


Клима Golf 1.9 TDI ARL
-
- Мнения: 296
- Регистриран на: Нед 16 окт 2011 18:26
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: plovdiv
Клима Golf 1.9 TDI ARL
Става дума за Golf 1.9 TDI ARL. Климатроника охлажда добре но на малка скорост до 80 90 км/час. След тази скорост започва да духа топло. Ходих в 2 сервиза , нищо не направиха, казват че фреона е добре, но не се промени нищо. Има ли някои обяснение? Има ли връзка между клима и турбото? знае ли някои читав сервиз заа автоклиматици ж Пловдив?
- juve
- Мнения: 2255
- Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
- Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
- Двигател: AAZ - ALH
- Местоположение: Пловдив
Re: Клима Golf 1.9 TDI ARL
Няма общо с турбото. Духа топло казваш...а кога духа топло? Ако го пуснеш сутрин пак ли е така? Твоя проблем и твърдението на майсторите за фреона ме навеждат на 2 варианта:
1 имаш нещо по клапите и управлението им , и когато климатроника реши да се прави на "умен" и да нагласи нещата така че да се получат зададените параметри в купето, се отваря , затваря или недоотваря нещо, което не трябва и тогава се получава "клинч"
2 поради някаква причина която може да е;
- дроселиране ( запушване) - тогава при завишени обороти в смукателната страна пада налягането недопустимо - все едно няма фреон и пресостат спира компресора
- свръх кондензация - при завишени обороти кондензатора не може да разсее тягата - щото е запушен от боклук и т.н - пресостат спира компресора
- някаква повреда в пресостата , ТРВ или производни...
( визирам, че тези случаи са логични при условие, че системата е надлежно вакуумирана и заредена с фреон по документи и пак ги прави такива)
1 имаш нещо по клапите и управлението им , и когато климатроника реши да се прави на "умен" и да нагласи нещата така че да се получат зададените параметри в купето, се отваря , затваря или недоотваря нещо, което не трябва и тогава се получава "клинч"

2 поради някаква причина която може да е;
- дроселиране ( запушване) - тогава при завишени обороти в смукателната страна пада налягането недопустимо - все едно няма фреон и пресостат спира компресора
- свръх кондензация - при завишени обороти кондензатора не може да разсее тягата - щото е запушен от боклук и т.н - пресостат спира компресора
- някаква повреда в пресостата , ТРВ или производни...
( визирам, че тези случаи са логични при условие, че системата е надлежно вакуумирана и заредена с фреон по документи и пак ги прави такива)
-
- Мнения: 296
- Регистриран на: Нед 16 окт 2011 18:26
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: plovdiv
Re: Клима Golf 1.9 TDI ARL
Не знам сутрин как е, защото проблема се появи при движение по магистралата вчера от морето насам, беше около 18 часа. Проблема е по скоро в електрониката, но повечето майстори са пълни аматьори в това отношение.
- juve
- Мнения: 2255
- Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
- Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
- Двигател: AAZ - ALH
- Местоположение: Пловдив
Re: Клима Golf 1.9 TDI ARL
Проблема е по скоро в електрониката, но повечето майстори са пълни аматьори в това отношение.
Проблема е, че тази материя е умерено документирана, а майсторите....тези, които са хладилни не са навътре толкова в електрониките, а тези с електрониките не са навътре в хладилното


- sukito
- Мнения: 400
- Регистриран на: Пон 22 сеп 2008 17:00
- Автомобил: Golf mk4
- Двигател: AHF 2000
- Местоположение: Пловдив
Re: Клима Golf 1.9 TDI ARL
Направете една проверка с vag-com, поне ако климатроника е забил грешка ще имаш насока за действие.
- Dobromirski
- Мнения: 1582
- Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
- Автомобил: Seat Leon
- Двигател: ARL 150+ hp
- Местоположение: Плевен
- Контакти:
Re: Клима Golf 1.9 TDI ARL
Ако климатроника е "забил" някаква грешка , дисплея мига за 15 секунди при първоначално палене.
Според мен , не скоростта на движение , а оборотите ( и ли по точно постоянното поддържане на по-високи обороти) е причината. Закачи и гледай актуалните стойности на входящите датчици. Иначе на първо време , кат хвърля боба, ми идват ей тия неща :
1. Проблем в (затворило) ТРВ или задръстен филтър/дехидратор . И в двата случая компресора вдига високо налягане и пресостата изключва електромагнита .
2. Външен температурен датчик - под 4 градуса компресора не тръгва.
3. Температурен датчик на двигателя или двигателя прегрява.
4. По-новите голфчета имат и температурен датчик на самият компресор - демек компресора прегрява.
5. ни са сещам друго ....
Според мен , не скоростта на движение , а оборотите ( и ли по точно постоянното поддържане на по-високи обороти) е причината. Закачи и гледай актуалните стойности на входящите датчици. Иначе на първо време , кат хвърля боба, ми идват ей тия неща :
1. Проблем в (затворило) ТРВ или задръстен филтър/дехидратор . И в двата случая компресора вдига високо налягане и пресостата изключва електромагнита .
2. Външен температурен датчик - под 4 градуса компресора не тръгва.
3. Температурен датчик на двигателя или двигателя прегрява.
4. По-новите голфчета имат и температурен датчик на самият компресор - демек компресора прегрява.
5. ни са сещам друго ....

-
- Мнения: 296
- Регистриран на: Нед 16 окт 2011 18:26
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: plovdiv
Re: Клима Golf 1.9 TDI ARL
Май реших проблема. Промених режима на климатроника и нещата тръгнаха. Включих бутона със стрелката, която показва че върти въздуха вътре и нещата се оправиха. Преди малко се прибрах от морето с скорост 160/ час при 3000 об и клима си работеше перфектно.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot], nikchetoo, Valkata 74 и 22 госта