Историята тръгва от
Тук
И продължава така:
На скоро ми влезе в главата че трябва да сменя турбината с по-голяма, но каква беше въпросът. Първи
се бях спрял на такава от "ЛТ" Щеше да е най-лесно, махам моята,фланец и слагам новата. Нямаше да
има нужда от бодмяна на ЕКУ-то понеже и двете са с УестГейт, а не ВНТ.В последствие реших да е от
Голф4 (или друга марка кола) ГТ1749В,ВА или ВБ, но и тя отпадна защото ми испадна ГТ2256В на Гарет
от Ивеко Дейли. Тази турбина е с променлива геометрия и се управлява с вакуум посредствум клапан
Н75,клапана обаче го управлява ЕКУ-то, обаче то е за УестГейт,а на мен ми трябваше за ВНТ. Проблемът
се реши лесно, ЕКУ-то се препрограмира със софтуер за АФН който е за ВНТ турбо попрепипа се тук там
и готиово. И точно като си помислите че всичко трудно е направено удряте на греда:
Първо няколко снимки на турбините:
това е оригиналната на 1з

А това е "новата"



Друго за сравнение не ми попадна пред погледа:

Първо пробвах с оригиналният изпускателен колектов, чрез преходен фланец да я монтирам НО и тук
ударих на греда. Турбото потъна много надолу и започна да опира или в лапата на мотора или в купето
как и в рейката. Беше ясно трябва да намеря друг колектор и това беше такъв от 1,6ТД
http://media.photobucket.com/image/golf ... ifold1.jpg

Чийто фланец е под определен ъгал позволяващ да се измесни турбото в подходящята позиция,което в
същност ми скъса нервната система. Птне ми 5дена да направя фланец (тоест да ми направят фланец
защото го изработваха в един завод във Видин 4-рима добри фрезисти) Както всичко при мен и това не
стана от първият път, три пъти правиха фланец докато го напаснеме както трябва и ето как изглежда в
съров вид.


Пропуснал съм да го снимам преди да го поставя, общо взето е същият но е портван за да пасне на
двата отвора на турбото и колектора.
Ден 5ти


И дойде време да го поставям на мястото му (на главата)

И както си й мислите поставих го без проблем

Понеже турбината на 1,6ТД стой нагоре, а аз обърнах колектора да стои надолу входящият алуминиев
колектор не стана понеже допираше на няколко места и се наложи да сваля турбината !?!?!? може би за
100тен път, съответно използвах ъглошлаифа




И поставих новият колектор от ТДИ 130к.с. поппа-дюза:


Доиде време за маслените магистрали, те като цяло не ме затрудниха много защото високото налягане си
пасна на място, трябичката за оттичането я преправих малко в ляво е тази която използвах, а в дясно
е оригиналната на 1з:

Наложи се да направя и фланец за генерацията понеже тази турбина нямаше шпилки за тръбите.





И накрая най-важното софтуера:


Остана само да .... запали

Притеснява ме само този звук който издава турбото в генерацията. Знам че така разтоварва турбото
чрез ВНТ-то но в началото не се чуваше толкова колкото в момента. Сега като се возя из Видин и
посноянно м/у предавките издава този звук но доста по-силно от този на клипа.
Ако съм допуснал някъде правописна грешка предварително се извинявам, ще я поправя.