От едно известно време (2-3 години) ми прави впечатление че разхода на моето Голф-че е доста завишен. Но пък лошото е, че и динамиката я няма никаква. Естествено че се усъмних в това че компресията на мотора е избягала някъде. А и даваше пушек на масло отзад. Един ден ми издуха гарнитурата. Закарах я на ремонт оправиха я ревизираха главата, напаснаха клапани, смениха гумички и всичко точно по главата. Викам си сега вече ще да е добре ако някой клапан е правил нещо. Еми нямах такъв късмет. Колата си остана със същия разход и със същата умряла динамика.
Реших че сегментите са отишли и в един светъл ден намерих най-накрая един манометър че да я замеря. Но уви. Компресията си беше 10 на всичките цилиндри. И от там нататък ми свършиха идеите за това от какво може да причинен високия разход и ниската динамика.
Преди това съм пробвал и със друга центровка на запалването и с други настройки на карбуратора, но винаги разхода си остава голям. И под голям имам в предвид при 50% градско и 50% извън градско разхода на газ е около 12литра.
От какво друго може да зависи разхода и динамиката на кола с карбуратор на който газовата уредба е с плочка?
При положение, че компресията е на добро ниво за 22 годишна кола, също така и центровката е бутана много пъти и е поставяна в различни положения.
В край на сметка колата ускорява бавно като след като мине границата от 3100-3500 оборота и почти спира ускорението си. Максималната скорост която може да вдигне е около 110-120км/ч , в колата има 3 човека и малко багаж. От там нататък не че няма да вдигне повече но просто всичко се случва толкова бавно, че ако се опитам да вдигна 150км/ч трябва да изчакам поне една минута ако не и повече. Много отчетливо се усеща като се тръгне да се изкачва баир, буквално почва да се спира. максимална скорост по баир която може да се поддържа е около 80-90км/ч. Ускоренията при изпреварване са много трудни и всичко се случва много бавно, доускорението от 60 до 100 никакво го няма.
В началото си мислех че е много ощипана газта и затова не върви като хората. Но когато се подаде повечко газ колата верно започва да върви по-добре но и разхода се качва.
Затова питам каква е връзката между динамиката и разхода. И как да направя така, че да върви повече или поне как да и намаля разхода без да и спада още динамиката.
Каква е връзка между разход и динамика на газ?
Re: Каква е връзка между разход и динамика на газ?
и при мен малко куца но засега съм я наместил малко.ако някой ти помогне да казва и ние да си помогнем.. 

Re: Каква е връзка между разход и динамика на газ?
Колега имал съм подобни проблеми с една Лагуна (заводско газово) и с една Газела, относно Газелата бях стигнал до там, че вече бях отписал двигателя, а в последствие се оказа, че двигателя е отличен - решението е кадърен газаджия.
- my heart iS iCe
- Мнения: 5418
- Регистриран на: Сря 11 мар 2009 20:29
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Каква е връзка между разход и динамика на газ?
Колега, колата как върви на бензин? Ако на бензин си се реже както си трябва, пробвай както каза колегата да смениш газаджията, да ти направи профилактика някой който разбира!
Но ако и на бензин е така, което според мен ще е така, колата си е стара и все пак не е 150коня и е нормално това което казваш, според мен нямаш проблем, но мога и да греша
Но ако и на бензин е така, което според мен ще е така, колата си е стара и все пак не е 150коня и е нормално това което казваш, според мен нямаш проблем, но мога и да греша

-
- Мнения: 567
- Регистриран на: Съб 08 мар 2008 18:04
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Каква е връзка между разход и динамика на газ?
