Passat B7 - впечатления след 45 дена и 4000 км. каране.
- dancing_niki
- Скиора
- Мнения: 2107
- Регистриран на: Нед 24 сеп 2006 17:55
- Автомобил: VW Touareg V6 TDI Individual
- Двигател: CASA
- Местоположение: София
Re: Passat B7 - впечатления след 45 дена и 4000 км. каране.
При Б5.5 огледалата могат да се прибират автоматично от модула за електронно регулиране на седалките. Предполагам и при новите модели е такова положението.
- imedarov
- Мнения: 1722
- Регистриран на: Чет 17 мар 2005 9:26
- Автомобил: Passat B8
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Passat B7 - впечатления след 45 дена и 4000 км. каране.
Шкодата е Супърб II, със задържането на копчето за заключване на дистанционното, огледалата се прибират.
Ники, искаш да кажеш че и при 5.5 е така?
Ники, искаш да кажеш че и при 5.5 е така?
-
- Мнения: 401
- Регистриран на: Вто 21 апр 2009 21:31
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Passat B7 - впечатления след 45 дена и 4000 км. каране.
imedarov написа:Шкодата е Супърб II, със задържането на копчето за заключване на дистанционното, огледалата се прибират.
Въпрос 1: Какво се случва със стъклата като задържим копчето за заключване на дистанционното - те също ли се затварят (рсп. отварят стъклата и огледалата при задържане на копчето за отключване)?
Въпрос 2: Кой блок прави това и какъв му е прод.номер ?
- dancing_niki
- Скиора
- Мнения: 2107
- Регистриран на: Нед 24 сеп 2006 17:55
- Автомобил: VW Touareg V6 TDI Individual
- Двигател: CASA
- Местоположение: София
Re: Passat B7 - впечатления след 45 дена и 4000 км. каране.
Не мога да кажа дали през VCDS може да се програмират огледалата да се прибират при заключване или с ровене в битовете на контролера. Със сигурност тази опция, както и "падането" на огледалата надолу при включване на задна се управляват от контролера на електрически регулируемите седалки.
- imedarov
- Мнения: 1722
- Регистриран на: Чет 17 мар 2005 9:26
- Автомобил: Passat B8
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Passat B7 - впечатления след 45 дена и 4000 км. каране.
pavel_andreev написа:
Въпрос 1: Какво се случва със стъклата като задържим копчето за заключване на дистанционното - те също ли се затварят (рсп. отварят стъклата и огледалата при задържане на копчето за отключване)?
Въпрос 2: Кой блок прави това и какъв му е прод.номер ?
По първия въпрос, да стъклата се вдигат/свалят със задържане на копчето.
Моля някой ако знае да отговори на втория въпрос.
-
- Мнения: 401
- Регистриран на: Вто 21 апр 2009 21:31
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Passat B7 - впечатления след 45 дена и 4000 км. каране.
Порових малко по въпроса:
1. Управлението на позицията на огледалата става "смесено" от
42: Door Elect, Driver (J386) при Б7 това е 3AA 959 701 A
и
36: Seat Mem. Drvr (J810) при Б7/Б6 това е 3C8 959 760 A
Ръчното управление с "джойстика" става от J386 (електрониката на вратата), а ако има монтирани електрически управляеми седалки с памет, то позиционирането на огледалата на дадена позиция, включително навеждане на дясното огледалао (или и двете) надолу при заден ход се управлява от J810 (контролера на седалките).
Прибирането (сгъването) на огледалата се управлява само от електронния блок на вратата J386. При няколко модела Шкоди, Пасат и Тигуан блока е един и същ като хардуер (3C0 959 793 C) но е различна версията на софтуера, който прави това автоматично прибиране. Не може да се смени софтуера, защото в шкодата няма управление на други джаджи по вратите, които ги има в Пасат (има други технически проблеми). Освен това срещнах неофициално мнение, че VW считали, че този начин на автомтаично прибиране води до преждевременно износване и дефектиране на механизмите за сгъване, които са конструирани за инцидентно дейстие, а не за ежедневно.
Разбира може да се добави такава функционалност, огледалата да се прибират само, когато се оставят на положение например 6 часа. С този джойстик има и други недомислици - например, ако е на 2 часа (отопление на огледалата) и се остави там - поребителя по никакъв начин не знае кога се отопляват стъклата и кога е изтекло времето за това (таймаут от 10 мин. програмируем с ВАГ КОМ), какво става ако загасими запалим колата и т.н.
