Предстои ми смяна на работата. Новата работа изисква сериозни километри дневно (над 100) с личния автомобил. За това съм изпаднал в това състояние, а трилемата е следната
- Моят автомобил Пасат Б3 с АГУ - в момента ме удовлетворява състоянието му. Проблема, че от както карам дизела и този с АГУ ми се струва доста тромав. Иначе е доста икономичен извън града(в града си е абсолютна ламя при нормално каране при това). Мисля да му сложа и метан. Тогава няма ли да се спъне още до едни реални 55-60 коня и самото му извъградско няма ли да бъде мъка повече за мен от колкото за него. А инвестицията в него би била почти половината от цената му около 750-800лв. минимум. Искам да ходя да зареждам през ден. Тук метановата уредба също ще се ходи в друг град да се постави. Независимо кой. Има ли смисъл?
- втория вариант е да го продам и да си взема едно Ауди 80(по-вероятно Б4) с метанова уредба - тук е лесно за подръжка, но четох в Ауди форума за тракащи предници безпричино. Тук инвестицията би била около половината на инвестицията в моето Б3(задължително ще е 90 коня). 115-коньовия би изискал Мет.И., което отново не си струва(пак идва една инвестиция в автомобила, която е 50% от пазарната му цена).
- третия вариант направо едно Ауди А4 В5 с метанов инжекцион с малко по-големи инвестиции, ще има достатъчно тяга и с този метан ще останат живи една прилична цифра коне. Не ми е в стилът да гоня автомобилите за това се предполага, че щом не се натиска ще е с приличен разход, въпреки многото коне тези горивни системи са по-съвършенни. Тук бях мернал една тема, че предницата се въстановяване на носачите на прилични цени(в темата за окачването на Пасат Б5 мисля, че беше). От друга страна автомобила няма да се ползва по "кърски пътища", а 100% асфалт за това предполагам ще живее достатъачно. Данъкът му ще е едни 100лв в повече на година, което не е кой знае каква сума, като се има в предвид че ще ми спестява време. Ще вози комфортно без да изморява много много.
Едно е сигурно обаче: ще ми трява голям автомобил, защото гледам, че има и голфчета с метан. За съжаление не ми вършат работа. Пътя по който ще се пътува е понякога е с доста силен страничен вятър, а разликата ще е 1-1,5лв дневно според разхода обявен в обявите.
За това питам, ако някой има различно мнение нека да пише доводите си както аз. Отворен съм за всякакви мнения. Ако греша в сметките също приемам да бъда поправен.
Автомобилна трилема
- Special mk3
- Мнения: 702
- Регистриран на: Пон 08 авг 2011 22:36
- Автомобил: Vw Golf Mk3
- Двигател: TDI
- Местоположение: Видин.
- Контакти:
Re: Автомобилна трилема
най добър вариант според мен вземи едно А4 и така поне винаги ще можеш да му вземеш някакви пари а на останалите 2варианта са много мъчителни.
- hooligan_sk
- Модератор
- Мнения: 7854
- Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
- Автомобил: GLC X254 + Golf MKV GTI
- Двигател: EA113
- Местоположение: София
Re: Автомобилна трилема
Карай си пасата с АГУ и си свиркай. 

- Dead man
- Предупреждение за вечен БАН
- Мнения: 9978
- Регистриран на: Съб 27 окт 2007 11:02
- Автомобил: Hyundai Sonata 2007
- Двигател: 2.0 16V 145HP
- Местоположение: София,Дружба 1
- Контакти:
Re: Автомобилна трилема
hooligan_sk написа:Карай си пасата с АГУ и си свиркай.
Най-доброто решение...


- embi4a
- Мнения: 695
- Регистриран на: Чет 11 яну 2007 11:57
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Габрово
Re: Автомобилна трилема
Не трябва да подценяваш и факта, че като си купиш нова кола, докато и оправиш тук там някой прикрит дефект няма да можеш да разчиташ на автомобил. Все пак едно влизане в бокса е поне за 2-3 дена. През това време ти е нужен резервен вариант за превоз до работа. А твоята си кола я познаваш и са ти ясни кусурите предполагам и там не се очакват някакви изненади за теб. B4 на аудито е вече стара кола и след 2-3 години ще се заглеждаш в по-новите и пак ще си на този кръстопът. Аз бих ти препоръчал избор между А4 и твоята си Б3. А4 е наистина по-стабилен автомобил и няма да ти тежи толкова пътуването, но помисли и за зимата при сняг и вятър дали да не си вземеш 4х4, защото и зимата ще бачкаш, а не винаги пътищата ще са на асвалт сутрин в 7 часа при цяла нощ снеговалеж. Помисли и за този аспект.