Ако е много намалена газта от изпарителя, колкото и да развиваш тройника към плочката, динамика няма да постигнеш. Само дето гори повече, защото натискаш газта до дупка, за да държи някаква искана от теб скорост. При мен, след смяна на изпарителя нещата си дойдоха на мястото - почти.../ разхода ми падна от 20/100 - само градско,! на 12/100 само градско.../ настройките си ги правих сам и съм доволен от резултата. Оставил съм оригиналното състояние на всмукателния тракт - клапата във филтърната кутия си работи, направих си сам и настройката на делкото на заводски стойности от6* + 3* за газ, сложих си плочката от бакелит над тази на газта /преди въобще я нямаше/, настройка на изпарителя - първо на загрял двигател завивам винта докато започне да се опитва да изгасне и после връщам обратно до стабилизиране на оборотите, без да тресе мотора на празен ход. Настройката на тройника с помощ от сина ми - той държи педала на газта на 3 000 об. и превключва на бензин/газ от ключа - като следи дали оборотомера при това на къде се отклонява от 3000 - /ако падат от газ на бензин - богата смес и завивам малко първо винта на изпарителя и после коригирам с тройника...ако се вдигат - обратно - развивам за сместа и навивам малко тройника/ и ...резултата вече е задоволителен!
- mupk0
- Мнения: 3822
- Регистриран на: Вто 03 фев 2009 11:35
- Автомобил: Mercedes Benz S202
- Двигател: C200 Kompressor
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Каква е връзка между разход и динамика на газ?
Аз откакто си уравновесих изпарителя съм развил кранчетата до максимум и ако ги завъртя колата умира.2ра камера е отвита докрай,а първа е на 2 оборота завита от максимума.Колата си върви и гори нормално.Доста се разви и от изпарителя.
-
- Мнения: 296
- Регистриран на: Пон 25 апр 2011 13:54
- Автомобил: VW GOLF 3 GT
- Двигател: 1.6 AEK
- Местоположение: Пловдив
Re: Каква е връзка между разход и динамика на газ?
колеги аз нямам почти никакви технически познания, но ще споделя моите идеи
значи за газта много важно значение имат свещите, кабелите на свещите, въздушния филтър
също една качествена настройка може да понижи разхода и в същото време да подобри динамиката
имам и чувството, че след смяна на дистрибуторна капачка разходът намаля
може нищо от изброеното да няма общо с проблема на колегата, но до толкова стигат моите познания
значи за газта много важно значение имат свещите, кабелите на свещите, въздушния филтър
също една качествена настройка може да понижи разхода и в същото време да подобри динамиката
имам и чувството, че след смяна на дистрибуторна капачка разходът намаля
може нищо от изброеното да няма общо с проблема на колегата, но до толкова стигат моите познания

- ALiGaToR
- Мнения: 407
- Регистриран на: Чет 28 юли 2005 10:25
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Каква е връзка между разход и динамика на газ?
Вярно е че запалителната уредба има много голямо влияние върху работата на двигателя на газ особено.
Смених преди година и нещо кабелите и свещите, а малко след това и въздушния филтър защото му беше дошло времето. Но разлика нямаше някаква толкова осезаема. На скоро смених филтъра отново, защото се беше задръстил стария. Та на тези смени влияние почти не усещам. Единствено остава нещо да има проблем в самия изпарител и от него да се получават всичките мизерии, но пък ако самия изпарител подава повечко газ си мисля, че като подавам повече газ би трябвало и да върви повече. А тя прави точно обратното. Имам чувство че не и достига газта и сместа е доста бедна и затова не иска да се развихря в обороти. Но това по проста логика ме кара да мисля че трябва да гори по-малко. Но за жалост минимума който мога да достигна като разход е това , по нататъшни отвивания на газта се съпровождат естествено с подобряване на динамиката но и на завишаване на разхода който не е малък по-принцип.
На бензин не мога да я засека по простата причина че има някакъв проблем с преобогатяването на сместа. Карах колата на карбураторджия който ми смени платното на ускорителната помпа и обогатителен. Но като започна да го настройва не можа да го настрои да работи като хората и сместа така и остана по-богата от това което трябваше да е. Примирих се че тази кола ще се кара на бензин само при форсмажорни обстоятелства. На газ единственото нещо което влияе от целия карбуратор е дрослената му клапа. Е да ама както по горе писах и на газ е прекалено висок разхода.
И възможно ли е всичките тези батаци да ми ги прави изпарителя? Или пък е въпрос само на настройка?