1. Управлението на позицията на огледалата става "смесено" от
42: Door Elect, Driver (J386) при Б7 това е 3AA 959 701 A
и
36: Seat Mem. Drvr (J810) при Б7/Б6 това е 3C8 959 760 A
Ръчното управление с "джойстика" става от J386 (електрониката на вратата), а ако има монтирани електрически управляеми седалки с памет, то позиционирането на огледалата на дадена позиция, включително навеждане на дясното огледалао (или и двете) надолу при заден ход се управлява от J810 (контролера на седалките).
Прибирането (сгъването) на огледалата се управлява само от електронния блок на вратата J386. При няколко модела Шкоди, Пасат и Тигуан блока е един и същ като хардуер (3C0 959 793 C) но е различна версията на софтуера, който прави това автоматично прибиране. Не може да се смени софтуера, защото в шкодата няма управление на други джаджи по вратите, които ги има в Пасат (има други технически проблеми). Освен това срещнах неофициално мнение, че VW считали, че този начин на автомтаично прибиране води до преждевременно износване и дефектиране на механизмите за сгъване, които са конструирани за инцидентно дейстие, а не за ежедневно.
Разбира може да се добави такава функционалност, огледалата да се прибират само, когато се оставят на положение например 6 часа. С този джойстик има и други недомислици - например, ако е на 2 часа (отопление на огледалата) и се остави там - поребителя по никакъв начин не знае кога се отопляват стъклата и кога е изтекло времето за това (таймаут от 10 мин. програмируем с ВАГ КОМ), какво става ако загасими запалим колата и т.н.
Re: Passat B7 - впечатления след 45 дена и 4000 км. каране.
в шкодата няма управление на други джаджи по вратите, които ги има в Пасат
Колега, ако знаеш кои са тези джаджи по вратите, били споделил?
VW считали, че този начин на автомтаично прибиране води до преждевременно износване и дефектиране на механизмите за сгъване, които са конструирани за инцидентно дейстие, а не за ежедневно.
Не знам, дали водят до преждевременно износване, но досега - почти 4 години всекидневно прибиране и разгъване, понякога дори по няколко пъти на ден, няма никакви дефекти, това при бензиновия ми Супърб, а при дизеловия, според колега, разбиращ от Ваг-ком, не може да се активира тази функция. Закачахме и двата, но явно имат разлики в модулите, въпреки че и двата са оборудвани с една и съща опция за ел. огледала.
-
- Мнения: 401
- Регистриран на: Вто 21 апр 2009 21:31
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Passat B7 - впечатления след 45 дена и 4000 км. каране.
Признавам си, че не съм се занимавал лично с тези проблеми, а само съмм чел по форумите и расъждавам:
1. Не знам, дали в Шкода има светлинните лайсни по вратите, които се управляват от този модул и подлежат на общо регулиране заедно с осветеността на всички светещи контролни уреди и бутони в колата.
2. Не знам, дали няма разлика в начина на свързване на задните врати към общата управляваща магистрала. При Б7 те са свързани не чрез CAN а чрез LIN като подчинени модули: Subsystem 1 - Part No SW: 3AA959703 HW: 3C0959794B лява и Subsystem 1 - HW: 3C0959795B дясна врата (модели за Европа).
Един колега от Англия беше написал, че е поставил на Тигуан модул от Superb II, точно по тази причина (да му се затварят автоматично огледалата със задържане на дистанционното). Модулът обаче "познал" че това не е шкода и вратата тотално не работела. Има вероятност някой от изпълнителните механизми или осветленията при Шкода да са други и да се управляват по различен начин (машинки за отключване/заключване, стъклоповдигачи, бутониери, мотори на огледалата, осветления на бутони, осветления във вратата, осветления в огледалата, затъмняванията в страничното шофьорско огледало (командвано от % затъмнение на огледалото в купето)) и може би други.
Интересен е факта, че при дизеловия Суперб има разлика с бензиновия. Може би от толкова верисии, варианти, опции и екстри някой бюрократи от VW не са остискали на "многообразието" ?!
1. Не знам, дали в Шкода има светлинните лайсни по вратите, които се управляват от този модул и подлежат на общо регулиране заедно с осветеността на всички светещи контролни уреди и бутони в колата.
2. Не знам, дали няма разлика в начина на свързване на задните врати към общата управляваща магистрала. При Б7 те са свързани не чрез CAN а чрез LIN като подчинени модули: Subsystem 1 - Part No SW: 3AA959703 HW: 3C0959794B лява и Subsystem 1 - HW: 3C0959795B дясна врата (модели за Европа).
