Кога е по-малък разхода на гориво?

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
divna_
Мнения: 555
Регистриран на: Вто 30 ное 2004 0:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Кога е по-малък разхода на гориво?

Мнениеот divna_ » Чет 26 окт 2006 23:42


Явно съм много офф тая вечер та да питам още нещо.
Кога е по-икономичен автомобила?, когато се пускаш на скорост без газ или по инерция? :oops:




Uneek
Мнения: 1606
Регистриран на: Пон 15 май 2006 16:14
Автомобил: 1998 VW Polo Variant
Двигател: APQ
Местоположение: Благоевград

Мнениеот Uneek » Чет 26 окт 2006 23:52


НА скорост без газ разбира се - Двигателя влиза в принудителен празен ход! Ако имаш борд комп ще видиш че разхода пада до 0 :)


Потребителски аватар
веселин
Мнения: 8226
Регистриран на: Пет 20 май 2005 18:36
Автомобил: SkodaFabia 1 sedan
Двигател: BNM 1.4 TDI-PD 2007
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот веселин » Пет 27 окт 2006 0:30


Темата за ППХ беше една от най-дискутираните във форума-дори и най-големите скептици признаха,че на петролни горива /бензин и дизел/ е нулев разхода при спускане на скорост!За пропан бутана и метан нещо май не важи при спускане това...... :dontknow:


Потребителски аватар
K22
Мнения: 1978
Регистриран на: Пон 19 юни 2006 9:18
Автомобил: НИСАН Х ТРЕЙЛ
Двигател: 2200 Д 2005
Местоположение: Плевен

Мнениеот K22 » Пет 27 окт 2006 7:49


За по-новите автомобили е възможно...Но за автомобилите до 95 година никой не може да ме убеди че разхода при 800 об/мин по-инерция е по-голям от разхода при 2800об/мин на принудителен празен ход.А пък за газ съм 100% сигурен.Иначе човек не трябва да се уморява когато се налага да слиза по стръмен баир и краката му действат като спирачка :wink:


Потребителски аватар
Tyan
Ън Мън
Мнения: 7962
Регистриран на: Вто 14 дек 2004 21:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Tyan » Пет 27 окт 2006 7:51


Хайде търсачката и ще се убедите, че разхода е най-малък да не кажа никакъв когато спускаш на скорост без газ с над 2000 оборота ......... пише си го на моята книжка от колата на една лепенка :)

разхода по инерция или на място на 800-900 оборота е 1-6 - 3 литра на час ;)


Потребителски аватар
Tyan
Ън Мън
Мнения: 7962
Регистриран на: Вто 14 дек 2004 21:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Tyan » Пет 27 окт 2006 8:00




Потребителски аватар
dobrin
Чингис хан
Мнения: 30039
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот dobrin » Пет 27 окт 2006 8:18


Писано, писано, писано, писано, писано.......


Потребителски аватар
K22
Мнения: 1978
Регистриран на: Пон 19 юни 2006 9:18
Автомобил: НИСАН Х ТРЕЙЛ
Двигател: 2200 Д 2005
Местоположение: Плевен

Мнениеот K22 » Пет 27 окт 2006 8:19


Да има тема , но от началото на годината във форума има нови хора с различни мнения и кво те да си мълчат ли?
В природата има общи закономерности на които се подчиняват и хора и машини.Така че щом човек се изморява еднакво и при изкачване и при слизане от баир, то той изразходва повече енергия от колкото да си се движи по равно-на празен ход.
Следователно когато караш двигателя да работи в режим на спирачка това си е допълнителна работа за която му трабва повече гориво в сравнение с работата на празен ход-по инерция


Потребителски аватар
santo_trafficante
Мнения: 7159
Регистриран на: Сря 21 дек 2005 11:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот santo_trafficante » Пет 27 окт 2006 8:22


за какво са ви тея коли :roll: да ги карате по инерция ли :?: голямата икономия.. :lol:


