Да си включвам фаровете от лампата на зареждането.

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
Потребителски аватар
joser
Мнения: 1492
Регистриран на: Съб 20 май 2006 17:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот joser » Сря 11 окт 2006 20:51


doktora написа:Благодаря, но продължавам да питам: по принцип колко вата по отделно са..

доколкото знам 21 вата са за мигачи, стоп светлини, за заден ход, 4 вата за задния номер, 55в за дълги и за мъгла. за халогени и по 65вата.. ама като карам по магистралата имам чуството, че ме облъчват киловати и гигахерци :)




Потребителски аватар
Vasseto
Мнения: 2704
Регистриран на: Вто 06 сеп 2005 17:09
Автомобил: Passat B7 Passat B5_5 Jetta V
Двигател: CFFB AVF BXE
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Vasseto » Съб 14 окт 2006 19:31


Днес,тъй като ме мързи,дойде от Благоевград L&R да направим измерванията на подмагнитващия ток на алтернатора.Утре започвам експерименти с настройването на схемата и монтирането и.Ето и снимки:
Изображение
Изображение


Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Мнениеот L&R » Нед 22 окт 2006 14:47


Изображение

А и още нещо в точка D+ напрежението е 1,6V , когато колата е на контакт и подмагнитващия ток идва от таблото и заминава на 12V. при работещ двигател.

Последна промяна от L&R на Пон 23 окт 2006 22:47, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
FLAIR
Мнения: 102
Регистриран на: Нед 09 окт 2005 17:25
Автомобил: Golf IV
Двигател: SR 1999
Местоположение: София

Мнениеот FLAIR » Нед 22 окт 2006 20:39


L&R написа:А и още нещо в точка D+ напрежението е 1,6V , когато колата е на контакт и подмагнитващия ток идва от таблото и заминава на 12V. при работещ двигател.
Мисля да се ловя за напрежението.

:011:

Ето маааалко по-рано написаното от мен:

Flair написа:Пуснато на: Вто Окт 03, 2006 11:49


...Взимаш сигнал от алтернатора - клема D+.
По схема тя захранва светодиода за заряд на акумулатора през един резистор и два диода...



:)


Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Мнениеот L&R » Нед 22 окт 2006 21:18


Повече схеми и напрежения не са излишни.


Потребителски аватар
spirof
Мнения: 420
Регистриран на: Сря 25 яну 2006 19:34
Автомобил: Audi A4 B5
Двигател: ADR 1998
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Мнениеот spirof » Сря 25 окт 2006 13:37


схема по късно
сега ми се върти следната идея за автоматично включване на фаровете
взема се сигнал от кабела за високото напрежение който отива към разпределителната капачка по аналогичен начин работи превключвателя газ-бензин с единствената разлика че съм решил да сложа времезакъснение при включване
така се осигурява работа на фаровете само ако двигателя работи
уикенда това ще правя-ако всичко е ОК другата седмица ще има демонстрация на локалната среща в Пловдив :bananarock


Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Мнениеот L&R » Сря 25 окт 2006 14:41


spirof написа:схема по късно
сега ми се върти следната идея за автоматично включване на фаровете
взема се сигнал от кабела за високото напрежение който отива към разпределителната капачка по аналогичен начин работи превключвателя газ-бензин с единствената разлика че съм решил да сложа времезакъснение при включване
така се осигурява работа на фаровете само ако двигателя работи
уикенда това ще правя-ако всичко е ОК другата седмица ще има демонстрация на локалната среща в Пловдив :bananarock

А дизелите (основната движеща сила) къде при тях бобини и високи напрежения ?


Потребителски аватар
spirof
Мнения: 420
Регистриран на: Сря 25 яну 2006 19:34
Автомобил: Audi A4 B5
Двигател: ADR 1998
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Мнениеот spirof » Сря 25 окт 2006 15:44


моя грешка
имам бензин под ръка за експерименти


Потребителски аватар
FLAIR
Мнения: 102
Регистриран на: Нед 09 окт 2005 17:25
Автомобил: Golf IV
Двигател: SR 1999
Местоположение: София

Мнениеот FLAIR » Сря 25 окт 2006 17:14


А защо не Ви харесва идеята за сигнал от алтернатора? :?:
Готов съм със времезабавяща схемичка, но не ми остава време.
Ще го тествам до 2-3 дни и ще пиша.

На Опел по подобен начин са свързани някой от кунсуматорите (напр. отопление на задното стъкло). Там има захранване само когато върти алтернатора (можеш да полудееш, ако тръгнеш да мериш с мултицет на загасен двигател :evil:). Може да поразгледате схемички...


Потребителски аватар
MamaMy
Мнения: 1040
Регистриран на: Вто 27 юни 2006 22:33
Автомобил: Galaxy
Двигател: AUY 2003г
Местоположение: Едно малко село край Плевен

Мнениеот MamaMy » Сря 25 окт 2006 19:57


А защо никой не се сети да направи един делител през ценер и като се качи напрежението върху акумулатора при заряд да пуска фаровете?

За по капризните (L&R) мога да измисля схема с компаратор и ОУ и дигитален волтмер :lol:


Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Мнениеот L&R » Сря 25 окт 2006 21:58


http://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?t=27736
Приключих аз със светлинната сага, тъй като работя на принципа на забрана за включване действам от контакт и ми върши работа цели 2 дена 8) .


@Мy доста по капризен съм от аналогови решения :wink:


Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Мнениеот L&R » Чет 26 окт 2006 18:57


Очаквайте по-късно версията на Vasseto.
Разбиваща е просто :034:
Чиста маса :да:

Последна промяна от L&R на Чет 26 окт 2006 20:47, променено общо 3 пъти.


Потребителски аватар
Vasseto
Мнения: 2704
Регистриран на: Вто 06 сеп 2005 17:09
Автомобил: Passat B7 Passat B5_5 Jetta V
Двигател: CFFB AVF BXE
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Vasseto » Чет 26 окт 2006 19:14


Не че предната идея е лоша,но с разговора с L&R по телефона се оказа че е много вредно да се рови в по новите автомобили.Затова ме осени идеята да се включват фаровете от контролната лампа на маслото.Ще светват по късно от запалването на мотора и ще загасват като загасне мотора.Странични явления:Ако мотора не запали сутрин когато маслото е гъсто фаровете ще продължат да светят и при повторното палене.
Схемата по късно тази вечер или утре в петъчната тема.


Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Мнениеот L&R » Пет 03 ное 2006 11:19


Ето едно решение с любимия ми таймер 3x5
Таймера има вграден компаратор на 2/3 от захранващото напрежение и мисля, че е добра идея да се използва, отделно схемката дава закъснение от няколко секунди преди включване на релето.
Схемата следи за напрежение и по никакъв начин не влияе на веригите на алтернатора, поставянето директно на реле там е груба намеса.

Изображение


Потребителски аватар
MamaMy
Мнения: 1040
Регистриран на: Вто 27 юни 2006 22:33
Автомобил: Galaxy
Двигател: AUY 2003г
Местоположение: Едно малко село край Плевен

Мнениеот MamaMy » Пет 03 ное 2006 23:40


Ееее, щом ползваш компаратора, защо взимаш сигнал от алтернатора? Ползвай директно захранването и сложи тример да се регулира за различните напрежения. Захрани и схемата от веригата на радиото за да свети докато има ключ в контакта и си :034:



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 20 госта