


с какво да почистя охладителната система .........
- gotin_83
- Мнения: 243
- Регистриран на: Чет 08 юни 2006 14:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
с какво да почистя охладителната система .........
искам да почистя най вече казанчето защото е станало кафяво и преди да налея новия антифриз и как да разбера дали италианеца е слагал антифриз г11 или г12 или там както бяха та да знам и аз какъв да сложа
-
- Мнения: 5389
- Регистриран на: Сря 22 мар 2006 19:23
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Казанчето можеш да го свалиш и да го понакиснеш в топла/гореща вода с оцет.Оцетът по принцип разтваря котления камък,колкото го има и нечистотиите.Потърси с търсачката,отдавна бях чел как един колега го е почистил.
А антифриза,тъпо,но действащо-ако е червен,взимай червен,ако е син,взимай син.
Ако го източваш целия-източи и промий двигателя с вода.Просто оставяш долния маркуч свободен и наливаш вода през казанчето.Каквото излезе-излезе.Това е от мен за домашните условия и антифриза.
А антифриза,тъпо,но действащо-ако е червен,взимай червен,ако е син,взимай син.
Ако го източваш целия-източи и промий двигателя с вода.Просто оставяш долния маркуч свободен и наливаш вода през казанчето.Каквото излезе-излезе.Това е от мен за домашните условия и антифриза.
- IvanMan
- джедай
- Мнения: 10432
- Регистриран на: Пон 23 май 2005 15:12
- Автомобил: Golf 7 TDI Estate BlueMotion
- Двигател: CRLB
- Местоположение: София
Muncho написа:handycam написа:по добре смени целия антифриз с нов. на разширителният съд трябва да пише какъв е антифриза G11 или G12.на коли след 96 година е G12.
На моята двойка италянецът беше сипал Г12.. розовичък.. та и аз сега смених антифриза с Г12.. въпреки че на казанчето пише Г11.
G12 е по-добрият избор, не е толкова агресивен към гумените маркучи.
- Muncho
- Мнения: 2996
- Регистриран на: Чет 07 юли 2005 15:29
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
http://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?t=11300psiho написа:Имоя е розов но долях 1 литър син на -72 градосада не съм збъркал като съм ги умесил
- astrochicken
- Мнения: 15
- Регистриран на: Нед 22 окт 2006 6:14
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
А по темата.... продават препарати за почистване на системата оня ден си взех един от 4 лева, сипваш го в казанчето и двигателя ти работи от 10 до 30 мин с него след това пускаш антифриза и най добре го напълни с вода да повърти още малко , пусни я пак и тогава налей антифриза... много батак изтече от моя 

- Plamen_RI
- Мнения: 1724
- Регистриран на: Пон 03 юли 2006 21:00
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Ако нямаш проблеми със охалждането /демек просто антифриза ти е мръсен/ - промивка със чешмяна вода ще ти свърши работа, ако замърсяването е по-сериозно - оцет, или най-добре млечна киселина /по-известна като цвик, малко мирише ама промива перфектно/. Иначе има и препарати по бензиностанциите съм ги гледал...
- dj_tuhla
- Мнения: 1397
- Регистриран на: Съб 18 фев 2006 0:38
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Голо Бърдо
Купуваш 1 пакет сода каустик на люспи от някоя железария, пълниш една 5л бутилка от минерална вода с топла (не гореща) вода, слагаш 1.5-2 супени лъжици сода каустик, размесваш добре да се разтвори, източваш антифриза (от долния маркуч на радиатора за да излезе максимално добре стария) и наливаш този разтвор. Да не забравиш че двигателя трябва да е изстинал добре. С тази течност палиш и оставяш да върти 10-15 минути - не повече че ще разкапе де що има гумено. Общо взето това е аналогично като действие на добавките дето продават. Ако му нямаш доверие отиваш в била и си купуваш на лики моли 1 шише, но операцията е подобна в общи линии. А това за промивката на разширителното казанче е вярно - видях ефекта обаче ползваха нафта за целта не бензин. Мисля и аз да го направя на следващата смяна. Успех.
- yossarian
- Мнения: 526
- Регистриран на: Вто 29 юни 2004 10:50
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: ...
dj_tuhla написа:...оставяш да върти 10-15 минути - не повече че ще разкапе де що има гумено...
И после сменяш главата

BTW точно гума не се разяжда от NaOH дори и при висока концентрация.
Не слушайте всички глупости дето се пишат по форумите. Ако държиш да промиеш цялата система използвай подходящият за целта препарат. Аз съм ползвал Nigrin към 5-6 лв от метро. Сипва се, кара се малко пише колко точно и после сменяш антифриза. Преди да сипеш новия промиваш с градинския маркуч.
- wili98
- Щраусолог
- Мнения: 7566
- Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
yossarian написа:dj_tuhla написа:...оставяш да върти 10-15 минути - не повече че ще разкапе де що има гумено...
И после сменяш главата
BTW точно гума не се разяжда от NaOH дори и при висока концентрация.
Не слушайте всички глупости дето се пишат по форумите. Ако държиш да промиеш цялата система използвай подходящият за целта препарат. Аз съм ползвал Nigrin към 5-6 лв от метро. Сипва се, кара се малко пише колко точно и после сменяш антифриза. Преди да сипеш новия промиваш с градинския маркуч.
гледам колоритно звучиш..
Ха сега ми напиши и една реакция на това NaOH с чугуна на главата.. за да ме убедиш в правотата си..
преди това
http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%9D%D0% ... 0%B2%D0%B0
http://en.wikipedia.org/wiki/Sodium_hydroxide - това е по-подходящо и точно...
За алуминиевите глави е малко по-различно... но ако беше такъв казуса на казанчето би писало Г12

- yossarian
- Мнения: 526
- Регистриран на: Вто 29 юни 2004 10:50
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: ...
wili98 написа:
...гледам колоритно звучиш..
преди това
http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%9D%D0% ... 0%B2%D0%B0
http://en.wikipedia.org/wiki/Sodium_hydroxide - това е по-подходящо и точно...
За алуминиевите глави е малко по-различно... но ако беше такъв казуса на казанчето би писало Г12
Ако си ме виждал пък и на живо

Каква е според теб разликата между Г11 и Г12? Защо мислиш че само G12 е за алуминиеви глави? Какво става когато електролит като натриев хидроксид контактува с алуминий и чугун едновременно? Радиатора също ли е чугун?
Относно реакция ли? Нямаш проблем, реакция винаги мога да ти напиша и да изравня. Друг е въпроса колко възможна е тя от термодинамична гледна точка. Какъв ще е редокс потенциала на една система желязо, алуминий, мед, никел, калций, магнезий при рН 11 и нагоре? На първо приближение, всички 2 и тривалентни йони над алкалоземните не само че няма да се разтворят в "содата" а ще се утаят по всички възможни дупки и цепки на маторя.
И на края само да спомена без да имам нещо против линка който си дал, познанията ми по химия далеко не са на ниво википедия

Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot], PlamenDimitrov1, Volkswangel и 124 госта