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13539
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Автомобилна трилема
Мен , ако питаш -Карай си Б3 ката докато се скапе окончателно или ремонта няма да си заслужава. Имаш евтина подръжка и малък данък.
Пишеш , че ти трябва голям автомобил , а налиташ на по-малък -А4.В А4 си е теснотия в сравнение с Пасата.
На А4 сигурно ще скочиш на 1,8 / 125 коня/ и там данъка става по-голям. По-нова кола и ще трябва и каско задължително -нали всеки ден ще въртиш поне 100 км , а сам занеш какви изроди има по пътищата. Обслужването на А4 е соленичко, дори смяна на ангренажни ролки, ремък ,имат проблеми и с обтегача / 2 модела са -за по-старите и за по-новите.Цената на малсения обтегач е
.
Колко голяма кола ти трябва и какво ще превозваш ?
Огледай се и за 1 Шаранче /Алхамбра до 2000г -място в купето много за багаж.Евтина поддръжка-като Пас Б4 , то и 115 к.с мотора е от Б4. Имах 2 Б4 ки комбита последователно ADY и екзотичния AGG. Разлика в разхода в сравнение с Шарана не намирам. Я има 0,5л/100 няма, но комфорта е много по-голям. Обаче пък със страничния вятър ще има малко проблемче при скорост над 120 км/ч. Но пък е по-висок за зимата.
Можех да взема следващата модификация, но ми трябваше автомобил за работа/или 6+1 или 2 местна баничарка.Като гледах цените на Кадита и Инки /1,6л бензин/- то с някакви си 500-600 лв по-ниски и не си заслужаваше.6и7 седалки не са сложени.Когато ми трябва обем за няма и 5 мин 3,4 и 5 та седалки са свалени и става голЕм Пикап.
Пишеш , че ти трябва голям автомобил , а налиташ на по-малък -А4.В А4 си е теснотия в сравнение с Пасата.
На А4 сигурно ще скочиш на 1,8 / 125 коня/ и там данъка става по-голям. По-нова кола и ще трябва и каско задължително -нали всеки ден ще въртиш поне 100 км , а сам занеш какви изроди има по пътищата. Обслужването на А4 е соленичко, дори смяна на ангренажни ролки, ремък ,имат проблеми и с обтегача / 2 модела са -за по-старите и за по-новите.Цената на малсения обтегач е

Колко голяма кола ти трябва и какво ще превозваш ?
Огледай се и за 1 Шаранче /Алхамбра до 2000г -място в купето много за багаж.Евтина поддръжка-като Пас Б4 , то и 115 к.с мотора е от Б4. Имах 2 Б4 ки комбита последователно ADY и екзотичния AGG. Разлика в разхода в сравнение с Шарана не намирам. Я има 0,5л/100 няма, но комфорта е много по-голям. Обаче пък със страничния вятър ще има малко проблемче при скорост над 120 км/ч. Но пък е по-висок за зимата.
Можех да взема следващата модификация, но ми трябваше автомобил за работа/или 6+1 или 2 местна баничарка.Като гледах цените на Кадита и Инки /1,6л бензин/- то с някакви си 500-600 лв по-ниски и не си заслужаваше.6и7 седалки не са сложени.Когато ми трябва обем за няма и 5 мин 3,4 и 5 та седалки са свалени и става голЕм Пикап.

Последна промяна от kris11 на Пет 29 юни 2012 8:59, променено общо 1 път.
- buller
- Мнения: 2192
- Регистриран на: Пет 14 апр 2006 11:33
- Автомобил: VW Passat B5_5 Exclusive
- Двигател: 1_8T AWT
- Местоположение: София
Re: Автомобилна трилема
kris11 написа:Мен , ако питаш -Карай си Б3 ката докато се скапе окончателно или ремонта няма да си заслужава. Имаш евтина подръжка и малък данък.
Напълно съгласен.
Милсиш ли, че който и да е нормален метанов автомобил ще е по-пъргав от твоят пасат на газ? Само ще си едни 3-4000 лв. назад и много нерви покрай "новото" возило, което няма и да познаваш и се почва всичко от начало...
Карай си Пасата, докато не стане за скрап и тогава мисли за нещо по-стойностно.
Re: Автомобилна трилема
И аз искам да карам Пасата си на АГУ, но освен гореспоменатото зимата газта става 1,30-1,40лв за литър и изгодата изчезва. Вярно че Пасата си ми е в уникално състояние и ще ми се свиди много като го продавам.
Като имах предвид "голям" имах впредвид тежък автомобил, който не умаря по време на път. Това ще му е предназначението - да ме вози до работа и обратно и нищо повече. Нищо няма да се товари, за това няма да е комби дори.(До сега съм имал 1 джета и 3 пасата комби). За това мисля, че минивана е неудачен като вариант. Иначе по нашия край снегът е прецеден, рядко натрупва, за сметка на това ветровете събарят големи хора.