Един колега от Англия беше написал, че е поставил на Тигуан модул от Superb II, точно по тази причина (да му се затварят автоматично огледалата със задържане на дистанционното). Модулът обаче "познал" че това не е шкода и вратата тотално не работела. Има вероятност някой от изпълнителните механизми или осветленията при Шкода да са други и да се управляват по различен начин (машинки за отключване/заключване, стъклоповдигачи, бутониери, мотори на огледалата, осветления на бутони, осветления във вратата, осветления в огледалата, затъмняванията в страничното шофьорско огледало (командвано от % затъмнение на огледалото в купето)) и може би други.
Интересен е факта, че при дизеловия Суперб има разлика с бензиновия. Може би от толкова верисии, варианти, опции и екстри някой бюрократи от VW не са остискали на "многообразието" ?!

- imedarov
- Мнения: 1722
- Регистриран на: Чет 17 мар 2005 9:26
- Автомобил: Passat B8
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Passat B7 - впечатления след 45 дена и 4000 км. каране.
Супърбът за който писах, че му се прибират огледалата е дизелов
Re: Passat B7 - впечатления след 45 дена и 4000 км. каране.
imedarov написа:Супърбът за който писах, че му се прибират огледалата е дизелов
Под "дизеловия" имах в предвид точно моя дизелов Супърб - 1.9TDi, понеже имам и бензинов(3.6FSi) и така ги наричам/различавам. Мисля че е по-добре от "червения" и "зеления"

- beboyan
- Мнения: 316
- Регистриран на: Сря 11 апр 2012 8:16
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: Passat B7 - впечатления след 45 дена и 4000 км. каране.
По повод моето жужене от задно дясно колело от П.Изток идентифицираха, че проблемът бил в магнитен клапан на резервоара. Понеже не можел да се смени само клапана, са поръчали нов резервоар по гаранцията. Ще пиша като го сменят.
Поздрави
Поздрави
-
- Мнения: 401
- Регистриран на: Вто 21 апр 2009 21:31
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Passat B7 - впечатления след 45 дена и 4000 км. каране.
beboyan написа:По повод моето жужене от задно дясно колело от П.Изток идентифицираха, че проблемът бил в магнитен клапан на резервоара. Понеже не можел да се смени само клапана, са поръчали нов резервоар по гаранцията. Ще пиша като го сменят.
Аз така и написах, че проблеми със шумове са известни около бензиновата/нафтовата помпа и резервоара...
Това, че ще сменят целият резервоар заради тази помпа е цирк. Или немците смятат тукашните сервизни специалисти за ултра неквалифицирани.
- beboyan
- Мнения: 316
- Регистриран на: Сря 11 апр 2012 8:16
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: Passat B7 - впечатления след 45 дена и 4000 км. каране.
Резервоарът е сменен. Шумовете изчезнаха. Трябваше, обаче да взема комби, детската количка влиза в големия багажник с малък отвор слад като я разглобя почти цялата. При супърб са го измислили много добре да се отваря и задното стъкло.
Някой да знае дали има детски столчета на vw, които да пасват на десена на тапицерията на б7, тези, които намирам са само сини и на кафявата матера нещо ни ми стоят.
Някой да знае дали има детски столчета на vw, които да пасват на десена на тапицерията на б7, тези, които намирам са само сини и на кафявата матера нещо ни ми стоят.
-
- Мнения: 401
- Регистриран на: Вто 21 апр 2009 21:31
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Passat B7 - впечатления след 45 дена и 4000 км. каране.
Това на което се отваря задното стъкло се води HATCBACK а нашето се води СЕДАН или ЛИМУЗИНА. Хеч-бека а малко по-туристически вариант и беше много модерен до преди 2-3 години, сега май производителите го поизоставиха като концепция. Що се отнася до седалките за деца - VW имат фабрични такива, които са вградени в задната седалка и имат същата тапицерия с която е купена колата - опция P01 интегрирана в задната седалка изваждаща се детска седалка - 490 лв. и P02 - две седалки. Виждам, обаче, че за B7 не са ги включили в Българската листа на допълнително оборудване.
Re: Passat B7 - впечатления след 45 дена и 4000 км. каране.
Здравейте, Пасат-а, който карам - Б7 седан, е с обикновени халогенни фарове.
Имам желание да му сложа ксенонови светлини и да заместя колкото може повече светлини с LED.
Някой може ли да ми препоръча къде в София мога да отида и да направя това (закупуване и монтаж)? Мислих си за Авител, но ако има по-добри предложения.
Имам желание да му сложа ксенонови светлини и да заместя колкото може повече светлини с LED.
Някой може ли да ми препоръча къде в София мога да отида и да направя това (закупуване и монтаж)? Мислих си за Авител, но ако има по-добри предложения.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Valdzhev и 67 госта