Смених преди година и нещо кабелите и свещите, а малко след това и въздушния филтър защото му беше дошло времето. Но разлика нямаше някаква толкова осезаема. На скоро смених филтъра отново, защото се беше задръстил стария. Та на тези смени влияние почти не усещам. Единствено остава нещо да има проблем в самия изпарител и от него да се получават всичките мизерии, но пък ако самия изпарител подава повечко газ си мисля, че като подавам повече газ би трябвало и да върви повече. А тя прави точно обратното. Имам чувство че не и достига газта и сместа е доста бедна и затова не иска да се развихря в обороти. Но това по проста логика ме кара да мисля че трябва да гори по-малко. Но за жалост минимума който мога да достигна като разход е това , по нататъшни отвивания на газта се съпровождат естествено с подобряване на динамиката но и на завишаване на разхода който не е малък по-принцип.
На бензин не мога да я засека по простата причина че има някакъв проблем с преобогатяването на сместа. Карах колата на карбураторджия който ми смени платното на ускорителната помпа и обогатителен. Но като започна да го настройва не можа да го настрои да работи като хората и сместа така и остана по-богата от това което трябваше да е. Примирих се че тази кола ще се кара на бензин само при форсмажорни обстоятелства. На газ единственото нещо което влияе от целия карбуратор е дрослената му клапа. Е да ама както по горе писах и на газ е прекалено висок разхода.
И възможно ли е всичките тези батаци да ми ги прави изпарителя? Или пък е въпрос само на настройка?
-
- Мнения: 296
- Регистриран на: Пон 25 апр 2011 13:54
- Автомобил: VW GOLF 3 GT
- Двигател: 1.6 AEK
- Местоположение: Пловдив
Re: Каква е връзка между разход и динамика на газ?
Ами колега тогава според мен трябва да отидеш на диагностика
-
- Мнения: 1178
- Регистриран на: Сря 07 апр 2010 22:42
- Автомобил: Passat B3 Variant
- Двигател: 1.8mi AAM 1993
- Местоположение: Асеновград/ Пловдив
- Контакти:
Re: Каква е връзка между разход и динамика на газ?
A изпарителя каква марка е? На колко хиляди километра е от смяна ?
Ако е нещо турско и не много ново този разход си е идеален. Аз имах волтран на не знам колко години (беше монтиран на колата, когато я купих), ами накрая преди да го сменя си ми даваше 12-13-15 литра, смених го с нов (пак турски за 50 кинта) и разхода отиде на 8-9-10 с добра динамика. Имам чувството, че ако го бях сменил последния месец с ония огромен разход от 15/100 щях не само да си избия парите за смяната ами и да съм напред от икономията
P.P: Как са ти оборотите ? Забелязваш ли при пускане на газта едно задържане на високи обороти и едва тогава падане ? При мен това бяха симптомите за да сменя изпарителя
)))
Ако е нещо турско и не много ново този разход си е идеален. Аз имах волтран на не знам колко години (беше монтиран на колата, когато я купих), ами накрая преди да го сменя си ми даваше 12-13-15 литра, смених го с нов (пак турски за 50 кинта) и разхода отиде на 8-9-10 с добра динамика. Имам чувството, че ако го бях сменил последния месец с ония огромен разход от 15/100 щях не само да си избия парите за смяната ами и да съм напред от икономията

P.P: Как са ти оборотите ? Забелязваш ли при пускане на газта едно задържане на високи обороти и едва тогава падане ? При мен това бяха симптомите за да сменя изпарителя

- ALiGaToR
- Мнения: 407
- Регистриран на: Чет 28 юли 2005 10:25
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Каква е връзка между разход и динамика на газ?
Беларуски е изпарителя, но пък преди 3 години му сменяхме мембраните. Интересно е че старите мембрани си бяха като новите. Нито се бяха напукали нещо нито пък бяха по твърди. Но пък и тогава не усетих да се промени разхода. Възможно ли е този изпарител да е голям боклук и да му бягат настройките или и аз не знам какво може да е.
Колкото до вървежа не би ли трябвало като влиза повече газ и отпред като се махне блендата за по-малко въздух която е сложена тогава може да върви доволно. А когато я махна да може да засмуква повече въздух тогава сместа обеднява. Това ме кара да мисля че настройката е дадена в посока обеднена смес а не преобогатена.
Каква е вероятността изпарителя да е виновен за всичко това? Какво точно може да прави този изпарител че да вдига разхода?