Потребителски аватар
Plamen_RI
Мнения: 1724
Регистриран на: Пон 03 юли 2006 21:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Plamen_RI » Пет 27 окт 2006 8:28


И в двата случая разхода е пренебрежително малък, говорим за грамчета...
По принцип поинерция и на скорост се използват за различна цел.Както колегата по-горе отбеляза спускането на скорост е по-малко уморително от задържането със спирачката.Карането поинерция има смисъл в планински райони.В смолянско примерно има отсечки където можеш да караш 20-25 км. поинерция.При това положение каквото си изгорил на празен ход ще си го спестиш, но пък ще трябва да сменяш накладки, така че все е там :lol:


One
Мнения: 3591
Регистриран на: Чет 10 юни 2004 9:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот One » Пет 27 окт 2006 8:37


на мен ми е най-нисък разхода като си карам колелото :) ;) :)


Потребителски аватар
musura
Сър
Мнения: 7129
Регистриран на: Пон 28 мар 2005 21:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Голям Поровец

Мнениеот musura » Пет 27 окт 2006 8:38


kaloyan22 написа:Следователно когато караш двигателя да работи в режим на спирачка това си е допълнителна работа за която му трабва повече гориво в сравнение с работата на празен ход-по инерция


:предавам се

автомобила се движи по наклон, ако е по-инерция без включена предавка - благодарение на гравитацията и набраната скорост, ако е на скорост - пак благодарение на гравитацията и инерцията, но вече двигателя играе роля на спирачка - демек отнема енергия (а не отдава) и по-този начин не позволява на автомобила да се засили прекомерно (при голям наклон), а при малък наклон - просто колата спира доста по-бързо.

По принцип не се препоръчва спускане по инерци без включена предавка, защото съвременните автомобили се нуждаят от двигателя за да рабиотят нормално спирачки, усилватели на кормилната уретба и т.н. Само си представи, ако се засилиш със 140-150 по инерция и вземе ти угасне мотора каква веселба настава :) А ако е някоя крехка девойка и и спре хидравликата на волана, може да пропусне някой завой :)

Последна промяна от musura на Пет 27 окт 2006 8:44, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
Tyan
Ън Мън
Мнения: 7962
Регистриран на: Вто 14 дек 2004 21:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Tyan » Пет 27 окт 2006 8:43


Защо да му трябва гориво на принудителен празен ход бе хора ????? компа спира горивото при над 2000 оборота и без подаване на газ ...... вакума в буталата действа като спирачка ... никакво гориво няма намесено ......... разликата е 0 литра на ППХ срещу 1.6-3 на празен ход само.... (това важи за инжекциони все пак :)


Потребителски аватар
K22
Мнения: 1978
Регистриран на: Пон 19 юни 2006 9:18
Автомобил: НИСАН Х ТРЕЙЛ
Двигател: 2200 Д 2005
Местоположение: Плевен

Мнениеот K22 » Пет 27 окт 2006 8:51


musura написа:
kaloyan22 написа:Следователно когато караш двигателя да работи в режим на спирачка това си е допълнителна работа за която му трабва повече гориво в сравнение с работата на празен ход-по инерция


:предавам се

автомобила се движи по наклон, ако е по-инерция без включена предавка - благодарение на гравитацията и набраната скорост, ако е на скорост - пак благодарение на гравитацията и инерцията, но вече двигателя играе роля на спирачка - демек отнема енергия (а не отдава) и по-този начин не позволява на автомобила да се засили прекомерно (при голям наклон), а при малък наклон - просто колата спира доста по-бързо.
:)

Точно така прав си, но в режим на спирачка двигателя се бори с гравитацията, за което му е нужна повече енергия от колкото да си мърка на празен ход..


Потребителски аватар
Bumer
Мнения: 63
Регистриран на: Пон 03 окт 2005 17:59
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: G-wo

Мнениеот Bumer » Пет 27 окт 2006 8:59


и тази енергия идва от въртенето на задвижващите колела.



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: ronnie72 и 74 госта