Колата е Пасат 5.5 1.9 TDI PD 131k
Колата според мен трудно набира осезаемо на 4, 5 и 6та скорост
Преди да закарам колата на сервиз /в състоянието в което я взех от автокъщата/ имам чуството че колата си беше по-пъргава.
Сляд ремонта /смяна на ангренажен, ролки, накладки, водна помпа, и ремонт на вакум помпа от която по-думите на майсторите е имало теч, като самият ремонт се е състоял в това да уплътнят някакро мъркуче което влизало в самата помпа, на която входът или изходът не разбрах и бил разбит, някакви такива ми ги наговориха/ обаче колата според мен не се наема така както беше преди да я закарам.
Та въпросът ми е може ли именно тази помпа след "ремонта" да допренесе за този проблем?
Забравих да ви кажа, че ми сложиха и масло 10W40, като след като почетох малко във форума разбрах че е "леко" непрепоръчително.
Пасат 5.5 1.9 TDI PD 131k - Вакуум помпа?
- van4ooo
- Мнения: 1405
- Регистриран на: Нед 13 юли 2008 19:16
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
Re: Пасат 5.5 1.9 TDI PD 131k - Вакуум помпа?
Предполагам от смяната на ангренажа идва проблема-не са синхронизирани валовете.Отиди да я погледнат пак(предполагам си оставил една торба със пари) или виж какво ще кажат във друг сервиз.
-
- Мнения: 387
- Регистриран на: Чет 19 май 2005 19:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София Passat B6 DSG
Re: Пасат 5.5 1.9 TDI PD 131k - Вакуум помпа?
На вакум помпата и се разбива изхода към маркуча за сервото на спирачките. На това място в сервизите ги заливат с лепило тип течен метал, така че може и действително да е имало нужда от ремонт. Но за променения вървеж виж синхронизацията на валовете, както ти е написал колегата.
Re: Пасат 5.5 1.9 TDI PD 131k - Вакуум помпа?
...и не на последно място си сложи препоръчаното масло за този мотор.
Re: Пасат 5.5 1.9 TDI PD 131k - Вакуум помпа?
В този сервиз колата повече няма да припари!
Уговорил съм пробван вече майстор да сменим маслото, да направим комп диагностика и да провери синхронизацията на валовете.
А относно маслото - казах на майсторите че "сме" объркали маслото, че за ПД няма 10W40, че трябва да е 505,01, а те ми отговориха: това са глупости карай си я спокойно, 5W40 е само за нови коли, твоята е на 10г.
Ето защо няма да отида повече, как мога да им вярвам за каквото и да било друго нещо?!!
Уговорил съм пробван вече майстор да сменим маслото, да направим комп диагностика и да провери синхронизацията на валовете.
А относно маслото - казах на майсторите че "сме" объркали маслото, че за ПД няма 10W40, че трябва да е 505,01, а те ми отговориха: това са глупости карай си я спокойно, 5W40 е само за нови коли, твоята е на 10г.

- tdi fen
- Мнения: 4722
- Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
- Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
- Двигател: TDI AGR
- Местоположение: София
Re: Пасат 5.5 1.9 TDI PD 131k - Вакуум помпа?
я кажи кои са тези специалисти ?
- dlug
- Мнения: 2510
- Регистриран на: Вто 10 юли 2007 18:19
- Автомобил: Passat B5.5 2003 1.9 TDI
- Двигател: AVB
- Местоположение: София
Re: Пасат 5.5 1.9 TDI PD 131k - Вакуум помпа?
balata написа:...казах на майсторите че "сме" объркали маслото, че за ПД няма 10W40, че трябва да е 505,01, а те ми отговориха: това са глупости карай си я спокойно, 5W40 е само за нови коли, твоята е на 10г. ...


