не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух

При тази цена на горивата, все повече от нас се "газифицират". Проблеми и решенията им тук
jijane
Мнения: 421
Регистриран на: Нед 08 юли 2007 23:14
Автомобил: Караше Honda Civic
Двигател: D14Z4 1998
Местоположение: Пловдив

Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух

Мнениеот jijane » Вто 22 май 2012 17:53


За температурата на газта си има друг датчик. Верно е че са по-различни нещата от към изпарител. Лично моя има няма 10 чаркола целия изпарител и един болт само за регулиране на налягането.

На рейката е, която пък незнайно защо тиквите са е монтирали върху капака на клапаните. Но пък съм гледал и такъв дето следи температурата на газта директно на изхода на изпарителя и пак са такива температурите.

Последна промяна от jijane на Вто 22 май 2012 17:57, променено общо 2 пъти.




Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19310
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух

Мнениеот stefan4o » Вто 22 май 2012 17:55


А къде е монтиран той? В рейката или на изпарителя до мембраната за газта?


Потребителски аватар
Baharski
Мнения: 32
Регистриран на: Пет 05 фев 2010 11:21
Автомобил: Golf 3
Двигател: ABU 1994
Местоположение: Madan

Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух

Мнениеот Baharski » Сря 13 юни 2012 10:05


Колеги аз си карам на бензин и искам да попитам при мен как трябва да е? Понеже снощи отворих филтъра при загрял двигател и клапана беше затворил студения въздух или по-точно казано докато не ми се включи перката не беше затворена напълно, но като се включи напълно затвори студения въздух. Сутринта като станах преди да запаля колата пак отворих филтъра и видях, че като е студен двигателя този път беше затворен отвора за топлия въздух т.е колата като е студена смуче студен въздух а като е топла смуче топъл въздух или по-точно 80% топъл 20% студен въздух понеже клапана не затваря до край студения въздух.


Потребителски аватар
mupk0
Мнения: 3822
Регистриран на: Вто 03 фев 2009 11:35
Автомобил: Mercedes Benz S202
Двигател: C200 Kompressor
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух

Мнениеот mupk0 » Сря 13 юни 2012 10:18


Baharski написа:Колеги аз си карам на бензин и искам да попитам при мен как трябва да е? Понеже снощи отворих филтъра при загрял двигател и клапана беше затворил студения въздух или по-точно казано докато не ми се включи перката не беше затворена напълно, но като се включи напълно затвори студения въздух. Сутринта като станах преди да запаля колата пак отворих филтъра и видях, че като е студен двигателя този път беше затворен отвора за топлия въздух т.е колата като е студена смуче студен въздух а като е топла смуче топъл въздух или по-точно 80% топъл 20% студен въздух понеже клапана не затваря до край студения въздух.

Да не се бъркаш с клапите на карбуратора :D ?


Потребителски аватар
Baharski
Мнения: 32
Регистриран на: Пет 05 фев 2010 11:21
Автомобил: Golf 3
Двигател: ABU 1994
Местоположение: Madan

Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух

Мнениеот Baharski » Сря 13 юни 2012 11:17


Не колега ! Говоря за клапите на въздушния филтър които се намират долу под самия филтър !!! 8)


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19310
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух

Мнениеот stefan4o » Сря 13 юни 2012 11:59


Baharski написа:Колеги аз си карам на бензин и искам да попитам при мен как трябва да е? Понеже снощи отворих филтъра при загрял двигател и клапана беше затворил студения въздух или по-точно казано докато не ми се включи перката не беше затворена напълно, но като се включи напълно затвори студения въздух. Сутринта като станах преди да запаля колата пак отворих филтъра и видях, че като е студен двигателя този път беше затворен отвора за топлия въздух т.е колата като е студена смуче студен въздух а като е топла смуче топъл въздух или по-точно 80% топъл 20% студен въздух понеже клапана не затваря до край студения въздух.

Май бъркаш нещо посоките. Топлият въздух идва от колектора, а студения - зад пасажерския фар.


Потребителски аватар
Baharski
Мнения: 32
Регистриран на: Пет 05 фев 2010 11:21
Автомобил: Golf 3
Двигател: ABU 1994
Местоположение: Madan

Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух

Мнениеот Baharski » Сря 13 юни 2012 12:38


Не, не ги бъркам колега! Когато колата е загряла клапана затваря студения въздух (по твое му отвора зад пасажерския фар) когато е студена е затворен отвора за топлия въздух (по твое му отвора който идва от колекторите) не съм чак толкова "бос" в това отношение да не знам кое е студения и кое топлия въздух колеги !!! А сега някой ще ми каже ли дали е нормално или не е ??? Карам само на бензин.


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух

Мнениеот muns61 » Сря 13 юни 2012 13:56


Е това отваряне и затваряне на клапата е*ава мамата на съотношението гориво-въздух, защото се променя съпротивлението на въздушния тракт, а това се отразява МНОГО на газ. Затова съм на мнение, че клапата трябва да се блокира.


