Каква Европа бе ???
slavi writes
...или защо Меглена Кунева трябва да запали еднометрова свещ...
Париж. Пешеходна пътека на булевард "Клеменсо". Автомобилният поток спира на червено, но едно пежо е застъпило с не повече от 50 см зебрата. Пешеходец застава до десния калник на нарушителя и вперва в него възмутен поглед. Водачът дава заден ход и застава зад стоп линията. Пешеходецът продължава напред.
София. Кръстовището пред Софийския университет. Джип изпреварва от дясно устроилите се за ляв завой автомобили, пресича непрекъснатата линия и се нарежда най-отпред за ляв завой като окупира цялата пешеходна пътека. Пешеходците чинно го заобикалят. Правя му знак, че не там му е мястото. Младият мъж сваля стъклото, следва псувня и закана: "Ей, боклук, ще сляза да ти избия зъбите". В Париж все пак има повече автомобили отколкото в София, но никой не дръзва да кара по отделената с жълта непрекъсната линия полоса, предназначена изключително и само за автобусите на градския транспорт. Поради което те се движат по желязно разписание. Защото логиката на европееца е следната: не може аз, та дори да возя с мене още 4 души, да възпрепятствам движението на автобус, който превозва 50 души. Тук-там в София, по Цариградско шосе например, има такава жълта линия. Сигурно 80% от шофьорите дори не подозират за какво е тя, а останалите 20% и да знаят не се съобразяват. Защото няма кой да ги накаже. Често пътувам с трамвай номер 2 и не е имало случай поне две-три коли да не се устроят за ляв завой, върху трамвайната линия, препречвайки пътя на масовото возило за стотина простосмъртни. Не е въпрос само на терминология, че парижанинът, с индивидуалното возило, който смирено се отдръпва от пешеходната пътека и не гази в автобусната полоса, възприема пешеходеца и пътника в обществения транспорт като "по-малко успелите" или "хората с по-малък късмет" (това са термини добили широка гражданственост). А за нашия герой с джипа те са просто "боклуци", които заслужават единствено да им бъдат избити зъбите. Та не е въпрос само на терминология, а е въпрос на европейско възпитание. И тъй като през последните 17 години от митинги, компромати, бдения, живи вериги, гладни стачки и пр. атрибути на прехода време за възпитание не остана, би трябвало органите на реда да бият безмилостно по пръстите самозабравилите се простаци, за които марката на джипа е единицата мярка за обществено положение. Само че органите на реда се оказа, предпочитат да печелят от далавери и по-големи или по-малки рушвети (в зависимост от пагона, справка - шефа на КАТ - София). На 13 септември около 9 часа сутринта си направих труда да преброя докато автобусът ми беше спрял на спирката при "Плиска" колко шофьори карат без колан или говорят по джиесема си. Половината бяха без колан, една трета говореха по джиесема. Повече от половината от тях бяха жени. И двете представляват груби нарушения, застрашаващи живота и здравето на самите тях и на околните. Във Франция неотдавна рязко повишиха санкциите за говорене по мобилни телефони при шофиране, защото статистиките показвали, че това е третата по значимост причина за тежки катастрофи. У нас също е забранено да се ползва мобилен телефон от водачите и е задължително слагането на колани. Но в този 13 септември без колан шофираше и униформен полицай зад волана на БМВ номер 193 Н 453. Е, той ли ще изисква от другите да си слагат коланите! А иначе у нас се провеждат акции "Сложи колана!". Едноседмични. Нещо като "подари цвете на любимата" - еднодневно на 8 март. В страните, към чиито стандарти и ценности сме се устремили акциите и кампаниите траят с десетилетия и тогава има резултат. Бях начинаещ журналист преди 40-ина години, когато в САЩ за първи път се заговори за кампания срещу тютюнопушенето. Тя не е спряла и до днес. Известно е, че част от тази кампания е - големите тютюневи компании да плащат милиарди (милиарди!) долари обезщетения на заболели от рак на белите дробове, защото съвсем доброволно и по своя воля са пушили. За желаещите да пушат в Америка в ресторантите са отделени (със стени и прозорци) копторчета, в които по правило никой не влиза, защото те са нещо като стълбове на позора. Да, ама кампанията трае 4 десетилетия, а не една седмица. Темата е безкрайна, примерите безброй. Елегантно облечен мъж в скъпа кола, докато чака партньорката му да си напазарува, изхвърля фасовете от пепелника през прозореца; в полунощ от балкона на съседа тонколона разнася със 100 децибела хит на Азис; призори някакъв нервно надува клаксона, защото жена му нещо се бави и буди цялата махала. Забележете, тук не става дума за изнасилване на 90-годишна старица, за циганска вендета и дори за незнайно откъде спестените милиони на баба Цеца. Става дума за обикновено всекидневие, в което ние сме ту потърпевши, ту активни изпълнители. Меглена Кунева трябва да запали еднометрова свещ, че в преговорите с ЕС не са предвидили глава "Възпитание". Написах горните редове с пълното съзнание, че това е безсмислено упражнение, защото простакът с джипа пред университета няма да ги прочете.
