требва да има ограничение, то си личи кво става по пътя
Мощност на МПС и възрастово ограничение
- 20vTurbo
- Мнения: 1034
- Регистриран на: Вто 29 мар 2005 23:12
- Автомобил: Jetta GLI Mk6 TSI + Octavia VRS
- Двигател: 2012 20 TSI CCTA 2003 18 AUQ
- Местоположение: София или Някъде в скалистите планини
- Контакти:
Колеги, как доказвате че по малкото конски сили ще доведат до какъвто и да е спад в проишествията? Има ли някакви данни, статистики или други факти които подкрепят това твърдение? От къде знаете че ако Голфа за който става въпрос в тази тема е бил под 100кс нещо е щяло да бъде по-различно?
Тъй като явно си чешим езиците да споделя и лично мойто мнение че е по-опасно да се кара маломощен автомобил, защото не ти дава възможност за бърза реакция в критични ситуации, като надминаване например. Трябва доста повече опит, за да очакваш реакциите на другите водачи и да следиш пътната обстановка при положение че всички маневри по един първокласен път или магистрала отнемат доста повече време.
Питайте всеки нов шофьор и той/тя неминуемо ще ви каже че най-ужастната маневра е надминаването на автобус, камион или друго такова нещо което даже плаши само с размерите си.
Според мене в България си има достатъчно закони. Сега трябва да се научим да ги спазваме а не да се чудим какъв нов закон да измислим за да органичаваме още този или онзи. Не е нужно да ограничаваме младите шофьори в избора на автомобили а трябва да ги научиме да спазват закона, такъв какъвто е. Иначе няма гаранция че това няма да е поредният безсмилен закон който никой не спазва.
Може и да бъркам а?
Тъй като явно си чешим езиците да споделя и лично мойто мнение че е по-опасно да се кара маломощен автомобил, защото не ти дава възможност за бърза реакция в критични ситуации, като надминаване например. Трябва доста повече опит, за да очакваш реакциите на другите водачи и да следиш пътната обстановка при положение че всички маневри по един първокласен път или магистрала отнемат доста повече време.
Питайте всеки нов шофьор и той/тя неминуемо ще ви каже че най-ужастната маневра е надминаването на автобус, камион или друго такова нещо което даже плаши само с размерите си.
Според мене в България си има достатъчно закони. Сега трябва да се научим да ги спазваме а не да се чудим какъв нов закон да измислим за да органичаваме още този или онзи. Не е нужно да ограничаваме младите шофьори в избора на автомобили а трябва да ги научиме да спазват закона, такъв какъвто е. Иначе няма гаранция че това няма да е поредният безсмилен закон който никой не спазва.
Може и да бъркам а?
- radotom
- Модератор

- Мнения: 19726
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Та това го писах по повод темата може ли да се дават книжки на хора на 17 години в Tuning.bg
За щастие, катастрофите ми продължават да са само 2. И определено не правя такива изпълнения пред Панаира, или където и да е другаде!
Гласувам ЗА ограничението!
Евалла, колега, шапка ти свалям! Точно, защото знам че има и такива хора като теб, в Тунинга гласувах За!
radotom от Tuning.bg написа:Здравейте. Току що се регистрирах и то главно заради тази тема.
Да уточня, на 36 години съм, но гласувах с "ДА"
HeAdY, аз не съм от тези, които смятат, че ВСИЧКИ на по 18 се мислят за каквото и да било, макар, че с повечето е така. Аз също се мислех.
И съм напълно съгласен, че повечето катастрофи се правят от хора с по 3-4-5 годишен стаж... поне, по-опасните и с фатални последици...
А да обясня сега и защо гласувах с ДА.
При повечето млади шофьори се получава така, че колите, които карат са достатъчно слабички, за да се правят твърде големи изцепки, защото са купени от мама и тати, а... на кой му се дават пари за трошене?!? Лично аз, преди 16 години почнах с Трабантче... И си го карах 11 годинки! Какви ли не дивотии съм правил с него, но досега имам 2 катастрофи... едната с 8, а другата с 5 км/ч. Говоря за тези по моя вина, не когато мен са ме блъскали.
Съгласен съм, че сега мисля по съвсем различен начин... тогава, с Трабанта 3 пъти обиколих колелото на Панаира в Пловдив (аз съм от там), щото предните 2 пъти не свирнаха достатъчно добре гумите! Последния път свириха през цялото време задните и аз, супердоволен от себе си, си продължих пътя! Но и не се замислих, че така създавам някакво, макар и малко неудобство на другите участници в движението! Когато човек почне с някоя по-малка колица, шанса да оцелее до по-голямата, която вече може да си купи сам, е по-голям според мен!
А за тези, дето татковците им купуват BMW 5-ца и им казват: "Внимавай как я караш" и ги пускат да газят наред без повече приказки... ми те и преди това са им давали ключовете... каква е разликата? Така, че за мен тази 1 година не е от значение, важно е съвсем друго. Дали човекът, който седне зад волана, независимо на колко години е, все пак му се е случвало поне веднъж в живота да се замисли поне за едно нещо! Имаше един в една от предните теми, дето бил 'шофьор' от 2 години, а имал 5-6 катастрофи...Е те тоя и на 80 като стане, пак няма да има акъл! На такива лайна и главата да им стошиш е малко!
