За температурата на газта си има друг датчик. Верно е че са по-различни нещата от към изпарител. Лично моя има няма 10 чаркола целия изпарител и един болт само за регулиране на налягането.
На рейката е, която пък незнайно защо тиквите са е монтирали върху капака на клапаните. Но пък съм гледал и такъв дето следи температурата на газта директно на изхода на изпарителя и пак са такива температурите.
не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух
-
- Мнения: 421
- Регистриран на: Нед 08 юли 2007 23:14
- Автомобил: Караше Honda Civic
- Двигател: D14Z4 1998
- Местоположение: Пловдив
Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух
Последна промяна от jijane на Вто 22 май 2012 17:57, променено общо 2 пъти.
- stefan4o
- Мнения: 19310
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух
А къде е монтиран той? В рейката или на изпарителя до мембраната за газта?
- Baharski
- Мнения: 32
- Регистриран на: Пет 05 фев 2010 11:21
- Автомобил: Golf 3
- Двигател: ABU 1994
- Местоположение: Madan
Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух
Колеги аз си карам на бензин и искам да попитам при мен как трябва да е? Понеже снощи отворих филтъра при загрял двигател и клапана беше затворил студения въздух или по-точно казано докато не ми се включи перката не беше затворена напълно, но като се включи напълно затвори студения въздух. Сутринта като станах преди да запаля колата пак отворих филтъра и видях, че като е студен двигателя този път беше затворен отвора за топлия въздух т.е колата като е студена смуче студен въздух а като е топла смуче топъл въздух или по-точно 80% топъл 20% студен въздух понеже клапана не затваря до край студения въздух.
- mupk0
- Мнения: 3822
- Регистриран на: Вто 03 фев 2009 11:35
- Автомобил: Mercedes Benz S202
- Двигател: C200 Kompressor
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух
Baharski написа:Колеги аз си карам на бензин и искам да попитам при мен как трябва да е? Понеже снощи отворих филтъра при загрял двигател и клапана беше затворил студения въздух или по-точно казано докато не ми се включи перката не беше затворена напълно, но като се включи напълно затвори студения въздух. Сутринта като станах преди да запаля колата пак отворих филтъра и видях, че като е студен двигателя този път беше затворен отвора за топлия въздух т.е колата като е студена смуче студен въздух а като е топла смуче топъл въздух или по-точно 80% топъл 20% студен въздух понеже клапана не затваря до край студения въздух.
Да не се бъркаш с клапите на карбуратора

- Baharski
- Мнения: 32
- Регистриран на: Пет 05 фев 2010 11:21
- Автомобил: Golf 3
- Двигател: ABU 1994
- Местоположение: Madan
Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух
Не колега ! Говоря за клапите на въздушния филтър които се намират долу под самия филтър !!! 

- stefan4o
- Мнения: 19310
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух
Baharski написа:Колеги аз си карам на бензин и искам да попитам при мен как трябва да е? Понеже снощи отворих филтъра при загрял двигател и клапана беше затворил студения въздух или по-точно казано докато не ми се включи перката не беше затворена напълно, но като се включи напълно затвори студения въздух. Сутринта като станах преди да запаля колата пак отворих филтъра и видях, че като е студен двигателя този път беше затворен отвора за топлия въздух т.е колата като е студена смуче студен въздух а като е топла смуче топъл въздух или по-точно 80% топъл 20% студен въздух понеже клапана не затваря до край студения въздух.
Май бъркаш нещо посоките. Топлият въздух идва от колектора, а студения - зад пасажерския фар.
- Baharski
- Мнения: 32
- Регистриран на: Пет 05 фев 2010 11:21
- Автомобил: Golf 3
- Двигател: ABU 1994
- Местоположение: Madan
Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух
Не, не ги бъркам колега! Когато колата е загряла клапана затваря студения въздух (по твое му отвора зад пасажерския фар) когато е студена е затворен отвора за топлия въздух (по твое му отвора който идва от колекторите) не съм чак толкова "бос" в това отношение да не знам кое е студения и кое топлия въздух колеги !!! А сега някой ще ми каже ли дали е нормално или не е ??? Карам само на бензин.
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух
Е това отваряне и затваряне на клапата е*ава мамата на съотношението гориво-въздух, защото се променя съпротивлението на въздушния тракт, а това се отразява МНОГО на газ. Затова съм на мнение, че клапата трябва да се блокира.
- joker
- Мнения: 5889
- Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
- Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
- Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
- Местоположение: Варна
Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух
Baharski написа:Не колега ! Говоря за клапите на въздушния филтър които се намират долу под самия филтър !!!
Не съди за положението на клапата при отворен капак и махнат въздуше филтър...сети се защо?!
Колкото до съотношението гориво/въздух на газ...освен клапата влияят и температурата,състоянието на мембраните,състоянието на въздушния филтър ,състоянието на "цедката" на клапана за високо налягане на газта.....так чак и датата на месечния цикъл на водача или съпругата(приятелката) на водача...Не знам как на обикновена газова може да се докара напълно адекватно съотношение.Нали затова често реглажът става и на "усет"...емпирично...При мен блокирана клапа = разход на газ +1.5-2.0 л.Предпочитан летен вариант-изваждане на привода от колекторите и насочване в свободно пространство на ДВГ-отсек.
- Baharski
- Мнения: 32
- Регистриран на: Пет 05 фев 2010 11:21
- Автомобил: Golf 3
- Двигател: ABU 1994
- Местоположение: Madan
Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух
Питам понеже не знам. Иначе колата си гори нормално бензин градско 8-8,5 максимум до 9/100 извънградско пада към 6,5/100 говоря за бензин зимата нормално стойностите се качват с литър два нагоре
. Но пак казвам според мен не е нормално колата да дърпа студен въздух като е студена и топъл като е загряла
колкото и да е отворен капака и там другите му джаджи при огледа. Иначе филтъра се сменя на всеки 8000км. въздушния и на всеки 15/20 000км. горивния.


Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух
Каква е вероятноста тези клапи на 10-20+ години да работят коректно.
Идеята е постоянна t на входящия въздух и правилен реглаж на изпарителя.При фиксирана към топло според мен ефекта е по-добър ,но от личните тестове и разхода по-висок.
Идеята е постоянна t на входящия въздух и правилен реглаж на изпарителя.При фиксирана към топло според мен ефекта е по-добър ,но от личните тестове и разхода по-висок.
-
- Мнения: 567
- Регистриран на: Съб 08 мар 2008 18:04
- Автомобил:
- Двигател:
Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух
При мен клапата си е активна и сега разхода ми е 12-13 само градско / след много проби с различни глупости за ограничаване на въздуха, това е най-удачното за МЕН! Преди няколко седмици разхода ми варираше между
16 - 20/100 само градско! /. Паля и тръгвам директно на газ без да я чакам да загрява.
А клапата дали е активна /дали работи коректно/, може да се провери по 2 начина:
1. при работещ двигател издърпайте управлението й директно на самата клапа - ЧУВА СЕ ЗВУК ОТ КЛАПАТА КАК ЗАТВАРЯ ЕДИН ОТ ДВАТА ВХОДА НА ВЪЗДУХА /ЧУВА СЕ ДОСТА СИЛНО ИЗХЛОПВАНЕ/!
2. при работещ СТУДЕН двигател/ПЪРВОНАЧАЛНО ЗАПАЛВАНЕ/ - освободете гуфрето от филтърната кутия и бръкнете с нещо дълго в отвора за въздуха /отвертка например/ - АКО РАБОТИ, ТО ТЯ Е ПО СРЕДАТА ИЛИ ВЕЧЕ Е ЗАТВОРИЛА ТОПЛИЯ ВХОД! Тези проби се правят при ЗАТВОРЕНА И ЗАКОПЧАНА ФИЛТЪРНА КУТИЯ!
16 - 20/100 само градско! /. Паля и тръгвам директно на газ без да я чакам да загрява.
А клапата дали е активна /дали работи коректно/, може да се провери по 2 начина:
1. при работещ двигател издърпайте управлението й директно на самата клапа - ЧУВА СЕ ЗВУК ОТ КЛАПАТА КАК ЗАТВАРЯ ЕДИН ОТ ДВАТА ВХОДА НА ВЪЗДУХА /ЧУВА СЕ ДОСТА СИЛНО ИЗХЛОПВАНЕ/!
2. при работещ СТУДЕН двигател/ПЪРВОНАЧАЛНО ЗАПАЛВАНЕ/ - освободете гуфрето от филтърната кутия и бръкнете с нещо дълго в отвора за въздуха /отвертка например/ - АКО РАБОТИ, ТО ТЯ Е ПО СРЕДАТА ИЛИ ВЕЧЕ Е ЗАТВОРИЛА ТОПЛИЯ ВХОД! Тези проби се правят при ЗАТВОРЕНА И ЗАКОПЧАНА ФИЛТЪРНА КУТИЯ!
- Iezekil
- Мнения: 6185
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: ABS 94
- Местоположение: Шумен
Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух
лесно се проверява от къде смуче с ръка,бъркаш зад фара и затваряш дупката с 2 пръста.Ще усетиш как смуче а ако искаш може и да угасне.Това на топъл мотор.
Иначе с тези обяснения на автора единственото дето ми хрумва веднага е,че ако има 2 вакуума към филтърната кутия,то просто са им разменени местата.
Иначе с тези обяснения на автора единственото дето ми хрумва веднага е,че ако има 2 вакуума към филтърната кутия,то просто са им разменени местата.
- vilden
- Мнения: 262
- Регистриран на: Сря 11 ное 2009 6:09
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Добрич
- Контакти:
Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух
Моя въздушен филтър е от кръглите /ААУ/ на газ и когато са сложени двете части към кръглата кутия не иска да върви. При подаване на газ двигателя рязко заглъхва. Каква може да е причината?
-
- Мнения: 567
- Регистриран на: Съб 08 мар 2008 18:04
- Автомобил:
- Двигател:
Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух
Колега, а пробва ли да откачиш номер 18 и 19 от схемата дето си дал, но да си остане включен вакуума?
Върни се в “Автогазови уредби”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 42 госта