Колкото до вървежа не би ли трябвало като влиза повече газ и отпред като се махне блендата за по-малко въздух която е сложена тогава може да върви доволно. А когато я махна да може да засмуква повече въздух тогава сместа обеднява. Това ме кара да мисля че настройката е дадена в посока обеднена смес а не преобогатена.
Каква е вероятността изпарителя да е виновен за всичко това? Какво точно може да прави този изпарител че да вдига разхода?
-
- Мнения: 1178
- Регистриран на: Сря 07 апр 2010 22:42
- Автомобил: Passat B3 Variant
- Двигател: 1.8mi AAM 1993
- Местоположение: Асеновград/ Пловдив
- Контакти:
Re: Каква е връзка между разход и динамика на газ?
Ами може да са му вдървени гумените мембрани и да не затварят напълно или механично по-трудно и бавно да се движат след като пуснеш газта. На моя стария нямаше някакъв особено добър вървеж, нищо, че хапваше много гориво. Нямаш ли някой газаджия да го погледне и да си каже мнението ?
- ALiGaToR
- Мнения: 407
- Регистриран на: Чет 28 юли 2005 10:25
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Каква е връзка между разход и динамика на газ?
Ами то има обаче повечето където съм ходил викат кажи как е на бензин. Прави са хората, но аз там имам други проблеми и няма как да я засека като хората. Бях ходил един път при някакъв газаджия. Верно бутна я всичко ток и жица стана. Но след няма и 2 седмици всичко си се върна във старите граници. Сега обаче вече не работи на това място човека и лошото е че не го знаят къде се е преместил. И от там нататък предимно бащата си и бута настройките. Този същия майстор ми обясняваше че е по-добре да взема да разпробия карбуратора и да махам плочката.
Re: Каква е връзка между разход и динамика на газ?
Ако питаш мен това почти нормално 75 коня на баир със 120 ли трябва да си. Вярно, че баир е малко относително понятие. За това смятам, че е малко по-слаба от нормалното, за това като приспадна едни 22 години и всичко си идва на мястото СПОРЕД МЕН.
- ALiGaToR
- Мнения: 407
- Регистриран на: Чет 28 юли 2005 10:25
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Каква е връзка между разход и динамика на газ?
Прав си колега, че е само 75 коня колата и че е на 22 години. Но компресията си е в нормите. Варианта за издухан двигател според мен отпада. Все пак издухан двигател означава точно да не може да вдига голяма компресия.
На един и същи баир за който примерно говоря съм го минавал и в по слаба кола също натоварена. Колата беше VW POLO 1.4 8V. В колата бяхме 3-ма човека по около 100 килограма и около 50-60 килограма багаж. Така в този баир който е доста дълъг(магистралата от Аспарухово до Харамията)влизаме долу със скорост 80-90км/ч на пълна стъпка по баира се движим с около 130-140км/ч. С моя голф със горе долу същото натоварване влизам долу на 90км/ч и максималната скорост която мога да вдигна по баира е 80км/ч. И това ме кара да си мисля че има нещо сбъркано в колата и не това трябва да и е вървенето и силата. Все пак компресията си е в нормите, остава нещо в настройките да е сбъркано.
Друго нещо започна да ме съмнява да не е само от настройките ами да имам проблем в скоростната кутия и от там да получавам много големи загуби. Възможно ли е това нещо като вариант?
На един и същи баир за който примерно говоря съм го минавал и в по слаба кола също натоварена. Колата беше VW POLO 1.4 8V. В колата бяхме 3-ма човека по около 100 килограма и около 50-60 килограма багаж. Така в този баир който е доста дълъг(магистралата от Аспарухово до Харамията)влизаме долу със скорост 80-90км/ч на пълна стъпка по баира се движим с около 130-140км/ч. С моя голф със горе долу същото натоварване влизам долу на 90км/ч и максималната скорост която мога да вдигна по баира е 80км/ч. И това ме кара да си мисля че има нещо сбъркано в колата и не това трябва да и е вървенето и силата. Все пак компресията си е в нормите, остава нещо в настройките да е сбъркано.
Друго нещо започна да ме съмнява да не е само от настройките ами да имам проблем в скоростната кутия и от там да получавам много големи загуби. Възможно ли е това нещо като вариант?
Върни се в “Автогазови уредби”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 34 госта