За щастие, катастрофите ми продължават да са само 2. И определено не правя такива изпълнения пред Панаира, или където и да е другаде!
Гласувам ЗА ограничението!
MandalaY написа:Аз съм на 20 години и карам кола, която е 115коня, но това не ме прави автоматично камикадзе летящо с 200км по магистралата. ... защото, ако човек си е простак - той си е такъв и на пътя.
Евалла, колега, шапка ти свалям! Точно, защото знам че има и такива хора като теб, в Тунинга гласувах За!
- zmej
- Мнения: 1510
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 15:35
- Автомобил: Audi 8D5 Quattro
- Двигател: AJL
- Местоположение: София
- Контакти:
20vTurbo написа:Тъй като явно си чешим езиците да споделя и лично мойто мнение че е по-опасно да се кара маломощен автомобил, защото не ти дава възможност за бърза реакция в критични ситуации, като надминаване например.
Подкрепям, само че при уточнението, че става въпрос за шофьор с опит. По-добре е неопитният шофьор да започне с по-маломощна кола (лично мнение).
20vTurbo написа:Според мене в България си има достатъчно закони. Сега трябва да се научим да ги спазваме а не да се чудим какъв нов закон да измислим за да органичаваме още този или онзи. Не е нужно да ограничаваме младите шофьори в избора на автомобили а трябва да ги научиме да спазват закона, такъв какъвто е. Иначе няма гаранция че това няма да е поредният безсмилен закон който никой не спазва.
Може и да бъркам а?
Подкрепям на 100%. И приемам всяко увеличаване на санкциите или въвеждането на нови като явен знак, че службите, отговорни за горното, просто не могат да си свършат работата.
п.с. не съм гласувал, чудя се...
-
rukuku
- Мнения: 41
- Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:00
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: В. Търново
Твърдо ЗА. Съгласен съм с колегите, че в много ситуации по-мощната кола може да те "извади" от ситуация, но без достатъчно опит в още повече ситуации може да те погребе. Според мен не възраста е определяща, а стажа. Трябва да е като при мотоциклетите 3 годинки стаж на под 350 кубика (100 коня за автомобилите примерно), чак тогава нещо по-мощно.
Нека всеки от вас си спомни първите си някоко хиляди километри като шофьор и да си припомни как е боравил с газта и спирачката и как борави сега. Особенно на хлъзгав път всеки един по-рязък скок върху педала на газта, когато под капака се крият повече кончета може да е фатален (недай си боже предаването да е задно). В съвременните автомобили има системи предотвратяващи голяма част от тази неопитност, но нека реално погледнем на нещата - колко от нас карат такива автомобили. Да не говорим как увлича скоростта, когато колата реагира адекватно на всяко настъпване и иска още и още.
Нека всеки от вас си спомни първите си някоко хиляди километри като шофьор и да си припомни как е боравил с газта и спирачката и как борави сега. Особенно на хлъзгав път всеки един по-рязък скок върху педала на газта, когато под капака се крият повече кончета може да е фатален (недай си боже предаването да е задно). В съвременните автомобили има системи предотвратяващи голяма част от тази неопитност, но нека реално погледнем на нещата - колко от нас карат такива автомобили. Да не говорим как увлича скоростта, когато колата реагира адекватно на всяко настъпване и иска още и още.
- musura
- Сър
- Мнения: 7129
- Регистриран на: Пон 28 мар 2005 21:01
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Голям Поровец
rukuku написа:Трябва да е като при мотоциклетите 3 годинки стаж на под 350 кубика (100 коня за автомобилите примерно), чак тогава нещо по-мощно.
Тази идея ми допада най-много, защото не годините са важни, а уменията (стажа) - един познат изкара книжка на 40+ години и кара по-зле от 18 годишен - хем вече е по-"дърт" и е със самочуствие на тежкар, хем уменията му са супер малко и като цяло да се возя при него за мен е винаги едно екстремно преживяване
- 20vTurbo
- Мнения: 1034
- Регистриран на: Вто 29 мар 2005 23:12
- Автомобил: Jetta GLI Mk6 TSI + Octavia VRS
- Двигател: 2012 20 TSI CCTA 2003 18 AUQ
- Местоположение: София или Някъде в скалистите планини
- Контакти:
Само да добавя, че както някой вече спомена, практиката в другите страни показва че има други ефективни методи за контролиране на младите шофьори.
Например аз като си купих първата кола (VW Scirocco `81) пореди мноооого години
застраховката ми за 1 година ГО беше колкото цената на колата, понеже бях на 17 и имах книжка от няколко месеца. Ако бях направил някоя злополука или даже само ме бяха глобили за превишена скорост, затраховката щеше да се вдигне толкова, че би било изключено да си я платя с моят скромен бюджет. Нямате си на представа колко внимателно карах ... всеки път като на изпит по кормуване.
