Дизел + отработено олио?????

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19326
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Дизел + отработено олио?????

Мнениеот stefan4o » Чет 21 юни 2012 13:22


alopoo написа:те така... щот ми триаат ;)

Те може да ти трябват, но... правилата важат за всички.




polkut
Мнения: 132
Регистриран на: Чет 07 юли 2011 10:43
Автомобил:
Двигател:

Re: Дизел + отработено олио?????

Мнениеот polkut » Сря 27 юни 2012 23:24


Някой има ли наблюдения какви са последиците за клапаните на автомобил движил се на олио:нафта 50:50 без система след 20к км? Понеже се появи едно гадно металическо цъкане, проверих дюзите отвивайки една по една всяка от тях и цъкането си го има. Остава да е нещо по глава, клапани.

П.С. На последак доста завиши и разхода на масло (преди гореше по 1л. на 1200км, а от 2 3 седмици на сам отива над 2л. на 1000км). Четох в един сайт, че карайки на олио се получавал нагар по клапаните, който не се изчиства. Възможно ли е това да се е получило и клапаните да не затварят добре, и заради това да цъка така и да гори масло?


Потребителски аватар
rokera671
Мнения: 2543
Регистриран на: Нед 08 мар 2009 12:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: varna

Re: Дизел + отработено олио?????

Мнениеот rokera671 » Чет 28 юни 2012 21:12


Един ден всичко се връща!На мен маслото ми е в ръцете ,но никога няма да карам с такава гнус!Един ден всичко се връща!Друг е въпроса колко ти струва колата и колко държиш на нея.

Последна промяна от gr_kanev на Пет 29 юни 2012 7:07, променено общо 1 път.
Причина: ненужно цитиране - прочети http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=4&t=11939 (особено последният пост на dobrin)


polkut
Мнения: 132
Регистриран на: Чет 07 юли 2011 10:43
Автомобил:
Двигател:

Re: Дизел + отработено олио?????

Мнениеот polkut » Чет 28 юни 2012 22:05


Въпрос на гледна точка, освен това колата още като я взех си беше пътник


Потребителски аватар
rokera671
Мнения: 2543
Регистриран на: Нед 08 мар 2009 12:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: varna

Re: Дизел + отработено олио?????

Мнениеот rokera671 » Чет 28 юни 2012 22:12


Това е друг въпрос!!Мога много да ви говоря!!Въпроса е колко пари ти вади ,колко струва и т.н.!Имам авер кара само така ,но е бизнес мен и му вади много пари а и затова не движи със скъпи коли.Е сега си взе пасат 5 и ми се кълне ,че не му слага от ГОРИВОТО ама аз не му вярвам!То е като болест!

Последна промяна от gr_kanev на Пет 29 юни 2012 7:07, променено общо 1 път.
Причина: ненужно цитиране - прочети http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=4&t=11939 (особено последният пост на dobrin)


Потребителски аватар
andon_
Мнения: 239
Регистриран на: Вто 10 апр 2012 22:40
Автомобил: VW Vento 1H2
Двигател: AAZ 1993 Bio Fuel
Местоположение: Асеновград

Re: Дизел + отработено олио?????

Мнениеот andon_ » Сря 04 юли 2012 19:15


Колеги, как са фритюрниците? :) При мен всичко е наред! Върви и пее вече 25000 КМ. Проблем взе да става намирането на суровина, но и на това му намерихме цаката - фритюрна мазнина :). След преработка се добива много качествен биодизел.
До колегите които се чудят: Пичове, не карате чисто нови коли за да им се чудите, голфове и пасати по на 16-18 години им се чудите дали да ги наливате с олио, все едно ще ги карате с векове! :) Наливайте смело и това е - в най-лошия случай след 7-8000 км ще рециклирате ГНП (което излиза около 150-200 лв.), разход, който ще сте "избили" неколкократно :)
Истината е една "Engine code: AAZ" ! :) "Най-куция дизел на VW", както видях да го наричат тук, се оказва най-успешния!
Моят съвет е: стига празни приказки дали става или не! Дали може или не! МОЖЕ, И ТО БЕЗ ПРОБЛЕМИ! Който иска да прочете моите мнения по темата, подробно съм описал как да си направите самоделна система за биодизел или отработено олио почти за без пари! Ефикасна е, безупречно работи, с ниска поддръжка!
Пробвайте! При тези жеги в момента е достатъчно да разреждате олиото 1:3 с нафта .. 10 литра олио, 3 литра нафта! Пробвате отначало 50:50 и започвате да увеличавате олиото постепенно ...