Все пак от моя Пасат като сложа метан ще стане едни реални 50-55 коня, а на Аудито точнотоя 125 коня съм се насочил ще си останат 90-100 реални коня и баирите няма да ме плашат. И отново ще си иска едни 800-1000лв да се вложат в един автомобил, който струва почти два пъти тази сума.
Понеже това се очакваше още от миналата година съм предвидил факта, че може автмобилът да влезе в бокса независимо от годината, марката и състоянието и за това тази зима взех едно Б4 ТДИ(беше добър избор докато местни майстори не го пооправиха малко).
Пуснал съм темата и в Ауди-форума, ако някой желае да чете моля.
Като имах предвид "голям" имах впредвид тежък автомобил, който не умаря по време на път. Това ще му е предназначението - да ме вози до работа и обратно и нищо повече. Нищо няма да се товари, за това няма да е комби дори.(До сега съм имал 1 джета и 3 пасата комби). За това мисля, че минивана е неудачен като вариант. Иначе по нашия край снегът е прецеден, рядко натрупва, за сметка на това ветровете събарят големи хора.
Все пак от моя Пасат като сложа метан ще стане едни реални 50-55 коня, а на Аудито точнотоя 125 коня съм се насочил ще си останат 90-100 реални коня и баирите няма да ме плашат. И отново ще си иска едни 800-1000лв да се вложат в един автомобил, който струва почти два пъти тази сума.
Понеже това се очакваше още от миналата година съм предвидил факта, че може автмобилът да влезе в бокса независимо от годината, марката и състоянието и за това тази зима взех едно Б4 ТДИ(беше добър избор докато местни майстори не го пооправиха малко).
Пуснал съм темата и в Ауди-форума, ако някой желае да чете моля.
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13539
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Автомобилна трилема
"Като имах предвид "голям" имах впредвид тежък автомобил, който не умаря по време на път. Това ще му е предназначението - да ме вози до работа и обратно и нищо повече."
В случая ще се возиш сам .Тогава за каков ти е голям,скъп автомобил и със скъпа поддръжка, като А4?
Вземи си нещо от рода на Поло 1,4 , Митцубиши Колт, Нисан Микраи с газ си ти.
В случая ще се возиш сам .Тогава за каков ти е голям,скъп автомобил и със скъпа поддръжка, като А4?
Вземи си нещо от рода на Поло 1,4 , Митцубиши Колт, Нисан Микраи с газ си ти.
- dimovip
- Мнения: 1085
- Регистриран на: Вто 18 авг 2009 19:16
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: ADR
- Местоположение: Бургас
Re: Автомобилна трилема
събери левчета и земи един Б5, по широк ми се струва от А4-ката, лично на мен ми е по комфортно в пасата ми, отколкото в на комшията А4-ката (комби)
Re: Автомобилна трилема
kris11 написа:В случая ще се возиш сам .Тогава за каков ти е голям,скъп автомобил и със скъпа поддръжка, като А4?
Вземи си нещо от рода на Поло 1,4 , Митцубиши Колт, Нисан Микраи с газ си ти.
Защото малките автомобили умарят на дълъг път заради малкото си килограми и късо междуосие, отделно се влияят повече на страничния вятър, който по нашия край си е фактор.
Ако не беше така нямаше да се чудя, а направо се мятах в един Голф 2 - малък, икономичен и се поддържа за без пари(почти). А се спрях на Ауди А4 заради по-ниската цена спрямо Б5. Всеки може да се убеди в това в мобилето, карка и т.н. А4 има и по 2 и нещо, 3500 та до 6000. А Б5 започват от 4 хилки което си е много. От там нататък започват сметките. Основната причина предполагам са годините. Вътрешното пространство не ми е кой знае какъв фактор 15-20см повече или в по-малко не е проблем.
А за сега си мисля за А4, защото гледам 2 обяви горят около 7 и малко лв имат тяга все пак имат поне 100-тина живи коня. Моя автомобил колкото и да е добър ще има 50-55 и малко-поголям разход на това купе. Не знам. Вярно, че е старо здраво надеждно с този разход си е фактор, а аз гоня точно това разхода.
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13539
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Автомобилна трилема
velinsl написа:.
А за сега си мисля за А4, защото гледам 2 обяви горят около 7 и малко лв имат тяга все пак имат поне 100-тина живи коня. , а аз гоня точно това разхода.
1,8 / 125 к.с. лапа над 12 л градско.Извънградско по негови думи му идвало 10л/100. Дойде време за смяна на оптегача и му се присра направо от цената. Вярно е, че я юрка и кара бързо.