Например аз като си купих първата кола (VW Scirocco `81) пореди мноооого години
- Golf_maniac
- Мнения: 151
- Регистриран на: Чет 27 юли 2006 15:14
- Автомобил: BMW 530i
- Двигател: V8
- Местоположение: Варна
Ха...Аз си взех изпита най-накрая...от 3-тия път
Обаче си признавам,че не се считам за шофьор,затова нямам и намерение да правя каквито и да било изпълнения с Мania-та
И без това всички ми казват,че колата не е за мен...е Аз ще докажа обратното,Но с разумно шофиране!!!
Аз няма да гласувам,защото ако бях решил да почна от GTI щях това да направя,а "За" ми отнема това право,като ме слага наравно с младите "състезатели" на пътя.От друга страна съм твърдо ЗА да се вземат някакви мерки да се спре войната по пътищата,обаче не по този начин!
Все пак като се обърне каруцата...варианти Много

Обаче си признавам,че не се считам за шофьор,затова нямам и намерение да правя каквито и да било изпълнения с Мania-та
Аз няма да гласувам,защото ако бях решил да почна от GTI щях това да направя,а "За" ми отнема това право,като ме слага наравно с младите "състезатели" на пътя.От друга страна съм твърдо ЗА да се вземат някакви мерки да се спре войната по пътищата,обаче не по този начин!
Все пак като се обърне каруцата...варианти Много
ЗА естетвено даже бих казал,че колоте над 100к.с. трябва да се продобиват чрез специална подготовка курс.
А не некви лайнета колкото мен на по 18-19-20 годишно да ми вземат вчера книжка и да се правят на райсери и после да загиват и невинни и те самите.
За това се почва от Москве-Лада и така по стълбицата.
А не некви лайнета колкото мен на по 18-19-20 годишно да ми вземат вчера книжка и да се правят на райсери и после да загиват и невинни и те самите.
За това се почва от Москве-Лада и така по стълбицата.
- smurf
- Мнения: 918
- Регистриран на: Пон 13 фев 2006 19:57
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Димитровград
абе вдига 150км/ч ама за колко време и разстояние, в града примерно?аз едно време като бях с дизелче скромно, ми се случи един път да мина по-бързичко покрай патрулка, подгониха ме и 500-600м по-напред спрях и ме обвиниха, че "карали с 120км/ч и не можели да ме стигнат"
аз като си колко ми трябва да вдигна 120, че и повече, за да не могат да ме стигнат.....дали ако бях със следващата ми кола 2-ка GTI, щях да съм със същата скорост ( в случая бях с някъде около 80), и дали ако ми се наложеше да спирам, щях да спра по бързо с GTI-то, щото сигурно щях да съм с над 130+ км/ч?
вярно, че всяка кола може да вдигне 150км/ч , ама в градско надали?
вярно, че всяка кола може да вдигне 150км/ч , ама в градско надали?
- dude
- Мнения: 1614
- Регистриран на: Пет 27 май 2005 13:01
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
20vTurbo написа:Само да добавя, че както някой вече спомена, практиката в другите страни показва че има други ефективни методи за контролиране на младите шофьори.
Например аз като си купих първата кола (VW Scirocco `81) пореди мноооого годинизастраховката ми за 1 година ГО беше колкото цената на колата, понеже бях на 17 и имах книжка от няколко месеца. Ако бях направил някоя злополука или даже само ме бяха глобили за превишена скорост, затраховката щеше да се вдигне толкова, че би било изключено да си я платя с моят скромен бюджет. Нямате си на представа колко внимателно карах ... всеки път като на изпит по кормуване.
А колко ефективно е, ако си вземеш книжката на 17 и почнеш да караш кола на 21, водят ти се три години стаж, застраховката ти е малка и пак се провираш между капките. Не мисля, че голямата застраховка така лесно решава нещата
- 20vTurbo
- Мнения: 1034
- Регистриран на: Вто 29 мар 2005 23:12
- Автомобил: Jetta GLI Mk6 TSI + Octavia VRS
- Двигател: 2012 20 TSI CCTA 2003 18 AUQ
- Местоположение: София или Някъде в скалистите планини
- Контакти:
dude написа:20vTurbo написа:Само да добавя, че както някой вече спомена, практиката в другите страни показва че има други ефективни методи за контролиране на младите шофьори.
Например аз като си купих първата кола (VW Scirocco `81) пореди мноооого годинизастраховката ми за 1 година ГО беше колкото цената на колата, понеже бях на 17 и имах книжка от няколко месеца. Ако бях направил някоя злополука или даже само ме бяха глобили за превишена скорост, затраховката щеше да се вдигне толкова, че би било изключено да си я платя с моят скромен бюджет. Нямате си на представа колко внимателно карах ... всеки път като на изпит по кормуване.
А колко ефективно е, ако си вземеш книжката на 17 и почнеш да караш кола на 21, водят ти се три години стаж, застраховката ти е малка и пак се провираш между капките. Не мисля, че голямата застраховка така лесно решава нещата
Е добре де ама не е ли същата работа със 100-те конски сили?

Върни се в “Основен Volkswagen Форум”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 68 госта