Преди 2 месеца "научихме" и един Нисан Примера Р10 да върви с олио, до момента даже горивен филтър не сме сменили, а вече има около 3000км пробег.. Сами си вадете изводите :)

Поздрави на всички ентусиасти :)


Потребителски аватар
teloto
Мнения: 8
Регистриран на: Пет 06 юли 2012 22:42
Автомобил: VW Passat B3
Двигател: 1.8 1990
Местоположение: София,България
Контакти:

Re: Дизел + отработено олио?????

Мнениеот teloto » Пет 06 юли 2012 23:13


Здравейте!И аз искам да споделя,че карам вече 3 год на 100% олио,но.........с подгряване на олиото преди да се впръска!!!Колата е Волво 850 2.5 ТДИ т.е с двигателя на Ауди А6!!!Сега съм си купил и Пасат 1.9 ТД,който разбира се ще започна да карам на олио!!! :banana Толкова по евтино ми се връзва,че направо няма да се сещам за нафта и ще си пътувам на воля,без да ме притеснява разхода и цената на дизела!!!! heavy metal zork Поздрави


Потребителски аватар
dnn
Мнения: 319
Регистриран на: Нед 22 фев 2009 0:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: burgas
Контакти:

Re: Дизел + отработено олио?????

Мнениеот dnn » Съб 07 юли 2012 7:19


някой по запознат да каже как се прави от отработено олио биодизел


Потребителски аватар
hristodj
Мнения: 718
Регистриран на: Съб 19 фев 2011 18:24
Автомобил: golf 3 kombi
Двигател: AHU 97
Местоположение: Кърджали
Контакти:

Re: Дизел + отработено олио?????

Мнениеот hristodj » Съб 07 юли 2012 7:29


До teloto .Не пречи ли на електрониката на помпата?Тази на волвото нали е с електроника?Някъде назад в темата казаха че за тди не бивало.


Потребителски аватар
teloto
Мнения: 8
Регистриран на: Пет 06 юли 2012 22:42
Автомобил: VW Passat B3
Двигател: 1.8 1990
Местоположение: София,България
Контакти:

Re: Дизел + отработено олио?????

Мнениеот teloto » Съб 07 юли 2012 9:25


Явно не пречи,при положение,че подгрявам олиото преди това!И така 3 год.Не съм имал проблеми до сега,надявам се и занапред да нямам!!!


Потребителски аватар
jivko_i
Мнения: 15
Регистриран на: Чет 24 май 2012 17:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: dobri4

Re: Дизел + отработено олио?????

Мнениеот jivko_i » Съб 07 юли 2012 16:07


Да се включа и аз по темата.Карам толедо ТДИ 90 к.с. мотор тип 1Z.От началото и аз бях резервиран към олиото ама докато не пробвах.Първо пробвах с 50:50 ама постепенно минах на 1:3 в полза на олиото,4 хил км върви без проблем.Само дето текна помпата ама то е очакван ефект.Иначе разхода е около 5лв./100км


DarkCrimson
Мнения: 13
Регистриран на: Нед 10 яну 2010 21:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Re: Дизел + отработено олио?????

Мнениеот DarkCrimson » Чет 19 юли 2012 0:19


Включвам се в темата отново този път от гледната точка на изгорени над 100-на литра отработено масло. Да и аз като колегата заложих на маслото, защото олио, на което може да се има вяра трудно се намира тук и разбира се не на добра цена.

Опитите ми достигнаха до оптималния вариант за моя MB E290 TD, който е както следва:
1. Отработеното масло престоява 30-60 дни в утаителни съдове, за да се отделят евентуални примеси от вода или твърди частици;
2. Утаеното масло го филтрирам през гравитационен филтър на три нива - 50 микрона, 25 микрона, 5 микрона (смятам в бъдеще да добавя 1 или 0,5 микрон на 3то ниво и да махна 50 микронния, тъй като ми се струва прекалено едър и се обезмисля ползването му). Филтрите, които използвам са американски Dudadiesel и се продават свободно в ebay с доставка до България. Имат набор от различни размери и материи, като за мазнини и масла дават като най-подходящи филтри от полиестер.
3. С отцеденото масло забърквам смес от 90-92% отработено масло, 10-8% бензин + 7мг./1л. добавка на Лики Моли за прочистване на инжектори (тази дето е за директно изгаряне, ще я познаете по разфасовката от 500мл. - другите са по 250мл.). Тази добавка си е просто тежка нафта и подобрява паленето, но може да не я слагате ако ви се вижда скъпа.
4. Готовата смес може да се размеси с нафта за да знаете съотношението, което не трябва да превишава 50/50, тъй като паленето се утежнява и докато стопли колата пропушва. Аз лично наливам директно в резервоара, защото винаги знам колко нафта имам вътре.

