно ще смениш един куп части и ще си развалиш колата, щом не ти мята антифриза/водата през казанчето, проблем нямаш, и ако перката си охлажда, значи всичко е точно! И моята стрелка минава 100 градуса, но се пуска перката, което е най-важното! И е нормално да загрява в тия жеги не се притеснявай! 

- buller
- Мнения: 2193
- Регистриран на: Пет 14 апр 2006 11:33
- Автомобил: VW Passat B5_5 Exclusive
- Двигател: 1_8T AWT
- Местоположение: София
Re: принудително охлаждане как ?
Ако проблемът не е в таблото, наистина смени термостата и антифриза.
Аз бих казал, че ако тогава проблемът остане, то причината е водната помпа и/или запушен с насекоми и листа радиатор...
Просто градско помпата не върти много интензивно и ако е износена няма да осигурява нужната циркулация на антифриза.
Аз бих казал, че ако тогава проблемът остане, то причината е водната помпа и/или запушен с насекоми и листа радиатор...
Просто градско помпата не върти много интензивно и ако е износена няма да осигурява нужната циркулация на антифриза.
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: принудително охлаждане как ?
GOLF_SB_1991 написа:milmar написа:Открий си проблема колега, 1.6D е много добро моторче , аз съм карал по-нервнотому братче - 1.6TD , не ми е загрявало никога (освен един път като го карах без капачка на разширителния съд, изхвърли антифриза и спука глава
).
Почисти добре външно радиатора, прегледай водна помпа, термостат, а и дай повече информация кое те притеснява, самата температура (отчетена по какво), или "надува" маркучите .
ами колега притеснява ме това че колата за няма и 15 мин градско минава средата на водата и че примерно карам на дълго и като пусна някоя урва на свбодна мотора изтива стрелакта се забива почти в наи ляво това е главно но мисля да пробвам първо с термостат и нов антифриз този е на над 2 години все пак после ще му мисля
Колко я минава тая среда? За 15 мин, ако не е загряла, не е в ред...
Като градуси колко е? Кипи ли, надува ли маркучи, какво ти е притеснението?
- milmar
- Мнения: 4935
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: принудително охлаждане как ?
Нормалната температура (около 90 градуса) е точно малко след средата на скалата. Проблема е вероятно в това, че температурата ти бързо пада, когато спускаш надолу по баир. Не е нормално, особенно лятото стрелката ти да мърда, чак пък да отиде най-вляво. Термостата ти стои отворен или въобще е махнат!
- GOLF_SB_1991
- Мнения: 387
- Регистриран на: Пет 18 юни 2010 16:41
- Автомобил: VW JETTA MK2
- Двигател: JP
- Местоположение: troyan
Re: принудително охлаждане как ?
термостата на автомобила ми е пробит с боргиа 8мм и пропуска по малко постоянно но това е правено с цел преди няколко години нз и аз точно за какво и антифриза ми не е сменян много време мисля колеги първо да закупя нов термостат и антифриз предложете ми на коя марка да бъдат и да нямам ядове благодаря 

- stefan4o
- Мнения: 19326
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: принудително охлаждане как ?
Това, че е пробит не говори добре. Т.е. караш все едно с отворен термостат. Провери и състоянието на водната помпа, при теб поне е лесно. Да не би да са й изчезнали лопатките и да не смогва да превърта добре водата в системата и затова така да грее.
Като марка термостат: Бер или Валер, не е лошо преди да го сложиш да го накиснеш в тенджера с вода на котлона, за да видиш дали функционира правилно. Почисти системата доколкото е възможно с чиста вода, сложи термостата и тогава сипвай антифриз.
Като марка термостат: Бер или Валер, не е лошо преди да го сложиш да го накиснеш в тенджера с вода на котлона, за да видиш дали функционира правилно. Почисти системата доколкото е възможно с чиста вода, сложи термостата и тогава сипвай антифриз.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 41 госта