Потребителски аватар
joker
Мнения: 5889
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
Местоположение: Варна

Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух

Мнениеот joker » Сря 13 юни 2012 21:29


Baharski написа:Не колега ! Говоря за клапите на въздушния филтър които се намират долу под самия филтър !!! 8)

Не съди за положението на клапата при отворен капак и махнат въздуше филтър...сети се защо?!
Колкото до съотношението гориво/въздух на газ...освен клапата влияят и температурата,състоянието на мембраните,състоянието на въздушния филтър ,състоянието на "цедката" на клапана за високо налягане на газта.....так чак и датата на месечния цикъл на водача или съпругата(приятелката) на водача...Не знам как на обикновена газова може да се докара напълно адекватно съотношение.Нали затова често реглажът става и на "усет"...емпирично...При мен блокирана клапа = разход на газ +1.5-2.0 л.Предпочитан летен вариант-изваждане на привода от колекторите и насочване в свободно пространство на ДВГ-отсек.


Потребителски аватар
Baharski
Мнения: 32
Регистриран на: Пет 05 фев 2010 11:21
Автомобил: Golf 3
Двигател: ABU 1994
Местоположение: Madan

Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух

Мнениеот Baharski » Пет 15 юни 2012 12:25


Питам понеже не знам. Иначе колата си гори нормално бензин градско 8-8,5 максимум до 9/100 извънградско пада към 6,5/100 говоря за бензин зимата нормално стойностите се качват с литър два нагоре ;). Но пак казвам според мен не е нормално колата да дърпа студен въздух като е студена и топъл като е загряла :screwy колкото и да е отворен капака и там другите му джаджи при огледа. Иначе филтъра се сменя на всеки 8000км. въздушния и на всеки 15/20 000км. горивния.


Потребителски аватар
i.e.i
Мнения: 2563
Регистриран на: Чет 28 апр 2005 9:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух

Мнениеот i.e.i » Пет 15 юни 2012 15:59


Каква е вероятноста тези клапи на 10-20+ години да работят коректно.
Идеята е постоянна t на входящия въздух и правилен реглаж на изпарителя.При фиксирана към топло според мен ефекта е по-добър ,но от личните тестове и разхода по-висок.


nepreklonniq
Мнения: 567
Регистриран на: Съб 08 мар 2008 18:04
Автомобил:
Двигател:

Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух

Мнениеот nepreklonniq » Пет 15 юни 2012 19:20


При мен клапата си е активна и сега разхода ми е 12-13 само градско / след много проби с различни глупости за ограничаване на въздуха, това е най-удачното за МЕН! Преди няколко седмици разхода ми варираше между
16 - 20/100 само градско! /. Паля и тръгвам директно на газ без да я чакам да загрява.
А клапата дали е активна /дали работи коректно/, може да се провери по 2 начина:
1. при работещ двигател издърпайте управлението й директно на самата клапа - ЧУВА СЕ ЗВУК ОТ КЛАПАТА КАК ЗАТВАРЯ ЕДИН ОТ ДВАТА ВХОДА НА ВЪЗДУХА /ЧУВА СЕ ДОСТА СИЛНО ИЗХЛОПВАНЕ/!
2. при работещ СТУДЕН двигател/ПЪРВОНАЧАЛНО ЗАПАЛВАНЕ/ - освободете гуфрето от филтърната кутия и бръкнете с нещо дълго в отвора за въздуха /отвертка например/ - АКО РАБОТИ, ТО ТЯ Е ПО СРЕДАТА ИЛИ ВЕЧЕ Е ЗАТВОРИЛА ТОПЛИЯ ВХОД! Тези проби се правят при ЗАТВОРЕНА И ЗАКОПЧАНА ФИЛТЪРНА КУТИЯ!


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6185
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: ABS 94
Местоположение: Шумен

Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух

Мнениеот Iezekil » Пет 15 юни 2012 22:05


лесно се проверява от къде смуче с ръка,бъркаш зад фара и затваряш дупката с 2 пръста.Ще усетиш как смуче а ако искаш може и да угасне.Това на топъл мотор.
Иначе с тези обяснения на автора единственото дето ми хрумва веднага е,че ако има 2 вакуума към филтърната кутия,то просто са им разменени местата.


Потребителски аватар
vilden
Мнения: 262
Регистриран на: Сря 11 ное 2009 6:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Добрич
Контакти:

Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух

Мнениеот vilden » Съб 16 юни 2012 5:27


Моя въздушен филтър е от кръглите /ААУ/ на газ и когато са сложени двете части към кръглата кутия не иска да върви. При подаване на газ двигателя рязко заглъхва. Каква може да е причината?
Прикачени файлове
филтър.JPG


nepreklonniq
Мнения: 567
Регистриран на: Съб 08 мар 2008 18:04
Автомобил:
Двигател:

Re: не неутрализирайте вакуума на клапата за топлия въздух

Мнениеот nepreklonniq » Съб 16 юни 2012 20:45


Колега, а пробва ли да откачиш номер 18 и 19 от схемата дето си дал, но да си остане включен вакуума?



Върни се в “Автогазови уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 42 госта