По колата не е променяно почти нищо, нямам система за обръщане на горивата, а и не е нужна, получената смес от т.3 има много по-добър вискозитет от каквото и да е било олио. Това, което съм добавил за да облекча работата на ГНП е блок за подгряване до 80-90 градуса на горивото влизащо на входа на ГНП. Блока е сравнително елементарен, аз го купих готов, но ако на някой му се занимава може да си направи от една алуминиева призма като я разпробие проходно от едната страна, над проходния отвор се прави глух отвор с резба. Там се навива подгревна свещ дизелова, по желание може да се постави термо пластина да изключва свеща като загрее блокчето, едно реленце да може да си го пускате като карате на смес и да го изключвате като карате на нафта. На проходния отвор се навиват два щуцера и там се прикрепят маркучите от филтъра и към ГНП. Блока помага и през зимата, ако карате само на нафта, при такива ниски температури като тази година.

Наблюденията са, че при студен старт има малко пушене в първите минути, мощността се запазва, разхода се вдига с 0,5 до 1 литър, мотора работи по-тихо, а отзад мирише доста кофти. Паленето при температури над 5 градуса почти същото като при чиста нафта, като може да се каже, че ако на нафта пали от четвърт, със сместа и студено време пали от 1 оборот.

Сметката излиза по около 1.50лв./л, което не е малка икономия, но ако имате достъп до нафта на 2лв. малко се обезмисля цялото упражнение, освен ако не ползвате комбинация от двете и тогава ще ви стъпва като газта по станциите.

За мен лично, ползването на масло като алтернативно гориво не може да се оправдае напълно, тъй като при съотношение 50/50 реализираната икономия не е достатъчна и прибягвам към маслото само ако съм закъсал финансово. Ако успея да реализирам по-добре маслото в съотношение например 80/20 и нагоре идеята звучи по-добре. Има ентусиасти, които са карали 90/10 масло/бензин, без никаква нафта, но не съм я прежалил толкова колата още, че да опитам такъв вариант. Блазнеща звучи идеята за дестилацията на маслото, което дава продукт производен на нафтата и е добър за директно ползване, но е трудоемко и опасно начинание.

Колеги това е, което се сещам, ще продължавам да събирам сведения и да трупам опит, а вие дерзайте и на скептиците оставете да си карат колите с "качествената" българска нафта...


kamazmaster написа:Опита ми не е свързан с каране на олио, а на отработено масло, но щом може да се кара на масло, олиото си е "цвете" направо :D
Копирам себе си от http://www.offroad-bulgaria.com/forum