Константин Иванов
Материал на big.bg
Добре казано
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Bratt написа:Уан...не си баш прав...
мисля всеки участник в движението трябва да има самодисциплина и съзнание...
трябва да уважава другите участници в движението..
трябва да спазва законите и правилата...
тогава може и да се получи нещо по-добро..
КАТ са надолу по дупките в тоя кавал...
ако т.нар КАТ вместо да е крият по храстите и кафенетата илизаха сутрин и вечер да регулират движението по възловите кръстовища....
ако глобяваха и вземаха книжките на идиотите вместо да си прибират двайсетачката.....да продължавам ли ...
аааа за дупките - в правомощията на КАТ е да глобяват собствениците на пътищата , както и да затварят пътища.....
- Bratt
- Drivers wanted
- Мнения: 2441
- Регистриран на: Пон 01 ное 2004 10:37
- Автомобил: MKII
- Двигател: EZhko
- Местоположение: София
One написа:.....
Съгласен съм за всичко това, но нали се сещаш, че (в случая) чингис хан нема как да виси на всяко кръстовище за да дебне такива простаци като тоя с джипа?!?!
както споменах по-горе, има си закони и правила, които НИЕ треа да спазваме...да почнем от там ...
нека не префърляме вината на други, а да погледнем първо себе си

Bratt написа: Съгласен съм за всичко това, но нали се сещаш, че (в случая) чингис хан нема как да виси на всяко кръстовище за да дебне такива простаци като тоя с джипа?!?!
както споменах по-горе, има си закони и правила, които НИЕ треа да спазваме...да почнем от там ...
нека не префърляме вината на други, а да погледнем първо себе си
В София има колко ? 20-30 -50 възлови кръстовища, на които сутрин и вечр става мазало заради сфетофари "не в час" и нагли шофери дето се бутат , предреждат и т.н. ???
как като дойде накой "виден държавник" може да строят покрай аерогарата 500 и повече шапкари да стоят мирно ???
Има начин за всичко , просто няма желание
- santo_trafficante
- Мнения: 7159
- Регистриран на: Сря 21 дек 2005 11:36
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- chefito
- Мнения: 9527
- Регистриран на: Сря 02 фев 2005 12:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Колеги колкото и невероятно да ви се струва има момчета, които обичат тази работа и са отдадени. Представи си обаче, че ти се роди дете, жена ти иска нови дрехи. Иска хубава кола. Иска хубав апартамент и на човек му избива съчмата и започва да взима подкупи....не оправдавам никой просто проследявам пътя до взимането на подкуп. Мисля че със заплата 800-1000лв и строг контрол ще има драстичен спад на подкупите......конкретно при катаджиите.......ОЩЕ ВЕДНЪЖ - НЕ ГИ ОПРАВДАВАМ! - просто се опитвам да погледна през техните алчни очички!
- Pichaga
- Антиспамър №1
- Мнения: 16337
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:57
- Автомобил: Opel Zafira B
- Двигател: Z19DT
- Местоположение: София
- Контакти:
ха ха българина и 7000 лв заплата да взима /познато нали/ пак ще взима подкупи, щото оня навън знае, че хванат ли го с 2 долара подкуп отива на държавна издръжка, а тук нищо няма да ти направят дори да те хванат-в повечето случаи...
п.с. като не ти изнася ниската заплата работи друго...аз що не учих право във ВИПОНД примерно
п.с. като не ти изнася ниската заплата работи друго...аз що не учих право във ВИПОНД примерно

Върни се в “ОФФ-Топик - други”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 62 госта