много правилно си се ориентирал повече колата да не стъпва при тия "майстори"
Re: Пасат 5.5 1.9 TDI PD 131k - Вакуум помпа?
Колега има ли развитие с автомобила, пиши ако има някакво решение.
-
- Мнения: 520
- Регистриран на: Пет 20 авг 2010 11:31
- Автомобил: Passat
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
Re: Пасат 5.5 1.9 TDI PD 131k - Вакуум помпа?
Колега пиши какво е станало. Имаш ли проблем с вакумите в момента? И аз съм го ял това с вакуум помпата но при мен пораженията бяха много. На кратко: Спукано серво от което смуче въздух, прахоляк и помпата не можеше да смогне да направи налягане. Може и от спукан маркуч пак да е същото. Този прахоляк деиства като абразив който ми изяде перките и ексцентрика вътре във вакуум помпата. Беше разбил два вакуумни клапана и беше стигнал до турбото. Макар като се замисля не знам как прахоляка от вакуум помпата ще стигне до турбото. Може да е било съвпадение. Вледствие на прахоляка смених сево, вакуум помпа и правих турбо.
Моето предложение е да разкачите единия от маркучите който отива във сервото и с вакуумен манометър на премерите вакума който прави помпата. Той трябва да е около 0.9 бара или 900 милибара за 110к.с. мотор. Предполагам, че и при теб е същото. Трябва да е постоянен без спадове и трептения в голям диапазон. Ако не поддържа това налягане то помпата е тръгнала да отива по дяволите. За точното количество налягане което прави помпата на твоя модел кола може да намериш информация в програми като ЕТКА, АутоДата и Тек Док
Моето предложение е да разкачите единия от маркучите който отива във сервото и с вакуумен манометър на премерите вакума който прави помпата. Той трябва да е около 0.9 бара или 900 милибара за 110к.с. мотор. Предполагам, че и при теб е същото. Трябва да е постоянен без спадове и трептения в голям диапазон. Ако не поддържа това налягане то помпата е тръгнала да отива по дяволите. За точното количество налягане което прави помпата на твоя модел кола може да намериш информация в програми като ЕТКА, АутоДата и Тек Док
- Dobromirski
- Мнения: 1582
- Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
- Автомобил: Seat Leon
- Двигател: ARL 150+ hp
- Местоположение: Плевен
- Контакти:
Re: Пасат 5.5 1.9 TDI PD 131k - Вакуум помпа?
Ако клапата за меко гасене затваря плътно , на помпата й няма нищо .
Re: Пасат 5.5 1.9 TDI PD 131k - Вакуум помпа?
колега, сподели как си разрешил проблема, защото аз имам същия. мотора ми е 1,9д, 101 к.с. и след ремонт на вакуум помпата на 3, 4 и 5 не набира както преди
-
- Мнения: 1066
- Регистриран на: Чет 22 ное 2012 12:34
- Автомобил: vw passat b5.5
- Двигател: AVF 2001
- Местоположение: Петрич
- Контакти:
Re: Пасат 5.5 1.9 TDI PD 131k - Вакуум помпа?
Хах яки майстори са тези. 5w40 било за нови мотори. Моя б 5.5 131 avf наливам 5w40 505.01 и нямам грижи. Мотора е на 400 000. Именно с това 10w40 турбото постепенно става пътник особенно зимата. Не ходи в този сервиз. Виж дали всички вакуми по колата са закачени правилно. Виж за хлабави или сцепени ( напукани). Може при демонтажа да са бутнали някой. Виж този вакум на филтъра да не е излезнал. Бяло черното клапанче трябва да пропуска само в една посока вакума. Много често маркуча на вакумния резервоар е сцепен точно но входа. Виж дали не е пукнат и самия той. Н75 също може да не работи коректно. Аз имах подобен проблем на твоя с невървеж и смених де що има вакумен маркуч по системата плюс бяло-черния клапан че беше заминал и колата литна.
- sim_ex
- Мнения: 107
- Регистриран на: Сря 18 юни 2014 18:24
- Автомобил: Passat b5.5 1.9 TDI PD
- Двигател: AVF
Re: Пасат 5.5 1.9 TDI PD 131k - Вакуум помпа?
Днес най-внезапно колата и се изгуби мощността и турбото не се чува имам предвид нормалния му приятен звук.
Има записана грешка 17964 - Charge Pressure Control: Negative Deviation P1556 - 35-00 - - ()
Електричека е / има отворена вериха на някакъв вакуумен контролиращ клапан. Знаех си че е нещо електрическо защото колата просто изведъж премина в друг режим. Реагира много ограничено на натискане на педала. Добрата новина е че така ми дава разход от 4,2 на 100
а преди беше 4,8 някъде на тази отсечка от много време.
Въпроса ми е зле ли е за колата ако не я ремонтирам веднага? Технически какво става в турбото ако този ваккум го няма не ми е съвсем ясно, за не запушено нещо и да се мъчи?
Има записана грешка 17964 - Charge Pressure Control: Negative Deviation P1556 - 35-00 - - ()
Електричека е / има отворена вериха на някакъв вакуумен контролиращ клапан. Знаех си че е нещо електрическо защото колата просто изведъж премина в друг режим. Реагира много ограничено на натискане на педала. Добрата новина е че така ми дава разход от 4,2 на 100

Въпроса ми е зле ли е за колата ако не я ремонтирам веднага? Технически какво става в турбото ако този ваккум го няма не ми е съвсем ясно, за не запушено нещо и да се мъчи?
Re: Пасат 5.5 1.9 TDI PD 131k - Вакуум помпа?
Променливата геометрия на турбината не се движи. Въпросният клапан струва около 80лв.
- sim_ex
- Мнения: 107
- Регистриран на: Сря 18 юни 2014 18:24
- Автомобил: Passat b5.5 1.9 TDI PD
- Двигател: AVF
Re: Пасат 5.5 1.9 TDI PD 131k - Вакуум помпа?
Поръчах го вече, сега ме интересува на Пасат 1.9 тди може ли да се смени без да се маха цялата предница или не става. Гледам че горната гайка е достъпна, но за долната се съмнявам.Моля някой който го е правил да каже.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 67 госта