"Да се включа и аз по една болна за мен тема.
Миналата (2011г.) си купих MB 124 300D без турбо. Разбира се този модел, както и 200Д и 250Д са с невероятни двигатели и там нещо от порядъка на милион километра пробег си е обичайно, моя го взех на 190 х. км. по километраж....не съм имал никакви илюзии, нали ... Като поразтърсих из колата намерих няколко пропуска по маскирането от някоя велика автокъща и стигнах до извода 6-700 х. км. което вече беше реалистично число, иначе колата си беше във форма и изобщо не и личаха километрите
Работя по сервизи (това съм и учил) та имам някаква "представа" за какво иде реч. Идеята на покупката беше експерименти с горяло (отработено) масло пък и малко да се повозя на Мерц Хубавото на този двигател е, че има фабричен подгрев на входящата нафта преди горивонагнетателната помпа (ГНП), като подгрева е топлообменник сложен на изходящата вода от главата и се стопля за секунди след запалване. Самата ГНП е редова, с отделен помпен елемент за всеки цилиндър и се маже с масло от двигателя а не с горивото което значително увеличава дуракоустойчивостта.
Експериментите ги започнах с отношение някъде 40:60 (масло:нафта), отначало без каквито и да било корекции по колата. Вървежа понамаля (то не, че тия много вървят по принцип ) започна и да пуши сериозно особено при повечко газ. Понеже маслото гори сравнително по бавно от нафтата му увеличих ъгъла на предварение на впръскването (върти се самата помпа, но е малко сложно че има един заврян О-пръстен който обича да протича... та брах малко ядове там). Вече съм позабравил но фабрично май му даваха 18 градуса изпреварване, а аз след няколко опита го направих някъде на 26 - не помня точно може и да излъжа. Вървежа се пооправи и пушенето почти напълно изчезна, особено впредвид каква чернилка му се налива. Същевременно експериментирах с пропорциите, разбира се и вие сте го обсъдили, че колкото повече е нафтата е по-добре, ама лакомията казва обратното Започнах да добавям и бензин към сместа, което също доста пооправи нещата, главно вискозитета а и зимата палеше доста по-лесно. Най-добре вървеше със смес в отношение около 60% отработено масло, 8% бензин и 32% нафта, като съм пробвал и по-гъсти, но не си е работа...
Разбира се маслото трябва предварително да се прецеди, колкото по фино - по добре, който си мисли че е добре филтрирано от двигателя се лъже. Опитах няколко начина, но бяха неефективни или пък се цапаше много та накрая възложих тази задача на допълнителен горивен филтър преди нормалния на колата. Преди да налея готовата смес в колата я прецеждах през няколко слоя марля (6-, зависи каква е. Взимах си стари горивни филтри от сервиза в който работех, е стига да не са невероятно затлачени. По чистите издържаха около 2 резервоара по 60 литра, а фабричния на колата го сменях на 4-5000 км. Хубаво е маслото да е от бензинов автомобил, а най-добре от такъв каран предимно на газ. Карал съм и с дизелови масла, но без предварително филтриране създават ядове! Цената на така полученото гориво лесно се смята - за едно зареждане взимах нафта за 40лв (около 16л.) бензин за 10лв. (около 4л.) и отработено масло 30л. (по 0.30-0.50лв. за литър), така за 50 литра сиромашко гориво давах 60-65лв. (1.20-1.30лв на литър, когато нафтата беше над 2.50, което си е наполовина). Разхода сравнително се запази с този на чиста нафта и извънградско беше около 7.5-8 с нормално каране и 10-12 градско в София. Така го карах около 10 х. км., двигателя се справяше добре с него и не е давал никакви проблеми, но другата ми кола беше на газ и разхода като лева за 100км идваше относително еднакъв, поради което по-късно го продадох. Не си заслужаваха разправията и процедурите по забъркването на алхимичните смеси при тези цени.
Но ако все пак ви се кара дизел и не ви се дават по 2.50 за литър трябва:
- хубаво да се филтрира предварително (а не като мен..) та за целта е най-добре да се използва центрофуга
- да не се прекалява с маслото спрямо нафтата
- предварителен подгрев непосредствено преди ГНП
- корекция на ъгъл на впръскване
- и най-вече жилав и сравнително прежален дизелов двигател
Дано съм бил полезен :D "


Потребителски аватар
boss_901
Мнения: 340
Регистриран на: Пон 02 фев 2009 16:03
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: пазарджик

Re: Дизел + отработено олио?????

Мнениеот boss_901 » Вто 24 юли 2012 10:58


Колеги помагайте. От скоро карам на 100% олио с подгрев на филтъра и отделно с ел. подгрев преди ГНП. Колата върви добре паленето сутрин е малко по трудно, обаче започна да вкарва олио в маслото на двигатела и турбината ми изтряска, а като карах на 100% нафта го нямаше този проблем. От какво може да е това. Днеска ще купувам турбина и ново масло да видя дали ще вкарва гориво, обаче сега ще пробвам с 100% нафта


DarkCrimson
Мнения: 13
Регистриран на: Нед 10 яну 2010 21:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Re: Дизел + отработено олио?????

Мнениеот DarkCrimson » Вто 24 юли 2012 17:56


Колега boss_901, maikomila колко ти струва турбината? Аз не съм чак толкова вещ, но мнението ми е, че нямаш достатъчно добро изгаряне на 100% олио докато е студена колата. Опитай да покараш на нафта да видиш дали проблема съществува тогава, ако се оправи имаш три варианта:
- мешаш олио и нафта и не караш на 100%;
- слагаш си система да обръща на нафта преди да спреш и преди да е загряла колата (с два резервоара и разпределители);
- и естествено винаги можеш да караш на нафта.

Пиши по нататък какво е станало с колата, при мен забелязах омасляване на въздуховода наскоро, но не съм сигурен дали е от горивото или си идва от картера на колата по някакъв начин...


Потребителски аватар
boss_901
Мнения: 340
Регистриран на: Пон 02 фев 2009 16:03
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: пазарджик

Re: Дизел + отработено олио?????

Мнениеот boss_901 » Вто 24 юли 2012 18:10


Колега днеска намерих една турбина за 150лв обаче има луфт(като хвана перките има луфт на ляво и дясно,нагоре и надолу и гледам че има масло от едната тръба(охлюва) това нормално ли е???)Първо ще пробвам на нафта,а след това ако е всичко точно ще карам 50 на 50. Аз съм направил до някъде системата за олио обаче без допълнителен резервоар.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 55 госта