пак ти казвам , ако търсиш нисък разход търси по-малка кола . За умората при пътуване има много фактори.зависи и от възраста / без обиди/ . Навремето съм правил Варна -Цигов Чарк -Варна без почивка с Фиат 125Р през август месец, с чакане 4-5 часа за зареждане на газ в Пловдив -к-с Тракия/1993-1994 г/. Сега няма да мога да го повторя вече.Правил съм Варна Рюселхайм без почивка - направо труп-вече поне с 3 почивки и спане няколко часа поне.
Или търсиш икономия или голям комфорт - 2 те са несъвместими. Ако е за икономия на гориво търсиш малък лек автомобил макс 1,6л с климатик. А4 ката въобше не е евтин автомобил и за поддръжка
Последна промяна от kris11 на Пон 02 юли 2012 10:47, променено общо 1 път.
- mafiota
- Мнения: 1582
- Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
- Автомобил: Audi A6 C5
- Двигател: APU
- Местоположение: Козлодуй
Re: Автомобилна трилема
На метан е най-икономично но си иска по-голям обем на мотора, поне над 2-ка.
Има едно момче от Тойота клуба с една Карина като моята , но двигател двойка на метан. Човека е повече от доволен, всеки ден пътуват 4 човека от Ботевград до София и казва, че пътя му стъпва около 7...8лв. на 100км.
Другата кола,която много уважавам , и носи "метанизиране" (според мен) е Ауди А6 Ц4 (първата А6-ца, и разбира се комби
).Механичния инжекцион си иска повече познания за газификация, но не е невъзможно, а 2,6 мотора (мисля че с код ABC) си е направо правен за ГИ или МИ
А4-ката не лошо като вариант, но до колкото разбирам постояно им пъкват разни дребни дразнещи проблеми от сорта на лопащти носачи, проблеми с имобилайзера, заседнали клапи на парното през зимата и т.н.
Има едно момче от Тойота клуба с една Карина като моята , но двигател двойка на метан. Човека е повече от доволен, всеки ден пътуват 4 човека от Ботевград до София и казва, че пътя му стъпва около 7...8лв. на 100км.
Другата кола,която много уважавам , и носи "метанизиране" (според мен) е Ауди А6 Ц4 (първата А6-ца, и разбира се комби


А4-ката не лошо като вариант, но до колкото разбирам постояно им пъкват разни дребни дразнещи проблеми от сорта на лопащти носачи, проблеми с имобилайзера, заседнали клапи на парното през зимата и т.н.
Re: Автомобилна трилема
kris11 написа:velinsl написа:.
А за сега си мисля за А4, защото гледам 2 обяви горят около 7 и малко лв имат тяга все пак имат поне 100-тина живи коня. , а аз гоня точно това разхода.
1,8 / 125 к.с. лаяпа над 12 л градско.Извънградско по негови думи му идвало 10л/100. Дофщйде време за смяна на оптегача и му се присра направо от цената. Вярно е, че я юрка и кара бързо.
пак ти казвам , ако търсиш нисък разход тръси по-малка кола . За умората при пътуване има много фактори.зависи и от възраста / без обиди/
Не се обиждам ни най-малко. Има го и варианта да се нагласиш към даден режим. Отначало ще ми е зор наистина, но човек знае 2 и 200. Предполагам ще се адаптирам към новите условия.
-
- Мнения: 5553
- Регистриран на: Вто 05 апр 2005 6:45
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Автомобилна трилема
Пишеш сякаш не си карал много А4 с този мотор. Не зная как ще избираш кола по съвети от форума - аз бих навъртял по 100-200км на всеки от кандидатите, пък тогава бих мислил за цени и разход на гориво. 100-200км са нищо, но поне имаш СОБСТВЕНИ впечатления, а не разчиташ на чужди. Аз съм карал А4 с ADR и Пасат Б3 с 2Е - двата мотора нямат много общо и разликата съвсем не е в полза на ADR, да не говорим, че 2Е не е най-страхотния мотор на ФВ.velinsl написа:...
Все пак от моя Пасат като сложа метан ще стане едни реални 50-55 коня, а на Аудито точнотоя 125 коня съм се насочил ще си останат 90-100 реални коня и баирите няма да ме плашат...
Аз не казвам, че е лош - напротив - съгласен съм, че за времето си е ОК. Исках да изтъкна, че не е нищо особено, а е много по-приятен за каране и не харчи повече от 20-клапановия ADR, който има 10кс отгоре.mafiota написа:Еее за годините си не е бил никак лош компромис между разход вървеж,и поддръжка.
Последна промяна от myrshavija на Съб 30 юни 2012 8:56, променено общо 1 път.
Върни се в “Избор и покупка на автомобил”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 50 госта